Sony RX10 Mark IV
-
- Viesti:
Re: Sony RX10 Mark IV
On aika valitettavaa mihin pisteeseen tällainenkin varsin harmittomaan aiheeseen liittyvä keskustelu voi ajautua. Lopultahan kyse on vain valokuvaamiseen tarkoitetusta laitteesta eli yhdestä kameramallista. Ajoittain voisi kuvitella, että nyt väännetään sen sijaan jostain yhteiskunnan ja elämisen kannalta äärimmäisen keskeisestä kysymyksestä.
Mutta ei. Kyse on vain vajaan parin tonnin laitteesta, joka saa aikaan hyvin katkeria ja epäasiallisia kommentteja. Jotkut tuntuvat käyttävän tätä foorumia oman pahan olonsa ja pettymystensä aiheuttaman tunnekuohun purkautumiskanavana.
Suomalaisen pelkona on aina ollut se että hän tulee huijatuksi. Nämä pelot konkretisoituvat erityisesti tällaisten keskihintaisten kuluttajatuotteiden äärellä. Tässä säikeessä tämä on saanut aivan järkyttävät mittasuhteet. Sanoin aiemmin, että valokuvaus on puoliksi rautaa ja softaa ja puoliksi tunnetta. Tässä säikeessä prosentit ovat 10 ja 90.
Olen ostanut ensin RX10M3 kameran ja sitten muutama kuukausi sen jälkeen RX10M4 kameran ihan omilla rahoillani. RX4 ostin laittamalla ensin ostamani RX10M3 siihen väliin ja maksamalla vain välirahan. Olen siis toiminut aivan kuten kuka tahansa yksityishenkilö tässä tapauksessa olisi toiminut. Olen maininnut tästä jo aikaisemminkin mutta se on taas päässyt unohtumaan. Rahaa tähän kului yhteensä 2820 euroa. Kuitit nähtävissä osoitteessa:
https://lassikujala.1g.fi/kuvat/Sekalai ... STOKUITIT/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivoisin että voisimme taas palata normaaliin keskusteluun valokuvauksesta ja tästä tämän ketjun aiheena olevasta kamerasta eli Sony RX10M4 laitteesta.
Olen ilmaissut tässä ketjussa useaan eri otteeseen tämän kameran huonot ja hyvät puolet. Niitä lueskelemalla saa hyvän kuvan siitä, millaisesta tuotteesta on kyse. Lisäksi olen antanut linkkejä niihin paikkoihin joissa minun kuviani on nähtävissä tämän asian tueksi.
Se, sopiiko tämä nyt kiihkeitäkin tunneryöppyjä aiheuttanut valokuvauslaite kunkin omiin tarpeisiin, joutuu, jokainen viime kädessä ratkaisemaan ihan itse ja itsenäisesti. Vain itse voit tietää omat tarpeesi riittävän tarkasti – ei kukaan muu. Samoin en minä eikä kukaan muukaan voi pakottaa ketään tekemään mitään päätöksiä. Ne on tehtävä ihan itse.
Turhanpäiväinen kiukuttelu on paitsi lapsellista niin myös haitallista sillä se vain pilaa tällaisen sinänsä mukavan säikeen tunnelman totaalisesti eikä ole millään lailla edistämässä valokuvausharrastusta, jonka pitäisi olla ensisijaisesti rentouttavaa ja mukavaa toimintaa.
Mutta ei. Kyse on vain vajaan parin tonnin laitteesta, joka saa aikaan hyvin katkeria ja epäasiallisia kommentteja. Jotkut tuntuvat käyttävän tätä foorumia oman pahan olonsa ja pettymystensä aiheuttaman tunnekuohun purkautumiskanavana.
Suomalaisen pelkona on aina ollut se että hän tulee huijatuksi. Nämä pelot konkretisoituvat erityisesti tällaisten keskihintaisten kuluttajatuotteiden äärellä. Tässä säikeessä tämä on saanut aivan järkyttävät mittasuhteet. Sanoin aiemmin, että valokuvaus on puoliksi rautaa ja softaa ja puoliksi tunnetta. Tässä säikeessä prosentit ovat 10 ja 90.
Olen ostanut ensin RX10M3 kameran ja sitten muutama kuukausi sen jälkeen RX10M4 kameran ihan omilla rahoillani. RX4 ostin laittamalla ensin ostamani RX10M3 siihen väliin ja maksamalla vain välirahan. Olen siis toiminut aivan kuten kuka tahansa yksityishenkilö tässä tapauksessa olisi toiminut. Olen maininnut tästä jo aikaisemminkin mutta se on taas päässyt unohtumaan. Rahaa tähän kului yhteensä 2820 euroa. Kuitit nähtävissä osoitteessa:
https://lassikujala.1g.fi/kuvat/Sekalai ... STOKUITIT/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivoisin että voisimme taas palata normaaliin keskusteluun valokuvauksesta ja tästä tämän ketjun aiheena olevasta kamerasta eli Sony RX10M4 laitteesta.
Olen ilmaissut tässä ketjussa useaan eri otteeseen tämän kameran huonot ja hyvät puolet. Niitä lueskelemalla saa hyvän kuvan siitä, millaisesta tuotteesta on kyse. Lisäksi olen antanut linkkejä niihin paikkoihin joissa minun kuviani on nähtävissä tämän asian tueksi.
Se, sopiiko tämä nyt kiihkeitäkin tunneryöppyjä aiheuttanut valokuvauslaite kunkin omiin tarpeisiin, joutuu, jokainen viime kädessä ratkaisemaan ihan itse ja itsenäisesti. Vain itse voit tietää omat tarpeesi riittävän tarkasti – ei kukaan muu. Samoin en minä eikä kukaan muukaan voi pakottaa ketään tekemään mitään päätöksiä. Ne on tehtävä ihan itse.
Turhanpäiväinen kiukuttelu on paitsi lapsellista niin myös haitallista sillä se vain pilaa tällaisen sinänsä mukavan säikeen tunnelman totaalisesti eikä ole millään lailla edistämässä valokuvausharrastusta, jonka pitäisi olla ensisijaisesti rentouttavaa ja mukavaa toimintaa.
Lassi Kujala
http://lassikujala.1g.fi/kuvat/
http://lassikujala.1g.fi/kuvat/
-
Sepä se, nettimaalima sallii näkyvän puheenvuoron myös niille kaikkein tyhminmille ja ilkeimmille.
-
- Viesti:
Jaetaan puheenvuorot vain niille joilla ko. laite on käytössä ollut, niin rauhoittuu tämäkin ketju kummasti.
Helpompi ja mukavampi lukea oikeita käyttökokemuksia eikä trollien... Mistä tahansa voi kuka tahansa huudella mitä tahansa, mutta mikä hyöty?
Helpompi ja mukavampi lukea oikeita käyttökokemuksia eikä trollien... Mistä tahansa voi kuka tahansa huudella mitä tahansa, mutta mikä hyöty?
-
Juuri tuon tasoisista kommenteistasi olenkin tullut loppupäätelmään että liikut ajatuksinesi niin äärettömän kapealla sektorilla, etten millään muotoa voi ottaa sinun tekstejäsi vakavasti, sillä oma jääräpäinen vain ja ainoastaan omista näkökulmista tapahtuva katsontakantasi syö rakentavan keskustelun.Maffer kirjoitti:Et sä todellakaan kävele kameran muotoinen kilon patukka taskussa mihinkään. Vasta äsken se kamera roikkui peak-designissä.
Peak Desing hihnan käyttö siitä mukavaa, että tarvittaessa se helppo irroittaa pikaklipsuistaan, kun kokee että syystä tai toisesta sille ei tarvetta.
Eli hei hoplaa, tuliko Maffer missään kohtaa mieleesi että saattaa olla tilanteita, jossa sitä hihnaa ei välttämättä edes tarve pitää kamerassa kiinni ? Kyllä, niitä tilanteita ainakin itselläni on, esim. joissain lyhytkestoisissa asiakastöissä otan hihnan kokonaan pois käytöstä, koska koen että käsiteltävyys paranee ilman häiritsevää hihnaa.
Samaten hyvä esimerkki viime viikonloppuna metsälenkillä koirien kanssa, koirat vapaana (omaa metsää ja hallittavissa koska koulutettu), lenkin kesto n. 1,5 h ja remmi mökin kuistilla, kamera roikkui sormissani pelkän Smallriginn varassa.
Olen pitänyt myös Fujiani takkini taskussa, koska alkoi satamaan, en todellakaan väitä että on mukavempia konsteja kantaa sitä, mutta onko se mahdotonta tai niin hankalaa etteikö sitä voisi tehdä, ei ole.
Väität taas varmasti jälleen kerran vastaan, koska SINÄ ET TEE NIIN, mutta evvk, eipä hetkauta elämääni koska minä olen tehnyt niin ja tulen tulevaisuudessakin tekemään niin.
Yritä ymmärtää että jos koet jonkin seikan x itsellesi ongelmaksi, niin se ei tarkoita sitä että se sama seikka x olisi jollekin muulle ongelma. Näin me ihmiset olemme erilaisia, vaikka kuinka haluaisit että lukeutuisimme samaan ja peräti huonompaan muottiin kuin sinä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viesti:
Mulle olisi riittänyt ihan yksinkertainen kyllä tai ei. En mitään kuittikopioita tarvitse.kutnt kirjoitti:On aika valitettavaa mihin pisteeseen tällainenkin varsin harmittomaan aiheeseen liittyvä keskustelu voi ajautua.
Ja mitä tulee tuohon skeptisyyteen, niin maailman on opettanut. Mun luona on duunisssa juossut jos jonkinlaista myynninedistäjää ja konsulttia kehumassa milloin mitäkin uutta ja ihmeellistä. Ensimmäinen minkä ko. henkilöstä ja/tai yrityksestä selvitän, on riippuvuus esiteltyyn asiaan. Sen jälkeen päätän kuuntelenko vai en. Turha bemarikauppiaalta on mennä kysymään, että minkä merkkinen auto kannattaa ostaa.
Mutta mun osalta lassigate on taputeltu.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Jos vaan tämä pysyy mielessä myös muissa ketjuissa. Ja mitäs kun tulee uusi laite. Kuka sitä saa ensiksi kommentoida?Miksus kirjoitti:Jaetaan puheenvuorot vain niille joilla ko. laite on käytössä ollut, niin rauhoittuu tämäkin ketju kummasti.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Tietysti se kuka sen ensimmäiseksi ostanut.mremonen kirjoitti:Jos vaan tämä pysyy mielessä myös muissa ketjuissa. Ja mitäs kun tulee uusi laite. Kuka sitä saa ensiksi kommentoida?Miksus kirjoitti:Jaetaan puheenvuorot vain niille joilla ko. laite on käytössä ollut, niin rauhoittuu tämäkin ketju kummasti.
Voi kyllä olla aika ankeaa yksinpuhelua koko ketju, jos ihan hätäiseen ei löydy muita ostajia...
-
Peak Designin pikaklipsut on ihan sairaan hyvät. Mulla on hermot menny hihnoihin ku ne meinaa milloin mihinkin sotkeutua ja ne on koko ajan edessä. Tosi harvoin laitan hihnan kiinni mutta kun sen laittaa, on se ihan piru kiva tehdä tuolla tavalla pikaisesti.habannaama kirjoitti: Peak Desing hihnan käyttö siitä mukavaa, että tarvittaessa se helppo irroittaa pikaklipsuistaan, kun kokee että syystä tai toisesta sille ei tarvetta.
Eli hei hoplaa, tuliko Maffer missään kohtaa mieleesi että saattaa olla tilanteita, jossa sitä hihnaa ei välttämättä edes tarve pitää kamerassa kiinni ? Kyllä, niitä tilanteita ainakin itselläni on, esim. joissain lyhytkestoisissa asiakastöissä otan hihnan kokonaan pois käytöstä, koska koen että käsiteltävyys paranee ilman häiritsevää hihnaa.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
Jos mies ei voi rehellisesti ja suoraan kertoa saako taloudellista etua tästä verkkomainonnasta tai kameraliikkeen tilaisuuksissa juoksemisesta, niin siitä voi kukin päätellä, että kyseinen henkilö hyötyy tästä toiminnasta tavalla tai toisella, oli kamera ostettu omilla rahoilla tai ei.mremonen kirjoitti:Mulle olisi riittänyt ihan yksinkertainen kyllä tai ei. En mitään kuittikopioita tarvitse.kutnt kirjoitti:On aika valitettavaa mihin pisteeseen tällainenkin varsin harmittomaan aiheeseen liittyvä keskustelu voi ajautua.
-
-
Kateellisten puheita. Niin tyypillistä Suomessa. Tehkää perässä jos palveluksenne kelpaavat
-
Suomessa on tyypillistä yleistää kaikki arviointi ja arvostelu kateudeksi, mitä se ei suinkaan ole. Perinteistä kateutta ei ilmeisesti enää osata erottaa. Kateelliseksi nimittäminen on usein se helpoin tie ulos tilanteesta.rautaperä kirjoitti:Kateellisten puheita. Niin tyypillistä Suomessa. Tehkää perässä jos palveluksenne kelpaavat
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
- Viesti:
Kuvat puhukoot puolestaan ja mutinat pois. Täällä löytyy niitäkin joiden kokemus on täysi nolla ja silti varastavat kaiken huomion, joka ei todellakaan ole arvostelua tai arviointia
-
Ei kyllä nyt aukea kyseinen keissi mitä kohdennetaan tähän henkilöön, sillä hän on hyvinkin fiksusti tuonut kiihkottaman selkeäsanaisesti laitteen kaikki puolet esille.
Pitää kyllä aikuisen ihmisen olla aika kuutamolla, jollei osaa noinkin hyvin artikuloiduista teksteistä löytää sitä punaista lankaa, sopiiko mahdollisesti kyseinen laite omiin preferensseihin vai ei, jos ylipäätään aitoa kiinnostusta tuollaista on hankkia.
Ihme nillitystä aikuisilta ihmisiltä.
Pitää kyllä aikuisen ihmisen olla aika kuutamolla, jollei osaa noinkin hyvin artikuloiduista teksteistä löytää sitä punaista lankaa, sopiiko mahdollisesti kyseinen laite omiin preferensseihin vai ei, jos ylipäätään aitoa kiinnostusta tuollaista on hankkia.
-
- Viesti:
Täysin samaa mietin. Ja pahimmat huutajat eivät ole hankkimassa, niin miksi ylipäätään vaivautua.habannaama kirjoitti:Ei kyllä nyt aukea kyseinen keissi mitä kohdennetaan tähän henkilöön, sillä hän on hyvinkin fiksusti tuonut kiihkottaman selkeäsanaisesti laitteen kaikki puolet esille.
-
Mulla on tuttava joka kuvaa sangen ansiokkaasti tällä räksänelosella, lisäksi meidän kuvausgenre on pitkälti sama. Hänen ottamansa kuvat puhuttelevat minua paljon enemmän kuin Lassin ottamat, koska vertailukohta on paljon likempänä sitä omaa juttua. Jossain kohtaa juoksua voi tuollainen bridge-kamera tullakin omaan käyttöön, mutta pitää ensin odotella että Telinga saa uuden mikin ja kahvan markkinoille...se on tuo äänipuolikin ihanan halpaa.
--
-
Ei ole kyse siitä mitä kyseinen henkilö tekee ja kuinka kuvaa, vaan siitä, että onko tämä kehuminen maksettua mainosta vai ei.rautaperä kirjoitti:Kateellisten puheita. Niin tyypillistä Suomessa. Tehkää perässä jos palveluksenne kelpaavat
Jos ei tätä asiaa erota, niin kannattaa aika hiljaa mennä katsomaan peiliin.
-
"Matti Salmisella on Marantsit tjsp. Osta sinäkin"
-
Mistäs täältä tietää kenenkään tarkoitusperistä muutenkaan? Ihan yhtä hyvin voisi tulkita, että moni muu nimimerkki on kameravalmistaja [laita tähän haluamasi merkki]:n palkkaama trollaaja.T71 kirjoitti:Ei ole kyse siitä mitä kyseinen henkilö tekee ja kuinka kuvaa, vaan siitä, että onko tämä kehuminen maksettua mainosta vai ei.
Maffer on vapautettu, kun kusikin on p.skaa :)
-
Ällöttävää panettelua. Kai nyt lapsikin näkee, että kaverilla on omakohtaista kokemusta laitteesta jota kirjoittelee.!! Vieläpä itse ostettuna.T71 kirjoitti:Ei ole kyse siitä mitä kyseinen henkilö tekee ja kuinka kuvaa, vaan siitä, että onko tämä kehuminen maksettua mainosta vai ei.rautaperä kirjoitti:Kateellisten puheita. Niin tyypillistä Suomessa. Tehkää perässä jos palveluksenne kelpaavat
Jos sonyn markkinointi jotenkin palkitsee tälläsen innokkaan kaverin, niin se ei tarkoita että kaveri jauhaisi mainosta!!
Tää on ilkeämielistä panettelua. Ja sitäpaitsi, jos joku haluu uskoa tätä vainoharhaista ajattelua mainospelleistä, niin asia ei ole mitenkään rajattu vain sony merkkisiin laitteisiin.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini