Sony RX10 Mark IV

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
Miksus
Viesti:

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja Miksus »

rolsen kirjoitti:Erilaisia makroja on jo kaappi täys. Olisi sangen ihastuttavaista ottaa samalla kameralla hyönteisistä käsikuvia ja sitten, objektiivia vaihtamatta, ottaa lentokuva ohi lentävästä ruskosuohaukasta, tai dokumenttikuva Suomen ensimmäisestä kultaturpiaalituhkakorppivariksesta.
No sinä saat tällä kameralla just nuo kuvat otettua, ja vielä laadukkaasti.

Näistä ei ole edes yritetty tehdä mitenkään samanlaisia mutta kuvanlaatuero ainakin omaan silmään on vähintään hämmentävän pieni erityisesti kuvaparissa jossa kyy köllöttelee, toinen paketti kumminkin kun maksaa sen 6000e (A7rIII+Sony100-400) ja painaa yks vähemmän h******ä:

https://mikkostirkkinen.galleria.fi/kuvat/RX+vs.+100-4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Eipä tuo lähikuvausominaisuus kuitenkaan tuossa taida riittää, eikä telepäässä riitä käden pituus:
https://www.youtube.com/watch?v=4nJ9Zk_uYq4" onclick="window.open(this.href);return false;
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Miksus kirjoitti:
rolsen kirjoitti:Erilaisia makroja on jo kaappi täys. Olisi sangen ihastuttavaista ottaa samalla kameralla hyönteisistä käsikuvia ja sitten, objektiivia vaihtamatta, ottaa lentokuva ohi lentävästä ruskosuohaukasta, tai dokumenttikuva Suomen ensimmäisestä kultaturpiaalituhkakorppivariksesta.
No sinä saat tällä kameralla just nuo kuvat otettua, ja vielä laadukkaasti.

Näistä ei ole edes yritetty tehdä mitenkään samanlaisia mutta kuvanlaatuero ainakin omaan silmään on vähintään hämmentävän pieni erityisesti kuvaparissa jossa kyy köllöttelee, toinen paketti kumminkin kun maksaa sen 6000e (A7rIII+Sony100-400) ja painaa yks vähemmän h******ä:

https://mikkostirkkinen.galleria.fi/kuvat/RX+vs.+100-4/" onclick="window.open(this.href);return false;
100mm ja alaspäin onnistuu käsikuvien otto. 100mm lähin tarkennusetäisyys on 36cm.
https://jarkko.1g.fi/kuvat/Kuva-arkisto ... nnussuhde/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kalsareissako huitelette jänhkällä menemään kameranaru kaulassa? Isoin ongelma on päästä paikasta A paikkaan B. Ei tässä ole mitään tekemistä minkään omien tapojen kanssa. Karhunkierroksella tuli vastaan kännykkäkuvaajia jostain syystä. Ei näkyny räksiä tai muitakaan nintendoja kaulassa. Tämänkään vekottimen laajispää ei olisi tarpeeksi laaja kun sellaista olisi tarvinnut. Se harvinainen pöllö tai muu digihaukka ei tuurilla siihen eteen kopsahda ilman valmisteluja.

Mielikuvia tässä myydään, ei käytäntöä.
Miksus
Viesti:

Miksus kirjoitti: Ja sanoppa Maffer nyt ihan oikeasti, mitä iloa tai hyötyä tuosta vänkäämisestäsi on sinulle, kovin harva niitä täällä ainakaan tuntuu ymmärtävän saatikka haluaa lukea?
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Joskus kun tuurikin on kohdallaan voi saada kuviin spontaanisti suden tai maakuntahavainnon hyönteisestä ;) Silloin kiittää itseään, että viitsi ottaa muutakin mukaan kuin kännykän...järkkärin tai Räksän.
Maffer
Viesti:

Miksus, sinäkin piilospege vielä kysyt. Katsopa omaa vatkaamistasi laitteiden parissa. Juuri äsken R4 kiikarissa ja tällä mennään kuuhun asti kuitenkin.

Herätkää jo kulutushorroksesta ja keskittykää johkin kuvaamisprojektiin täysillä. Nyt ostatte, vaihdatte, myytte ja ... Dokumentoitte dokumentoimisen ilosta 2k€ pokkarilla.

Tehän tässä vänkäätte, alatte analysoimaan kritisoijaa sen sijaan että perustelisitte kantanne jotenkin. Nyt toistatte Sony-markkinoijan ideologiaa.
Miksus
Viesti:

Maffer kirjoitti: Tehän tässä vänkäätte, alatte analysoimaan kritisoijaa sen sijaan että perustelisitte kantanne jotenkin. Nyt toistatte Sony-markkinoijan ideologiaa.
No mitäs siinä, miten perustella jos Karhunkierroksella ei kerran räksiä näy, sehän on totuus ja siihen uskomme. Huono laite, puhelin parempi.
Mielipiteet, ei totuudet, on ne joista keskustellaan ja perustellaan joten turha ihmetellä miksi perusteluita ei näy.

Tämä oli muuten hyvä tieto, luulin että sinä vänkäät, nyt sain tietää että täällä vänkääkin kaikki muut! Miten olinkin ymmärtänyt asian niin väärin, pahoittelut tästä.
Viimeksi muokannut Miksus, Heinä 24, 2019 17 : 26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maffer
Viesti:

Kaksi jees-jees henkilöä ja yksi realisti souti merellä. Realisti totesi veneen vuotavan, jees-jees -miehistö nyökytteli ja kaikki oli tosi jees. Realisti rupesi paikkaamaan venettä mutta ei voinut samalla äyskäröidä. Koko *sensuroitu* upposi ja realisti ui rantaan. Jees-jees -miehistö hukkui nyökytellen mennessään että kyllä se vene edelleen kelluu.

Näitä vuotavia veneitä myydään vuosi vuodelta uudella numerosarjalla ja niillä kuvataan isossa kuvassa se ja sama mitä kännykälläkin. Mielikuvissa susi saadaan 600mm makrokuvaan Helsingin Keskuspuistossa.
rolsen

Maffer kirjoitti:Se harvinainen pöllö tai muu digihaukka ei tuurilla siihen eteen kopsahda ilman valmisteluja.

Mielikuvia tässä myydään, ei käytäntöä.
Mielikuva voi olla se, että harvinaisten lintujen löytäminen on kärsimysornitologiaa. Käytäntö on kuitenkin yleensä se, että ne löydöt tehdään muun toiminnan ohessa täysin spontaanisti ja ilman mitään valmisteluja. Sinusta Maffer tulisi varmasti hyvä linjalaskija, siinä pääsee kärsimään.
--
rolsen

Mie oon aika pitkälle vähentäny näitä laitehankintoja kun oon siirtäny fokusta äänityspuolelle. Se on sellainen ala missä ei väitellä turhista, eikä ainakaan nysvätä minkään kohinan kanssa! Kullatut audioverkkokaapelit vain kehiin ja äänitiedostot vilahtavat korruptoitumatta ja laadukkaina pysyen etiäpäin.
--
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti:Kuvaretki tyssää ihan muihin juttuihin kuin paino-ongelmaan. Vaellusreissulla kameran taas saa tonkia jostain apulaukusta siinä missä luurilla kuva on jo otettu. Lisäksi, kamera-vaeltaja hidastaa muuta ryhmää usein tarpeettomasti. En mistään hinnasta ottaisi pitkälle tarpomismatkalle enää muuta kuin luurin kuvia varten. Se tie on käyty. Luurilla saa gepsin, kartat ja lataus on universaalin helppoa powerbankilla tai aurinkokennolla.
Sony RX10 IV painaa akun ja muistikortin kera 1095 g ja jos ajatellaan että siihen yhdistää esim. Peak Desing:n hihnan, joka tekee kantamisesta/käytettävyydestä aivan yhtä nopean, peräti nopeamman kun kamera "kainalossa" kuvausvalmiiksi otettavissa n. sekunnissa ilman, että se heiluu/on muutoinkaan edessä haitaten vaellusta, niin näkisin tuon jopa näppärämmäksi kuin kännykän, jota kuitenkin pidettävä taskussa.
Itsellä päiväkausien vaelluksilla norjassa kamera Peag Desingissä kiinni, eikä minkäänlaista ongelmaa käytettävyyden suhteen ja ne norjan vuorien rinteet eivät todellakaan olleet mitään helppoja vaan siitä ehdottomasti vaativammasta päästä.
Ja jos haluaa maksimoida sen ettei kamera todellakaan ole tiellä, niin tähänkin löytyy lääke rinkan/repun ulkopuolelta, nimittäin Peak Desing:n Capture klip, todella loistava keksintö (en ole vielä kerennyt enempää testaamaan, mitä nyt kiinnitin ja kokeilin että toimii vallan mainiosti), kiinnitys repun/rinkan olkahihnaan, aluslevy kameran pohjaan ja klip, auki/kiinni sekunnissa. Aivan yhtä hieno ja toimiva keksintö kuin fillarini lukkopolkimet.

Eli täysin höpö höpö juttuja että kamera hidastaa/hankaloittaa vaellusta. T: Tuhansia kilometrejä elämässään kameran kanssa vaeltanut.

Enkä kyllä näe ongelmaa myöskään vara-akkujen suhteen kyseisellä kameralla, muistini mukaan kyseisen rungon akku painaa n. 40 g, eli pari vara-akkua ei kellään ole ylitsepääsemätön este vaelluksilla, varsinkin kun ajatellaan että kyseisellä rungolla ottaa n. 800 kuvaa muistini mukaan.

Eli elon laskuopilla päästään n. 2400:n kuvaan kolmella akulla. Ei riitä kuvamäärä vai ?

Nuo sinun juttusi JÄLLEEN KERRAN Maffer on tulkittu oman pienen pienen sektorisi puitteissa, kun kuvittelet että kaikki muut toimivat kuten sinä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama

rolsen kirjoitti:Mie oon aika pitkälle vähentäny näitä laitehankintoja kun oon siirtäny fokusta äänityspuolelle. Se on sellainen ala missä ei väitellä turhista, eikä ainakaan nysvätä minkään kohinan kanssa! Kullatut audioverkkokaapelit vain kehiin ja äänitiedostot vilahtavat korruptoitumatta ja laadukkaina pysyen etiäpäin.
Äänittäjäkoulutuksen käyneenä henkilönä voin allekirjoittaa tuon.
rolsen

habannaama kirjoitti:
rolsen kirjoitti:Mie oon aika pitkälle vähentäny näitä laitehankintoja kun oon siirtäny fokusta äänityspuolelle. Se on sellainen ala missä ei väitellä turhista, eikä ainakaan nysvätä minkään kohinan kanssa! Kullatut audioverkkokaapelit vain kehiin ja äänitiedostot vilahtavat korruptoitumatta ja laadukkaina pysyen etiäpäin.
Äänittäjäkoulutuksen käyneenä henkilönä voin allekirjoittaa tuon.
Ja välineethän ovat halpoja + T-kauppa toimittaa kotiovelle sen mitä puuttuu.
--
xniko

Viesti Kirjoittaja xniko »

On tuo Maffer pihalla kun kokoajan hokee et 2k€ laitos millä ei tee mitään, onhan tämän hankintahinta ollut jo pitkään n.1600€ suomessa ja muualta vielä halvemmalla.
rolsen

xniko kirjoitti:On tuo Maffer pihalla kun kokoajan hokee et 2k€ laitos millä ei tee mitään, onhan tämän hankintahinta ollut jo pitkään n.1600€ suomessa ja muualta vielä halvemmalla.
Mistä kotimaisista liikkeistä tätä saa 1600e hintaan? 1799 + 200e cashback löytyy, mutta se on vähän eri asia.
--
xniko

rolsen kirjoitti:
xniko kirjoitti:On tuo Maffer pihalla kun kokoajan hokee et 2k€ laitos millä ei tee mitään, onhan tämän hankintahinta ollut jo pitkään n.1600€ suomessa ja muualta vielä halvemmalla.
Mistä kotimaisista liikkeistä tätä saa 1600e hintaan? 1799 + 200e cashback löytyy, mutta se on vähän eri asia.
Niin laskin tuon cashbackin mukaan.
xniko

Maffer kirjoitti:Kaksi jees-jees henkilöä ja yksi realisti souti merellä. Realisti totesi veneen vuotavan, jees-jees -miehistö nyökytteli ja kaikki oli tosi jees. Realisti rupesi paikkaamaan venettä mutta ei voinut samalla äyskäröidä. Koko *sensuroitu* upposi ja realisti ui rantaan. Jees-jees -miehistö hukkui nyökytellen mennessään että kyllä se vene edelleen kelluu.

Näitä vuotavia veneitä myydään vuosi vuodelta uudella numerosarjalla ja niillä kuvataan isossa kuvassa se ja sama mitä kännykälläkin. Mielikuvissa susi saadaan 600mm makrokuvaan Helsingin Keskuspuistossa.
Ei näköjään oo ihan päivälääkitys kohillaan sulla
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

xniko kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Kaksi jees-jees henkilöä ja yksi realisti souti merellä. Realisti totesi veneen vuotavan, jees-jees -miehistö nyökytteli ja kaikki oli tosi jees. Realisti rupesi paikkaamaan venettä mutta ei voinut samalla äyskäröidä. Koko *sensuroitu* upposi ja realisti ui rantaan. Jees-jees -miehistö hukkui nyökytellen mennessään että kyllä se vene edelleen kelluu.

så,så, ei saa vihjailla kenenkään terveysongelmista ilkeämielisesti! ei kuulu keskustelufoorumin hyvään henkeen.

Mut juuh, nyt mafferssilla kyllä vertauskuvalliset konseptit pahasti solmussa!

Ei ole mitään vuotavia veneitä, joiden käyttäjät menisivät pahasti pieleen valokuvaushommissa. Varsinkin tää Sonyn RX10 sarjahan on ollut harvinaisen ehyt kokonaisuus.

Varsinkin telekuvaukseen kännykät ovat harvinaisen onnettomia härveleitä. pelkästään jo epäkäytännöllisen ja epävakaan ergonomia takia. Ei kukaan virittele kännyköitään tosissaan jalustoille muuta kuin selfieitä, vlogeja tai ryhmäkuvia varten. propellihattuhommat ovat asia erikseen.

Tällä Sonyn RX10 superpokkarilla saa jo oikeasti ihan varteenotettavia luontokuvia, ei sellaisia mitä 10 donatsun järkkäriseteillä, mutta erittäin kelvokasta. Pelkästään jo AF on ns ajan tasalla esim liikkuvien elikoiden taltioimiseen.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
habannaama

xniko kirjoitti:

Siis tosissaan tuo taitaa ehdottomuuksiensa kanssa olla.

Kun ei enempää keksi jargoneitaan, alkaa suoltamaan suustaan (näppäimistöltään) ihan käsittämätöntä tekstiä, missä vieläkin vähemmän järkeä kuin aikaisemmissa jutuissaan.

Luin tuonkin tekstin kahteen kertaan ja ei voi kuin ihmetellä.
Vastaa Viestiin