Huawei kännykkäkamerat 2018-2019 (P20 Pro jne)

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
habannaama

Re: Huawei kännykkäkamerat 2018-2019 (P20 Pro jne)

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Kävin juuri Gigantissa muissa asioissa ja luuria oli luurin perään, mutta Huawei 30/ 30 Pro loistivat poissaolollaan, ainoastaan halppismalleja huihain rivissä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hiuu

Viesti Kirjoittaja Hiuu »

habannaama kirjoitti:Kävin juuri Gigantissa muissa asioissa ja luuria oli luurin perään, mutta Huawei 30/ 30 Pro loistivat poissaolollaan, ainoastaan halppismalleja huihain rivissä.
Tääl oli Kikantissa näytillä, päädyssä, erillään muusta ”rahvaasta” :o). Hiplailin kristallin väristä P30 pro. Jännän pyöreät reunat. Liian tyyris tosin mulle.
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Mennevät kuin kuumille kiville, kun niitä vielä saa.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Maffer kirjoitti:On siinä muovi. Kerran unenpöpperössä puraisin kännykkää kun piti haukata teltassa pala keksiä päivän talsimisen päätteeksi. Nyt on vasemmassa alanurkassa muovissa hampaan jäljet.
Tää on kyllä eeppinen :D
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Hiuu

Kuulinko oikein radiosta, että USAn isot businekset pystyvät edelleen myymään osia Waaweille. Kiertotietä.
Hiuu

Testaus jatkuu. Mun mielestäni uuden käntsyn automaattiräpsyt saavat ihan liikaa valoa kirkkaisiin kohtiin, värit katoavat, vaikka olosuhteet ei edes vaikeat. Onko tää normaalia automaatilla? Vanhan kännyn automaatti ei kurita kuvaa noin. No, kokeilen sämplätä valotuksen korjauksilla ynnä muilla.
jaava

Viesti Kirjoittaja jaava »

Hiuu kirjoitti:Kuulinko oikein radiosta, että USAn isot businekset pystyvät edelleen myymään osia Waaweille. Kiertotietä.
No jaa - tulkitsevat niin, että jos tehdas ei ole USA:n maaperällä, niin voivat myydä Huaweille. Kaipa siihenkin jotain ketkuilua liittyy.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

P20 Pro ei ole käsivarakamera. Siihen on omat luurinsa. Joten ei kun RAW päälle ja jalustalle. Automaatti on automaatti. Jos sitä väkisin haluaa käyttää, kannattaa ottaa pro-moodi ja säätää sitä valotusta ylä/alakanttiin. Kaiken muun hoitaa vielä silloin luuri ja snapseedilla voi tehdä RAWin valmiiksi.
Hiuu

Maffer kirjoitti:P20 Pro ei ole käsivarakamera. Siihen on omat luurinsa. Joten ei kun RAW päälle ja jalustalle. Automaatti on automaatti. Jos sitä väkisin haluaa käyttää, kannattaa ottaa pro-moodi ja säätää sitä valotusta ylä/alakanttiin. Kaiken muun hoitaa vielä silloin luuri ja snapseedilla voi tehdä RAWin valmiiksi.
Multa uupuu nyt tieto käsitteestä käsivarakamera? Kerrotko mitä se tarkoittaa kaikkine yksityiskohtineen? Ja miten se eroaa käsivarattomista kameroista esim. ylivalotusongelman suhteen? Olen uusi näissä termeissä.
Viimeksi muokannut Hiuu, Kesä 26, 2019 23 : 43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
habannaama

Maffer kirjoitti:P20 Pro ei ole käsivarakamera. Siihen on omat luurinsa. Joten ei kun RAW päälle ja jalustalle. Automaatti on automaatti. Jos sitä väkisin haluaa käyttää, kannattaa ottaa pro-moodi ja säätää sitä valotusta ylä/alakanttiin. Kaiken muun hoitaa vielä silloin luuri ja snapseedilla voi tehdä RAWin valmiiksi.
Jos luurin kanssa pitää kanniskella jalustaa, niin eikö samaan syssyyn kannattaisi ottaa perinteinen järjestelmäkamera messiin jos kerran "hifistelemään" aiotaan ?
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Hiuu kirjoitti:Testaus jatkuu. Mun mielestäni uuden käntsyn automaattiräpsyt saavat ihan liikaa valoa kirkkaisiin kohtiin, värit katoavat, vaikka olosuhteet ei edes vaikeat. Onko tää normaalia automaatilla? Vanhan kännyn automaatti ei kurita kuvaa noin. No, kokeilen sämplätä valotuksen korjauksilla ynnä muilla.
Kyllä P20pro:ssa on ihan hyvät kameraominaisuudet.

Jos ihan parasta haluaa, niin joka kameralla jalusta on paras vaihtoehto.

Mutta kyllä minä olen ottanut käsivaralta ihan hyviä kuvia tällä huawein luurilla. ..Voi olla, että sulla on ollut paljon hallitsevaa tummaa kuvassa (kuten kasvillisuus) , ja kamera valottanut sen mukaan. Ja polttanut kirkkaat kohdat.

P20 pro luurin kameraasetuksissa on paljon valinnan varaa. Jos kuvaat normi "valokuva" moodissa, niin sieltäkin löytyy asetuksista esim. kohta "master AI", jota kannattaa kokeilla on/off tyyppisesti, mikä sopii sun kuvaustyyliin.
Sitten löytyy HDR moodi, mikä voi olla hyvä jos aiheessa on tummaa ja kirkasta.

Sitten jos värit tuntuu epäluonnollisilta, niin yksi juttu minkä voi katsoa, menee puhelimen asetuksiin: näyttö, ja katsoa mitä asetuksia siellä on päällä näytön värien suhteen...voi olla, että kuvat näyttävät oudolta vain puhelimen näytöllä, mutta ei esim. tietokoneen näytöllä enää.

Myös tänne voisi postata kuvia, niin voidaan yhdessä miettiä , että mikä niissä mättää - jos mikään.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Hiuu

aikaarska kirjoitti:
Hiuu kirjoitti:Testaus jatkuu. Mun mielestäni uuden käntsyn automaattiräpsyt saavat ihan liikaa valoa kirkkaisiin kohtiin, värit katoavat, vaikka olosuhteet ei edes vaikeat. Onko tää normaalia automaatilla? Vanhan kännyn automaatti ei kurita kuvaa noin. No, kokeilen sämplätä valotuksen korjauksilla ynnä muilla.
Kyllä P20pro:ssa on ihan hyvät kameraominaisuudet.

Jos ihan parasta haluaa, niin joka kameralla jalusta on paras vaihtoehto.

Mutta kyllä minä olen ottanut käsivaralta ihan hyviä kuvia tällä huawein luurilla. ..Voi olla, että sulla on ollut paljon hallitsevaa tummaa kuvassa (kuten kasvillisuus) , ja kamera valottanut sen mukaan. Ja polttanut kirkkaat kohdat.

P20 pro luurin kameraasetuksissa on paljon valinnan varaa. Jos kuvaat normi "valokuva" moodissa, niin sieltäkin löytyy asetuksista esim. kohta "master AI", jota kannattaa kokeilla on/off tyyppisesti, mikä sopii sun kuvaustyyliin.
Sitten löytyy HDR moodi, mikä voi olla hyvä jos aiheessa on tummaa ja kirkasta.

Sitten jos värit tuntuu epäluonnollisilta, niin yksi juttu minkä voi katsoa, menee puhelimen asetuksiin: näyttö, ja katsoa mitä asetuksia siellä on päällä näytön värien suhteen...voi olla, että kuvat näyttävät oudolta vain puhelimen näytöllä, mutta ei esim. tietokoneen näytöllä enää.

Myös tänne voisi postata kuvia, niin voidaan yhdessä miettiä , että mikä niissä mättää - jos mikään.
Ok, kiits vinkeistä. Noita tänään mietinkin. Tosin näytön värien asiaa en osannut ajatella. Olen niin tottunut vanhalla kännyllä autolla saamaan (omasta mielestäni!) hyvin todellisuutta vastaavia räpsykuvia, että olin aika järkyttynyt. (Digijärkkäriä ajattelin sitten mm. raw ja ajan kanssa otoksiin). Tänään otin siis lähikuvan kukasta vanhalla ja uudella kännyllä, ei käsittääkseni kovin dramaattista tummaa-kirkasta asetelmaa, taka-alalla vihreää lehvästöä, kukka pastelli ja keskus vaalean keltainen, aurinko puolipilvessä. No drama. AI pois päältä. Uusi känny sai juuri avautuneen kukan näyttämään usean päivän auringonpolttamalta, kukan vaaleankeltainen keskusta ei näytä lilan sävyjä, joita siinä on, pelkkää kusenpolttamaa, vanha känny näyttää sen mielestäni sellaisena kuin se on. Uudella sämpläsin aukkoa, valotusta, EV:ta, värit menivät ihan eriksi, lilasta tuli sininen. Yritin myös editoida sillä kännyn kuvaohjelmalla. Krääh. Mutta harjoittelen vielä. Laitan vertailukuvia kunhan saan nettiyhteydet uuteen luuriin. Ei onneksi ole kriisiä, jos en tykkää tai opi niin täs on palautusoikeus.
Hiuu

Oukkei, olen aika ylppis itsestäni, sain jotenkin kukkakuvat siirrettyä sähköpostin kautta (liekkö matkalla miten paljon pienentyneet) mutta kuitenkin, nettiin ne sain. Nämä siis ovat #nolomeininki #autoräpsy #käsivara #eimuokkausta #facebook, mutta käsittääkseni olosuhteet suht samat ja voi verrata.

Kummastako tykkäätte enemmän (en muista enää, saako tällaista linkkiä laittaa, auta armias)

https://www.flickr.com/photos/171079317@N06/" onclick="window.open(this.href);return false;
ttuplai

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Jos ei pro-moodia halua käyttää niin potretti-moodi toimii ihan hyvin perus jpg-kuvaukseen. Erillinen kuvan terävöitys jää pois (käyttänee mv-kennoa) - joka on tossa perus valokuvamoodissa siitä ilkeä, et puhelin arpoo kuvan peruteella (myös ilman AI:ta) milloin pitäs niinkun terävöittää lisää ja milloin ei. Potrettimoodi on selkeesti helpommin ennustettavissa lopputuloksen mukaan. Ja mv-kenno p20 prossa on kyl edelleen kiva, vaikka siitä ei raw-kuvaa saakaan - en tosin ole omassa käytössäni edes kaivannut.

Kyllä tolla ilman jalustaakin kuvaa - mulla on tolle kiinalainen gorillapod-kopio (large malli on ihan ok) ja siihen kiinakuulapää, mut aika harvoin ton kaivan esiin, mut eipä toi yhdistelmä paina kun 500g. Jos roudaa 2 kg jalustaa voi samalla raahata paremman kameran.

Tässä mun testejä ko. värkillä (kaikki ilman jalustaa)
https://www.flickr.com/photos/toni_neff ... 0640023203" onclick="window.open(this.href);return false;
Maffer
Viesti:

Tän vehkeen ongelma on siinä, et ilman vakaajaa pienet pikselit tekee tuhoa jos hiemankin heiluu. Tästähän mainitsin aikaisemmin että ennemmin Mate 10 Pro jos ei tukikeppia halua. Yömoodi on eri juttu kun luuri ottaa monta lyhyttä ruutua ja laskee niistä lopputuotoksen.

Hiiun kannattaa vaan ottaa se RAW-tallennus käyttöön rohkeasti. Se on sit käyttäjästä kiinni lopputulos värien osalta. Ihan sama ongelma olisi tullut eteen sen A7III-systeemin kanssa mitä hän mietti.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Raw kuvauksessakin on sitten oma hommansa. Ja säätämistä riittää. En tiedä miten Hiuu tahtotila riittää raw kähmintään...
Kyllähän hyvin valotetulla jpg kuvallakin aika pitkälle pääsee.

Ja sitten vinkki: jos teet kännykässä kuvankäsittelyä niin snapseed niminen appsi on aivan ehdoton softa mikä kannattaa ladata ja opetella käyttämään! Ei ole liian vaikea, ja säätömahdollisuuksissa riittää.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
jaava

Viesti Kirjoittaja jaava »

Mä kopsin uteliaisuuttani tuon Huaweilla otetun jpg-kuva Flickeristä ja yritin säätää Lightroom:lla valkotasapainon.
https://www.flickr.com/photos/171079317@N06/

Tulos oli se, että joko sain kukan kokolailla samaan väriin kuin Microsoft Lumialla otetun kuvan, tai sitten vihreät kasvit.
Maffer
Viesti:

No miten Hiiun harrastus nyt etenee perusasioiden suhteen jos pitää heti naps olla kaikki valmista? Paljon pahempi miina odottaa siinä vaiheessa kun sijoittaa sen 2-3000€ siihen Sony-kittiin ja lopputulos onkin käytännössä sama. RAW-moodi ei ole mitään mustaa magiaa. Sen kun ottaa kuvan, luuri tallentaa sekä JPG että RAW-tiedoston. Sen jälkeen vaikka Google Photosilla selaa luurin kansioita, valitsee sen RAW-kuvan (kuvan päällä sellainen aukko-ikoni) ja avaa sen Snapseedillä.

Snapseedillä on hyvä tiedostaa yksi miina (bugi) - kun RAWin avaa siihen, ohjelma yrittää ensin kehitystilassa avata kuvaa ja se saattaa jäädä vaan ikuiseen loppiin raksuttamaan eikä mitään tapahdu. Ruksista kehitystila kiinni ja työkaluista uudelleen takaisin niin toimii.
habannaama

Maffer kirjoitti:Paljon pahempi miina odottaa siinä vaiheessa kun sijoittaa sen 2-3000€ siihen Sony-kittiin ja lopputulos onkin käytännössä sama.
Meinaat että Sonyn peilttömän ja Huawein luurin kuvanlaaduissa ei käytännössä ole eroa ja silti SR1:nen on loistava kun a7RIII & Z7 on tuhnuja ?

Jokin tuossa yhtälössäsi mättää...
Hiuu

Ttuplai kiitosta potrettivinkistä :-*
Vastaa Viestiin