uusi Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
rolsen

Re: uusi Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Jos kuvaat lentäviä lintuja, niin asento kaksi, koska et halua että lintua seuratessasi objektiivin vakaaja alkaa taistella sinua vastaan. Jos kolmonen toimii kuten esim. Canonin vastaava, niin se on siinä mielessä kaikkein paras, ettei se haraa mihinkään päin vastaan. Tietysti siitä ei sitten saa sitä etsinkuvan vakautushyötyä minkä saa asennosta kaksi. Jos linnut ovat paikallaan, niin asento yksi on ihan hyvä.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Pihpe

Viesti Kirjoittaja Pihpe »

Yksi raivostuttava feature on Tamronissa ja se on nuo VC/AF/AF etäisyys -napit. Blackrapidin kanssa kanniskellessa ne on *aina* eri asennossa kun kameran nostaa sivulta. Tuon takia sitä joutuu kanniskelemaan/pitelemään "aktiivitilanteessa" vaikka rintakehää vasten tai lyömään palat roudarinteippiä noiden päälle, jotta eivät kytkeytyisi eri asentoon.

Muuten olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen lasiin, piirto riittää ainakin omiin tarkoituksiin ja AF toimii riittävän hyvin. Objektiivi on myös kestänyt hyvin luontoa, vesi- ja räntäsateet on nähtynä sekä varmasti parit puunrungotkin se on kohdannut tuolla rymytessä.
kille66

Viesti Kirjoittaja kille66 »

Tervehdys,
olen kuvannut pääasiassa lintuja 150-600 G2:lla puoli vuotta. En ollut aivan tyytyväinen kuviin - voimakkaasti kropattuna epätarkkoja / pehmeitä. Olin jo luopumassa putkesta, kun kokeilin vielä objektiivin hienosäätöä (kameraNikon D500, jossa hienosäätö on). Mm. 600 mm säädin -1 ja mitä teki - kuvat ovat ihan eri maailmasta. Kävin läpi 150, 200...100 mm välein ja tallensin ne telakalla TAP-in objektiivin muistiin. Kaikissa ei ollut säädön tarvetta, mutta suurimmillaan +3.
Kirjoitin tämän ihan sen vuoksi, että jos jollakulla on samanlaista tyytymättömyyttä G2:sta, niin voi tehdä samoin. Saa todella hyvän putken...linnun höyhenpeite näkyy tosi tarkasti isoissakin suurennoksissa.

Kookoo, Pori
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Tarkennuksen kohdistus on helppo testata peilikameralla ottamalla kuva etsimellä ja sitten takanäytön liveviewillä. Jälkimmäinen on tarkentunut kohdalleen.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Tuo tarkennuksen osuminen kohdalle, niin kyllä se ihan kaikissa objektiiveissa pitää tarkistaa. Ne ei välttämättä ole kohdillaan oli se ihan halpa tai kallis objektiivi. Tuo automaattinen korjaus (d500), niin se on varmasti hyvin kätevä ominaisuus. Tosiaan harmi ettei sitä ole ollut vanhemmissa Nikonin peilikameroissa.
JyrkiS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyrkiS »

Onko muilla ollut ongelmia tämän lasin (Canon) ja jatkuvan tarkennuksen kanssa? Olen ihmetellyt suurta hivenen epäterävien kuvien määrää sarjakuvauksessa ja aikani tongittuani pihvi näyttää olevan jatkuvassa tarkennuksessa.

Väänsin kamerasta kaikki jatkuvan tarkennuksen asetukset olemaan mahdollisimman ”locked on” ja focus priorityllä ja tilanne parantui aika paljon, mutta vieläkin toivomisen varaa jää. Sama ilmiö toistuu 80D:llä ja adapterin avulla kytketyllä Fuji X-T3:lla.

Onko tämä putken ominaisuus vai onko minulla käsissäni jotenkin tökkivä yksilö?

Puolisolla on sama lasi ja D500 ja sillä kuvatessa ongelmaa ei ole, kuvat ovat järjestään teräviä. Samaten Fujin omalla 100-400 + 1.4TC:llä.
Räntä

Viesti Kirjoittaja Räntä »

JyrkiS kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia tämän lasin (Canon) ja jatkuvan tarkennuksen kanssa? Olen ihmetellyt suurta hivenen epäterävien kuvien määrää sarjakuvauksessa ja aikani tongittuani pihvi näyttää olevan jatkuvassa tarkennuksessa...

Onko tämä putken ominaisuus vai onko minulla käsissäni jotenkin tökkivä yksilö?

Puolisolla on sama lasi ja D500 ja sillä kuvatessa ongelmaa ei ole, kuvat ovat järjestään teräviä.
Ominaisuus on. Hevosmiesten tietotoimisto tietää kertoa, että Sigma/Tamronien jatkuva tarkennus toimii Nikoneilla paremmin kuin Canoneilla. Syy lienee systeemien erilaisissa toimintatavoissa sekä niiden avoimuudessa, Canon ei anna kaikkea AF-tietoa ulos. Aikoinaan noita kokeilin 5- ja 10-sarjalaisilla, conclusion oli: ei missään nimessä jatkoon. 1-sarjalaisilla ovat vähän varmempia suorittajia, mutta silti kaukana L:istä.

Miksiköhän iso-C:llä ei ole vieläkään (150)200-500(600) tyyppistä 1500-2000 e:n telezoomia? 13 000 e:n valurautapuntti EF 200-400/4 1.4x L IS:in varjelu tuskin on syy...
Mpetri

Viesti Kirjoittaja Mpetri »

Napakka on tarkennus ainakin Sony a77ii kanssa. Ei tietenkään salaman nopea mutta toimii todella hyvin. Suotta ostin usb telakan tälle kaveriksi, ellen sitten ala kikkailemaan. Taisin saada viimeisen myynnissä olevan putken Sonyn a reikään Suomesta...
Vastaa Viestiin