HEI!!!!

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
©pjm

HEI!!!!

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kun tuolla toisaalla kehutte itteänne ja kalujanne tai haukutte toisianne kuin kapiset piskit ni onko teillä ollenkaan otettuja kuvia joita voisitte laittaa näytille tuonne:
https://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Se osasto kuolee kohta ja toisaalta olis kiva nähdä millasia kuvia niillä kultaisilla kaluillanne oikein ootte saanu otettua, kait muittein silmät niitä kestää katsoa ilman sokeutumisen vaaraa....?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
©pjm

Re: HEI!!!!

Jotta historian koko kaari, jep.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Ihan hyvä muistutus siitä, että Galleria osastoa voisi pitää aktiivisempana.

Samalla voisi toivoa, että kuvia myös kommentoitaisiin...Ja aivan huippujuttu olisi, jos tulisi myös kriittisempää/rakentavaa arviointia kuvista!

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Valokuvausmotivaationi on ollut jonkin aikaa alhainen, vailla erityistä syytä.

Kuvaan edelleen, mutta valikoidummin, kuitenkin pyrkien säilyttämään kuvissani havainnoivan spontaanisuuden ja välillä leikittelevämmän kokeellisuuden. En kuitenkaan pyri väkisin kaivamaan motivaatiota esiin, vaan annan ajan kulua. Pidän edelleen valokuvaamisesta ja valokuvasta. Viime aikoina aikani on kuitenkin kulunut muiden minua kiinnostavien asioiden parissa. Jossakin vaiheessa painopisteet jälleen vaihtunevat.

Toistaiseksi vähentynyt valokuvausmotivaatio on kenties vaikuttanut myös motivaatiooni kommentoida muiden valokuvia. Olen pyrkinyt kommentoimaan analyyttisesti ja rakentavasti, mutta viime aikoina huomaan, etten ole jaksanut paneutua kommentointiin kuten aiemmin. Pidän "tykkään/en tykkää" kommentteja jokseenkin tyhjänpäiväisinä ja jos en jaksa kommentoida sen enempää, katson paremmaksi olla kommentoimatta.

Voi olla, että valokuvaustaukoon vaikutti myös pitkä talvi. Minulle talvi on vuodenajoista vastenmielisin. Kuukausi kaunista, lumista pakkaskeliä olisi tervetullut, mutta Suomen pitkä talvi on mielestäni masentava, eikä paleleminen kaluston kanssa pakkasessa houkuttele lainkaan. Ehkä tämä kevät lämmittää ajatuksiani valokuvaamista kohtaan. Pitäisi jatkaa pitkiä kävelyreissujakin, sillä niiden aikana oli mukava kuvata spontaanisti yksityiskohtia ja asioita ympäristöstä, joihin normaalisti ei olisi kiinnittänyt mitään huomiota.
Sapere aude.
---
flickr
jopisalo

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys.
Pjm -käytit oudon ronskia kieltä, eikä edes yösydännä kirjoitettu. Yritetään vastata huutoon, tosin itsekritiikki kampeaa toisaalle...
©pjm

Olkoon ronskia tai ei.

Syy siihen on se että on tullut suositeltua tätä foorumia tutuille harrastelijoille, eri ikäluokkia edustaville. Se mitä palautetta on tullut niin eipä ole julkaisukelpoista osin.

Alkaa voittaa jopa suomi24 sekoilun sano joku eikä paljon anna heille jotka tietoa hakevat kun suurin osa kirjoituksista joillain aihepiireillä on toisten ihmisten ja kaluston haukkumista.

Suurin ihmettely on että missä niiden spesialistien kuvat oikein on? En oo ainoo kuka oottaa näyttöä puheille kuin myös kuvallista näyttöä. Itse tiedän että täältä löytyy muutama harva jotka tuovat myös kuvin asiat esille, kiitos heille.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Niin siitä putoaa pohja pois kun höpisee laitteiden erinomaisuudesta eikä yhtään ruutua näy. S-kaupan valikoimalla taitaa kuvata ainoastaan arska ja temis.
©pjm

Niin se taitaa olla.
Vanha sanonta Turhan naurajasta ei miestä tule mut nenänkaivajasta kyllä, vois muuttaa varmaan täällä alun osalta joksikin muuksi...
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:Niin siitä putoaa pohja pois kun höpisee laitteiden erinomaisuudesta eikä yhtään ruutua näy. S-kaupan valikoimalla taitaa kuvata ainoastaan arska ja temis.
En kyllä ymmärrä miten tämä liittyi ketjun huolenaiheeseen? Ei varmaankaan ollut laitekeskustelu?
Ja muutenkin käsittääkseni täällä on muitakin Sony kuvaajia kuin minä ja temis? ...Oman foorumijäsenyyden aikana (vain 15 vuotta) olen sitäpaitsi kuvannut monella eri merkillä ja kirjoitellut juttuja. Ei ole ollut vain Sony-juttua.

Mistä moinen hyökkäys? Voin toki olla hiljentää omaa foorumiaktiivisuuttani, jos jotakuta kyllästyttää sekin vähä.

Ja minä olen kyllä valokuvia laittanut näytille. ..Peräänkuulutan edelleen myös palautteen arvoa. Luulisin, että aika moni joka vaivautuu laittamaan kuviaan näytille, odottaa myös jonkinlaista reaktiota niihin, enkä nyt tarkoita omia kuvapostauksiani niinkään, vaan ihan yleisesti.

Foorumilla on nyt sellainen tilanne, että täällä vaikuttaa olevan vain kourallinen jäseniä jotka laittelevat kuvia galleriaan ja viitsivät keskustella niistä.

Laitekeskustelua ja merkkifanaattisuutta on kyllästymiseen asti muissa foorumin osioissa. Ehkä Galleria-osaston voisi pitää siitä politikoinnista vapaana?
Viimeksi muokannut aikaarska, Huhti 22, 2019 22 : 47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

aikaarska kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Niin siitä putoaa pohja pois kun höpisee laitteiden erinomaisuudesta eikä yhtään ruutua näy. S-kaupan valikoimalla taitaa kuvata ainoastaan arska ja temis.
En kyllä ymmärrä miten tämä liittyi ketjun huolenaiheeseen? Ei varmaankaan ollut laitekeskustelu?
Ja muutenkin käsittääkseni täällä on muitakin Sony kuvaajia kuin minä ja temis?
Kyllä.
©pjm

Pitää nyt kyllä tarkentaa tuota edellistä omaa kommenttiani eli samaa mieltä Mafferin kanssa tuon allaolevan lauseen sisällöstä. Merkkeihin en ota kantaa kun tuntuu joka merkillä olevan niitä kaikki asiat tietäviä ihan riittävästi....
Maffer kirjoitti:Niin siitä putoaa pohja pois kun höpisee laitteiden erinomaisuudesta eikä yhtään ruutua näy. ......
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Ouchista! Nyd tuntuu pisto sytämmessä!

Juuh, en ole pahemmin kuvia laitellu, tosin kyllä joitakin silloin tällöin.

Funtsin että täällä on porukkaa liikenteessä eri meiningeillä, toisilla ei ole edes tarkoitus panna kuvaa eetteriin, vaan keskustella kameraatuksista ja niihin liittyvistä ajankohtaista asioista.
Edellä mainittuhan ei ole pois galleeriaosaston menosta!?

Ite kyllä pyrin kommentoimaan jengin kuvia. Ei tää pelkkää kameramantraa ole ollut.

Juuh, mutta samaa mieltä periaatteessa gyl. Kuvahommaan pitäis paneutua enempi. Hyvä winkkiä kaikille foorumin jäsenille.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viesti:

Arskan jutut on hyviä ja analysoivia sekä kuvia syntyy. Se oli siis positiivinen palaute. Temistä taas sanotaan rölliksi välillä mutta on silti laittanut enemmän kuvia esille kuin 90% modernin suuntauksen vertaistukiryhmästä.

Jos pointti taas on jakaa kuvia muualla epäsosiaalisessa mediassa ja hakea tukea jo tehdyille laitehankinnoille täältä ja hajota "pikselinysvääjien vastarintaan" voi muuttaa vaikka Ruotsiin. Sen lisäksi kun vielä vinkuu että sisällön taso ja kommentit on ö-luokkaa, laskee itse sen sisällön tasoa sen sijaan, että osoittaisi jollain demolla argumentin olevan pielessä.

Mä lopetan toistaiseksi kirjoittelun laitepuolelle kokonaan osallistuen vain kuvaosastoon. Jos tulis vähemmän vinkumista ö-luokan kommenteista.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Hyvä.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Tattista maffukka kannustavasta kommentista. Eiköhän se tästä. Täytyy skarpata itekin, jos sais vaikka jottain kevätkuvaa näytille.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
PeCa

Viesti Kirjoittaja PeCa »

Aiheuttaako kameran hipelöinti mielenterveysongelmia vai tykkäävätkö mielenterveysongelmaiset hipelöidä kameroita? Tämän saman kysymyksen voisi esittää kilpailevallekin foorumille, mutta onneksi ei satu olemaan tunnuksia. Yrittäkää nyt kumminkin saada vielä uskonto ja politiikka mukaan samaan soppaan?
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

PeCa kirjoitti:Aiheuttaako kameran hipelöinti mielenterveysongelmia vai tykkäävätkö mielenterveysongelmaiset hipelöidä kameroita? Tämän saman kysymyksen voisi esittää kilpailevallekin foorumille, mutta onneksi ei satu olemaan tunnuksia. Yrittäkää nyt kumminkin saada vielä uskonto ja politiikka mukaan samaan soppaan?
Väite kameraharrastajien mielenterveysongelmaisuudesta on kepulaista jeesustelua.
Maffer
Viesti:

Kameran hankinta aiheuttaa kroonisia pakkotoimenpiteitä hakea muilta hyväksyntä ostokselle. Auta armias jos omasta laitteesta paljastuu epäkohtia, tällöin on nopeasti laitettava noitavaino pystyyn ja poltettava kerettiläiset nuotiolla.

Kaikki mitä youtubesta löytyy, on totta.

https://www.youtube.com/watch?v=lBt2ey8BLbI" onclick="window.open(this.href);return false;

Jade - Propaganda EP / TV Says
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Maffer kirjoitti:Kameran hankinta aiheuttaa kroonisia pakkotoimenpiteitä hakea muilta hyväksyntä ostokselle. Auta armias jos omasta laitteesta paljastuu epäkohtia, tällöin on nopeasti laitettava noitavaino pystyyn ja poltettava kerettiläiset nuotiolla.
Ei koske pelkästään kameroita. Eräässä koulutuksessa meille esiteltiin tutkimustuloksia siitä, missä vaiheessa kuluttaja hakee eniten tietoa tuotteista. Piikki osui välittömästi ostamisen jälkeiseen aikaan, siinä kuluttaja tarvitsee eniten uskonvahvistusta sille, ettei hän nyt vain tehnyt huonoa päätöstä.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Vastaa Viestiin