Lupakoe voisi olla hyvä, mutta myös lennättämiselle pitäisi saada lupa, tai sitten olisi etukäteen sovittu paikat &alueet missä saa vaan lennättää.javal kirjoitti:Onko sinulle tullut kovinkin paljon näitä häiritseviä tilanteita? Itse lennetään dronea, ja ihmiset jotka olen tavannut kun dronea olen lennättänyt ovat kyllä kaikki suhtautuneet hyvin positiivisesti asiaan, ja kovin kiinnostuneesti. Jos poisluen omat lennätyksen, niin eläessäni olen nähnyt, jos oikein muistan, neljä dronea ilmassa, aikajänteellä noin 5 vuotta. Ei siis varsinaisesta ongelmasta ainakaan minun kohdalla ole kysymys. Lentokonemelu on noin 10000 kertaa yleisempää, ainakin missä minä asun. Hurisevat läskikumipyörät asfaltilla on yleisempi häiriötekijä kuin drone, ja osalla jopa GoPro kypärässä.temama kirjoitti:juuh, mua ei nyt toi metsäpalovaara tullut ensimmäisenä mieleen, vaan just toi tietty häiriö.
Mielestäni dronejen lennättäminen pitäisi olla tiukemmin säännösteltyä, ellei kyseessä ole jotkut lasten lelut jotka lentää 100m.
Minua ei haittaisi että lennätystä varten pitäisi suorittaa pieni lupakoe, että tahattomia sääntöjen rikkomista tulisi vähemmän, ja näin vähemmän negatiivisia uutisia.
olet oikeassa, lentokonemelu on ikävää. Mutta minä en halua ilmatilaan kokoajan vaan lisää jotain häiriötekijää! Ja nythän ne suunnittelee munahuurussa kaikenlaista postidrone ja mitälie toimintaa!
Ihminen on täysin kyltymätön tapaus. Ei se luonne taida tosiaan ymmärtää mikä voisi olla filosofian BTB , bäc tu beisic takana.
Jos drone yleisyys pysyisi tällä tasolla mitä se nyt on, niin olisi ihan siedettävää! Mutta kymysys onkin, että jos ja kun se tästä vaan kasvaa!?