Parhaimmat valokuvaukseen liittyvät "heitot" osa 2
-
- Viesti:
Re: Parhaimmat valokuvaukseen liittyvät "heitot" osa 2
Taitaa olla ns. zeniläistä kuvausta: ensin kuivaharjoitellaan vuosi pari ennen kuin hankitaan muistikortti...
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Arno Rafael Minkkinen
-
Tamronia arvosteleva Canon-mies rapakon takaisella foorumilla:
Paha ammattitaidon puute, itse olen kyllä onnistunut tarkentamaan kaikilla Canoneillani pieleen.My Canon lenses DO NOT miss focus...., sorry.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
No mun Canonin linssit eivät myöskään haikaile keskittymisen perään - itellä on joskus kadonnut kesken kuvauksien.rolsen kirjoitti:Tamronia arvosteleva Canon-mies rapakon takaisella foorumilla:
Paha ammattitaidon puute, itse olen kyllä onnistunut tarkentamaan kaikilla Canoneillani pieleen.My Canon lenses DO NOT miss focus...., sorry.
-
Pieleen tarkentaminen on kyllä konservatiivisia kuvausmenetelmiä käyttäen ylivoimaisesti vaikeinta tapahtumatyyppisissä kuvauksissa juuri Canonilla johtuen siitä keskustan tarkennuksen herkkyydestä, joka riittää sekä heikoissakin ohjausvaloissa että muutenkin parhaiten sisätiloissa, jos ihan puhtaasti mietin paljonko tulee huteja kuvaushommissa. Tosin kyllähän niitä huteja aina välillä tulee Canonillakin, mutta ne liittyvät sitten tarkennuksen nopeuteen tms. ja niitä on todella vähän.rolsen kirjoitti:Tamronia arvosteleva Canon-mies rapakon takaisella foorumilla:
-
Riippuu taas niin paljon siitä mitä kuvaa. Jos kohde liikkuu, niin kyllä niitä huteja tulee. Staattisiin kohteisiin tarkennettaessa Canonin keskipistetarkennus on kieltämättä erinomainen, muttei sekään aina tarkoita että tarkennus olisi ns. kriittisen tarkka, kyllä niitä joutuu silti parsimaan LV:n kanssa suurennoksella ja manuaalisesti tarkentamalla. Yllättävän hyvin se silti napsuu, ei sillä, mutta väite ettei koskaan mene huti on räikeä valhe.
--
-
Torista......
"...Ostetaan objektiivi, mieluiten Canon, mutta muutkin käy. Vaatimuksena nopea valotusaika ja polttoväli n. 70-200. Hyväkuntoinen toki, eikä maksaisi maltaita...."
"...Ostetaan objektiivi, mieluiten Canon, mutta muutkin käy. Vaatimuksena nopea valotusaika ja polttoväli n. 70-200. Hyväkuntoinen toki, eikä maksaisi maltaita...."