Runkotulppakuvia

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
JL Anttola

Runkotulppakuvia

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Aikasemmin oon laittanu esille 15 mm runkotulpalla otettuja kuvia. Joku aika sitten ostin käytetyn - kun halvalla sain - 9 mm runkotulpan. Eilen käytiin emännän kanssa kävelyllä kylän ydinkeskustassa, ja otin matkaan E-PL kutosen ja siihen tuon ysimillin runkotulpan. Laitan tähän linkin hämärän ja märän talvipäivän tuotoksiin; kuvanlaatu korreloi tunnelmaan...

https://flic.kr/s/aHsmAEzz2u" onclick="window.open(this.href);return false;

Kattoo ketä kiinnostaa!

JL Anttola
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jopisalo

Re: Runkotulppakuvia

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys.
Mulla oli nuorenamiehenä bussiWV, semmoinen jossa oli pariovet takatilaan. Oltiin joskus kavereitten kanssa parkissa Porissa liki toria, pariovet selkosellaan. Silloin oli vielä jalkamiehenä kulkevia passipoliiseja. Pysäsi siihen katselemaan pää kallellaan, sitten lausahti: pojat on virittäneet oikein rysän...
Mullakin on tommoinen 9mm tulppa, EM-1:sellä on aina kahvapuolen rystyset kuvassa. Paikassaan ihan hauska peli. Varsinainen vika on turhan herkkä etäisyys/tulppa-vipu, olen siihen jotain apua koittanut miettiä, ei valmista vielä.
Ps. onko ottomaatilla ilmavaara kun on puomia ja lippusiimaa, vai onko siellä susista ruuhkaa, saa mennä siiman taakse asioimaan?
JL Anttola

Re: Runkotulppakuvia

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Ysimillisellä olin ottanut kotona sisällä muutaman kuvan silloin, kun posti sen toi, tarkistaakseni toimivuuden, ja tuo oli ensimmäinen ja tähän mennessä ainut ulkoilutus tuolle runkotulpalle. Se säätövipu oli koko ajan siinä keskimmäisessä asennossa, siis ei äärettömässä. Mitään muuta en edes kokeillut. Testejä muutamia luin ennenkuin tuon ostin, ja siellä ainakin joku neuvoi kuvaamaan koko ajan sillä asennolla.

15 millin runkotulpalla sen sijaan tuon säätövivun asennolla olen ollut huomaavinani oikeasti merkitystä, ja siinä on vaikea saada vipua pysymään lukituspykälien välissä halutussa kohtaa.

En ole kumpaakaan runkotulppaa emmaan kiertänyt, epelillä niitä olen testaillut minkä olen. Hauskoja vekottimia molemmat... Jossakin taisin kirjoittaakin, että noilla runkotulpilla on vähintään yhtä helppo kuvata omia sormiaan kuin puhelimella.

Kyllä se lippusiima on nimenomaan ilmavaaralta suojaamassa pankkimaatin kulmalla; katolta tippuvaa ilmavaaraa varten. Vastapäisen talon penthouse on muuten ollut myynti-ilmoituksissa, jos jota kuta kiinnostaa muutto Anttolan kirkonkylään. Tänään kävelylenkillä samoissa maisemissa käytiin, ja satamassa katsottiin alueen opastaulua, jossa oli tarjolla olevia palveluita listattu noin parikymmentä kappaletta. Ja puolet niistä on kadonnut kylältä, eikä yhtään uutta ole tullut tilalle. Harkitsin punaisen tussin ja viivottimen noutoa, voisi apdeitata opasteen; halpaa kun ei tarvi varsinaisesti uutta painaa...

JL Anttola

PS. 1956 vuosimallin kleinbussi - tai ambulanssi se oli ollut - on minunkin nuoruuteeni kuulunut. Se peti, minkä päälle siihen aikaan paarit laitettiin, oli paikallaan, ja sellainen nojatuoli, mikä myös irtosi ja muuttui ihmisen kantamiseen kahden kantajan voimin sopivaksi laitteeksi. Bensalämmitinkin oli, ja kaukaa viisaasti lämmitin ei imenyt bensaa aivan tankin pohjia myöten... yhtään kuvaa ei tainnut siitäkään kulkimesta mihinkään koskaan tallentua?
Vastaa Viestiin