Canon 10D ja Sigma

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Kime

Canon 10D ja Sigma

Viesti Kirjoittaja Kime »

Onko Sigman lasien ja 10D:n kanssa jotain yhteeensopivuus ongelmaa?

"Certain Sigma lenses are not compatible with the EOS 10D without a hardware/software modification (chip mod). I have contacted Sigma and they informed me of the following (via email)"

"First of all, we regret very much that our customer had such a trouble with the Sigma lens. Your lens is required for free upgrade to be compatible with Canon Elan 7/10D camera, therefore, we kindly ask you to return the lens to Sigma Corporation of America"

Koskeekohan tuo vain vanhempia laseja vai uusiakin...

Jos kokemusta 10D ja Sigman yhdistelmästä niin valaiskaapa tietämätöntä.

Tarkoitus vain hankkia Sigma EX 17-35 f2,8-4,0
Kokemuksia tuosta ?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Stenu
Viesti:

Päivittävät

Viesti Kirjoittaja Stenu »

Päivittävät nuo ilmaiseksi toimimaan 10D:n kanssa. Tosin minun ikivanha 35-135 (tms) lasini on kuulemma jo niin vanha, ettei sitä saa pelaamaan edes päivityksellä. Tylyä. Mutta mitäpä tuosta, tuon linssin ainoa käyttöarvo oli makrossa, jota ei muista laseista löydy. Onpahan taas parempi syy hankkia sellainenkin.

Uudet lasit toimivat varmasti 10D:ssä. Olikohan se niin, että ennen v. 2000 tehdyt lasit eivät toimi tms. Mutta nekin siis päivittämällä.

Stenu
wille

100-300 DL ei toimi kunnolla

Viesti Kirjoittaja wille »

Itselläni oli vielä jokin aika sitten Sigman 100-300 DL -lasi (joku F5,6), eikä se toiminut 10D:ssä kuin täydellä aukolla. Muuten kyllä tarkennus pelasi, mutta siis vain tuolla 5,6 aukolla. Soitin asiasta Sigman maahantuojalle ja he lupasivat tehdä putkeen tarvittavat päivitykset ilmaiseksi, vain postikulujen hinnalla. Itse kuitenkin hankin vanhemman käytetyn Canonin putken ja myin Sigmani pois.

Uudet lasit varmasti pelaavat 10D:ssä. Itse voisin suostitella Sigman EX-sarjan 15-30 DG -lasia, on ollut todella mahtava. Saksasta sen saa tilattua about 700 eurolla, Suomessa hintaa tonnin verran.
petterik
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petterik »

Minulla on 17-35 EX, 28-105/2.8-4 , ja 70-200/2.8 EX ja kaikki toimii
EOS 10D:n kanssa (ainakin tähän mennessä).Varsinkin tuo 70-200
on aivan loistava putki, hiljainen ja nopea tarkennus.Olen käyttänyt sitä Sigman 2x Ext. kanssa ja toimii loistavasti.

17-35 ei oo pahaa sanottavaa, vaikea arvioda muihin terävyyden
ja toiminnan kannalta kun ei ole muita ollut.

Putket on lähdössä mukaan Afrikkaan lokakuussa safarillle joten siellä ne joutuu oikein kunnon testiin, katotaan sitten uudestaan putket on
toiminu.

Peter Kavonius
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

Asiaa kannattaa kysellä www.foka.fi suomen maahantuoja itse kun kyselin muistelisin että linssien sopivuus oli varsin kirjavaa.
Joidenkin linssien sarjanumerot ratkaisivat tarvitaanko päivitystä.

"Some Sigma lenses made before December 2000 will require upgrading in order to function properly with the Elan 7 and EOS 10D camera. This modification is not necessary for Sigma HSM type lenses. There may be no outward indication that the lens is not performing properly with the Elan 7 and EOS 10D camera. Owners who believe their lens may require modification should contact Sigma's Service department for instructions on how to have their lens upgraded."
MarttiV

Re: Canon 10D ja Sigma

Viesti Kirjoittaja MarttiV »

Kime kirjoitti:Jos kokemusta 10D ja Sigman yhdistelmästä niin valaiskaapa tietämätöntä.

Tarkoitus vain hankkia Sigma EX 17-35 f2,8-4,0
Kokemuksia tuosta ?
Itselläni ollut mainittu linssi ahkerasti kytkettynä 10D:hen alkukesästä alkaen. Ei ole ilmennyt mitään ongelmia. Ainoastaan tarkennusmoottorin surina ja että manuaalirengas (Canon-linsseissäni ei) pyörii häiritsee hieman. Mutta ei ne enää lopullisissa kuvissa haittaa ;-)
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

itselläbi on 24-70/2,8 EX, ja hieman ehkä harmittaa hankinta....

yhteensopimuusongelmia ei ole, ja jos on lasin saa päivitettyä.

Mutta canon-huolto ei korjaa sigma-lasia, ja sigman huolto on aika kaukana täältä /helsinki). Ja canon-huollossa sanottii nsitäpaitsi että sigma laseja on aika vaikeita säätää ja että pitää melkein hankkia uusi lasi.
Vastaa Viestiin