jmra kirjoitti:Karu totuus on että Sonylla ei todellisuudessa olla mistään muusta kiinnostuneita kuin naistenkin rahoista.
No en mä nyt tiedä mitä karua siinä on. Se on yritys eikä hyväntekeväisyysorganisaatio. Rahan tekemisen takia ne on pystyssä.
No mutta siis siltikin. Erinomaista markkinointia just näinä ”post metoo” aikoina. Oli tosta mitä mieltä tahansa ja vaikka tietäisi kaikesta kaiken ja miten kaikki pitäisi tehdä, niin ajankohtainen se on. Voi olla että isossa kuvassa kamppis jää vain kuriositeetiksi, mutta toisaalta se jatkaa mainiosti tota Sonyn brändin rakentamista. Mitä sitä nyt on tullu seurattua, niin aika modernille, nuorelle, #somegram jne kansalle se on suunnattu. Siihen tommonen uppoaa.
Ja niin tai näin. Tasa-arvo on mun mielestä kaunis asia, minkä edistäminen on aina hyvä juttu.
Juuri näin. Mikään kamerafirma ei valmista kameroita hyväntekeväisyyttään.
Tottakai työstä täytyy saada korvausta. Mutta työn voi tehdä vastuullisesti. Maailmassa on pirusti naisia , ja suuren osan heistä asema yhteiskunnassa ei ole tasa-arvoinen miesten kanssa.
Lopuksi vielä pikku detalji; naisten tekemä luova työ kuvantamisen alalla on erittäin mielenkiintoista! Olen nähnyt paljon naisvslokuvaajien duunia, joissa on ihan erillainen dynaaminen ja luova ote, kuin mihin on ehkä totuttu vuosikymmenien aikana. Eli olen ehdottomasti sitä mieltä että naisia täytyy tsemppaa näihin juttuihin mukaan (jopas tälle foorumillekin tarvittais naisellista otetts ja mielipidettä), joten; iso plussa; AlphaFemakoille!!!!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
temama kirjoitti:Juuri näin. Mikään kamerafirma ei valmista kameroita hyväntekeväisyyttään.
Tottakai työstä täytyy saada korvausta. Mutta työn voi tehdä vastuullisesti. Maailmassa on pirusti naisia , ja suuren osan heistä asema yhteiskunnassa ei ole tasa-arvoinen miesten kanssa.
Lopuksi vielä pikku detalji; naisten tekemä luova työ kuvantamisen alalla on erittäin mielenkiintoista! Olen nähnyt paljon naisvslokuvaajien duunia, joissa on ihan erillainen dynaaminen ja luova ote, kuin mihin on ehkä totuttu vuosikymmenien aikana. Eli olen ehdottomasti sitä mieltä että naisia täytyy tsemppaa näihin juttuihin mukaan (jopas tälle foorumillekin tarvittais naisellista otetts ja mielipidettä), joten; iso plussa; AlphaFemakoille!!!!!
Tämän foorumin ulkopuolella kameroita ostavat kuitenkin myös naiset. Ja veikkaanpa, että ostavat yhä lisääntyvästi. sillä miehillehän on jo myyty ne isolla kahvalla varustetut sääsuojatut 36mpx peililäpsyttimet. Lisäksi naiset ovat todella innokkaita somekuvaajia ja mielestäni myös keskimäärin aika hyviä. Tätä varten on melko erikoista kun yksin miehet esittelevät kameroita ja ns. ambasaadoreistakin 99,9% on miehiä. Esimerkiksi kun Nikonia katsoo, niin tulee mieleen autokauppa 1980-luvulla.
Sikäli siis erittäin hyvä ja raikas veto Sonylta, vaikka määrällisesti ajateltuna melko symbolisesta aloituksesta onkin kyse. Valokuvaus on ollut turhan miehistä puuhaa tähän saakka. Naisilla on paljon annettavaa valokuvaukselle.
Henkilökohtaisesti tunnen enemmän naiskuvaajia kuin mieskuvaajia.
Mutta kuten muussakin elektroniikassa, miehet ovat useammin ”early adoptereita” ja naiset kuvaavat perinteisemmillä merkeillä. He myös harkitsevat tarkkaan ostoksensa miesten toimiessa enemmän vaiston varassa. Näiden canikonilla kuvaavien perässä sony varmasti on.
Maffer kirjoitti:Kelatkaa ny sitä ongelman alkulähdettä. Annetaan mallistolle nimeksi MiesKamera-X(R) ja sitten ihmetellään jälkikäteen mitä kävi.
Tiedäthän, että alfa/alpha ei itsessään määrittele sukupuolta? Senhän vuoksi sanotaan "alpha male" tai "alpha female", jotta sukupuolikin selviää. Pelkän alfan voisi määritellä esim alfayksilöksi.
Välillä mesoat ihan aiheesta, mutta tällä kertaa tuli taas yksi huti.
Ai? No kyllähän se riippuu eläinkunnassa ihan lajista voiko Alfa olla mies ja/tai naispuolinen. Eli missä määritetään miten homma toimii fyysisen tavaran kanssa? Mihin lahkoon digitaalinen kamera kuuluu?
Jos tarkemmin vielä kelataan niin eihän koko kampanjaa tarvittaisi mihkään mikäli alfa olisi Sonyn ajatuksissa ollut sekä/että. Nyt kaiken maailman Jason Lanierit on keikkuneet artisaanivideoissaan vuositolkulla ja joka videossa joku tytsy keimailee kameran edessä. Mikä muu se alfan määre on ollut? Ja Sony Approved koko homma.
nomad kirjoitti:Tätä varten on melko erikoista kun yksin miehet esittelevät kameroita ja ns. ambasaadoreistakin 99,9% on miehiä. Esimerkiksi kun Nikonia katsoo, niin tulee mieleen autokauppa 1980-luvulla.
Sun on ilmeisesti fyysisesti ja psyykkisesti täysin mahdotonta löytää mitään hyvää Nikonista, kun taas Sonyllä kaikki on vain hyvää. Järkevänä ihmisenä luulisi, että selvittäisit edes hieman faktoja.
Maffer kirjoitti:Ai? No kyllähän se riippuu eläinkunnassa ihan lajista voiko Alfa olla mies ja/tai naispuolinen. Eli missä määritetään miten homma toimii fyysisen tavaran kanssa? Mihin lahkoon digitaalinen kamera kuuluu?
Ainakin susien osalta käytetään myös termiä alfapari.
Maffer kirjoitti:Ai? No kyllähän se riippuu eläinkunnassa ihan lajista voiko Alfa olla mies ja/tai naispuolinen. Eli missä määritetään miten homma toimii fyysisen tavaran kanssa? Mihin lahkoon digitaalinen kamera kuuluu?
Ainakin susien osalta käytetään myös termiä alfapari.
In the past, the prevailing view on grey wolf packs was that they consisted of individuals vying with each other for dominance, with dominant grey wolves being referred to as the "alpha" male and female, and the subordinates as "beta" and "omega" wolves.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
jmra kirjoitti:Karu totuus on että Sonylla ei todellisuudessa olla mistään muusta kiinnostuneita kuin naistenkin rahoista.
No en mä nyt tiedä mitä karua siinä on. Se on yritys eikä hyväntekeväisyysorganisaatio. Rahan tekemisen takia ne on pystyssä.
No mutta siis siltikin. Erinomaista markkinointia just näinä ”post metoo” aikoina. Oli tosta mitä mieltä tahansa ja vaikka tietäisi kaikesta kaiken ja miten kaikki pitäisi tehdä, niin ajankohtainen se on. Voi olla että isossa kuvassa kamppis jää vain kuriositeetiksi, mutta toisaalta se jatkaa mainiosti tota Sonyn brändin rakentamista. Mitä sitä nyt on tullu seurattua, niin aika modernille, nuorelle, #somegram jne kansalle se on suunnattu. Siihen tommonen uppoaa.
Ja niin tai näin. Tasa-arvo on mun mielestä kaunis asia, minkä edistäminen on aina hyvä juttu.
Tasa-arvo on kaunis asia, ennen kun sillä aletaan ratsastamaan rahanteko mielessä.
Moraalisesti arveluttavaa touhua, mutta eihän se näitä kavereita haittaa, kun ei heillä ole moraalia.
Myydään vaikka oma mummo eniten tarjoavalle eli tehdään ihan mitä tahansa että voittoa tulee.
rarehanu kirjoitti:
Tasa-arvo on kaunis asia, ennen kun sillä aletaan ratsastamaan rahanteko mielessä.
Moraalisesti arveluttavaa touhua, mutta eihän se näitä kavereita haittaa, kun ei heillä ole moraalia.
Myydään vaikka oma mummo eniten tarjoavalle eli tehdään ihan mitä tahansa että voittoa tulee.
=D
Tais olla vitsi toi? Sitä moraalisesti arveluttavaa touhua sanotaan markkinoinniksi. Sitä mummon myymistä voitolla taasen kutsutaan bisnekseksi. Semmosta se on.
rarehanu kirjoitti:
Tasa-arvo on kaunis asia, ennen kun sillä aletaan ratsastamaan rahanteko mielessä.
Moraalisesti arveluttavaa touhua, mutta eihän se näitä kavereita haittaa, kun ei heillä ole moraalia.
Myydään vaikka oma mummo eniten tarjoavalle eli tehdään ihan mitä tahansa että voittoa tulee.
=D
Tais olla vitsi toi? Sitä moraalisesti arveluttavaa touhua sanotaan markkinoinniksi. Sitä mummon myymistä voitolla taasen kutsutaan bisnekseksi. Semmosta se on.
rarehanu logiikka on päälaellaan. Ei kai sellaista yritystä voi sanoa moraalittomaksi joka edes eleen ja markkinoinnin tasolla pyrkii sukupuolten tasa-arvoon.
rarehanu ajattelee varmaan, että sukupuolen, ihonvärin tai muun piirteen perusteella tapahtuva syrjintä on merkki korkeasta moraalista. Eikö? Jos Nikon jolla on vain äijiä ambasadooreina päättäisi vielä myydä kameroitaan vain miehille, niin se olisi moraalisesti vieläkin korkeammalla :-)
nomad kirjoitti:rarehanu logiikka on päälaellaan. Ei kai sellaista yritystä voi sanoa moraalittomaksi joka edes eleen ja markkinoinnin tasolla pyrkii sukupuolten tasa-arvoon.
Kyyninen vain ajattelee, että tämäkin on yksi markkinointitempaus. Eikä tässä nyt ole edes Sony-lisää, sama onnistuu kaikilta.
Näyttäisi tämä(kin) ohjelma olevan suunniteltu jo valmiiksi rikkaiden ja hyvin toimeentulevien naiskuvaajien iloksi. Heille on jo olemassa n. 10 000 muuta stipendi- ja muuta mentorointi-ohjelmaa. Tähänkin ohjelmaan laitetuilla 150 000 taalalla olisi tehnyt ihmeitä kehitysmaiden tyttöjen koulutuksen eteen.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
nomad kirjoitti:Jos Nikon jolla on vain äijiä ambasadooreina päättäisi vielä myydä kameroitaan vain miehille, niin se olisi moraalisesti vieläkin korkeammalla :-)
Voisitko muuten avata tätä alleviivattua kohtaa hieman enemmän.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
rarehanu kirjoitti:
Tasa-arvo on kaunis asia, ennen kun sillä aletaan ratsastamaan rahanteko mielessä.
Moraalisesti arveluttavaa touhua, mutta eihän se näitä kavereita haittaa, kun ei heillä ole moraalia.
Myydään vaikka oma mummo eniten tarjoavalle eli tehdään ihan mitä tahansa että voittoa tulee.
=D
Tais olla vitsi toi? Sitä moraalisesti arveluttavaa touhua sanotaan markkinoinniksi. Sitä mummon myymistä voitolla taasen kutsutaan bisnekseksi. Semmosta se on.
rarehanu logiikka on päälaellaan. Ei kai sellaista yritystä voi sanoa moraalittomaksi joka edes eleen ja markkinoinnin tasolla pyrkii sukupuolten tasa-arvoon.
rarehanu ajattelee varmaan, että sukupuolen, ihonvärin tai muun piirteen perusteella tapahtuva syrjintä on merkki korkeasta moraalista. Eikö? Jos Nikon jolla on vain äijiä ambasadooreina päättäisi vielä myydä kameroitaan vain miehille, niin se olisi moraalisesti vieläkin korkeammalla :-)
Täytyy olla kyllä ihan helve..n naivi ihminen jos kuvittelee että ko. yritys tekee tämän tasa-arvon takia.
Täytyy olla kyllä ihan helve..n naivi ihminen jos kuvittelee että ko. yritys tekee tämän tasa-arvon takia.
Hei halloo, millä vuosisadalla elät? Et sattumoisin ole huomannut, että modernissa kapitalistisessa maailmanjärjestyksessä firmat ottavat vastuuta yhteiskunnallisista asioista ja niiltä myös odotetaan sitä?
Tottamaar firma on pystyssä ennenkaikkea tuloksen tekemisen takia, mutta se ei ole ristiriidassa sen kanssa, että yrityksellä voi olla määriteltu tiukat arvot minkä pohjalta toimivat. Tähän voi kuulua esim pyrkimys tasaarvoon sukupuoleten välillä. ja ilmiselvästi ainakin Sonylla tämä asia tiedostetaan. Iso Blussa siitä!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
Täytyy olla kyllä ihan helve..n naivi ihminen jos kuvittelee että ko. yritys tekee tämän tasa-arvon takia.
Hei halloo, millä vuosisadalla elät? Et sattumoisin ole huomannut, että modernissa kapitalistisessa maailmanjärjestyksessä firmat ottavat vastuuta yhteiskunnallisista asioista ja niiltä myös odotetaan sitä?
Tottamaar firma on pystyssä ennenkaikkea tuloksen tekemisen takia, mutta se ei ole ristiriidassa sen kanssa, että yrityksellä voi olla määriteltu tiukat arvot minkä pohjalta toimivat. Tähän voi kuulua esim pyrkimys tasaarvoon sukupuoleten välillä. ja ilmiselvästi ainakin Sonylla tämä asia tiedostetaan. Iso Blussa siitä!!
Kyllä mainosmiehet tietää että suurinta osaa porukasta voi vedellä kuin pässiä narussa, se oma ajatus kun ei vi..u vaan kulje.
Joo, ei ottanut sony teemakseen ympäristöä vaikka siitä on vouhkattu vuosikymmeniä.
Ei ottanut, kun ei se kohdennu samalla tavalla suoraan mihinkään ihmisryhmään jolle voi jotain myydä ja luo samalla yhtä voimakasta tunne reaktiota (lue ostohalua).
Ja olishan se ollut tosi kulahtanut ja epätrendikastä ottaa ympäristö aiheeksi, MEETOO MEETOO MEETOO MEETOO MEETOO MEETOO..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................