Myynnissa kirjoitti:Bumba kirjoitti:Pika reissu Pohjois-Norjaan. Perjantaina iltana pohjoiseen ja ti-ke yönä takas. 3200km ajoa ja 15h lepoa reissun aikana.Kuvaus päiviä/öitä 3. Kaikki reissun kuvat otettu sonylla.
Hyvin toimi kamera. Ainoat miinukset, akkuja oli vain 3 sai ladata koko aika ja isompaa kennoa(kohinan sietoa jäin kaipaamaan) Kuvat otettu iso 100-800.
https://tkansanaho.kuvat.fi/kuvat/Matka ... mark+2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä olen kuullut, aika moni lintukuvaaja on sitten palanut tämän kameran kokeilun jälkeen takaisin turvalliseen Canoniin. Ja jos oikein olen ymmärtänyt, niin myös sinäkin? Jos niin, oliko se kuvanlaatu, joka ohjasi takaisin?
:ppie
Syy miksi palasin takaisin tuttuun turvalliseen on pääosin se että olen kuvannut peilijärkkärillä toistakymmentä vuotta ja siihen on tullut peruskäyttö rutiini. Sitä osaa vaihtaa asetuksia kesken kuvauksen kun osaa vanhat namiskat vähän kuin kitaran soittaja osaa kitaran kielet.
Ei tarvitse miettiä niin paljon..voisihan sitä opetella ja varmasti pidemmällä jaksolla tulisi rutiini myös sonyyn.
Toinen syy oli pienenkennon kohinan sieto. Kameran on todella hyvä ja monipuolinen enkä rupea dissaamaan kyseistä laitetta, silti kun itse kuvaan pääosin lintuja niin väkisinkin on nostettava iso-arvoja jotta liike saadaan pysähtymään kun yöllä kuvataan lentävää pöllöä tässä kamera jää väkisinkin kakkoseksi tayskennoiselle.
Mitä noihin akkuihin tulee..terkut mafferille :
kertaakaan ei jäänyt reissu kuvat ottamatta tyhjän akun takia ja ne kestivät juuri sen minkä valmistaja lupaakin. Kuitenkin kun kuvaa 10h putkeen lentäviä kihuja, pönöttäviä pöllöjä, maisemia ym.niin joutuu usein lataamaan pikkuakkuja. Dslr-akut kestää helposti 1500 kuvaa kun takanäyttö/etsin näyttö ei ole syömässä virtaa. Hommasin reissua varten 21000 mAh varavirtalähteen jolla olisin akkujen loppuessa voinut jatkaa kuvauksia päiviä, mutta en tarvinnut kyseistä laitetta :)
Sony on loistava valinta monipuoliseen kuvaukseen, kuitenkin harva juoksee yöllä pöllöjen perässä ja tarvitsee isompia isoarvoja.
Terveisin Lintukuvaaja