Valokuvien myyminen ja sopimukset
-
Valokuvien myyminen ja sopimukset
Pitäisi tehdä sopimus valokuvien myymisestä.
Mitä maisemakuvista pitäisi pyytää hintaa, jotta 100 hengen organisaation kannattaisi niitä ostaa ja käyttää tiedotuksessaan? Olen miettinyt 25e / kpl.
Mitä asioita kuvan myymisessä / sopimusasioista olisi hyvä tietää ja sopia?
Mitä maisemakuvista pitäisi pyytää hintaa, jotta 100 hengen organisaation kannattaisi niitä ostaa ja käyttää tiedotuksessaan? Olen miettinyt 25e / kpl.
Mitä asioita kuvan myymisessä / sopimusasioista olisi hyvä tietää ja sopia?
-
- Viesti:
Re: Valokuvien myyminen ja sopimukset
Tuosta jotakin osviittaa:
http://www.freet.fi/palkkiot-ja-sopimuk ... ee-tyonsa/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freet.fi/palkkiot-ja-sopimuk ... ee-tyonsa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Sata henkeä ei kerro mitään. Maksamisen kannattavuus riippuu siitä, a) millainen organisaatio on kyseessä (järjestö? yritys? virasto? urheiluseura?), b) mitä organisaatio odottaa kuvien käytöltä tuloksena: jonkin asian myyntiä, jäsenhankintaa, vai ihan vain jos kerrankin saisi kuvan nettisivuille, ja c) löytyykö samanlaisia vitosella jostain kuvapankista.
Matti Vuori
-
Voit myös laittaa kuvat myyntiin netin eri markkinapaikoille ja käskeä ostamaan sitä kautta? Shutterstock etc..
Bonuskoodit netin luotettavimmille pelipaikoille.
-
Vertailun vuoksi: tilasin kuvauksen ja videoinnin asuntokauppaa varten, tuotos 25 valmista kuvaa ja parin minuutin video: hinta 200,-GeorgeFolk kirjoitti:Mitä maisemakuvista pitäisi pyytää hintaa, jotta 100 hengen organisaation kannattaisi niitä ostaa ja käyttää tiedotuksessaan? Olen miettinyt 25e / kpl.
Kuvat myyviä ja hinta kohtuullinen.
Hyvästä maisemakuvasta voisin maksaa tuon 25,- mutta useammasta vähemmän per kpl.
Riippuu tietenkin taiteellista aspektista ja kenelle on menossa.
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
-
Työmäärään nähden 200 euroa on ilmainen kuvaus, jos ne 25 kuvaa ovat laadukkaita kuvia eri kuvakulmista.panman kirjoitti:Vertailun vuoksi: tilasin kuvauksen ja videoinnin asuntokauppaa varten, tuotos 25 valmista kuvaa ja parin minuutin video: hinta 200,-GeorgeFolk kirjoitti:Mitä maisemakuvista pitäisi pyytää hintaa, jotta 100 hengen organisaation kannattaisi niitä ostaa ja käyttää tiedotuksessaan? Olen miettinyt 25e / kpl.
Kuvat myyviä ja hinta kohtuullinen.
Hyvästä maisemakuvasta voisin maksaa tuon 25,- mutta useammasta vähemmän per kpl.
Riippuu tietenkin taiteellista aspektista ja kenelle on menossa.
-
No tämä oli hinta mikä ilmoitettiin, enkä tinkinyt tms. Kuvaajalla on töitä...niffe kirjoitti: Työmäärään nähden 200 euroa on ilmainen kuvaus, jos ne 25 kuvaa ovat laadukkaita kuvia eri kuvakulmista.
Ja kuvat ovat parempia kuin odotin.
-
Jep, en minä sitä epäile. Aika alaleuattomia hintoja vaan fotarin kannalta.panman kirjoitti:No tämä oli hinta mikä ilmoitettiin, enkä tinkinyt tms. Kuvaajalla on töitä...niffe kirjoitti: Työmäärään nähden 200 euroa on ilmainen kuvaus, jos ne 25 kuvaa ovat laadukkaita kuvia eri kuvakulmista.
Ja kuvat ovat parempia kuin odotin.
-
Jos tekee kolme -neljä kuvausta per pv niin kyllä silloin leivässä pysyy. Ja paremmin tuottavat työt sitten päälle.niffe kirjoitti: Jep, en minä sitä epäile. Aika alaleuattomia hintoja vaan fotarin kannalta.