Tuosta, kun alat katsomaan, niin näkyy ohjeet.nomad kirjoitti: Missä luki että kamera pitäisi sammuttaa???!!!
https://youtu.be/Ff0OA4lY-gI?t=4m24s" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta, kun alat katsomaan, niin näkyy ohjeet.nomad kirjoitti: Missä luki että kamera pitäisi sammuttaa???!!!
Älä intä, kun mä en voi puhdistaa mun uusia kameroita, koska niistä loppuu silloin takuu.temama kirjoitti: mä ymmärrän, ymmärrän,ymmärrän,ymmärrän ja ymmärrän. MUTTA kun tätä on nyt ymmärretty monta viikkoa tässä!!! niin ymmärrätkö sinä??
takuuasiat on erikseen. mutta jos ny puhutaan ihan vaan kennon puhdituksesta normaali pölystä ja liasta.
Kun lukee näitä sonylaisten juttuja, niin alan ymmärtää miksi sony päätti tälläisen ratkaisun tehdä. ;)T71 kirjoitti:Tuo Sonyn takuuperseily on ilmeisesti idiootteja varten tehty rajoite..nomad kirjoitti: Ihan tavallisia kameroita noi Sonyt on vaikkei sitä tämän foorumin keskustelun perusteella helposti todeksi uskoisi.
Tilaan uuden kameran aina netin kautta. Jos huomaan siinä jotain puutteita niin vien tai lähetän sen takaisin eli perun kaupan. Sitten tilaan uuden ja toimin samoin.T71 kirjoitti:Älä intä, kun mä en voi puhdistaa mun uusia kameroita, koska niistä loppuu silloin takuu.temama kirjoitti: mä ymmärrän, ymmärrän,ymmärrän,ymmärrän ja ymmärrän. MUTTA kun tätä on nyt ymmärretty monta viikkoa tässä!!! niin ymmärrätkö sinä??
takuuasiat on erikseen. mutta jos ny puhutaan ihan vaan kennon puhdituksesta normaali pölystä ja liasta.
Mä en todellakaan voi. Piste.
Kun takuu on ohi tai en jaksa enää välittää, niin sitten se on yksi ja sama miten ja missä sen puhdistaa.
Ketjun aloittajan ensimmäisten virkkeiden sanoma on, että mitä väliä, koska kukaan ei koskaan saa tietää. Aloittaja on väärässä. Menetit 3500 euroa. Game over.
Hmm. Rauhoitutaan nyt hieman. Jos kennolla on likaa joka näkyy kuvissa, silloin se kenno puhdistetaan, oli takuu mikä tahansa. Jos kamerasta jokin vipstaaki hajoaa, niin takuukorjaaja ei varmasti ala etsimään niitä ”mikroskooppisia” jälkiä kennosta (joita ei edes ole) ja evää takuuta siihen vedoten.T71 kirjoitti:temama kirjoitti:
Älä intä, kun mä en voi puhdistaa mun uusia kameroita, koska niistä loppuu silloin takuu.
Mä en todellakaan voi. Piste.
Kun takuu on ohi tai en jaksa enää välittää, niin sitten se on yksi ja sama miten ja missä sen puhdistaa.
Ketjun aloittajan ensimmäisten virkkeiden sanoma on, että mitä väliä, koska kukaan ei koskaan saa tietää. Aloittaja on väärässä. Menetit 3500 euroa. Game over.
Suomalaiset on vain niin rehellisiä, että he haluavat tehdä sääntöjen mukaan asiat. Toisaalta kun olet myymässä kameraa, niin muista kertoa selvästi ettei kameralla ole takuuta.Experte kirjoitti:Hmm. Rauhoitutaan nyt hieman. Jos kennolla on likaa joka näkyy kuvissa, silloin se kenno puhdistetaan, oli takuu mikä tahansa. Jos kamerasta jokin vipstaaki hajoaa, niin takuukorjaaja ei varmasti ala etsimään niitä ”mikroskooppisia” jälkiä kennosta (joita ei edes ole) ja evää takuuta siihen vedoten..
Jotta asia ei olisi näin yksinkertainen, niin mullahan on just nyt 2 takuukeissiä auki Sonyn kanssa siksi, että "kenno" on likainen ja sitä ei saada puhtaaksi. Sonyn valtuuttama huolto ei edes pysty erottamaan selvää pölyä tai läiskiä kuvista tai kennolta. Takuu ei siis käytännössä toimi siitäkään huolimatta, että en ole puhdistanut kennoa itse.Experte kirjoitti:Jos kennolla on likaa joka näkyy kuvissa, silloin se kenno puhdistetaan, oli takuu mikä tahansa. Jos kamerasta jokin vipstaaki hajoaa, niin takuukorjaaja ei varmasti ala etsimään niitä ”mikroskooppisia” jälkiä kennosta (joita ei edes ole) ja evää takuuta siihen vedoten.
Tämä ohjeesi on väärä.Experte kirjoitti:Tälläkin foorumilla on taivasteltu lukemattomien viestien saattelemana siitä, salliiko Sonyn tai minkä tahansa kameranvalmistajan takuuehdot kennon omatoimisen puhdistuksen. Mitä väliä? Jos kameran vie takuuhuoltoon vaikka siitä syystä, että jokin vipstaaki ei toimi, niin huoltoliike ei mitenkään voi tietää onko kennoa jossain välissä puhdistettu.
Siis mitä? Ei kai nyt kukaan lähetä kameraa takuuhuoltoon siksi, että kenno olisi likainen? Eihän autoakaan viedä takuukorjaukseen kun se likaantuu. Ei, silloin se pestään.T71 kirjoitti:
Jotta asia ei olisi näin yksinkertainen, niin mullahan on just nyt 2 takuukeissiä auki Sonyn kanssa siksi, että "kenno" on likainen ja sitä ei saada puhtaaksi. Sonyn valtuuttama huolto ei edes pysty erottamaan selvää pölyä tai läiskiä kuvista tai kennolta. Takuu ei siis käytännössä toimi siitäkään huolimatta, että en ole puhdistanut kennoa itse.
Kyllä UUSI kamera viedään takuupuhdistukseen, jos kennolla on likaa tai läiskiä.Experte kirjoitti: Siis mitä? Ei kai nyt kukaan lähetä kameraa takuuhuoltoon siksi, että kenno olisi likainen? Eihän autoakaan viedä takuukorjaukseen kun se likaantuu. Ei, silloin se pestään.
Lukee, mutta siinä lukee lisäksi, että voit myös puhdistaa kuvakennon käsin. Eli sammutus ja puhdistaminen ovat vaihtoehtoja toisilleen, eivät peräkkäisiä toimenpiteitä.T71 kirjoitti:Takanäytössä lukee näin, kun kennonpuhdistustoiminto on valmis.nomad kirjoitti: Missä luki että kamera pitäisi sammuttaa???!!!
Missään ei sanota, että kamera pitäisi sammuttaa ennen pudistamista.Automaattinen puhdistus on valmis. Sammuta virta. Voit myös puhdistaa kuvakennon käsin, jos tarpeen. Noudata käyttöoppaan ohjeita.
Siinä lukee:nomad kirjoitti: Missään ei sanota, että kamera pitäisi sammuttaa ennen pudistamista.
Ilmeisesti niin simppeliä ohjetta ei olekaan, etteikö sitä voi tulkita väärin :-)
Minä keskityin tänään hämäräperäiseen kuvaamiseen, enkä malttanut olla postaamatta seuraavaa tuotostani tämän kaiken epätoivon keskelle...T71 kirjoitti:...en jaksa enää välittää, niin sitten se on yksi ja sama miten ja missä sen puhdistaa.
maximaallinen IQ? mihin tollasen puupöntön maximaallinen reso on? jos nyt puhutaan käytännön resoluutioista, ettkä yksityiskohdista saa vielä jopa selvää?Maffer kirjoitti:Filmiä pönttöön vaan. Jos ny vähän pölyyntyi niin sen kun vaihtaa toisen kennon. En ymmärrä miksi kiusaatte itseänne digitaalisella hömpällä jos tavoite ei ole maksimaalinen tekninen laatu.
Niin hyvät, että hänen suosituksensa perusteella Sony perustaa Suomeen huolto-organisaation? Tokkopa.aikaarska kirjoitti:T71:
Jos haluat ottaa Sonyyn yhteyttä esimerkiksi tämän kennopuhdistus/takuu asian suhteen, voit kokeilla kirjoittaa myös Brian Smith nimiselle Sony "lähettiläälle"...Hänellä on hyvät suhteet Sonyyn.