Voi olla iloinen, että kamera on sentään päässyt työn alle."JAS Tekniikasta tuli tänään tieto, että Canon 10D:n sulkimen korjaamiseen pitää tilata osa ulkomailta ja että kameran saa vasta ensi viikolla. Tämän diagnoosin (uusi suljin?) olisi Armikin voinut kertoa jättäessään kameran takuuhuoltoon toissa perjantaina 15.8"
Huomasin heinäkuun puolessa välissä 75-300 IS linssini IS:n pitävän tavallista voimakkaampaa ääntä ja tarkentumisen takkuilevan.
Soitin Jassiin, josta ilmoitettiin korjaajien olevan lomalla, ja että korjaamiseen päästään 4.8. Ostin linssin korvaajaksi uuden 70-200 f2.8, koska tarvitsin kameraa ulkomailla. Ennen matkaani vein 27.7 tarkennusongelmasta kärsivän linssin JAS:iin korjattavaksi, jolloin sovittiin, että linssi pääsee viimeistään 11.8 korjaajan pöydälle.
Matkalta palattuani aikani odottelin soitto JAS:sta. Mitään ei kuulunut. Eilen 29.8 kyselin linssistä, jolloin ilmoitettiin, että korjausta/tarkastamista ei ole vielä aloitettu. Yli kuukausi oli kulunut.
Samaan aikaan Canon ilmoittaa digijärkkärimarkkinoiden moninkertaistumisesta.
Voi vain kuvitella kuinka paljon tilanne vielä tästä huononee kun aikaa kuluu. Homma on karannut sekä Canonin, että JAS:sin käsistä.
Kun Canonin huollon tilanne on tämmöinen, on takuun merkitys laskenut. Jos ja kun vikoja on, niin laitteet maakaavat kuukausitolkulla huollossa.
Mitä kuluttajasuoja asiasta sanoo? Onko erilaisia kokemuksia?