Käytössä tällä hetkellä Canon 600D runko ja olen alkanut kaipaamaan hieman tasokkaampaa runkoa. Putket ovat sellaiset, että niillä pärjää hyvin, joten rungon päivitys olisi seuraava.
Kuvailen paljon jokkista ja autourheilua. Varsinkin jokkiksessa pitkästä putkesta (Sigma 150-600mm) on ollut hyötyä, joten sen pohjalta pohdiskelin, että croppirungolla lienee järkevää jatkaa? Vaihtoehtoina olen pyöritellyt tuossa 7D (Mark II) tai 80D, mitä viisaammat sanoo, olisiko jompi kumpi hyvä valinta?
Canon 600D päivittäminen parempaan
-
Re: Canon 600D päivittäminen parempaan
Ne ovat vähän erityyppisiä kameroita. EOS 7DmkII on varmaan parempi johonkin urheilukuvaukseen ja EOS 80D on sitten monipuolisempi kaikkeen muuhun. Jälkimmäisessä on kivoja tarkennusjuttuja videoon ja stilleihin, rack focusingia ja kaiken maailman seurantaa. Meininki muutenkin rento ja kuvaaminen on hauskaa. Seiska D2 on taas samanlainen vähän harmaan sorttinen kamera kuin muutkin markkinoiden kamerat, mutta selvästi aikaisempaa kameraasi suorituskykyisempi.
-
Mulla ei videokuvaukseen ole sinällään tarvetta. Pääsääntöisesti tuota urheilukuvausta/autourheilua ja eläinkuvausta/luontoa.
-
Vähän käytetty 7DmkII on hyvä vaihtoehto, rakenne on paljon jämäkämmän oloinen kuin 80D:ssä. -Molemmat on ja jos noista täytyy valita toinen urheilu-/luontokuvaukseen, niin se on 7DmkII. 100-400 on käytännössä aina kiinni seiskassa ja 80D:ssä sitten jotain makroa tai maisemalinssiä.
-
Nyt tulikin tiukka paikka - käytettynä löytyisi 80D huokeaan 850€:n hintaan ja lauottukin vain 3000 kuvaa. Siinä saisi 600D:n menemään vaihdossa...7D:tä näyttäisi saavan vähän päälle tonniin kohtuullisilla lukemilla...