Onko kokemuksia 350D

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

RawShooter on jopa ilmainen toistaiseksi. Kannattaa kokeilla.
Tilaa lataustiedot sähköpostiisi täältä.
http://www.pixmantec.com/index2.html
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aKooKoo

Viesti Kirjoittaja aKooKoo »

kohan kirjoitti:RawShooter on jopa ilmainen toistaiseksi. Kannattaa kokeilla.
Siinä on vaan yks huono puoli... ei toimi Macissa :(
kohan

aKooKoo kirjoitti:
kohan kirjoitti:RawShooter on jopa ilmainen toistaiseksi. Kannattaa kokeilla.
Siinä on vaan yks huono puoli... ei toimi Macissa :(
'

No kaikkea ei voi saada.
Kokeili uutta CS2:sta ja taidan siirtyä ainakin toistaiseksi käyttämään sitä Capture One:n asemesta.
viikate74
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viikate74 »

Saako eossissa mitenkään niin että pystyisi ottamaan kuvan myös ldc näytöstä katsoen. Eihän normaalisti tarvi mutta itselaukaisimen kanssa olisi kätevä?

On kai se ohjekirjoissa mutta...
wesqu

Viesti Kirjoittaja wesqu »

viikate74 kirjoitti:Saako eossissa mitenkään niin että pystyisi ottamaan kuvan myös ldc näytöstä katsoen. Eihän normaalisti tarvi mutta itselaukaisimen kanssa olisi kätevä?

On kai se ohjekirjoissa mutta...
Ei saa.
viikate74
Viesti:

Mistä tietää että kuvan vakauttaja on päällä ? Ei ainakaan peruskuvaustilassa löydy erikseen valikosta ?
kohan

viikate74 kirjoitti:Mistä tietää että kuvan vakauttaja on päällä ? Ei ainakaan peruskuvaustilassa löydy erikseen valikosta ?
Kun optiikasta laittaa vakauttajaan päälle niin kuulee kun laukaisijaa painaa kuinka gyrot lähtee pyörimään.
viikate74
Viesti:

kohan kirjoitti:
viikate74 kirjoitti:Mistä tietää että kuvan vakauttaja on päällä ? Ei ainakaan peruskuvaustilassa löydy erikseen valikosta ?
Kun optiikasta laittaa vakauttajaan päälle niin kuulee kun laukaisijaa painaa kuinka gyrot lähtee pyörimään.
Mistä se laitetaan päälle ?
R300R

Viesti Kirjoittaja R300R »

viikate74 kirjoitti:
kohan kirjoitti:
Mikä lasi sinulla on? IS objektiiveissa on stabilizer kytkin, siitä päälle.
viikate74
Viesti:

R300R kirjoitti:
viikate74 kirjoitti:
kohan kirjoitti: Kun optiikasta laittaa vakauttajaan päälle niin kuulee kun laukaisijaa painaa kuinka gyrot lähtee pyörimään.
Mikä lasi sinulla on? IS objektiiveissa on stabilizer kytkin, siitä päälle.
Se mikä 350D kitissä tuli
Larnel

Viesti Kirjoittaja Larnel »

Kittilasissa ei ole vakauttajaa.
kohan

Larnel kirjoitti:Kittilasissa ei ole vakauttajaa.
Yllätys?:)
viikate74
Viesti:

Lisää kysymyksiä pukkaa... Tyhmiä sellaisia joten kärsivällisyyttä.

Kun suht pimeällä otan kuvia siinä "ilman salamaa" asennossa, tuntuu välillä että suljin on kiinni ikuisuuden.
camera

Viesti Kirjoittaja camera »

viikate74 kirjoitti:Lisää kysymyksiä pukkaa... Tyhmiä sellaisia joten kärsivällisyyttä.

Kun suht pimeällä otan kuvia siinä "ilman salamaa" asennossa, tuntuu välillä että suljin on kiinni ikuisuuden.
kyseisenä ajankohtana (ikuisuus), kamera valottaa kennoa sille tulevan valon mukaan. kyseessä on "valotusaika", joka vaihtelee kohteen valoisuuden mukaan. kokeile muuttaa kameran valikoista ISO-arvoa suuremmaksi.
outolintu

Viesti Kirjoittaja outolintu »

mun kokemukset voi lukee tosta err 99 topikista...

Noei, vaan perkeleen hyvältä tuntuu harmi vaan, että mulla on siinä häikkää, joka ei oo vielä selvinnyt.
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Tässä mun review muutaman päivän jälkeen:

Kameran koko on plussaa vaikka ekaksi vierastin ajatusta hankkia 350D juuri pienen koon takia. Aikaisempi kamerani ennen 300D:tä oli Fujin S5000 joka on suht saman kokoinen kuin 350D. Eli keveys ja pieni koko ei rasita enää kaularemmillä eikä kamerarepussakaan. Pitkä kun olen ja heikko selkä.

Kameran nopeus on 300D:n tottuneena maittavan nopeaa. Itse käynnistyksen nopeus on mahdollistanut mulle monta sellaista kuvaa mitä en 300D:llä olisi saanut. Kyseessä olivat siis lintukuvat jotka ilmestyivät yllättäen puskan takaa. Onneksi ei tarvinnut odottaa kolmea sekuntia kameran käynnistykseen.

Kohinan taso on laskenut niin paljon verrattuna 300D:n, että armotta otan kuvia ISO 800:lla pilvisenäpäivänä. Tosin en ole kohinapelkoinen niin kuin eräät. Kiva kumminkin tietää, että jopa ISO 800 saa hienoja kuvia.

Kameran pinta on sikäli omituinen, että se kerää kaikki sormen liat sekä ikään kuin "viilaa" kynsiä jättäen pinnalle vaaleita juoruja kynsistä.

Kameran oma FEC on erittäin hieno lisä, minä tykkään.
repa59

Viesti Kirjoittaja repa59 »

artur kirjoitti: Kameran pinta on sikäli omituinen, että se kerää kaikki sormen liat sekä ikään kuin "viilaa" kynsiä jättäen pinnalle vaaleita juoruja kynsistä.
Samoja kokemuksia myös minulla varsinkin, kun kädet ovat kuivettuneet, no siihen auttaa käsirasvan käyttö.

Kameran "hiekkapuhallettu pinta" on liian hienojakoinen on aivankuin se olisi vesihiomapaperia.

Olen käyttänyt jälkien poistamiseen pätkää pakkausteippiä, jolla painelen jälkien päälle, myös sinitarra tuntuu toimivan. Myös etsimen suojakumin puhdistukseen teippi toimii hyvin.
linko2

Viesti Kirjoittaja linko2 »

artur kirjoitti:Kohinan taso on laskenut niin paljon verrattuna 300D:n, että armotta otan kuvia ISO 800:lla pilvisenäpäivänä. Tosin en ole kohinapelkoinen niin kuin eräät. Kiva kumminkin tietää, että jopa ISO 800 saa hienoja kuvia.
Onko todella näin? Muistelen, että joku jo tulkitsi jostain testikäyrästä päinvastaista.
Kun sinulla nyt on molemmat mallit, olisi mielenkiintoista nähdä kameroiden välisiä vertailukuvia suurilla ISO-arvoilla.
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

linko2 kirjoitti:
artur kirjoitti:Kohinan taso on laskenut niin paljon verrattuna 300D:n, että armotta otan kuvia ISO 800:lla pilvisenäpäivänä. Tosin en ole kohinapelkoinen niin kuin eräät. Kiva kumminkin tietää, että jopa ISO 800 saa hienoja kuvia.
Onko todella näin? Muistelen, että joku jo tulkitsi jostain testikäyrästä päinvastaista.
Kun sinulla nyt on molemmat mallit, olisi mielenkiintoista nähdä kameroiden välisiä vertailukuvia suurilla ISO-arvoilla.
Tuossa kohinatesti -topiikissa tein pikaisen ISO testin 350D:llä ja joku siellä totesi että ISO 400 ei ole enää käyttökelpoinen. Itse tosin en nähnyt paljon yhtään eroa kohinan määrässä ISO 200 ja 400 välillä tai sit en ole niin kohinaherkkä.
Shax
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shax »

Olen selannut aika paljon arvosteluita yms ja olen tullut siihen tulokseen että joko 350D tai 20D on hankintalistalla. Enää pitäisi valita jompikumpi näistä.. Tällä hetkellä 350D puolesta puhuu tietenkin hinta, tällä välirahan kun voisin laittaa lasiin .. 350D:tä olen käpistellyt kaupassa, 20D:tä en. 350D on tietenkin muovia mutta eipä kai tuo haittaa niin paljon (helppoa sanoa kun ei ole 20D:tä kokeillut :D).

Voisiko joku siis, jolla on kokemusta molemmista, sanoa jos 20D on hintansa väärti. Nopeampi sarjakuvaus on kieltämättä hyvä juttu, mutta muuta suurta etua en ole huomannut.. Tällä hetkellä siis olen 350D:n puolella mutta kaveri/tuttu suositteli tota 20D:tä. Tällä henkilöllä kuitenkin on rahaa kun roskaa ja L:ää löytyy kaapista enemmän kun multa sormia, joten kaipailisin teidän kommentteja :)

Toinen kysymys: Eniten kiinnostaa laajakulmakuvat ja pitäis valita semmoset putket joilla on joku 10-100mm alue hyvin hallussa. Telellä tulee kuvattua erittäin vähän joten ajattelin että vielä en ainakaan tartte yli 100mm putkia, kun crop factor on kuitenkin 1.6x. Mitä nyt kattelin niin tommonen Sigma 10-20 olis ihan jees (onko tästä kokemusta?) ja siihen vielä joku "normaaliputki". Canonin 10-22 olis tietenki jees mutta onhan sillä hintaakin .. Canon EF-S USM 4,0-5,6/17-85 IS olis melko perfecto normiputkeksi, mutta hintaakin on ihan tarpeeksi.. Tietenki saa antaa muitakin putkicombo ehdotuksia :)

Kokemusta valokuvauksesta on kyllä jonkun verran, ja veikkaisin että opin kyllä kameran kun kameran käytön melko nopeasti.
Be openminded - wideangle shows you more !
:: www.shaxdesign.tk :: päivityksen alaisena ..
Vastaa Viestiin