Päivän :(
-
Re: Päivän :(
Motonetissa on myös hyllytavarana aika hyvin osia pakastearkkuihin.
-
- Viesti:
Perkeleen hirvikärpäset. Yksi meni palkeidenkin sisään. Yksi korvaan.
-
- Viesti:
Tästä tulee Luuriskuvan ajatus mieleen. Luuriksen korvaan menisi tietenkin hirvi, ja hirven korvaan kärpänen.
Ja kärpäsen korvaan Luuris.
Ja kärpäsen korvaan Luuris.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Ei mennyt ihan putkeen tänään. Lähdin hyvissä ajoin kyttäämään iltavaloja ja osuikin kohdallensa. Tajusin sitten säätämisen jälkeen että hei - mustavalkofilmit kasetissa...
Jukupätkä!
Jukupätkä!
-
Ja myrskyki meni täällä ohi, ei salamoita ei pilviä...
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Flickr: Jani Honkala
-
Myrsky meni ja vei sähköt mennessään. Ei oo KSOY saanut palautettua 24 tunnin sisällä. Pakastearkun sisällöstä varmaan puolet jo sulanut. Vaan en ole sitä avannut, jotta jotain edes jäisi. Maakellari sentään toimii jotenkuten jääkaapin korvikkeena (+12C)
-
- Viesti:
Tämä ei onnistu kuin Suomessa - Päällystystyö Lahti - Hki moottoritiellä muutama kilsa ennen Mäntsälää aiheutti kilometrien ruuhkan sen takia että pitäisi vetoketjulla sopia autot yhdelle kaistaa hetkeksi. Ja tämä siis yöaikaan nyt eli tiellä kulkee tavallisesti 3 autoa minuutissa. Aivan käsittämätöntä p*skaa. Tähän asti Suomen liikenne on sujunut 22 - 05 välillä vielä siedettävästi ja nyt ei näköjään silloinkaan.
-
- Viesti:
Miksi luonnon kustannuksella ryöstetään ihmisiltä rahaa?
https://www.rajalacamera.fi/olli-sorvar ... sinki.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ylipäätänsä, minkä takia mennään kurssille toistamaan jotain jonka joku toinen tekee? Jos on visio jostain, tarvittavan tekniikan oppii ihan omia aikojaan siinä sivussa. Tässä 0 euron kurssi linnunradan kuvaamiseen: Aja Urho Kekkosen Kansallispuistoon lokakuussa ja jätä kamera kotiin. Asetu korvessa selälleen ja katsele pilvettömänä yönä taivaalle. Toista kun on tarve. Turha mennä katsomaan ulkomailla kuvattuja linnunratoja liimattuna suomalaiseen laituriin tai kallionkoloon.
https://www.rajalacamera.fi/olli-sorvar ... sinki.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ylipäätänsä, minkä takia mennään kurssille toistamaan jotain jonka joku toinen tekee? Jos on visio jostain, tarvittavan tekniikan oppii ihan omia aikojaan siinä sivussa. Tässä 0 euron kurssi linnunradan kuvaamiseen: Aja Urho Kekkosen Kansallispuistoon lokakuussa ja jätä kamera kotiin. Asetu korvessa selälleen ja katsele pilvettömänä yönä taivaalle. Toista kun on tarve. Turha mennä katsomaan ulkomailla kuvattuja linnunratoja liimattuna suomalaiseen laituriin tai kallionkoloon.
-
Tuollaisilla kursseillahan valtaosa valokuvaajista sen elantonsa hankkii. Workshoppeja, kuten nykysana kuuluu.Maffer kirjoitti:Miksi luonnon kustannuksella ryöstetään ihmisiltä rahaa?
Zone VI
-
Joskus joku tarvii pienen sykäyksen eteenpäin jotta pääsee eteenpäin ja ehkä myös sitä mukaa se oma visio alkaa löytymään. Joillain vain voi olla suunnaton vimma kuvata, muttei oikein tiedä tarkemmin mitä. Tykkää vaan kuvata.Itse oon yksi niistä. Siihen alkuun pienillä jutuilla voi olla valtava merkitys. Ite sain alkuun useammastakin kohtaan apua ja eiks sanonta mee et sitä kylvää mitä niittää?Maffer kirjoitti:Miksi luonnon kustannuksella ryöstetään ihmisiltä rahaa?
Ja nyt esim yks frendi tuossa tovi sitten kyseli vinkkejä kuviinsa. Kännykällä kuvattuja, eikä oikein tiedä mitä haluais kuvata mutta kova vimma on kuvata. Kävin sitten kaikki kuvat läpi yksi kerrallaan ja kerroin fiiliksiä ja huomioita: Horisontti vinossa, leikkautuu ikävästi, minkä takia tuo on tuossa, mitä jos miettisit näin jne. Ihan siis mun mielestä peruskauraa, perusjuttuja ja ajatuksia herättämään. En ite pitäny sitä kovinkaan ihme hommana ja toivoin etten ollu turhan jyrkkä vaikka pyrin olemaan hienotunteinen joskin rehellinen samalla. Niin mitä vielä. Frendi kiitteli vuolaasti kommentteja kullanarvoisiksi.
Eli siis tahtoo sanoa sitä että se mitä toiset pitää peruskaurana, voi toisille olla kullanarvoista. Jos jotku haluaa siitä maksaa niin mikäs siinä.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Nyt en tajunnut tätä "luonnon kustannuksella" aspektia tässä?Maffer kirjoitti:Miksi luonnon kustannuksella ryöstetään ihmisiltä rahaa?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Otetaan jokin luonnonilmiö ja kulutetaan se loppuun. Orava, linnunrata, rantakivi, revontuli...Tässäkin ehkä ymmärtäisin jos käytäisiin läpi miten pinota rata ja/tai operoida seurantalaitteita.
Näen asian niin että tässä myydään ajan ilmiötä ja suoritetaan validointia omille toimille, eli linnunradan kuvaamiseen.
Näen asian niin että tässä myydään ajan ilmiötä ja suoritetaan validointia omille toimille, eli linnunradan kuvaamiseen.
-
- Viesti:
Liekö ymmärsin vieläkään tätä problematiikkaa oikein, mutta en silti jaksa uskoa että yksi Rajalan kurssi vaikuttaa käytännössä mitenkään siihen miten paljon ihmiset haluaa kuvata linnunrataa maailmassa, tai edes Suomessa. Miksi kukaan edes tarvitsisi validointia toimilleen jos haluaa kuvata linnunrataa?
Rajala tietysti tekee rahaa ajan ilmiöllä, niinhän kaikki yritykset tekee tai ainakin haluaisi tehdä. Kurssin varmaan toivotaan osaltaan kasvattavan kauppaa myös välinepuolella.
Rajala tietysti tekee rahaa ajan ilmiöllä, niinhän kaikki yritykset tekee tai ainakin haluaisi tehdä. Kurssin varmaan toivotaan osaltaan kasvattavan kauppaa myös välinepuolella.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Ei toki, eihän tämä maailmaa muuta suuntaan tai toiseen, pienistä pisaroista vain kasvaa iso läjä kakkendaalia kun lasketaan kaikki maailman kurssit yhtensä. Välinepuoli todellakin on Rajalan porkkana tässä, mikäs muukaan? Sehän se ottaakin kaaliin, eli kapitalismia pidetään yllä...luonnon kustannuksella. Kun antaa pikkusormen, 49e, se vie koko tilin :O
Taas saadaan ihmisiä välinekierteeseen. Seijan pokkarille tuli äkkiä hintaa 5000e.
Taas saadaan ihmisiä välinekierteeseen. Seijan pokkarille tuli äkkiä hintaa 5000e.
...joka transaktio lienee aivan puhtaasti Seijan ja Rajalan (tai jonkun muun kamerakauppiaan) välinen asia, joka ei kuulu hyttysen pierun vertaa esimerkiksi mafferille tai minulle.
Luonnon kustannuksella? Kuluuko tuo linnunrata, jos sitä kuvataan? Jos sitä ajetaan jollain tanasti kuluttavalla autonrämällä kuvaamaan kuusamoon tai lappiin, silloin voisi ajatellakin...
Jos itse yrittäisin maailmaa kapitalismilta ja riistäjiltä parantaa, paras tapa vaikuttaa taitaisi olla jättää jotain itselleen oikeasti täysin tarpeetonta ostamatta, eli aloittaa se parantaminen omista toimista. Minulla ei onneksi ole mitään syytä eikä tarvetta parantamiseen...
JL
Luonnon kustannuksella? Kuluuko tuo linnunrata, jos sitä kuvataan? Jos sitä ajetaan jollain tanasti kuluttavalla autonrämällä kuvaamaan kuusamoon tai lappiin, silloin voisi ajatellakin...
Jos itse yrittäisin maailmaa kapitalismilta ja riistäjiltä parantaa, paras tapa vaikuttaa taitaisi olla jättää jotain itselleen oikeasti täysin tarpeetonta ostamatta, eli aloittaa se parantaminen omista toimista. Minulla ei onneksi ole mitään syytä eikä tarvetta parantamiseen...
JL
-
- Viesti:
No ei todellakaan kuulu eikä linnunrata kulu. Mutta se ei ollut mikään pointti, vaan kun somessa on joku juttu "in" niin sitten siitä tehdään kulutustavaraa ja korvataan se kohta jollain toisella. Käsittämätöntä *sensuroitu*.
Ja vaihtamalla mikään ei parane. Tässä esineellistetään luontoa ja viedään ihmisten rahat. Tämä ihan senkin pohjalta että on tullut penni tai toinen kulutettua vaihtamisiin.
Ja vaihtamalla mikään ei parane. Tässä esineellistetään luontoa ja viedään ihmisten rahat. Tämä ihan senkin pohjalta että on tullut penni tai toinen kulutettua vaihtamisiin.
-
Linnunrataa tai mitään muutakaan ei saa kuvata kuin Vankkumaton Valokuvaaja.
Siitähän tässä on pohjimmiltaan kyse?
Vakavaa harrastajaa ahdistaa kun ensin kuvaa vuodet linnunrataa saamatta huomiota, sitten somettajat tulevat, näpsivät pari instagram-kuvaa ja ovat heti mukana kun jaetaan vuoden kuvaajan palkintoa.
Vakavaa harrastajaa ahdistaa kun ensin kuvaa vuodet linnunrataa saamatta huomiota, sitten somettajat tulevat, näpsivät pari instagram-kuvaa ja ovat heti mukana kun jaetaan vuoden kuvaajan palkintoa.
Zone VI
-
- Viesti:
Njiet. Tätä mieltä olin koko touhusta jo 2015:
Paljon paremmat muistot luonnonilmiöistä jää kun ne näkee itse kaikessa hiljaisuudessa, ei niitä pysty kuvilla välittämään niitä kokemuksia. Viime keväänä pöntön hankkimisen aikaan jo totesin että ei tässä ole mitään järkeä koko välineurheilussa ja lakkasin välittämästä. Sen sijaan vastustan jyrkästi tämmöistä luonnon "kertakäyttöä". Sosiaalisessa Mediassa ei ole järjen kanssa mitään tekemistä ja koko skeida kulminoituu aina johonkin ilmiöön kun ei uskalleta olla omaa mieltä mistään asiasta julkisesti. Tai jos onkin, niin kivitetään vääräuskoisena.
Paljon paremmat muistot luonnonilmiöistä jää kun ne näkee itse kaikessa hiljaisuudessa, ei niitä pysty kuvilla välittämään niitä kokemuksia. Viime keväänä pöntön hankkimisen aikaan jo totesin että ei tässä ole mitään järkeä koko välineurheilussa ja lakkasin välittämästä. Sen sijaan vastustan jyrkästi tämmöistä luonnon "kertakäyttöä". Sosiaalisessa Mediassa ei ole järjen kanssa mitään tekemistä ja koko skeida kulminoituu aina johonkin ilmiöön kun ei uskalleta olla omaa mieltä mistään asiasta julkisesti. Tai jos onkin, niin kivitetään vääräuskoisena.
-
Mulla häivähti mielessä samankaltainen juttu kun tuossa duunissa töiden lomassa opetan kaveria joka mua jeesaa. Mitä jos siitä tulee parempi ko musta? Viekö se mun työt? Nopsaan sen kyl tajusin et jos siitä tulee parempi ko musta, niin siitä tulee joka tapauksessa riippumatta mitä mä teen tai en tee. Joten miksei samantien opettaa ettei hänen tarvi jokaikiseen samaan kulmaan lyödä polviaan, mihin mä oon lyöny matkan varrella?zone6 kirjoitti:Linnunrataa tai mitään muutakaan ei saa kuvata kuin Vankkumaton Valokuvaaja.
Showreel:
-
- Viesti:
Kippas wintoosa... kuus tuntia menny uudelleenasennuksessa ja ehkä puolessa välissä. Sain juuri backupit tulille...
No, ainakin tämä tuntuu taas toimivan liukkaammin, kun pääsi turhasta painolastista eroon.
No, ainakin tämä tuntuu taas toimivan liukkaammin, kun pääsi turhasta painolastista eroon.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi