Nikon D850
-
- Viesti:
Re: Nikon D850
Se RAW loppuu 3.2 sekuntiin. Enkä sitäkään nopeemmilla usko että RAW tulee pihalle.
-
- Viesti:
Joulu. Tuli. Etu. Ajassa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Onko kellään kokemuksia kameran toimintanopeudesta? Mietin lähinnä vasteaikoja liittyen sulkimen painalluksen ja itse kuvan oton välillä, sekä aikaa jolloin etsin on pimeänä. Englanninkieliset termit taitavat olla shutter lag ja mirror blackout.
Ainakin D800 on auttamattoman hitaan ja kömpelön oloinen verrattuna D4:seen. Kiinnostaisikin se onko tähän tullut parannusta.
Ainakin D800 on auttamattoman hitaan ja kömpelön oloinen verrattuna D4:seen. Kiinnostaisikin se onko tähän tullut parannusta.
-
- Viesti:
Nyt Matti ämpärit esiin ja tulppaakaan ei tarvi irroittaa rungosta.
-
- Viesti:
Kannattaa varmaan käydä rahalassa kokeilemassa. Kun ei se toisen kokeilemminen paljoa auta, jollei ole verrokkia. Itse en ole kiinnittänyt mitään huomiota koko asiaan, paitsi että D500:ssa blackout on mielestäni lyhyempi kuin D810:ssä oli. Mutta ei se minua koskaan häirinnyt.Rezion kirjoitti:Onko kellään kokemuksia kameran toimintanopeudesta?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Joo, käyn kotimatkalla hakemassa sinkkiämpärin. Se päähän ja tulppa persiiseen. 30 min jääkylmässä suihkussa ja sitten katsotaan tuleeko näppylöitä. Vai miten se meni?Maffer kirjoitti:Nyt Matti ämpärit esiin ja tulppaakaan ei tarvi irroittaa rungosta.
---
blogi
---
blogi
-
Onko näitä kokeiltavaksi edes tullut? Ainakin mitä pari viikkoa sitten kysyin niin arvelivat että menee vielä piiiitkän aikaa. Ja ei auta ei, mutta jos joku olisi sattumalta kokeillut molempia runkoja niin kyllä se jotain osviittaa antaa. Mutta toki, itse kokeilemalla selviää parhaiten.mremonen kirjoitti:Kannattaa varmaan käydä rahalassa kokeilemassa. Kun ei se toisen kokeilemminen paljoa auta, jollei ole verrokkia. Itse en ole kiinnittänyt mitään huomiota koko asiaan, paitsi että D500:ssa blackout on mielestäni lyhyempi kuin D810:ssä oli. Mutta ei se minua koskaan häirinnyt.Rezion kirjoitti:Onko kellään kokemuksia kameran toimintanopeudesta?
-
- Viesti:
Muuten OK, mutta laita ämpäri kameran päälle ja sit suihkun alle.mremonen kirjoitti:Joo, käyn kotimatkalla hakemassa sinkkiämpärin. Se päähän ja tulppa persiiseen. 30 min jääkylmässä suihkussa ja sitten katsotaan tuleeko näppylöitä. Vai miten se meni?Maffer kirjoitti:Nyt Matti ämpärit esiin ja tulppaakaan ei tarvi irroittaa rungosta.
-
- Viesti:
D800:n omistajana kävin joskus D850 vajaan tunnin verran hiplailemassa jälleenmyyjällä, eikä silloin mulle jäänyt sellaista tuntumaa, että D850 ois jotenkin merkittävästi nopeampi. Mutta tähän ei todellakaan kannata luottaa, vaan testata itse, jos vain mahdollista.Rezion kirjoitti:Ja ei auta ei, mutta jos joku olisi sattumalta kokeillut molempia runkoja niin kyllä se jotain osviittaa antaa. Mutta toki, itse kokeilemalla selviää parhaiten.
D850 mittauksia en löytänyt tähän hätään (olisko Dpreview.com?). Imaging Resourcen mittauksien mukaan D810 on ainakin shutter lagissä hiukan hitaampi kuin D4, mutta D800 taas on aika samoissa jos ei AF:n viiveitä huomioida. Kun vaihdoin D800 -> D810 tuntui jälkimmäinen aluksi vähän hitaammalta, mutta ajattelin tämän johtuvan täysin sen hiljaisemmasta laukaisuäänestä ja olettaisin että tuo vaikuttaa paljon enemmän kuin yo. linkkien mittauksissa näkyvä ero näitten kahden välillä. D4/D5 ei ole kokemusta.
Mua kiinnostais lähinnä tuo "Continuous AF Release Priority" shutterlagi, mutta sitä ei jostain syystä ole D810 mitattu. Mun kuvauksessa kaikki tilanteet on oikeastaan juuri noita, muilla viiveillä on harvoin merkitystä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Laita jotain kommenttia kuvanlaadusta verrattuna muuhun relevanttiin Nikonin tarjontaan, kun olet kameraa ajan kanssa käyttänyt.mremonen kirjoitti:Joulu. Tuli. Etu. Ajassa.
-
- Viesti:
Juu, täytyy jotain kommenttia laittaa. Nyt olen vasta ampuillut Fokan testitaulua :DAnHa kirjoitti:Laita jotain kommenttia kuvanlaadusta verrattuna muuhun relevanttiin Nikonin tarjontaan, kun olet kameraa ajan kanssa käyttänyt.
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
D850-tiimin haastattelusta poimittua:
https://nikonrumors.com/2017/12/01/inte ... mera.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://nikonrumors.com/2017/12/01/inte ... mera.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Onko se sun kamera mountin osalta suora? Jos sulla on yksikin hyvä obiska mikä ei ole jojo niin tarkennat johonkin nurkkaan jotain ja sommittelet saman kohteen muihin nurkkiin. Kuulapään avulla toki.
-
- Viesti:
Jaa-a, vaikee sanoo. Mistäs sen tietää onko mountti vai lasi kierossa? Kun en ole noita obiskoita testaillut tuossa mielessä.Maffer kirjoitti:Onko se sun kamera mountin osalta suora?
---
blogi
---
blogi
-
Re: Nikon D850 peili vibraa
tää on kanssa ykx mitä olen meinannut kun puhun rasittavista peililäpsyistä;
http://blog.kasson.com/d850/d850-vibrat ... kon-200-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
kattokaa ny! se sämple missä peili on mukana! ihan tärähtänyt roppi.
kaikki muut sämplet tossa missä peili ei ole mukana sähläämässä, niin skarppia kamaa!
ihan turhake koko peilitsydeemi. äkkiä pois, niin niikkon pääsee taas vauhtiin.
http://blog.kasson.com/d850/d850-vibrat ... kon-200-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
kattokaa ny! se sämple missä peili on mukana! ihan tärähtänyt roppi.
kaikki muut sämplet tossa missä peili ei ole mukana sähläämässä, niin skarppia kamaa!
ihan turhake koko peilitsydeemi. äkkiä pois, niin niikkon pääsee taas vauhtiin.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Miksi pitää räiskiä nappi pohjassa? Yksi kuva tuntiin riittää ja kamerassa on Mup kuten aikaisemmissanin Nikoneissa. Siinä taas totaalisen turha valitus peilistä.
-
just. käännetään ceissi toistepäin. Mihin sinä tarvitse peiliä? ei tartte MUP, kun ei ole Sitä M jota UP!Maffer kirjoitti:Miksi pitää räiskiä nappi pohjassa? Yksi kuva tuntiin riittää ja kamerassa on Mup kuten aikaisemmissanin Nikoneissa. Siinä taas totaalisen turha valitus peilistä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Re: Nikon D850 peili vibraa
Jos tämä tuli Kassonille yllätyksenä, niin taas yksi syy lisää olla lukematta ko. herran jorinoita. Peilin aiheuttamasta tärähdyksestä puhuttiin jo D800:n kohdalla, eli ei mitään uutta täällä. Sen takia kamerassa on joko MUP tai sitten shutter delay. Kumpi vain poistaa ongelman.temama kirjoitti:tää on kanssa ykx mitä olen meinannut kun puhun rasittavista peililäpsyistä;
Mutta jos ei osaa käyttää vehkeitä, niin ei kai sille mitään voi.
Kuvaa nyt vaan niillä peilittömillä temukka äläkä huoli meistä raukoista, jotka köyhyyttään joutuu näillä peililäpsyillä sohimaan.
---
blogi
---
blogi
-
Samainen kaveri on kyllä testaillut näitä samoja juttuja aiemmissakin Nikoneissa, osaa ihan mainiosti käyttää laitteita, tutkailee näillä mm. sitä minkälaista kehitystä eri osa-alueilla on tapahtunut tai ollut tapahtumatta ja/tai mitä suljinaikoja tulisi välttää. Näistä voi vetää herneitä nenään tai sitten katsoa mitä niistä voi oppia jotain, pakko niitä ei onneksi ole lukea.mremonen kirjoitti:Jos tämä tuli Kassonille yllätyksenä, niin taas yksi syy lisää olla lukematta ko. herran jorinoita. Peilin aiheuttamasta tärähdyksestä puhuttiin jo D800:n kohdalla, eli ei mitään uutta täällä. Sen takia kamerassa on joko MUP tai sitten shutter delay. Kumpi vain poistaa ongelman.temama kirjoitti:tää on kanssa ykx mitä olen meinannut kun puhun rasittavista peililäpsyistä;
Mutta jos ei osaa käyttää vehkeitä, niin ei kai sille mitään voi.
Peilitärinäanalyysiä D800E ja D810
http://blog.kasson.com/the-last-word/mi ... ikon-d810/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei pitäisi kommentoida mitään, mutta aina ei maltti riitä; tälläinen tarina jota voisi verrata Esson pihalla driftaavaan tuuning-Masaan kertomassa kuin Fernando Alonso ei osaa ajaa on vaan jonkin valtakunnan punainen vaate.