Teema: Syksy
-
-
Re: Teema: Syksy
MakaJu
"Elämä on kuvauksellista"
https://www.flickr.com/photos/139785057@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/139785057@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
MakaJu
-
-
-
Nämä pajunkissat syksyllä kiinnitti huomioni kopteria lennättäessäni. Tosin pallukat ovat kananmunan kokoisia. Onko kellään tietoa mikä on paju kyseessä, siis jos paju ollenkaan?
-
komeita on syksyiset otokset kaikilla! :)
Täälläpäin tällainen syksy ollut..
Täälläpäin tällainen syksy ollut..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Flickr: Jani Honkala
-
Olin tänään kuvailukävelyllä naapurissa olevalla luonnonsuojelualueella ja vastaan tuli arastelematon (urbaani-) kettu. Ohitti muutaman metrin päästä ja lopuksi päätti heittää vielä vedet:
Viimeksi muokannut jaava, Joulu 05, 2017 12 : 23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Edellisen viestin ketun kanssa oltiin samoissa maisemissa, kun halusin etsiä isohkoa taulua varten aiheita. Käsivaralta otin harmaassa kelissä harjoitelman, jossa oli 47-valotusta:), eikä Lightroom kyennyt kasaamaan siitä panoraamaa.
Eihän tämä ole postikorttimaisema adventtiaikaan, mutta ehkä tällaisesta saa taulun, kunhan odottaa sopivaa valoa ja ottaa kuvat hieman paremmilla vehkeillä:
Alkuperäisen kuvan koko on 19139 x 13562 pikseliä (240 ppi:llä saadaan printti 200 x 142cm)
Eihän tämä ole postikorttimaisema adventtiaikaan, mutta ehkä tällaisesta saa taulun, kunhan odottaa sopivaa valoa ja ottaa kuvat hieman paremmilla vehkeillä:
Alkuperäisen kuvan koko on 19139 x 13562 pikseliä (240 ppi:llä saadaan printti 200 x 142cm)
Viimeksi muokannut jaava, Joulu 05, 2017 12 : 24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viesti:
Kauneus on katsojan silmässä, eikö totta?
Olen ottanut varmasti paljon kuvia, joista pidän itse mutta jotka eivät puhuttele muita mitenkään.
Tässä lienee sellainen tilanne. Näen tässä risukon, jota tuskin parempi valokaan merkittävästi muuksi muuttaisi.
Valo, aihe, sommittelu ja narratiivi -- siinä hyvän valokuvan rakennusaineet. Valoa voidaan tässä parantaa, aihe ei muuksi muutu, ainakaan tähän vuodenaikaan. Sommittelua voisi miettiä uudelleen, alareunan kannot leikkaantuvat omaan silmääni epätyydyttävästi. Narratiivi -- voihan tästä kehittää jotakin, mutta en koe mahdollisuuksia erityisen puhutteleviksi.
Jos tekisin taulun, hakisin varmaankin toisenlaista maisemaa, vaikka motiivi pysyisi jotakuinkin samana. Saattaisin tosin päästää mielikuvituksen lentämään ja rakentaa tästä Photoshopissa jotakin abstrahoitua ja fantastista vahvan käsittelyn kautta, mutta toisaalta voisin rakentaa sellaisen komposiitteina paljon kiinnostavimmistakin elementeistä.
Lyhyesti sanottuna, hakisin uuden kuvauskohteen.
Olen ottanut varmasti paljon kuvia, joista pidän itse mutta jotka eivät puhuttele muita mitenkään.
Tässä lienee sellainen tilanne. Näen tässä risukon, jota tuskin parempi valokaan merkittävästi muuksi muuttaisi.
Valo, aihe, sommittelu ja narratiivi -- siinä hyvän valokuvan rakennusaineet. Valoa voidaan tässä parantaa, aihe ei muuksi muutu, ainakaan tähän vuodenaikaan. Sommittelua voisi miettiä uudelleen, alareunan kannot leikkaantuvat omaan silmääni epätyydyttävästi. Narratiivi -- voihan tästä kehittää jotakin, mutta en koe mahdollisuuksia erityisen puhutteleviksi.
Jos tekisin taulun, hakisin varmaankin toisenlaista maisemaa, vaikka motiivi pysyisi jotakuinkin samana. Saattaisin tosin päästää mielikuvituksen lentämään ja rakentaa tästä Photoshopissa jotakin abstrahoitua ja fantastista vahvan käsittelyn kautta, mutta toisaalta voisin rakentaa sellaisen komposiitteina paljon kiinnostavimmistakin elementeistä.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Kiitos Kryptos näkemyksistä.
Mun täytyy ehkä perustaa säie seinäkuva-aiheen metsästykselle:) Tai dekoratiiviselle taiteelle:)
Tuossa kuvassa ei varsinaisesti ole haettu kauneutta. Mä yritän löytää aiheen, jossa riittää mielenkiintoa yksityiskohtiin, sekä siinä on kokonaisena kuvana idea. Yksityiskohtia, jotta printtiä voi katsoa myös aivan läheltä (300 ppi) ja idea, jonka ei tarvitse perustua kauneuteen. Tavallaan tässä yhdistyisi kameran kyky tuottaa yksityiskohtia ja maalaustaiteen mahdollisuudet idean esiintuontiin.
Mulla on myös kunnon panoraamapää, joka helpottaa hommaa kummasti, kunhan jaksaa kantaa kolmijalan kohteeseen. No viimeistään sitten se on mukana, kun kohde, vuodenaika, valo ja kuvakulma on selvillä.
Mä muuten testasin tuohon kuvaan Affinity Photo:n ominaisuuksia ja aion toki käyttää niitä jatkossakin. Tosin yritys olis päästä hieman hienostuneempaan suuntaan Affinity:n käytössä.
Mun täytyy ehkä perustaa säie seinäkuva-aiheen metsästykselle:) Tai dekoratiiviselle taiteelle:)
Näinhän se on mieltymysten suhteen yleisemminkin.Kryptos kirjoitti:Kauneus on katsojan silmässä, eikö totta?
Tuossa kuvassa ei varsinaisesti ole haettu kauneutta. Mä yritän löytää aiheen, jossa riittää mielenkiintoa yksityiskohtiin, sekä siinä on kokonaisena kuvana idea. Yksityiskohtia, jotta printtiä voi katsoa myös aivan läheltä (300 ppi) ja idea, jonka ei tarvitse perustua kauneuteen. Tavallaan tässä yhdistyisi kameran kyky tuottaa yksityiskohtia ja maalaustaiteen mahdollisuudet idean esiintuontiin.
Mä harjoittelen vielä panoraamojen ottoa käsin, ja tuo alareuna tuppaa aina keskeltä jäämään vajaaksi - siihen pitäis ottaa extra kuvia. Kannotkin jäi tässä kuvassa puolikkaiksi. Ja jäi sieltä muualtakin muutama kuva hieman onnettomaksi.Kryptos kirjoitti: Valo, aihe, sommittelu ja narratiivi -- siinä hyvän valokuvan rakennusaineet. Valoa voidaan tässä parantaa, aihe ei muuksi muutu, ainakaan tähän vuodenaikaan. Sommittelua voisi miettiä uudelleen, alareunan kannot leikkaantuvat omaan silmääni epätyydyttävästi.
Mulla on myös kunnon panoraamapää, joka helpottaa hommaa kummasti, kunhan jaksaa kantaa kolmijalan kohteeseen. No viimeistään sitten se on mukana, kun kohde, vuodenaika, valo ja kuvakulma on selvillä.
Meinaan tätäkin kohdetta vielä sitkeästi yrittää, mutta se on vain yksi aihe. Olisin halunnut mennä tuonne hieman pidemmällekin kuvaamaan, mutta toi polku oli mahdottoman mutainen ja mulla tavalliset kengät jalassa. Tämän suojellun "risukasan" lisäksi muitakin aiheita on etsinnässä - kangasmetsä isoine petäjineen on ollut myös mielessä, mutta se saattaa mennä liian suurpiirteiseksi (yksityiskohdat puuttuu kun katsoo isoa printtiä läheltä).Kryptos kirjoitti: Jos tekisin taulun, hakisin varmaankin toisenlaista maisemaa, vaikka motiivi pysyisi jotakuinkin samana. Saattaisin tosin päästää mielikuvituksen lentämään ja rakentaa tästä Photoshopissa jotakin abstrahoitua ja fantastista vahvan käsittelyn kautta, mutta toisaalta voisin rakentaa sellaisen komposiitteina paljon kiinnostavimmistakin elementeistä.
Mä muuten testasin tuohon kuvaan Affinity Photo:n ominaisuuksia ja aion toki käyttää niitä jatkossakin. Tosin yritys olis päästä hieman hienostuneempaan suuntaan Affinity:n käytössä.
-
-
Hienoja syksykuvia tullut.
Tässä yksi räpsy lisäksi.
Tässä yksi räpsy lisäksi.
-
Sopinee teemaan, varisseet ja puissa vielä sinnittelevät lehdet olkoon todistusvoimana...
It's autumn...
It's autumn...
MakaJu
-
Niin, nyt alkaa olemaan ne viimeiset hetket ottaa talteen syksyn värit.
-
-
Viimeksi muokannut hassel, Loka 06, 2019 16 : 17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Hyvä tausta pjm:n kuvassa, natsaa tosi hyvin tuon lehden kanssa.
syys7 by Hra Hassel, on Flickr
redbull by Hra Hassel, on Flickr
syys7 by Hra Hassel, on Flickr
redbull by Hra Hassel, on Flickr