Kääntöpuoli on yhteensopivuus taaksepäin - joka on tähän mennessä ollut hyvä. Itsekin olen ajautunut Nikonin pariin filmikameroiden ja sen ajan objektiivien kautta. (Ei ole ihme, että Nikon on sellainen vanhenevien miesten merkki.)mremonen kirjoitti:Tämä on totta. Nikon on aika hitaasti liikkunut pois F-mountista. Vasta nyt on saatu elektroniset himmentimet ja muut.nomad kirjoitti:Vaikka Nikon saisikin aikaiseksi toimivan adapterin F-mountin obiskojen ja tulevien peilittömiensä välille, niin vahinko on jo osittain tapahtunut. F-mountin arvo Nikonin kamerakeskustelun perustana ei ole enää sitä mitä se oli esim 5 vuotta sitten. Ja tulevaisuudessa tilanne on Nikonille vielä heikompi.
Mutta se yhteensopivuus ehkä "korjaantuu" seuraavan 10 vuoden aikana kun AF-S ja G objektiivit menettävät käyttökelpoisuutensa uusissa kameroissa. (Täytyypä myydä muutama kurantti Nikkori.)
Kuulun heihin jotka näkevät kuluttamisen osana sananvaltaa. En myöskään niin hirveästi jaksa hehkuttaa tekniikkaa, etenkin kun kyse on tämmöisestä taskubiljardin omaisesta hifistelystä.mremonen kirjoitti:Tästä olen hieman eri mieltä tai en näe tuota mangatea nyt kovin merkittävänä. Mutta mun mielipide ei tuossa kyllä ole se mikä ratkaisee...nomad kirjoitti:Nikon töppäsi muutama viikko sitten raskaasti sukupuoliasiassa kun promosi vain mieskuvaajia,
Jos kerran ostan ylihintaisen digikameran, joka vieläpä on asiallisesti ottaen valokuvaamisen kannalta jotakuinkin tarpeeton kun vanhallakin voisi otaa sama kuvat, niin olisi kiva tukea yritystä joka on edistyksen eikä taantumuksen asialla. Edistyksellisten bileet ovat aina hauskemmat kuin taantumuksellisten bileet. Vielä kivempi jos bileissä myös naiset mukana.
Mutta toki myös asian kaupallinen puoli on tärkeä. Autokaupassakin on herätty siihen, että merkittävä osa autonostajista on naisia. Kun katsoo mainoksia, bloggereita tms markkinointia niin on helppo huomata, että kameroita myydään hämmästyttävästi lähes vain miehille. Ja samaan aikaan monet aikamme kiinnostavimmista valokuvaajista ovat naisia! Ja naiset myös somettavat ja muutenkin käyttävät kuvaa ihan yhtä aktiivisesti - ellei aktiivisemmin - kuin miehet.
Te olette hardcore-perhe :-)mremonen kirjoitti:Mulla on samanikäinen tytär, joka aikanaan kuvasi D300:lla, kun halusin myös kroppirungon. Sittemmin ostin hänelle EM-5:n (mark I). Vajaa vuosi sitten tyttärellä oli D500 lainassa ja sen sai käydä hakemassa takaisin poliisien kanssa. Ja tytär on sellainen 150 cm korkkarit jalassa. Kuvaa D500:lla mieluummin kuin millään muulla mun kikottimella (NEXit, RX100) any day.nomad kirjoitti:PS Minulla on hiukan yli 20-kymppinen tytär. Hän kuvaa aika paljon ja jopa harkiten, mutta on käyttänyt ainoastaan Nikon 1 ja Sony RX100 kameroita. Nyttemmin on tosin jättänyt nekin sillä iPhone on ok ja kuvien siirtäminen kamerasta puhelimeen on niin hidasta. Eikö Nikon tajua, että Snapbridge on saatava kaikkien kameroiden sujuvasti toimivaksi perusominaisuudeksi!
PS Vastauksena sille joka sanoo, että tämä on off-topic vastaan, että nyt on kyse D850 vastaanoton yhteiskunnallisista ehdoista. Työskentelevätkö maailman taloudelliset ja sosiaaliset virtaukset D850 menestyksen puolesta vaiko sitä vastaan.