Onko kokemuksia 350D

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Bulitzer

Onko kokemuksia 350D

Viesti Kirjoittaja Bulitzer »

Ko. vehjas kiiltelee silmissä, mutta ensin täytyy tietää, toimiiko kamera oikeasti niin kuin luvataan.
Jos jollakulla jo on 350D, niin olisin kiitollinen muutamasta kuvanäytteestä. (tiedän, on niitä netissäkin, mutta silti :D)
Entä vaikuttaako kamera kestävältä käytössä?
Onko ollut jotain ongelmia tai yleensä pettymyksiä?
Kaikki tieto kelpaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
outolintu

Viesti Kirjoittaja outolintu »

Lainaan tässä topikkia :)

Minua erityisesti kiinostaisi akun kesto. Toki virrankulutusta on varmaan pienennetty, mutta salamassa ei hirveästi voi säästää... Pitääkö lupaukset 600 ruudusta noin muuten muuten paikkaansa?
outolintu

Valittelit tuota tarkennusnopeutta, niin mikä/mitä putki(a) sulla on ollut nokalla?
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Eilen kotiin tullut ColorFoto 5/2005 oli testannut saksalaisella perusteellisuudella 20D- ja 350D-mallia. Loppupisteiksi oli molemmille tullut 80p.
aKooKoo

Viesti Kirjoittaja aKooKoo »

outolintu kirjoitti: Minua erityisesti kiinostaisi akun kesto. Toki virrankulutusta on varmaan pienennetty, mutta salamassa ei hirveästi voi säästää... Pitääkö lupaukset 600 ruudusta noin muuten muuten paikkaansa?
Kyllä ne varmaan pitää paikkansa, koska itse pääsin n. 500 kuvaan ennen kuin akku simahti ensimmäisen kerran. Ja tietenkin ensimmäiset kuvat olivat kaikenlaisia testikuvia, jolloin kaikkea mahdollista räplättiin kaiken aikaa, zoomailtiin kuvia ruudulla ees taas, salamaa testattiin paljon ym. ym. Et varmaan ns. normaaliolosuhteissa akku riittänee ainakin lähelle tuota 600, kai noita lukuja on tapana vähän kaunistella... :)

Ja jos käyttökokemuksista kertoisin, niin vaikka olenkin erittäin tyytyväinen EOS350D:n tuore omistaja, niin pari asiaa kiusaa hiukan:
LCD-näyttö on sen verran "harva" (oliko se 115000 pix), että siitä on aika vaikea tarkistaa kuvien terävyyttä! Toinen on se, että tässä ei ole paikkaa omille asetuksille, niinkuin edellisessä kamerassani G5:ssa oli. Siis pystyyhän tälläkin tekemään erilaisia asetusvalikoita, mutta niihin ei voi tallentaa läheskään kaikkia säätöjä. Tämäkin tietysti vain tottumiskysymys.
Kolmas asia ei myöskään ole 350:n "syytä", mutta kiusallinen sekin: Photoshop ei tue -vielä- 350:n RAW-kuvia.

Hyvistä puolista tähän tulisi niin pitkä lista, että tyydyn mainitsemaan vain yhden: nopeus.
Kamera on todellakin _heti_ käyttövalmis, kun virrat pistää päälle. GeeVitoseen verrattuna laukaisuviivekin on aivan olematon, mikä olikin oikeastaan yksi suurimpia syitä siirtyä takaisin järkkäriaikaan muutaman digipokkarisyrjähyppyvuoden jälkeen. :)
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Erittäin hyvä kamera. Ei ole vielä tullut vastaan mitään valitettavaa. On nopea, kätevä, sopivan pieni, akku kestää hyvin, ei tunnu niin muoviselta kuin annetaan ymmärtää... Kyllä minä ainakin voin suositella.
Nomify^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nomify^ »

JuhaM kirjoitti:Erittäin hyvä kamera. Ei ole vielä tullut vastaan mitään valitettavaa. On nopea, kätevä, sopivan pieni, akku kestää hyvin, ei tunnu niin muoviselta kuin annetaan ymmärtää... Kyllä minä ainakin voin suositella.
Uskallan sanoa samaa.
#EOS @ Ircnet - Canonistien oma kanava
wesqu

Viesti Kirjoittaja wesqu »

Juu ei ole täälläkään ollut mitään valittamista, erittäin tyytyväinen olen ollut.
repa59

Viesti Kirjoittaja repa59 »

Liityn tyytyväisten käyttäjien joukkoon.

Reilun kuukauden kokemukset takana, ei pahaa sanottavaa.
Miao

Viesti Kirjoittaja Miao »

Kovasti olen ollut tyytyväinen (viikon verran on kys. kamera asustellut meillä). Ei mitään valittamista.

Tarkennus on nopea ja luotettava mielestäni, myös hämärässä. Risukossa (esim. lintujen) kuvaaminen on tietty hankalaa, kun kamera saattaa valita minkä tahansa risun tarkennettavaksi linnun edestä, mutta sen olen hoitanut manuaalitarkennuksella, mikä toimii mielestäni ihan näppärästi. Tämä ongelma taitaa olla aina risukossa kuvatessa, oli sitten mikä kamera tahansa käytössä...

Putkena on kittilinssi ja Canonin 75-300mm kuvanvakaajaputki.

Akku kestää hyvin.

Pyytelit esimerkkikuvia, esim. täällä olis ottamiani: http://personal.inet.fi/koti/katri/ Kahden ensimmäisen linkin takaa löytyy 350D-kuvia (tuolla pidemmällä putkella). Koirakuvissa käytössä iso 1600, joka mun silmään on aika hyvää jälkeä...

Muuten kuvissa (-04 otetut) on lähinnä käytetty Minolta A2:sta ja joissain ihan ekaa olympuksen digipokkaria.

Mitään moittimisen aihetta en huomannut, lähinnä on sitten omista taidoista kiinni :D
aawa

Viesti Kirjoittaja aawa »

Nopea hyvä ensimmäiseksi digijärkkäriksi.
Bulitzer

Viesti Kirjoittaja Bulitzer »

Kiitos kaikille vastauksista
Vielä kuitenkin kiinnostaisi tietää RAW-kuvista, jos joku on niitä jollakin tapaa saanut järkevästi avattua. Lähinnä tietenkin kiinnostaa kuvien laatu tavallisiin jpeg-kuviin nähden. Entä shadows/highlights-säädöt, onko liikkumavaraa riittävästi?
aKooKoo

Viesti Kirjoittaja aKooKoo »

RAW-kuvat saa auki kameran mukana tulevalla Digital Photo Professional -ohjelmalla, mutta sen säätömahdollisuudet on paljon suppeammat kuin esim. Photarin pluginilla, joka ei siis _vielä_ tunnista ko. kameran rawia ollenskaan. Muista ohjelmista mulla ei valitettavasti ole tietoa. Tuolla mukana tulevalla ohjelmalla pystyy toki kehittämään kuvan ihan ookoo; säätämään harmaatasapainoa, kirkkautta ja jonkin verran värejä, mutta kaikenlaiset "hienoudet" siitä puuttuvat.
labra

Viesti Kirjoittaja labra »

Muutaman tunnin kokemusten jälkeen en voi muuta sanoa, kuin että hyvä peli on kyseessä.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

labra kirjoitti:Muutaman tunnin kokemusten jälkeen en voi muuta sanoa, kuin että hyvä peli on kyseessä.
Olisi se aikamoinen pettymys jos tuon luokan investointi olisi sellainen jo muutaman tunnin päästä ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
rgbmode

Viesti Kirjoittaja rgbmode »

Ei ollenkaan pettymystä täälläkään samoin muutaman tunnin opettelukokemusten mukaan. Luotettavan tuntuinen peli.

Yksi mikä pikkuisen hämää ainakin alussa on että etsimessä näkyy suljinaika ja aukko vain muutaan sekunnin. Aikaa yhdistelmän miettimiseen ei siis ole kauheasti ellet tee mitään, joten pitäää painella laukaisinta uudestaan puoliväliin, tai sitten käännellä jatkuvasti säätimestä.

Mikähän tarkoitus tällä on? / sitä ei voi menuistakaan muuttaa. Kaipa siihen tottuu myöhemmin kun saa rutiinia.
outolintu

rgbmode kirjoitti:Ei ollenkaan pettymystä täälläkään samoin muutaman tunnin opettelukokemusten mukaan. Luotettavan tuntuinen peli.

Yksi mikä pikkuisen hämää ainakin alussa on että etsimessä näkyy suljinaika ja aukko vain muutaan sekunnin. Aikaa yhdistelmän miettimiseen ei siis ole kauheasti ellet tee mitään, joten pitäää painella laukaisinta uudestaan puoliväliin, tai sitten käännellä jatkuvasti säätimestä.

Mikähän tarkoitus tällä on? / sitä ei voi menuistakaan muuttaa. Kaipa siihen tottuu myöhemmin kun saa rutiinia.
Itse huomasin saman Rajalalla kameraa testatessa... saa nähdä haittaako luonnossa.
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Bulitzer kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista
Vielä kuitenkin kiinnostaisi tietää RAW-kuvista, jos joku on niitä jollakin tapaa saanut järkevästi avattua. Lähinnä tietenkin kiinnostaa kuvien laatu tavallisiin jpeg-kuviin nähden. Entä shadows/highlights-säädöt, onko liikkumavaraa riittävästi?
Capture One ja RawShooter essentials 2005. Molempia olen käyttänyt ja hyvin tuntuu toimivan.
Vastaa Viestiin