Digikameraa olen hankkimassa, ja eilen tuossa pixmanialta katselin, että Nikonin Coolpix 4600 vastaisi minun tarpeisiini aikalailla täydellisesti. 3200:kin varmasti riittäisi, mutta hinnassa ei ollut eroa kuin kymmenisen euroa (siis pixmanialla) joten ajattalin sitten tuota 4600 mallia. Onko täällä kenelläkään ollut juuri tuota kyseistä mallia, tai muita vastaavia Nikonin vehkeitä?
Itsellä on Nikonin F-401 järjestelmärunko ja muutamia optiikoita (siis Nikonin omia) ja täydellisesti ovat pelanneet vuodesta 1987, jolloin isäni tuon kameran hankki, joten merkistä ainakin on hyviä kokemuksia. Ensimmäistä digikameraa kuitenkin olen nyt hankkimassa, joten muitakin merkkejä olen kuitenkin jonkin verran miettinyt. Pentaxin Optio S51 ja Optio 50 sekä Ricohin caplio R1v ovat aikalailla muut vaihtoehdot mitä olen harkinnut. Joku vaan meinasi, että nuo Ricohin kamerat ovat hieman sekundatavaraa, onko ihan täyttä pa5kaa vai pitääkö jossain määrin paikkansa?
Pitää lopuksi vielä kysyä ihan suoraan, että minkä noista ylläolevista väki täällä valitsisi itselleen, jos olisi tuosta hintaluokasa kameraa hankkimassa?
EDITTIÄ: Kodakin EasyShare DX7630, Z730 ja DX7440 tulevat ilmeisesti myöskin kysymykseen... Noissa lähinnä mietityttää optiikan laatu, en ole koskaan kuullutkaan mistään Schneider-Kreuznachista.