?
-
-
- Viesti:
Re: Apua auton kuvaukseen!!
Kerros nyt enemmän! Onko kyseessä joku erikoisempien autoharrastajien kalenteri vai mikä. Jotenkin särähtää korvaan tuo "...julkaistaan tuolla jenkeissä..." ja "...Valitettavasti en voi maksaa palkkiota, tai siis joku pieni summa onnistuu...". Eikös siellä ameriikassa kaikki ole suurta ja palkkiot sen mukaiset vai onko tämä vain ollutkin hypetystä...? Eikö näitä kuvattavia automobiileja löydy ameriikasta, tuosta autoilijoiden ihmemaasta?arrakis kirjoitti:Kuvat tulevat autoaiheiseen 2006 kalenteriin, joka julkaistaan tuolla jenkeissä...
Mikä on "pieni summa", onko esim. $1000 sellainen?
-
Tällaisia vastauksia en todellakaan kaipaa! Voi hypätä koko jutun yli ja jättää kommentoinnit tekemättä! Ja varsinkaan, kun ei tiedä, millaisesta "jutusta" tarkalleen on kysymys. KIITOS!OskuK kirjoitti:Minä voisin vastaanottaa auton. Jokin hyvälaatuinen kävisi, ajeluun sopiva, lähinnä kaduille ja maanteille. Valitettavasti en voi maksaa siitä, mutta lahjoittajan nimen voi kirjoittaa rekisteriotteen luovutusosaan ;-)
-
- Viesti:
arrakis kirjoitti:Eli olisin tarvinnut jonkun ystävällismielisen henkilön ottamaan autostani muutaman mahdollisen laadukkaan valokuvan!
Kuvat tulevat autoaiheiseen 2006 kalenteriin, joka julkaistaan tuolla jenkeissä...
Sain ohjeet, että kameran olisi hyvä olla Nikon D 70 tai Canon 10 D -mallinen. Sitten tallennusmuoto saisi olla RAW-format! Tosin laadukas jpeg-kuva on myös ok...
Jos joku niin ystävällinen olisi, että kuvia voisi ottaa, niin ikionnellinen olisin!!
Kuvat pitäisi lähettää tuossa toukokuun lopussa/kesäkuun alussa...
Valitettavasti en voi maksaa palkkiota, tai siis joku pieni summa onnistuu, mutta nimensä saa kyllä varmasti esille!
Jos joku kiinnostui, niin viestiä voi laittaa allekirjoittaneelle...
Kiitos!
Ei näissä eroa ole, molemmissa kysytään käytännössä lahjoitusta.arrakis kirjoitti:Tällaisia vastauksia en todellakaan kaipaa! Voi hypätä koko jutun yli ja jättää kommentoinnit tekemättä! Ja varsinkaan, kun ei tiedä, millaisesta "jutusta" tarkalleen on kysymys. KIITOS!OskuK kirjoitti:Minä voisin vastaanottaa auton. Jokin hyvälaatuinen kävisi, ajeluun sopiva, lähinnä kaduille ja maanteille. Valitettavasti en voi maksaa siitä, mutta lahjoittajan nimen voi kirjoittaa rekisteriotteen luovutusosaan ;-)
-
- Viesti:
Työpaikkani edustajana haluaisin myös ihmisiä tekemään ilmaista työtä. Kiinnostuneet voivat laittaa vaikka yv:tä. Nimen saa varmasti henkilöstörekisteriin.
/---
ap
ps. ilmaiset kahvit kuuluu työsuhde-etuihin
/---
ap
ps. ilmaiset kahvit kuuluu työsuhde-etuihin
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Kalenteriin tulee ainoastaan yhden merkkisiä autoja. Kalenterin tekijä on itse valokuvauksen harrastaja/tämän automallin "harrastaja" ja tekee sen itse melkein kokonaan. Ja olisi kuvannut minunkin autoni, mutta tuota välimatkaa on pikkuisen liikaa...KeijoK kirjoitti:Kerros nyt enemmän! Onko kyseessä joku erikoisempien autoharrastajien kalenteri vai mikä. Jotenkin särähtää korvaan tuo "...julkaistaan tuolla jenkeissä..." ja "...Valitettavasti en voi maksaa palkkiota, tai siis joku pieni summa onnistuu...". Eikös siellä ameriikassa kaikki ole suurta ja palkkiot sen mukaiset vai onko tämä vain ollutkin hypetystä...? Eikö näitä kuvattavia automobiileja löydy ameriikasta, tuosta autoilijoiden ihmemaasta?arrakis kirjoitti:Kuvat tulevat autoaiheiseen 2006 kalenteriin, joka julkaistaan tuolla jenkeissä...
Mikä on "pieni summa", onko esim. $1000 sellainen?
Hän halusi autoni kalenteriin, koska arveli muiden ko. autoa harrastavien kiinnostavan minun "juttuni". Eli kuvan ohella kalenteriin tulee pieni tarina autosta/omistajasta. Saavat siellä jenkkilässä vähän tietoa siitä, että autoja harrastetaan muuallakin.
Ja siitä palkkiosta... Palkkion olisi maksanut minä. En ole mikään kroisos, eli "palkkio" sen mukainen! Kaikille tiedoksi! Jos kiinnostaa vain raha eli palkkio, voi hypätä tämän koko threadin yli!!!
Mutta jos on joku jenkkiautoista kiinnostunut taitava kamerankäsittelijä halukas ottamaan kuvia, niin mailia minullepäin!
-
Tipe kirjoitti:arrakis kirjoitti:Eli olisin tarvinnut jonkun ystävällismielisen henkilön ottamaan autostani muutaman mahdollisen laadukkaan valokuvan!
Kuvat tulevat autoaiheiseen 2006 kalenteriin, joka julkaistaan tuolla jenkeissä...
Sain ohjeet, että kameran olisi hyvä olla Nikon D 70 tai Canon 10 D -mallinen. Sitten tallennusmuoto saisi olla RAW-format! Tosin laadukas jpeg-kuva on myös ok...
Jos joku niin ystävällinen olisi, että kuvia voisi ottaa, niin ikionnellinen olisin!!
Kuvat pitäisi lähettää tuossa toukokuun lopussa/kesäkuun alussa...
Valitettavasti en voi maksaa palkkiota, tai siis joku pieni summa onnistuu, mutta nimensä saa kyllä varmasti esille!
Jos joku kiinnostui, niin viestiä voi laittaa allekirjoittaneelle...
Kiitos!Ei näissä eroa ole, molemmissa kysytään käytännössä lahjoitusta.arrakis kirjoitti:Tällaisia vastauksia en todellakaan kaipaa! Voi hypätä koko jutun yli ja jättää kommentoinnit tekemättä! Ja varsinkaan, kun ei tiedä, millaisesta "jutusta" tarkalleen on kysymys. KIITOS!OskuK kirjoitti:Minä voisin vastaanottaa auton. Jokin hyvälaatuinen kävisi, ajeluun sopiva, lähinnä kaduille ja maanteille. Valitettavasti en voi maksaa siitä, mutta lahjoittajan nimen voi kirjoittaa rekisteriotteen luovutusosaan ;-)
On näköjään raha se mikä ratkaisee!! Sääli, mutta näin nykyaikana ilmeisesti on! Ja pyysin ystävällisesti, että voi jättää kommentoinnit tekemättä, jos ei ole kiinnostunut...
-
Kommentiti kirjoitetaan niiden tietojen perusteella, jotka toinen osapuoli on antanut, eikä julkisella palstalla juuri kysellä, millaisia kommentteja asianomainne kaipaa. Henkilökohtaiset herjaukset eivät tietystikään ole hyväksyttäviä.arrakis kirjoitti:
Tällaisia vastauksia en todellakaan kaipaa! Voi hypätä koko jutun yli ja jättää kommentoinnit tekemättä! Ja varsinkaan, kun ei tiedä, millaisesta "jutusta" tarkalleen on kysymys. KIITOS!
Millaisia kommentteja mahtaisi tuottaa autoharrastajien sivuilla pyyntö tulla korjaamaan autoa ilmaiseksi tai kahvipalkalla?
-
- Viesti:
Kuten tuossa muut ovat jo asian tuonee esille, pyyntösi on ilmeisesti suurimalle osalle tätä foorumia lukevalle kuin punainen vaate.arrakis kirjoitti:Kalenteriin tulee ainoastaan yhden merkkisiä autoja. Kalenterin tekijä on itse valokuvauksen harrastaja/tämän automallin "harrastaja" ja tekee sen itse melkein kokonaan. Ja olisi kuvannut minunkin autoni, mutta tuota välimatkaa on pikkuisen liikaa...
Hän halusi autoni kalenteriin, koska arveli muiden ko. autoa harrastavien kiinnostavan minun "juttuni". Eli kuvan ohella kalenteriin tulee pieni tarina autosta/omistajasta. Saavat siellä jenkkilässä vähän tietoa siitä, että autoja harrastetaan muuallakin.
Ja siitä palkkiosta... Palkkion olisi maksanut minä. En ole mikään kroisos, eli "palkkio" sen mukainen! Kaikille tiedoksi! Jos kiinnostaa vain raha eli palkkio, voi hypätä tämän koko threadin yli!!!
Mutta jos on joku jenkkiautoista kiinnostunut taitava kamerankäsittelijä halukas ottamaan kuvia, niin mailia minullepäin!
Itse jo useampana vuotena eräälle harrastusporukalle suunnatun kalenterin ilmaiseksi tehneenä en sinänsä näe pyynnössäsi ongelmaa. Mutta seuraavat seikat ainakin minulle särähtävät:
- julkaisu ameriikassa
- ei palkkiota
- kuva pitäisi lähettää alkuperäisenä raakakuvatiedostona
Et ehkä ole valokuvauksen harrastaja mutta minusta tuo tarkoittaa sitä, että kuva lähetetään ulkomaille jossa joku mahdollisesti käyttää sitä n kertaa ilmaiseksi erinäisissä yhteyksissä vuosien saatossa. Lisäksi ei ole mitään takeita siitä, että oikean kuvaajan nimi (ja mahdollisesti kuvauspalkkioiden saajan) tulisi esille jatkossa. Kun lisäksi palkkio ajan ja vaivan näöstä olisi luokkaa "kahvikupillinen" (mites esim. bensakulut jos pitäisi raahautua toiselle puolelle maata se kuva ottamaan?), on varmaankin 100%:n varmuudella tällä foorumilla saamasi vastaus tuossa yllä olevien kaltainen.
No toivottavasti löydät kuvaajan, ideana sinänsä ihan OK.
-
KeijoK kirjoitti:Kuten tuossa muut ovat jo asian tuonee esille, pyyntösi on ilmeisesti suurimalle osalle tätä foorumia lukevalle kuin punainen vaate.arrakis kirjoitti:Kalenteriin tulee ainoastaan yhden merkkisiä autoja. Kalenterin tekijä on itse valokuvauksen harrastaja/tämän automallin "harrastaja" ja tekee sen itse melkein kokonaan. Ja olisi kuvannut minunkin autoni, mutta tuota välimatkaa on pikkuisen liikaa...
Itse jo useampana vuotena eräälle harrastusporukalle suunnatun kalenterin ilmaiseksi tehneenä en sinänsä näe pyynnössäsi ongelmaa. Mutta seuraavat seikat ainakin minulle särähtävät:
- julkaisu ameriikassa
- ei palkkiota
- kuva pitäisi lähettää alkuperäisenä raakakuvatiedostona
Et ehkä ole valokuvauksen harrastaja mutta minusta tuo tarkoittaa sitä, että kuva lähetetään ulkomaille jossa joku mahdollisesti käyttää sitä n kertaa ilmaiseksi erinäisissä yhteyksissä vuosien saatossa. Lisäksi ei ole mitään takeita siitä, että oikean kuvaajan nimi (ja mahdollisesti kuvauspalkkioiden saajan) tulisi esille jatkossa. Kun lisäksi palkkio ajan ja vaivan näöstä olisi luokkaa "kahvikupillinen" (mites esim. bensakulut jos pitäisi raahautua toiselle puolelle maata se kuva ottamaan?), on varmaankin 100%:n varmuudella tällä foorumilla saamasi vastaus tuossa yllä olevien kaltainen.
No toivottavasti löydät kuvaajan, ideana sinänsä ihan OK.
No joku osaa kuitenkin kirjoittaa asiallisesti vielä...
En osaa sanoa missä yhteyksissä kuvaa käytetään. Itselle tuo RAW-termi ei ollut tuttu. Ja ensisijaisesti hain kuvaajaa Tampereen seudulta. Ei tuon auton takia kannata toiselta puolelta Suomea lähteä. ;)
Ja vielä kerran painotan, että kalenteri on todella pienen joukon "harrastelijatapaus"! Ehkä jenkeissäkään ei kaikki ole niin suurta... Ja ei ainakaan näin ahneita, kuin täällä, ja nyt puhun aivan kokemuksesta. Siellä sentään ollaan valmiita auttamaan toisia. Mutta ymmärsin yskän ja EN ENÄÄ IKINÄ kirjoittele tänne tällaisia pyyntöjä. Piste.
-
- Viesti:
Voi olla ihan hyvä.arrakis kirjoitti:Ja vielä kerran painotan, että kalenteri on todella pienen joukon "harrastelijatapaus"! Ehkä jenkeissäkään ei kaikki ole niin suurta... Ja ei ainakaan näin ahneita, kuin täällä, ja nyt puhun aivan kokemuksesta. Siellä sentään ollaan valmiita auttamaan toisia. Mutta ymmärsin yskän ja EN ENÄÄ IKINÄ kirjoittele tänne tällaisia pyyntöjä. Piste.
Ennen vanhaan ihmiset kävivät studioissa ottamassa esim. mukuloistaan kuvia. Häät saattoi kuvata joku hääkuvaaja.
Nykyään kun kakilla on mahdollisuus ottaa "ihan samanlaisia" kuvia jotka ei maksa mitään ei tarvetta enää valokuvaaja-ammatille taida olla.
..jälki on tietysti sen mukaista kun esim. häät kuvaa joku vaan jolla on kamera mukana (tämä on hyvä kohta säästää nimittäin).
-
Kai se autokin on harrastajaporukalla kuntoon ilmaiseksi saatu, joten miksei kuvaustakin..cocco kirjoitti: ..jälki on tietysti sen mukaista kun esim. häät kuvaa joku vaan jolla on kamera mukana (tämä on hyvä kohta säästää nimittäin).
Eikä näitä vastauksia lukea tarvitse, voi hypätä yli ;-)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
OskuK kirjoitti:Kai se autokin on harrastajaporukalla kuntoon ilmaiseksi saatu, joten miksei kuvaustakin..cocco kirjoitti: ..jälki on tietysti sen mukaista kun esim. häät kuvaa joku vaan jolla on kamera mukana (tämä on hyvä kohta säästää nimittäin).
Eikä näitä vastauksia lukea tarvitse, voi hypätä yli ;-)
Ihan yksikseen on autoa laitettu, ja kunnossa se ei ole koskaan......
On se hyvä, että täällä(kin) osataan vittuilun jalo taito! Mutta sehän onkin ihan perisuomalaista, ja suomalaisia tässä ollaan!