ongelmia albumin kanssa!
-
- Viesti:
ongelmia albumin kanssa!
osaisiko kukaan neuvoa mikä mättää kun netissä oleva albumi( http://www.dvm.has.it ja sieltä Slovenia pics) ei näytä ollenkaan thumbnaileja jos ne ovat poikittain, mutta muut toimivat.
Eli jos joku tietäisi tai sitten pitää alkaa etsiä ongelmaa jostain ihan muualta :D ainiin albumi tehty JAlbumilla
Eli jos joku tietäisi tai sitten pitää alkaa etsiä ongelmaa jostain ihan muualta :D ainiin albumi tehty JAlbumilla
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
JAlbumissa on joku paha bugi. Olen itse törmännyt samaan asiaan.
Esimerkiksi uusimmassa albumissani on 30 kuvaa, mutta itse näen niitä koneellani netistä selaen vain 25. Jopa lähdekoodi näyttää vain linkit 25 kuvaan. Mutta kun katson index.htm:ää serverillä, on se aivan kunnossa, kaikkine kuvineen. Sama tiedosto löytyy myös kovalevyltäni, ja sieltä katsomalla kaikki 30 kuvaa näkyvät. Mutta kun katson netissä, näen vain 25, mutta kaverini näkee omalla koneellaan nettiä selatessa 30, kuten kaikki muutkin. Poistin EXIF-tiedotkin kaikista kuvista, mutta tämä ei ongelmaa korjannut. Oikein ärsyttävä.. olen tehnyt albumin lukuisia kertoja uudelleen ja kokeillut vaikka mitä, mutta aina sama asia toistuu. Ei tämä serveristäkään johdu, koska kaikki muut ne kuvat näkevät.
Mitään viruksia tai spywarea ei koneeltani myöskään löydy.
KELE.
Esimerkiksi uusimmassa albumissani on 30 kuvaa, mutta itse näen niitä koneellani netistä selaen vain 25. Jopa lähdekoodi näyttää vain linkit 25 kuvaan. Mutta kun katson index.htm:ää serverillä, on se aivan kunnossa, kaikkine kuvineen. Sama tiedosto löytyy myös kovalevyltäni, ja sieltä katsomalla kaikki 30 kuvaa näkyvät. Mutta kun katson netissä, näen vain 25, mutta kaverini näkee omalla koneellaan nettiä selatessa 30, kuten kaikki muutkin. Poistin EXIF-tiedotkin kaikista kuvista, mutta tämä ei ongelmaa korjannut. Oikein ärsyttävä.. olen tehnyt albumin lukuisia kertoja uudelleen ja kokeillut vaikka mitä, mutta aina sama asia toistuu. Ei tämä serveristäkään johdu, koska kaikki muut ne kuvat näkevät.
KELE.
Sony A7R IV
Sony FE 20 mm F1,8 G
Sony FE 20 mm F1,8 G
omissa albumeissani on kuulemma samaa ongelmaa yhdellä ystävälläni, ei ole kyllä pienintäkään käsitystä mistä johtuu...bse kirjoitti:JAlbumissa on joku paha bugi. Olen itse törmännyt samaan asiaan.
KELE.
-
- Viesti:
Oletteko koettaneet laittaa JAlbumin kotisivujen foorumiin kyselyä mistä voisi johtua? Yleensä sieltä saa jotain vastausta nopeastikin, ja ohjelman kehittäjä osallistuu keskusteluun aktiivisesti.
Itselläni on monissa gallerioissa toistasataa kuvaa ja ihan hyvin on pelittänyt.
Itselläni on monissa gallerioissa toistasataa kuvaa ja ihan hyvin on pelittänyt.
Caveat lector!
Kaikille avointa keskustelua Stadista
Kaikille avointa keskustelua Stadista
-
- Viesti:
Äkkiseltään kuulostaisi proxy ongelmalta eli selain ei vaan päivitä sivua oikein, mutta ei tuon nyt pitäisi jatkuvalla soitolla toistua. Kannattaa kokeilla poistaa albumista yksi niistä kuvista, jotka näkyy ja katsoa muuttaako se tilannetta.
Tai oikeastaan, tarkentava kysymys: jos lataat sivun netistä ja katsot silloin lähdekoodia, niin onko se oikein? Jos on, niin sitten vika on jossain aivan muualla. Jalbumin tuottama koodi on kuitenkin sen verran simppeliä, että luulisi ongelman löytyvän (mutta luulo ei ole aina tiedon väärtti, tai niin ainakin väittävät).
Tai oikeastaan, tarkentava kysymys: jos lataat sivun netistä ja katsot silloin lähdekoodia, niin onko se oikein? Jos on, niin sitten vika on jossain aivan muualla. Jalbumin tuottama koodi on kuitenkin sen verran simppeliä, että luulisi ongelman löytyvän (mutta luulo ei ole aina tiedon väärtti, tai niin ainakin väittävät).
Yli tuhannen sanan tarinoita:
http://huikka.1g.fi
http://huikka.1g.fi
kyllähän se koodi on oikein, tuota esiintyy nimenomaan yhdellä ihmisellä tietääkseni, muille nuo albumit näkyvät aivan oikein. proxyongelmat kuulostavat sopivalta selitykseltä.huikka78 kirjoitti:Äkkiseltään kuulostaisi proxy ongelmalta eli selain ei vaan päivitä sivua oikein, mutta ei tuon nyt pitäisi jatkuvalla soitolla toistua. Kannattaa kokeilla poistaa albumista yksi niistä kuvista, jotka näkyy ja katsoa muuttaako se tilannetta.
-
- Viesti:
Ei liene tässä ongelma, koska oma Mozillakini näyttää sivut oikein, mutta yhden kerran olen törmännyt ongelmaan juuri käännettyjen kuvien näkymättömyyden kanssa.
Kuvasivut tehtiin Windows-koneessa. Kuvan kääntö tehtiin jollain ohjelmalla joka talletti kuvat .JPG -loppusina. Muut kuvat olivat .jpg -loppuisia. Windows ei välitä noista isoista ja pienistä kirjaimista, mutta unix-kone kyllä välittää. Niinpä siis käännetyt kuvat eivät näkyneet.
Tuollakin sivulla on tiedostoja, joiden nimissä on välilyönti. Sinänsä näyttäisi, että generaattori on koodannut nuo oikeaoppisesti %20:ksi, mutta joskus on ollut hankaluuksia erikoismerkkejä sisältävien tiedostonimien kanssa. En suosittelisi, mielummin vaikka alaviiva tuon tilalle.
Kuvasivut tehtiin Windows-koneessa. Kuvan kääntö tehtiin jollain ohjelmalla joka talletti kuvat .JPG -loppusina. Muut kuvat olivat .jpg -loppuisia. Windows ei välitä noista isoista ja pienistä kirjaimista, mutta unix-kone kyllä välittää. Niinpä siis käännetyt kuvat eivät näkyneet.
Tuollakin sivulla on tiedostoja, joiden nimissä on välilyönti. Sinänsä näyttäisi, että generaattori on koodannut nuo oikeaoppisesti %20:ksi, mutta joskus on ollut hankaluuksia erikoismerkkejä sisältävien tiedostonimien kanssa. En suosittelisi, mielummin vaikka alaviiva tuon tilalle.
-
JAlbum
bse kirjoitti: "Esimerkiksi uusimmassa albumissani on 30 kuvaa, mutta itse näen niitä koneellani netistä selaen vain 25."
.
Muistaakseni törmäsin tähän samanlaiseen ongelmaan joskus aikoinaan - vika/ominaisuus taisi liittyä tiedostonimiin - kokeile lyhentää nimiä - tarkkaa merkkien määrä en enää muista mutta kannattanee tehdä testi jossa merkkejä on vaikkapa vain 10 - 15 tai vähemmän ?
-
- Viesti:
-
No toi heitetty java-poikkeus ei kyllä millään anna ymmärtää, että olisi timeout kyseessä. Pikemminkin, että lähetetyssä datassa/sen formaatissa olisi häikkää.
Oletko aiemmin onnistunut? Yritä siirtää esim. kuva kerrallaan, jos ensimmäinen tökkää, kokeile toista. Ja tsekkaa vielä, että lähetät siinä muodossa kuin pitää.
Oletko aiemmin onnistunut? Yritä siirtää esim. kuva kerrallaan, jos ensimmäinen tökkää, kokeile toista. Ja tsekkaa vielä, että lähetät siinä muodossa kuin pitää.
-
- Viesti:
Minä olen siirtänyt ftp:llä mbnettiin viime päivinä erilaista materiaalia. Se katkaisee aika usein siirron. Uusia hakemistoja luodessa joutuu yrityksen toistamaan monta kertaa, kun komento ei mene läpi. Megaista tiedostoa on ollut turha yrittää siirtää 500 kilon nettiyhteydellä, siirto kestää tolkuttoman kauan. Sama ongelma on kahdella eri tunnuksella, omallani ja erään yhdistyksen tunnuksella. Teen sen yhdistyksen nettisovelluksia ja käyttäjät ovat viime päivinä valittaneet erilaisista virheilmoituksista.
-
-
Softapäivityksistä en tiedä, mutta kuulemma on palvelimen kuormitus noussut valtavasti. Tähän on luvassa helpotusta kevään aikana, kun saavat uutta rautaa jatkoksi. Näin antoi ylläpito ymmärtää.
Gichin Funakoshi:
"Kun haaskalinnut hyökkäävät ne lentävät matalalla ojentamatta siipiään. Kun villihärät aikovat hyökätä, ne kyyristyvät alas ja painavat korvansa päätä vasten. Samoin kun viisas aikoo toimia, hän näyttää aina hieman tyhmältä."
"Kun haaskalinnut hyökkäävät ne lentävät matalalla ojentamatta siipiään. Kun villihärät aikovat hyökätä, ne kyyristyvät alas ja painavat korvansa päätä vasten. Samoin kun viisas aikoo toimia, hän näyttää aina hieman tyhmältä."
-