Olen polttanut CD levylle kuvia vuodesta 2002 lähtien ja kuvia on ollut mukava katsella isolta TV ruudulta.Viimeisimmät kuvat poltin taas CD:lle ja älysimpä polttaa koko "tuotannon" DVD levylle jossa suurin osa kuvista näkyy - Joidenkin kuvien kohdalla (JPG)
antaa ilmoituksen että ei voi näyttää koska väärä formaatti.Lisää ongelmaa pukkasi kun pistin pyörittäjään vanhoja CD levyjä - niistä ei näytä ensimmäistäkään kuvaa.Eli 2002-2008 vuosien kuvia en saa näkyviin.DVD pyöritin on vuosien saatossa vaihtunut samoin kamera Nikonista Sonyyn.Kaikki kuvat, molemmilla kameroilla on otettu JPG formaatissa.Poltto-ohjelma Roxio Titanium12.Onko kellään antaa hyviä tipsejä mistä ongelmaa lähtisi purkamaan?Onko joku törmännyt vastaavaan ja onnistunut ratkaisemaan kuvatunlaisen
ongelman?
Poltto ohjelma ongelma.
-
-
Ensimmäisenä tulee mieleen toi DVD-asema, joka saattaa olla sen verran viallinen, ettei lue enää noita vanhoja levyjä. Tähän viittaisi myös se, että ei saa kaikkia uusiakaan auki.
Taikka sitten itse noi vanhat levyt. Tosin Petteri Järvinen blogissaan on testannut noiden säilymistä hyvinkin karuissa olosuhteissa:
http://pjarvinen.blogspot.fi/2011/08/cd ... tissa.html
Taikka sitten itse noi vanhat levyt. Tosin Petteri Järvinen blogissaan on testannut noiden säilymistä hyvinkin karuissa olosuhteissa:
http://pjarvinen.blogspot.fi/2011/08/cd ... tissa.html
Fifty-forty
-
- Viesti:
Jos levyllä osa toimii ja osa ei, niin kyseessä voisi olla myös kuvan koko. Ainakin omassa LG:ssäni on rajoitettu kuvan kokoa johonkin megapikselilukemaan. Nykyään teen telkkarissa esitettävistä kuvista suoraan FullHD-kokoisia (1920x1080)
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Ei vieläkään suju vaikka käytössä toinen levyasema (Pioneer BDP-120)netissäkin olen surffaillut löytämättä vastaavanlaiseen ongelmaan törmänneitä.Käytössä MacBook Pro late 2011, OSX 10.9.5
jonka levyasemassa asetukset:Data CD > write session.Siellä myös valittavissa:Enable VNR (BD-R only) mutta ei hajua mitä tarkoittaa niin en ole käyttänyt/kokeillut.Sekoittaako jotenkin pakkaa kun jokaisen vuoden kuvat omissa kansioissa?
Poltto-ohjelma Roxio Toast12 jossa valinnat:Data,Audio,Video,Copy,Convert joista käytin Data > Photo disc.Siellä on myös valittavissa:Mac only,Mac&PC, DVD-rom (UDF)
ISO9669 ja Photo disc.Muistitikkuakin yritin käyttää mutta en saanut sitäkään toimimaan.
jonka levyasemassa asetukset:Data CD > write session.Siellä myös valittavissa:Enable VNR (BD-R only) mutta ei hajua mitä tarkoittaa niin en ole käyttänyt/kokeillut.Sekoittaako jotenkin pakkaa kun jokaisen vuoden kuvat omissa kansioissa?
Poltto-ohjelma Roxio Toast12 jossa valinnat:Data,Audio,Video,Copy,Convert joista käytin Data > Photo disc.Siellä on myös valittavissa:Mac only,Mac&PC, DVD-rom (UDF)
ISO9669 ja Photo disc.Muistitikkuakin yritin käyttää mutta en saanut sitäkään toimimaan.