Photoshop cc 2015 maskin inverse ei toimi?
-
Photoshop cc 2015 maskin inverse ei toimi?
Inverse mask on tähän asti aina toiminut iMacissa paneelivalikon komennoilla mutta nyt ei enää toimi? Paneelin valikkokin näkyy myös ei aktiiviselta. Onkohan tuo "ominaisuus" tullut päivityksen yhteydessä, vai onko minulla joku oletusasetus Photoshopissa muuttunut....kuka tietäisi?
-
Maskin kääntö
En tiedä mikä ei toimi, mutta minulla maskin kääntö Photoshop CC:ssa Win-ympäristössä toimii seuraavasti:
kilkkaa maskia > Properties-ikkuna aukeaa > Invert -> ja maski kääntyy. Saman saa toki nopeammin Ctrl+I -pikakomennolla. Oliko kyse tästä?
Tietenkin joku "hanikka" PS:n asetuksissa voi olla muuttunut. Ellei jaksa läpikäydä kaikkia (Edit>General >....) asetuksia niin niin työtilan resetointi (Delete > Workspace) palauttaa tehdasasetukset ko. käyttöprofiilille.
kilkkaa maskia > Properties-ikkuna aukeaa > Invert -> ja maski kääntyy. Saman saa toki nopeammin Ctrl+I -pikakomennolla. Oliko kyse tästä?
Tietenkin joku "hanikka" PS:n asetuksissa voi olla muuttunut. Ellei jaksa läpikäydä kaikkia (Edit>General >....) asetuksia niin niin työtilan resetointi (Delete > Workspace) palauttaa tehdasasetukset ko. käyttöprofiilille.
-
Re: Maskin kääntö
Tästä oli juuri kyse, ja tein sen että asensin Photoshopin uudelleen nollaten kaikki asetukset, ja nyt toimii taas invert kuin pitääkin. En tiedä missä oli häikkä, mutta tutkimattomia on tietokoneiden tiet...mutta taas toimii. Kiitos neuvosta!oh7lua2 kirjoitti:En tiedä mikä ei toimi, mutta minulla maskin kääntö Photoshop CC:ssa Win-ympäristössä toimii seuraavasti: