Nikon SB-900 salaman mukana neljä filtteriä eli geeliä, jotka näkyy kuvassa alarivissä. Sitten mulla on Godoxin setti mistä löytyy ylärivin geeleistä 3 kpl, eli oranssit 1/2 CTO, 1/1 CTO sekä tuo vahvempi vihreä 1/1 Plus Green. Ylärivin heikompi vihreä on taas Leen kalvoista itse saksittu 1/2 Plus Green.
Sori kännykkäkuva otsalampun valossa.... :-)
Pitäis varmaan ottaa nyt kotona jo testikuvat väritargetista molemmilla ja katsoa mitä värit näyttää. Muuten voi olla että ei uskalla tuota 1/1 vihreää heittää salaman nokalle.
Noista keinovalo- eli CTO-filttereistä taas olen aina ihmetellyt Nikonin valintaa, jossa tuo A2 on todella lievä ja A1 taas todella vahva korjaus. Yllä näkee hyvin että Nikonin A1 on reilusti vahvempi kuin Godoxin 1/1 CTO. Ja oma kokemus on että Nikonin filttereistä kumpikaan ei oikein toimi koska heikompi oranssi ei tee juuri mitään ja vahvempi on usein ihan liikaa.
EDIT: Otin parit testikuvat väritargetista vihreillä filttereillä SB-600 + softboxin kanssa ja LR:n Tint-korjaukset menee järjestyksessä (karkeasti) näin:
Koodi: Valitse kaikki
Nikon FL-G2 +51
Lee 1/2 Plus Green +68
Nikon FL-G1 +96
Godox 1/1 Plus Green +107