Kannattava ostos: Nikon Coolpix 5900 ?
-
Kannattava ostos: Nikon Coolpix 5900 ?
Eli olen ostamassa noin 300-400e hintaluokan kameraa ja Nikonilta sattui juuri tuo malli olemaan sopivan hintainen ja ominaisuudetkin vaikuttivat lupaavilta.
Nyt vielä tarvitsisin käyttäjien kokemuksia kyseisestä kamerasta. Mielellään myös suosituksia Nikonilta tai muilta valmistajilta kyseisessä hintaluokissa otan mielelläni vastaan.
Akkuparistoista minulla on vähän huonoja kokemuksia keston ja latauskertojen määrästä, joten valitsin Nikonilta juuri tuon akullisen mallin.
Kiitokset jo etukäteen mielipiteistä ja suosituksista.
terveisin Tuomas Rantala // tuomasra@paju.oulu.fi
Nyt vielä tarvitsisin käyttäjien kokemuksia kyseisestä kamerasta. Mielellään myös suosituksia Nikonilta tai muilta valmistajilta kyseisessä hintaluokissa otan mielelläni vastaan.
Akkuparistoista minulla on vähän huonoja kokemuksia keston ja latauskertojen määrästä, joten valitsin Nikonilta juuri tuon akullisen mallin.
Kiitokset jo etukäteen mielipiteistä ja suosituksista.
terveisin Tuomas Rantala // tuomasra@paju.oulu.fi
-
Nikon coolpix 5900
Olen jonkin aikaa katsellut ja nyt itsekkin päätymässä kyseiseen malliin. Pixmanista sen saisi 285 euron hintaan. Mutta ainoa mikä mietityttää on li-ion akun kesto juuri kyseisessä mallissa? esim. talvella, vaikka taskussa pitäisikin itse kameraa?
-
- Viesti:
-
5900
Itsellä tuli tilattua Pixmaniasta kyseinen kamera. Toimitus oli kotiovella todella pikaisesti...=) Muistikortit yms.. kannattaa ostaa kyyl Suomesta.
Nyt muutaman päivän testaillut ja tyytyväinen olen ollut. Ei mitään vikaa ole ainakaan vielä tullut esille.
Vinkkinä lisäksi: Sain aurinkolaseille optikkoliikkeestä kaupanpäällisinä ylimääräisen suojapussin, joka on sopiva myös kameralle. Jos esim: pitää taskussa tai käsilaukussa. Ei vie tilaa niin paljon kuin normaali kotelo.
Ja Lowe pro:n kamerakotelo d-pods 20 on sopiva 5900:lle 13 euroa maksoi se... =)
Ja 512 muistikortti on riittävä ainakin aluksi minulle.. =)
Jees. Jos jotakin kiinnostaa...=)
Nyt muutaman päivän testaillut ja tyytyväinen olen ollut. Ei mitään vikaa ole ainakaan vielä tullut esille.
Vinkkinä lisäksi: Sain aurinkolaseille optikkoliikkeestä kaupanpäällisinä ylimääräisen suojapussin, joka on sopiva myös kameralle. Jos esim: pitää taskussa tai käsilaukussa. Ei vie tilaa niin paljon kuin normaali kotelo.
Ja Lowe pro:n kamerakotelo d-pods 20 on sopiva 5900:lle 13 euroa maksoi se... =)
Ja 512 muistikortti on riittävä ainakin aluksi minulle.. =)
Jees. Jos jotakin kiinnostaa...=)
-
- Viesti:
-
-
Vaikuttaa oikeinkin kannattavalta ostokselta... Ihan tyytyväinen ainakin tässä vaiheessa, kymmenen kuvaa napattu... 5900 tuli tosiaan hankittua, 7900 ei sattunut olemaan juuri tuossa kauppiaalla ja hintakin olisi turhan suureksi noussut...
E: Nyt kun on jo 108 kuvaa otettu, niin tyytyväinen täytyy tosiaan olla. Erittäin hyvää jälkeä tekee, oikein hyvin riittää meikäläiselle... Olis kiva verrata 4600 Nikoniin, että paljonko tuo ED-optiikka tekee eroa, niin tietäisi että maksoiko siitä turhaan vai kannattiko.
Ainut huono puoli on pieni paino, meinaa käsi vapista turhankin paljon... Ens viikolla kun saa vielä suomenkielisen ohjekirjan niin pääsee perehtymään kunnolla noihin ominaisuuksiin. Vai liekkö laagerista johtuvaa osassa kuvista???
Erittäin tyytyväinen siis olen, ja tuntuu tuo 256 muistikorttikin piisaavan oikein hyvin. Videota jos ottaa niin sitten ehkä isompi on aiheellinen, mutta minulle pääasia kuitenkin nuo valokuvat...
E: Nyt kun on jo 108 kuvaa otettu, niin tyytyväinen täytyy tosiaan olla. Erittäin hyvää jälkeä tekee, oikein hyvin riittää meikäläiselle... Olis kiva verrata 4600 Nikoniin, että paljonko tuo ED-optiikka tekee eroa, niin tietäisi että maksoiko siitä turhaan vai kannattiko.
Ainut huono puoli on pieni paino, meinaa käsi vapista turhankin paljon... Ens viikolla kun saa vielä suomenkielisen ohjekirjan niin pääsee perehtymään kunnolla noihin ominaisuuksiin. Vai liekkö laagerista johtuvaa osassa kuvista???
Erittäin tyytyväinen siis olen, ja tuntuu tuo 256 muistikorttikin piisaavan oikein hyvin. Videota jos ottaa niin sitten ehkä isompi on aiheellinen, mutta minulle pääasia kuitenkin nuo valokuvat...
-
Hankittiin vaimolle sillä haluttiin kamera joka on kameran tuntuinen.
Pieni ja näppärä, kuvatkin hyviä. Vielä ei kaduta.
Me emme tosin kuvaile tiiliseiniä, tuijota bokeheja tai kuvaa optiikka peitettynä minuuttien valotuksia.
Käynnistyy aika nopeasti ja kuvia saa sopivaan tahtiin. Saa alle 300 euron monesta paikasta.
Pieni ja näppärä, kuvatkin hyviä. Vielä ei kaduta.
Me emme tosin kuvaile tiiliseiniä, tuijota bokeheja tai kuvaa optiikka peitettynä minuuttien valotuksia.
Käynnistyy aika nopeasti ja kuvia saa sopivaan tahtiin. Saa alle 300 euron monesta paikasta.
Heimo Turunen
-
Re: Kannattava ostos: Nikon Coolpix 5900 ?
Parempi puolisko hankki tuollasen toukokuussa Taiwanin matkalleen ja otti Taipeissä parisataa kuvaa. Ruudulta katsottaessa kymmenkunta kuvista oli teknisesti epäonnistuneita tarkennus poskellaan tai tärähtäneitä), mikä on varsin pieni määrä, kun ottaa huomioon, että hänen aiempi kuvauskokemuksensa oli erittäin vähäistä. Tulosteet ovat erittäin teräviä ainakin A4 kokoon asti (tulostimellani ei saa isompia), joten optiikan piirto on kunnossa.tuomasra kirjoitti:Eli olen ostamassa noin 300-400e hintaluokan kameraa ja Nikonilta sattui juuri tuo malli olemaan sopivan hintainen ja ominaisuudetkin vaikuttivat lupaavilta.
Nyt vielä tarvitsisin käyttäjien kokemuksia kyseisestä kamerasta.
Laajakulmapäässä on aika reilusti tynnyrivääristymää, mutta niin tuntuu olevan saman hintaluokan kilpailijoissakin.
Punasilmäisyyden automaattinen poisto näyttäisi toimivan huonosti ja parempi olisi jos sen saisi kytkettyä pois - en keksinyt miten se tehdään.
..aku
-