GoProta ei voi korjata takuuajan jälkeen
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20
GoProta ei voi korjata takuuajan jälkeen
Tiedoksi muuten sitten kaikille GoPron omistajille, että kun kameran takuu (2 vuotta) päättyy, niin kameraa ei voi korjata. Kyselin tätä suomalaisilta jälleenmyyjiltä ja kesään asti maahantuojana toimineelta firmalta. Kaikki vastasivat, että GoPro-kameroita ei huolleta Suomessa, vaan ne lähetetään aina ulkomaille (Hollantiin?). Itsellä tuli tämä karulla tavalla huomattua, kun kameran miniusb-portista irtosi pinnirivien välissä olevan pieni muovinpalanen. Kameralla oli hajoamishetkellä ikää 2 vuotta 2 kuukautta. En ostanut kameraani Suomesta, vaan Briteistä, joten myyjän virhevastuu ei edes kata tuota.
Pitkät keskustelut GoPron kanssa ja tarjosivat minulle uutta GoPro Hero4 Blackiä hintaan 429,90 € - 20 % sillä ehdolla, että lähetän omalla kustannuksellani täysin toimivan GoPro Hero3 Blackin heille. Kamerassani on siis ainoastaan se vika, että miniusb-pinnien välissä olevan muovi on murtunut irti - muuten kamera toimii täysin. Olisin siis saanut uuden kameran (joka on 2 vuoden jälkeen hajotessaan arvoton muovipalikka) hintaan 343,92 €, jos olisin antanut ilmaiseksi oman kamerani heille. Aivan täysi vitsi tämä pulju.
Rupesi kyllä niin paljon kyrpimään tämä firma, että en ihan hevillä enää kameraa sieltä osta.
Eli:
a) kannattaa kamppeita ylipäätään ostaessa miettiä, ostaako Suomesta vai ulkomailta (myyjän virhevastuu) ja
b) kannattaa ostaa joku muu kuin GoPro, jos vaihtoehtoja on. Uskomattoman huonoa palvelua.
Pitkät keskustelut GoPron kanssa ja tarjosivat minulle uutta GoPro Hero4 Blackiä hintaan 429,90 € - 20 % sillä ehdolla, että lähetän omalla kustannuksellani täysin toimivan GoPro Hero3 Blackin heille. Kamerassani on siis ainoastaan se vika, että miniusb-pinnien välissä olevan muovi on murtunut irti - muuten kamera toimii täysin. Olisin siis saanut uuden kameran (joka on 2 vuoden jälkeen hajotessaan arvoton muovipalikka) hintaan 343,92 €, jos olisin antanut ilmaiseksi oman kamerani heille. Aivan täysi vitsi tämä pulju.
Rupesi kyllä niin paljon kyrpimään tämä firma, että en ihan hevillä enää kameraa sieltä osta.
Eli:
a) kannattaa kamppeita ylipäätään ostaessa miettiä, ostaako Suomesta vai ulkomailta (myyjän virhevastuu) ja
b) kannattaa ostaa joku muu kuin GoPro, jos vaihtoehtoja on. Uskomattoman huonoa palvelua.
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
- Viestit: 2202
- Liittynyt: Syys 28, 2003 16 : 03
Miten niin ei voi korjata?
Monet tuotteet korjataan ulkomailla keskitetyissä huoltopisteissä tai tehtaalla. Näin on ollut joidenkin kameroidenkin osalta kymmeniä vuosia samoin kuin uudempien tuotteiden osalta mm. isompien mustesuihkutulostimien osalta.
Älä suotta murehdi. Huoltoreissu voi kestää hieman totuttua kauemmin, eikä edes välttämättä sitäkään.
Monet tuotteet korjataan ulkomailla keskitetyissä huoltopisteissä tai tehtaalla. Näin on ollut joidenkin kameroidenkin osalta kymmeniä vuosia samoin kuin uudempien tuotteiden osalta mm. isompien mustesuihkutulostimien osalta.
Älä suotta murehdi. Huoltoreissu voi kestää hieman totuttua kauemmin, eikä edes välttämättä sitäkään.
Less Is More
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20
Siten niin, että GoPro vastasi minulle näin.Tapiol2003 kirjoitti:Miten niin ei voi korjata?
Monet tuotteet korjataan ulkomailla keskitetyissä huoltopisteissä tai tehtaalla. Näin on ollut joidenkin kameroidenkin osalta kymmeniä vuosia samoin kuin uudempien tuotteiden osalta mm. isompien mustesuihkutulostimien osalta.
Älä suotta murehdi. Huoltoreissu voi kestää hieman totuttua kauemmin, eikä edes välttämättä sitäkään.
Tiedän monien tuotteiden keskitetystä huoltamisesta, mutta GoPro ei suostu tekemään kameralleni mitään eli edes maksua vastaan.
Asia on ihan selkeä pitkien sähköpostiviestittelyjen jälkeen, joita en viitsi täällä julkaista.
Halusin vain saattaa tämän kaikkien nykyisten, ja mahdollisesti tulevien, GoPro-asiakkaiden tietoon.
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
- Viestit: 1783
- Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
- Viesti:
-
- Viestit: 6406
- Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
- Paikkakunta: Takapajula
- Viesti:
Takuuseen (tai tuotevastuuseen) vaihtaminen edellyttää, että tuotteessa on virhe. Jos joku rikkoo kameran, esimerkiksi kovakouraisella käsittelyllä saa usb:stä palasen irti, kameran "vaihtaminen" on tietysti saman hintaista kuin uuden ostaminen. 345 euroa on edullinen hinta, jos valmistaja sillä suostuu vaihtamaan tuollaisen kameran edes takuuajan alussa.Gamma kirjoitti:Todennäköisesti sitä ei korjata takuuaikanakaan, vaan vaihdetaan uuteen.
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20
Näin varmasti. Minulla oli tuon kanssa jo tuon kahden vuoden aikanakin sen verran ongelmia, että kahdesti vaihtoivat uuteen - ja vika oli softapuolella.Gamma kirjoitti:Todennäköisesti sitä ei korjata takuuaikanakaan, vaan vaihdetaan uuteen.
Huoh. Kyse ei ollut virheellisestä käsittelystä. Yrittivät tietysti sillä alkuun jallittaa, mutta totuus on, että kun kerran otin alkuperäisen miniusb-piuhan kamerasta irti, niin muovi oli jäänyt piuhan plugin sisään. Ihan normaali käytössä siis. Normaali laturin lisäksi käytin GoPron alkuperäistä Combo Cablea.adapteri kirjoitti:Takuuseen (tai tuotevastuuseen) vaihtaminen edellyttää, että tuotteessa on virhe. Jos joku rikkoo kameran, esimerkiksi kovakouraisella käsittelyllä saa usb:stä palasen irti, kameran "vaihtaminen" on tietysti saman hintaista kuin uuden ostaminen. 345 euroa on edullinen hinta, jos valmistaja sillä suostuu vaihtamaan tuollaisen kameran edes takuuajan alussa.
Kysyivät siis ensin yhdessä postissa, että mitä piuhoja olen käyttänyt. Selvityksen saatuaan kysyivät, miten olen niitä käyttänyt. En tiedä voiko niitä piuhoja jotenkin väärin käyttää niiden kameroiden kanssa.
Noh, kun loppujen lopuksi ei käynyt ilmi mitään, minkä vuoksi olisivat voineet evätä takuukorjauksen käyttäjästä johtuvan virheen vuoksi, niin sanoivat, että takuu on päättynyt. Kuittia pyysivät 1. vastauksessaan ja saivat sen heti perään minun lähettämässäni vastauksessa. Olisivat vaan suoraan sanoneet, että eivät ala millekään, kun 2 vuotta on kulunut.
@adapteri: Hero4 Blackin normaalihinta GoProlla oli 429,99 euroa. Olisitko itse lähettänyt Hero3 Black -kamerasi, jossa vain virheellinen miniusb-portti, GoProlle, jotta saat 86 euron alennuksen uudesta kamerasta - erityisesti kun saamasi vastaukset ovat olleet erittäin tylyjä? Lisäksi tuota kameraa sai Rajalasta hintaan 349 vielä viikonloppuna.
Jokainen tietysti tekee niin kuin tykkää, mutta itseäni alkoi sen verran nappasemaan tuo touhu, että oli pakko avautua. :)
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
- Viestit: 6406
- Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
- Paikkakunta: Takapajula
- Viesti:
En tietenkään olisi. Minä äänestän herkästi jaloillani enkä mene uudelleen kauppaan, josta saan huonoa kohtelua. En kivijalka enkä nettikauppaan.Cumbo kirjoitti: @adapteri: Hero4 Blackin normaalihinta GoProlla oli 429,99 euroa. Olisitko itse lähettänyt Hero3 Black -kamerasi, jossa vain virheellinen miniusb-portti, GoProlle, jotta saat 86 euron alennuksen uudesta kamerasta - erityisesti kun saamasi vastaukset ovat olleet erittäin tylyjä? Lisäksi tuota kameraa sai Rajalasta hintaan 349 vielä viikonloppuna.
Valmistajat käyttävät mielellään sitä väitettä, että vika ei ole tuotteessa vaan käsittelyssä. Takuuaikana käytännössä valmistajan täytyy osoittaa virheellinen käsittely, jos aikoo luistaa takuusta. Sen sijaan takuuajan jälkeen (siis tuotevastuuta käytettäessä) asiakkaan pitäisi kyetä osoittamaan tuotteen virheellisyys. Silloin on paljon helpompi toimia paikallisen jälleenmyyjän kanssa kuin ulkomaan kaupan kanssa.
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20
Erityisesti kun ulkomailla ei taideta juurikaan tuntea käsitettä "myyjän virhevastuu". Siellä vastuu tuotteesta usein rajautuu käsittääkseni takuuaikaan.adapteri kirjoitti:En tietenkään olisi. Minä äänestän herkästi jaloillani enkä mene uudelleen kauppaan, josta saan huonoa kohtelua. En kivijalka enkä nettikauppaan.Cumbo kirjoitti: @adapteri: Hero4 Blackin normaalihinta GoProlla oli 429,99 euroa. Olisitko itse lähettänyt Hero3 Black -kamerasi, jossa vain virheellinen miniusb-portti, GoProlle, jotta saat 86 euron alennuksen uudesta kamerasta - erityisesti kun saamasi vastaukset ovat olleet erittäin tylyjä? Lisäksi tuota kameraa sai Rajalasta hintaan 349 vielä viikonloppuna.
Valmistajat käyttävät mielellään sitä väitettä, että vika ei ole tuotteessa vaan käsittelyssä. Takuuaikana käytännössä valmistajan täytyy osoittaa virheellinen käsittely, jos aikoo luistaa takuusta. Sen sijaan takuuajan jälkeen (siis tuotevastuuta käytettäessä) asiakkaan pitäisi kyetä osoittamaan tuotteen virheellisyys. Silloin on paljon helpompi toimia paikallisen jälleenmyyjän kanssa kuin ulkomaan kaupan kanssa.
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20
Kyllä siitä purkuohjeet löytyy, mutta aika vähän apua, kun muovihan on kiinteästi rungossa kiinni. Vaihtoehtoina siis muovirungon vaihtaminen tai muoviosan takaisinliimaaminen, mikä ei taida onnistua, koska kiinnityspinta-ala on niin pieni.pndragon kirjoitti:Oletko googlaillut onko kuinka tyypillinen vika ja onko sitä mahdollista itse korjata?
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20
Maksoin kamerasta 299 €, kun se taisi Suomessa maksaa ainakin 100 € enemmän. Jokainen voi itse päättää, oliko säästö pieni vai suuri.emerik kirjoitti:Pieni säästö olikin kalliimpi juttu. :/
Itse aion kyllä jatkossa vielä enemmän suosia kotimaisia kauppiaita - ja vähemmän GoPron tuotteita. :)
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50
Siis virhevastuuseen. Tuotevastuu on tuottajan vastuuta tuotteista, jotka ovat vaarallisia tai aiheuttavat vahinkoa, mikä on ihan eri asia.adapteri kirjoitti:Takuuseen (tai tuotevastuuseen) vaihtaminen edellyttää, että tuotteessa on virhe.
Samoin vaihtaminen virhevastuun perusteella edellyttää sitä, että "vastuuketju" ei ensisijaisesti korjaa virhettä.
Takuuvaihto taas on ihan kiinni siitä, mitä takuuehdoissa lukee. Takuu on Suomessa vapaaehtoinen, lakisääteiseen virhevastuuseen lisäetua tuottava lupaus, eikä sen pidä ajatella edellyttävän kategorisesti mitään.
Matti Vuori
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20
Takuu ei taida olla täysin vapaaehtoinen.mvuori kirjoitti:Takuu on Suomessa vapaaehtoinen, lakisääteiseen virhevastuuseen lisäetua tuottava lupaus, eikä sen pidä ajatella edellyttävän kategorisesti mitään.
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_fi.htm
"Myyjän katsotaan olevan 3 artiklan mukaan vastuussa, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta. Jos 3 artiklan 2 kohdassa säädettyjä oikeuksia koskee kansallisen lainsäädännön nojalla vanhentumisaika, tämän ajan on oltava vähintään kaksi vuotta luovutushetkestä."
Lähde: Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 1999/44/EY, 5 artiklan 1 kohta.
Europa.eu-sivusto puhuu takuusta, mutta direktiivissä puhutaan vain "myyjän olevan vastuussa virheestä".
Näiden lisäksi on Suomessa vielä kuluttajansuojalain 5:12 mukainen virhevastuu (yleinen virhesäännös).
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
Re: GoProta ei voi korjata takuuajan jälkeen
En ihmettele ettet mainosta kameraa enää listassakaan ;-)Cumbo kirjoitti: b) kannattaa ostaa joku muu kuin GoPro, jos vaihtoehtoja on. Uskomattoman huonoa palvelua.
_________________
flickr
5DMkII
7D
Samyang14/2.8
Canon24/2.8
Sigma24/1.4A
Canon35/2.0IS
Canon40/2.8
Sigma50/1.4A
Canon100/2.8L IS
Canon100-400MkI
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20
Re: GoProta ei voi korjata takuuajan jälkeen
Ei se tuohon listaan ole mahtunutkaan, mutta ehdottomasti poistaisin, jos se siinä olisi. ;)OskuK kirjoitti:En ihmettele ettet mainosta kameraa enää listassakaan ;-)Cumbo kirjoitti: b) kannattaa ostaa joku muu kuin GoPro, jos vaihtoehtoja on. Uskomattoman huonoa palvelua.
_________________
flickr
5DMkII
7D
Samyang14/2.8
Canon24/2.8
Sigma24/1.4A
Canon35/2.0IS
Canon40/2.8
Sigma50/1.4A
Canon100/2.8L IS
Canon100-400MkI
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
- Viestit: 1466
- Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00
Suomessa tuota vastaa juuri virhevastuu. Suomessa takuu on usein vain vuoden, vaikka muualla se on kaksi vuotta. Virhevastuun ongelma on, ettei siitä juuri asiakkaille kerrota, jolloin asiakas eri osaa vedota siihen. Lisäksi sitä ei saa itse maahan tuotaessa. Sopiikin kysyä onko Suomen käytäntö keinotekoinen kaupan rajoite.Cumbo kirjoitti:Takuu ei taida olla täysin vapaaehtoinen.mvuori kirjoitti:Takuu on Suomessa vapaaehtoinen, lakisääteiseen virhevastuuseen lisäetua tuottava lupaus, eikä sen pidä ajatella edellyttävän kategorisesti mitään.
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_fi.htm
"Myyjän katsotaan olevan 3 artiklan mukaan vastuussa, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta. Jos 3 artiklan 2 kohdassa säädettyjä oikeuksia koskee kansallisen lainsäädännön nojalla vanhentumisaika, tämän ajan on oltava vähintään kaksi vuotta luovutushetkestä."
Lähde: Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 1999/44/EY, 5 artiklan 1 kohta.
Takuu on vapaaehtoinen, mutta jos se annetaan, sitoo sitä tietyt edellytykset, kuten takuukorjauksen maksuttomuus.
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20
Tämä ei pidä paikkaansa. Myyjän virhevastuun piiriin menee esim. tilanne, jossa tuote ei kestä sen normaalia käyttöikää (ks. kuluttajansuojalaki). Takuu on asia erikseen.SuperDrive kirjoitti:Suomessa tuota vastaa juuri virhevastuu. Suomessa takuu on usein vain vuoden, vaikka muualla se on kaksi vuotta. Virhevastuun ongelma on, ettei siitä juuri asiakkaille kerrota, jolloin asiakas eri osaa vedota siihen. Lisäksi sitä ei saa itse maahan tuotaessa. Sopiikin kysyä onko Suomen käytäntö keinotekoinen kaupan rajoite.Cumbo kirjoitti:Takuu ei taida olla täysin vapaaehtoinen.mvuori kirjoitti:Takuu on Suomessa vapaaehtoinen, lakisääteiseen virhevastuuseen lisäetua tuottava lupaus, eikä sen pidä ajatella edellyttävän kategorisesti mitään.
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_fi.htm
"Myyjän katsotaan olevan 3 artiklan mukaan vastuussa, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta. Jos 3 artiklan 2 kohdassa säädettyjä oikeuksia koskee kansallisen lainsäädännön nojalla vanhentumisaika, tämän ajan on oltava vähintään kaksi vuotta luovutushetkestä."
Lähde: Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 1999/44/EY, 5 artiklan 1 kohta.
Takuu on vapaaehtoinen, mutta jos se annetaan, sitoo sitä tietyt edellytykset, kuten takuukorjauksen maksuttomuus.
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
Mielenkintoinen ajatus, vähän kuin miettisi onko asiakkaan ihmisarvo keinotekoinen kaupan rajoite.SuperDrive kirjoitti:Virhevastuun ongelma on, ettei siitä juuri asiakkaille kerrota, jolloin asiakas eri osaa vedota siihen. Lisäksi sitä ei saa itse maahan tuotaessa. Sopiikin kysyä onko Suomen käytäntö keinotekoinen kaupan rajoite.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: Syys 08, 2013 13 : 15
EDIT: Ei mitään, en huomannutkaan, että myyjä oli ulkomailla.
Minä ottaisin yhteyttä vielä myyjään, ja jos mitään ei tapahdu, kuluttajariitalautakuntaan. Kuluttajansuojalain 5. luvun 12 §:n 2. momentin 5. kohdan mukaan tavaran tulee "kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa." Omasta mielestäni GoPron pitäisi kestää enemmän kuin kaksi vuotta. Voi olla, että kuluttajariitalautakunta suosittaa myyjää korjaamaan tuotteen tai vaihtamaan sen uuteen, tai sitten ei. Esimerkiksi tässä kuluttajariitalautakunnan ratkaisussa suosituksena oli, että myyjä korjaa tai vaihtaa uuteen pelikonsolin, joka hajosi kolme viikkoa takuun päättymisen jälkeen.
Minä ottaisin yhteyttä vielä myyjään, ja jos mitään ei tapahdu, kuluttajariitalautakuntaan. Kuluttajansuojalain 5. luvun 12 §:n 2. momentin 5. kohdan mukaan tavaran tulee "kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa." Omasta mielestäni GoPron pitäisi kestää enemmän kuin kaksi vuotta. Voi olla, että kuluttajariitalautakunta suosittaa myyjää korjaamaan tuotteen tai vaihtamaan sen uuteen, tai sitten ei. Esimerkiksi tässä kuluttajariitalautakunnan ratkaisussa suosituksena oli, että myyjä korjaa tai vaihtaa uuteen pelikonsolin, joka hajosi kolme viikkoa takuun päättymisen jälkeen.