Eikös nuo kaksi ekaa ole SSD:tä?burmanm kirjoitti:Sen verran ovat tulleet SSD:tkin kyllä hinnoissa alas, et melkein suosittelisin kahden ekan (tai näin itse olen tehnyt) korvaamista suoraan SSD:llä (ei sen tarvitse olla se kallein malli, eroja ei huomaa kuin testiohjelmilla yleiskäytössä - ja varsinkaan kuvissa jotka ovat kuitenkin peräkkäislukuja).Rockford kirjoitti:- 256 Mt M.2 PCIe SSD käyttikselle ja ohjelmille
- 1 Tt SATA SSD LR-katalogille ja uusimmille kuville
- 6 Tt perinteinen kovo varastoksi
IMac kysymyksiä.
-
- Viesti:
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Mulla on ollut käytössä puoli vuotta MacBook Pro 256SSD/8Gb i7 prosessorilla ja näyttönä on 24" Eizo. Ligtroomia ei ole mutta photaria, illustratoria ja premiereä käytän paljon. Joka kerta kun käsittelen raweja alkaa haaveilu tehokkaammasta koneesta, joten tuota vaihtoehtoa en kyllä suosittele.PaPo kirjoitti: - joku Mac-läppäri, joka piuhoilla kiinni siihen omaan näyttöön (läppärin oma ruutu on vähän pieni tällaiselle sokealle).
Viimeksi muokannut _dc_, Loka 05, 2015 15 : 18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
-
Täälläkin perinteinen pc-käyttäjä, joten mäkki-maailmaan hyppääminen vaatii inasen verran rohkeutta lisää. Olen tehnyt aika laajaa galluppia kollegoiden kesken ja todella todella monella on juurikin mac käytössä, pöytäversiona tai läppärinä. Liekö enemmän luovan alan imagokysymys vai aidosti parempi laite, kuka tietää.Hannu KH kirjoitti:Minä hylkäsin taas kerran Mac-vaihtoehdon, liian monta avonaista kysymystä johon ei tunnu vastausta löytyvän ennenkö itse kokeilee. Eikä huvita. Imac on vähän niinkuin Mac Donaldsin hampurilainen. Hyvä niille jotka siitä tykkää.
Mutta ehkä tosiaan kommenttien perusteella on joka tapauksessa järkevintä, että pidättäytyy pöytäversiossa, on se sitten lopulta pc tai mac.
-
Minulla on kokemusta kummastakin, enkä nyt ota kantaa "paremmuuteen". Väittäisin kuitenkin, että Maccin kanssa on helpompi keskittyä oleelliseen jos kellotaajuudet tms. eivät hirveästi kiinnosta. Ja ne harvat päivityksetkin ovat hauskan nimisiä, kuten tämä El Capitan viimeksi tai Mountain Lion sitä ennen.PaPo kirjoitti:Täälläkin perinteinen pc-käyttäjä, joten mäkki-maailmaan hyppääminen vaatii inasen verran rohkeutta lisää. Olen tehnyt aika laajaa galluppia kollegoiden kesken ja todella todella monella on juurikin mac käytössä, pöytäversiona tai läppärinä. Liekö enemmän luovan alan imagokysymys vai aidosti parempi laite, kuka tietää.Hannu KH kirjoitti:Minä hylkäsin taas kerran Mac-vaihtoehdon, liian monta avonaista kysymystä johon ei tunnu vastausta löytyvän ennenkö itse kokeilee. Eikä huvita. Imac on vähän niinkuin Mac Donaldsin hampurilainen. Hyvä niille jotka siitä tykkää.
Kokonaisuudesta syntyy vaikutelma, että kaikki on kunnossa, mietittyä ja toimii. ja että olen saanut vastinetta rahoilleni. Ihan toisin on pc:n kanssa, jolla työskentelyä sävyttää jatkuva säätäminen sen tai tämän asian kanssa. Ja tietysti tähän liittyvä epävarmuus.
Koneen tosiasialliseen toimintaan tuo tunne ei mitään vaikuta, mutta minun työntekooni esimerkiksi mahdollisuus, että "voin itse koota koneeni komponenteista jotka ostan sieltä täältä" ei ole koskaan tuonut mitään lisäarvoa. En ole autoakaan koskaan varaosakaupasta ostanut. Enkä tiskikonettakaan.
Mutta meitä on moneksi ja ymmärrän, että monet kokevat tietokoneen kivaksi teknisen harrastelun kohteeksi.
-
- Viesti:
Tästä olen aika paljon eri mieltä. Ne säätää jotka sitä haluaa tehdä. Useimmat PC-käyttäjät ei säädä mitään tänä päivänä.nomad kirjoitti:Ihan toisin on pc:n kanssa, jolla työskentelyä sävyttää jatkuva säätäminen sen tai tämän asian kanssa. Ja tietysti tähän liittyvä epävarmuus.
Esimerkkinä vaikka vaimolla oleva Sampan Win8-ultrabook, jonka ostin vajaa 2 vuotta sitten. Vaimo ei todellakaan säädä mitään ja minä en ole koneen käyttöönoton jälkeen koskenut koko laitteeseen kuin muutaman kerran. Konetta silti käytetään joka päivä useita tunteja etäopiskeluun, jossa on olennaista että homma toimii koska monet asiat tehdään reaaliaikaisesti verkon yli.
Töissä meillä on tiimin käytössä satoja PC-koneita vaikka tiimissä on vain kourallinen ihmisiä. Jos koneet vaatisi jatkuvaa säätmistä ei varmaan ehdittäisi muuta tekemäänkään.
Totta. Ja näitä on myös mac-käyttäjissä. Tuttavallani on ollut maccejä 80-luvulta asti ja hän taas on varmaan säätänyt noiden vehkeiden kanssa paljon enemmän kuin minä minkään koneen kanssa. Tämä ei ehkä pakosta vaan lähinnä koska haluaa säätää. Käytössä on tyypillisesti 3-4 macciä kotona ja säätää myös kaikkien sukulaistensa ja tuttujensa mäkit. Kylässä jos joskus käyn joskus niin aika ihme on jos ei sinä aikana joku "tukipuhelu" tule.nomad kirjoitti:Mutta meitä on moneksi ja ymmärrän, että monet kokevat tietokoneen kivaksi teknisen harrastelun kohteeksi.
-
Hyvä näin;)Rockford kirjoitti:Joo, piti olla siis 256 Gt. :-)panman kirjoitti:Windows 3.11?Rockford kirjoitti:
- 256 Mt M.2 PCIe SSD käyttikselle ja ohjelmille
;)
mutta kerrotko miksi SSD/PCI ratkaisu?
Noiden saatavuus huono ja kalliita. Sanoisin että samalla hintaa saa kaksi 250GB nopeaa SSD:tä ja ne kun laittaa raid0:ksi niin kirjoitusnopeuskin on aika mannaa.
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
-
- Viesti:
Siksi lähinnä kun emolevyssä on tuollainen liitäntä niin pitäähän siihen liittää jotain. Ja kun harvoin uusii konetta niin mielellään ostaa uusinta osaa mitä saa. Saatavuus ei ollut ongelma, siinähän tuo tuli kuin muutkin koneen osat kaupasta kotiin. Hintakaan ei minusta ollut kauhean paha kun kuitenkin levy on paljon nopeampi kuin normi-SSD:t.panman kirjoitti:mutta kerrotko miksi SSD/PCI ratkaisu?
Noiden saatavuus huono ja kalliita. Sanoisin että samalla hintaa saa kaksi 250GB nopeaa SSD:tä ja ne kun laittaa raid0:ksi niin kirjoitusnopeuskin on aika mannaa.
Toki on varmaan totta että tuota nopeuseroa ei käytännössä yleensä huomaa missään.
-
Joo, tietokoneiden rakentelua en minäkään osaa, joten sillä ei ole minulle sinänsä arvoa. Vaikka veisinkin sen jonnekin tuunattavaksi, sekin vaatisi jo enemmän ymmärrystä koneen osista kuin mitä minulla on.
Töissä minullakin käytössä laadukkaatkin pc:t, jotka ovat toimineet ihan hyvin.
Houkuttaa kuitenkin kokeilla macia välillä. Ehkäpä rohkenen ja nappaan sen iMacin.
Töissä minullakin käytössä laadukkaatkin pc:t, jotka ovat toimineet ihan hyvin.
Houkuttaa kuitenkin kokeilla macia välillä. Ehkäpä rohkenen ja nappaan sen iMacin.
-
Itse olin vielä alkuvuodesta varsin Apple käyttäjä (iMac,MacBookAir,iPad,iPhone) mutta nyt olen pikkuhiljaa ollut siirtymässä taas pois Applesta. Olen suunnitellut käyttäväni tuon iMac:n "loppuun" ja sitten katsoa josko löytyisi sopivaa windows konetta hyvällä näytöllä. En ole nähnyt muutamien vuosien Mac käytöllä minkäänlaista etua verrattuna Windows käyttöön vaan paremminkin päinvastoin.PaPo kirjoitti:Houkuttaa kuitenkin kokeilla macia välillä. Ehkäpä rohkenen ja nappaan sen iMacin.