Olen pojalleni ostamassa pokkaria ja kiinnostuin otsikon Olympus Stylus XZ-10:stä lähinnä sen todella valovoimaisen linssin ansiosta.
Muutenkin kamera on sopivan kokoinen ja hinnaltaan varsin edullinen.
Onko täällä kellään kokemusta tuosta kamerasta? Mitähän muita tuon kanssa kilpailevia kameramalleja on markkinoilla - suurin piirtein tuon tason ominaisuuksilla? Koko ei saisi olla paljonkaan suurempi ja valovoima tärkeä.
Itselläni on Sony RX1002. Se on jo vähän liian arvokas pojan melko vähäiseen käyttöön.
Olympus XZ-10 kamerasta
-
Panasonicin LX-sarja on aika vastaava. Sony RX100 M1 on kyllä nykyisin aika edullinen uutenakin.
http://www.purnimadigital.com/appareils ... rx100.html
http://www.purnimadigital.com/appareils ... rx100.html
-
3 kk ollut käytösä
Minulla on ollut n. 3 kk XZ-10 käytössä, hinta laatusuhde sopiva. Sopivan kokoinen, tekee hyvää jälkeä heikommassakin valossa. Huonona puolena akun kulutus.
Rami
-
-
Jos et sitä matskua meinaa julkaista jollain tv-kanavalla niin ei pitäisi olla ongelmia? Varmaan kaikki alle 10 vuotta vanhat töllöt pitäis synkata 60Hz.sepim kirjoitti:Tuossa voi valita kuvasuhteen myös 3:2, kamreassa on kennokoko 4:3. Onko mitään järkeä valita tuota 3:2 vai kannattaako säilyttää 4:3?
Oletteko kokeilleet, miten videot toimivat suomalaisessa tv-järjestelmässä? Tuo kamerahan kuvaa kait PAL 60i ja suom. tv-järjestelmä käyttää PAL 50i.
Kuvasuhteena itse käyttäisin 4:3 ja kroppaisin itse jälkikäteen jos haluaa.
-
Meillä ainakin näkyy hyvin pari vuotta vanhassa tv:ssä. Itselleni hommasin taskukameraksi, mutta poika sen on ominut. Oisko ollut 150,- joten ei ole tarvinnut katua. Automaatilla pitkälti kuvailee, mutta on saanut kyllä ihan käypiä sisäkuvia aina ruotsinlaivan yökerhoa myöten, joten kyllä tuo valovoima auttaa- toki nostaa se ISO:akin automaatilla, mutta muistaakseni sen voi rajata. Etukiekko (se iso linssin ympärillä) on ihan näppärä. Ohjelmoitavissa ISO:lle, aukolle, ajalle jne.. Katselin juuri vara-akkua poitsulle reissuun, eikä paljoa maksa.