samsung 19 syncmaster 959nf
-
-
No aika perästä kuulostaa olevan. Se monitorin driverijuttu liittyi kyllä ihan vaan virkistystaajuuteen. Eli että generic monitor näyttää 60 hertsillä oli taajuudeksi asetettu mitä vaan. Mutta nyt kyllä kuulostaa että sun ruutu on rikki tai sitten ympärillä on jokin hankala magneettikenttä.gerbera kirjoitti:onhan se 85, mutta ei tämä edes ole sellaista värinää. En osaa selittää kovin hyvin.
välillä aaltoilee, välillä ihan normaali..sitten pientä värinää.jasiten taas ei mitään.perseestä
Masa
-
Samaa 75Hz virkistystaajuutta olen käyttänyt puolisentoista vuotta (ellei parikin) ja edellisessä kämpässä ei mitään ongelmaa ollut. Nyt tosin säädin resoksi 1400x1050/85Hz kun huomasin että kuvia ei tarvitsekaan terävöittää liikaa ;).Arska2 kirjoitti:Alle 85 Hz virkistystaajuutta ei kannata käyttää putkinäytöissä. Mieluiten vähintään 100 Hz, jos monitori ko. resoluutiolla antaa myöden.
Sama värinä vaivaa edelleen, silloin kun värisee ja vaihtaa vaikka 1024x768/100Hz niin värinä vain tihenee, kuva siis väpättää niin nopeasti että teksti sumenee silmissä. Ja sama tilanne on, oli valot päällä tai ei. Kyllä mun veikkaus menee myöskin tuohon magneettikenttään. Pitää varmaan vuorata tuo huone lyijyllä.
-
värisee muuten samalla viisiin edelleen, ja nyt värisee makuuhuoneen telkkari samalla tavalla, joten joku magneettikenttä täällä on..sähkömies ehdotti, että maaadottaisin keskusyksikön takaa jostain ruuvista pistorasian maadotus osioon, jollain rautalangalla. Testaan, kun saan rautalankaa.
Ei kenestäkään koskaan tule mitään.
-
- Viesti:
Savun hälvettyä puramme kytkennät :o)gerbera kirjoitti:sähkömies ehdotti, että maaadottaisin keskusyksikön takaa jostain ruuvista pistorasian maadotus osioon, jollain rautalangalla. Testaan, kun saan rautalankaa.
Edit:
Meinasin itse käydä ostamassa tänään UPSin, ja lähtöhinnat on jossain satasen tienoissa... Ihan vaan, kun on näitä konkkia pullistellut koneesta ja valot välkkyy... monitorit ei kyllä värise, mutta eipähän enää ainakaan ole epätasaisesta sähköstä ongelmia.