Kokemuksia: HP photosmart 735
-
Kokemuksia: HP photosmart 735
Ostin tuollaisen kameran kesäkuun alussa. Nyt heinäkuun puolivälissä jo möin mokoman vekottimen pois. Tässä muutama syy:
-akut loppuu hetkessä (vaikka käytössä oli 2000mA akut)
-lcd-näytön kuvanlaatu huono
-optinen zoom oli käytännössä 6 portainen. se ärsytti kovasti
-kuva kokoja 2 (640*480 ja ~2000*1600)
-kuvien erittäin hidas tallennus muistiin
-tarkennus ei sattunut läheskään aina kohdalleen
ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin:
+kuvan laatu ihan ok 250e kameraksi
+ videoiden nauhoituksen pituus rajaton ja videon tallennus pikanapin avulla
tässäpä ihan tiedoksi kameran hankintaa suunnitteleville.
-akut loppuu hetkessä (vaikka käytössä oli 2000mA akut)
-lcd-näytön kuvanlaatu huono
-optinen zoom oli käytännössä 6 portainen. se ärsytti kovasti
-kuva kokoja 2 (640*480 ja ~2000*1600)
-kuvien erittäin hidas tallennus muistiin
-tarkennus ei sattunut läheskään aina kohdalleen
ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin:
+kuvan laatu ihan ok 250e kameraksi
+ videoiden nauhoituksen pituus rajaton ja videon tallennus pikanapin avulla
tässäpä ihan tiedoksi kameran hankintaa suunnitteleville.
-
- Viesti:
Tuosta akkujen loppumisesta....
Olikos Sinulla kunnolliset akut ja kunnollinen laturi niille akuille ?
Omalla kuvaamistahdillani huomasin, että akut alkoivat vasta toimia kunnolla 3-4 kk akkujen ostosta alkaen....
Itselläni on GP Smart Power Bank, 1800 mAh -akut.
Ensin akut kestivät n. 70-90 kuvaa, sitten 100-150 kuvaa, nyt jopa 150-250 kuvaa riippuen tietty kuvaustavasta (LCD on/off).
Muihin ominaisuuksiin en osaa ottaa kantaa, kun en kameraa tunne.
Mutta tuntuisi oudolta, että edes HP päästäisi markkinoille aivan täyttä sutta... ?
-
Olikos Sinulla kunnolliset akut ja kunnollinen laturi niille akuille ?
Omalla kuvaamistahdillani huomasin, että akut alkoivat vasta toimia kunnolla 3-4 kk akkujen ostosta alkaen....
Itselläni on GP Smart Power Bank, 1800 mAh -akut.
Ensin akut kestivät n. 70-90 kuvaa, sitten 100-150 kuvaa, nyt jopa 150-250 kuvaa riippuen tietty kuvaustavasta (LCD on/off).
Muihin ominaisuuksiin en osaa ottaa kantaa, kun en kameraa tunne.
Mutta tuntuisi oudolta, että edes HP päästäisi markkinoille aivan täyttä sutta... ?
-
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
-
- Viesti:
Ostin sunnuntaina tuon kyseisen digikameran Kokkolan Anttilasta (299€) ja ainakin mitä nyt olen sitä ahkerasti käyttänyt niin kovin tyytyväinen olen ollut... tosin muutaman päivän (ahkeran) testaamisenkin jälkeen muodostuu käyttökokemuksista mieleenpainuvia kokemuksia - tämä vain kyynikoille tiedoksi.
Ne, jotka jatkuvasti valittavat tuosta virranhallinnasta eli periaatteessa siitä, että kamera syö pattereita nopeaan, mutta kyse on siis tavallisista sormiparistoista eikä näistä 1800-2000 akkupattereista. Itse käytän Haman akkupattereita (yhteensä 4kpl, joten kaksi voi olla koko ajan "reservissä")... akkupattereiden kohdalla on ilmeisesti hyvä noudattaa samoja muistisääntöjä kuin vaikkapa kännykän akun latauksessa. Akut on syytä kuluttaa melkein tyhjiin (ei kuitenkaan purkautumistilaan saakka!) ja niitä ei saa ladata koko ajan eli kun laturin valo palaa vihreällä (ready) niin on syytä sammuttaa laturi. Tavalliset patterit tyhjenivät kyllä hetkessä, mutta nyt olen kuvannut jo yli 120 kuvaa (yhteensä) (best-asetuksilla, lcd-päällä ja myös videokuvaa olen ottanut muutaman minuutin!) ja käytän yhä samaa akkupatteriparia (merkki siis: Hama).
Ainoa mikä tällä hetkellä kamerassa harmittaa on tuo tarkennus... kameraa ei saisi heiluttaa milliäkään kun sillä ottaa jonkun tarkan kohteen kuvan (profiili-modella esimerkiksi) tai muuten jokin osa kuvasta sumenee hieman.
Yökuvausta en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta siitä on jo etukäteen kovasti varoiteltu... Muuten olen ollut varsin tyytyväinen ostokseeni.
Tämä näin yhtäkkiä sanottuna =)
Ne, jotka jatkuvasti valittavat tuosta virranhallinnasta eli periaatteessa siitä, että kamera syö pattereita nopeaan, mutta kyse on siis tavallisista sormiparistoista eikä näistä 1800-2000 akkupattereista. Itse käytän Haman akkupattereita (yhteensä 4kpl, joten kaksi voi olla koko ajan "reservissä")... akkupattereiden kohdalla on ilmeisesti hyvä noudattaa samoja muistisääntöjä kuin vaikkapa kännykän akun latauksessa. Akut on syytä kuluttaa melkein tyhjiin (ei kuitenkaan purkautumistilaan saakka!) ja niitä ei saa ladata koko ajan eli kun laturin valo palaa vihreällä (ready) niin on syytä sammuttaa laturi. Tavalliset patterit tyhjenivät kyllä hetkessä, mutta nyt olen kuvannut jo yli 120 kuvaa (yhteensä) (best-asetuksilla, lcd-päällä ja myös videokuvaa olen ottanut muutaman minuutin!) ja käytän yhä samaa akkupatteriparia (merkki siis: Hama).
Ainoa mikä tällä hetkellä kamerassa harmittaa on tuo tarkennus... kameraa ei saisi heiluttaa milliäkään kun sillä ottaa jonkun tarkan kohteen kuvan (profiili-modella esimerkiksi) tai muuten jokin osa kuvasta sumenee hieman.
Yökuvausta en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta siitä on jo etukäteen kovasti varoiteltu... Muuten olen ollut varsin tyytyväinen ostokseeni.
Tämä näin yhtäkkiä sanottuna =)
Enjoy - if u must =)
-
itselläni on ollut nyt n. viikon tuo kamera ja tyytyväinen kanssa olen! hyvä hinta/laatusuhde (249e)!
ja sen verran vielä noista mun akuista (varta 2100mAh) että ne on kyllä kestänyt ainakin nyt ensimmäisillä kerroilla monta kertaa kauemmin kun kuvittelin... n.3päivää ja todellakin niitä kuvia otettiin ja lcd päällä ja videotakin....
mutta en tiedä sitten mikä sitä vaivaa, kun välillä näyttää, että kuvia on 800 ja välillä 8, kuvan laatu on aina ollut parhaalla.. muita "vikoja" en ole huomannut...
ja sen verran vielä noista mun akuista (varta 2100mAh) että ne on kyllä kestänyt ainakin nyt ensimmäisillä kerroilla monta kertaa kauemmin kun kuvittelin... n.3päivää ja todellakin niitä kuvia otettiin ja lcd päällä ja videotakin....
mutta en tiedä sitten mikä sitä vaivaa, kun välillä näyttää, että kuvia on 800 ja välillä 8, kuvan laatu on aina ollut parhaalla.. muita "vikoja" en ole huomannut...
-
Voihan olla tietysti, että se on tuurista kiinni, millainen kamera sattuu. Itsellä akut menivät hetkessä. Toinen erittäin ärsyttävä piirre kyseisessä kamerassa on optinen zoom. Se on 6 portainen, kokeilkaa vaikka. Tästä oli haittaa kuvan rajaamisessa. Eihän 3x zoomia muuhun oikein voi käyttää, se kun ei lähennä kohdetta oikein ollenkaan.
-
- Viesti:
Tässä tuli viikonloppuna otettua (pätkittäin) noin 5 minuuttia videokuvaa ja 52 kuvaa parhaalla-asetuksella (best) ja automaattisalamalla niin minun Hama 2000 aMh-akkupatterit eivät kuluneet edes puoleenväliin.
Tietenkin ne olisivat menneet nopeasti jos koko päivän olisi pitänyt lcd-näyttöä päällä, mutta itse napsaisen sen päällensä vasta kun kuvaan jotain.
Tietenkin ne olisivat menneet nopeasti jos koko päivän olisi pitänyt lcd-näyttöä päällä, mutta itse napsaisen sen päällensä vasta kun kuvaan jotain.
Enjoy - if u must =)
-
- Viesti:
-
Ostin kys. digin tasan viikko sitten. No, olen oikein tyytyväinen ostokseeni.
En ole huomannut että paristot kuluisivat kovin nopeasti, itsekin otin pakkauksessa mukana tulleilla tavallisilla sormiparistoilla salamalla yli 150 kuvaa sisällä. Lisäksi ostin nyt Hama-merkin akkuparistot, jotka kestävät hyvin ilman salamaa sen 300 kuvaa, ylikin.
Kuvanlaatuun ja kuvien väreihin olen ollut tyytyväinen. Myös macro - toiminto on hyvä.
Tarkennuksessa en huomaa ongelmia, kyllä minulla kuvattavat kohteet ovat hyvin kuvassa, vaikka kuvaisin liikkuvaakin.
Tallennuksessa en huomaa myöskään ongelmia, ei mielestäni ole liian hidas, yms.
Ainoa puute tässä kamerassa on se, että salama ei mielestäni ole riittävän vahva. Entisellä digilläni (Sony Cybershot P-32) otin helposti salamalla monen metrin päässä olevasta kohteesta hyviä kuvia, ja tällä nyt kahden metrin päässä oleva kohde tulee melkein mustaksi.
Muuten olen kyllä tyytyväinen. Olen ottanut siis n. 2500 kuvaa, ja hyvä on ollut. :)
En ole huomannut että paristot kuluisivat kovin nopeasti, itsekin otin pakkauksessa mukana tulleilla tavallisilla sormiparistoilla salamalla yli 150 kuvaa sisällä. Lisäksi ostin nyt Hama-merkin akkuparistot, jotka kestävät hyvin ilman salamaa sen 300 kuvaa, ylikin.
Kuvanlaatuun ja kuvien väreihin olen ollut tyytyväinen. Myös macro - toiminto on hyvä.
Tarkennuksessa en huomaa ongelmia, kyllä minulla kuvattavat kohteet ovat hyvin kuvassa, vaikka kuvaisin liikkuvaakin.
Tallennuksessa en huomaa myöskään ongelmia, ei mielestäni ole liian hidas, yms.
Ainoa puute tässä kamerassa on se, että salama ei mielestäni ole riittävän vahva. Entisellä digilläni (Sony Cybershot P-32) otin helposti salamalla monen metrin päässä olevasta kohteesta hyviä kuvia, ja tällä nyt kahden metrin päässä oleva kohde tulee melkein mustaksi.
Muuten olen kyllä tyytyväinen. Olen ottanut siis n. 2500 kuvaa, ja hyvä on ollut. :)
-
- Viesti:
Hyvä homma Mce - keep up the good work :)
Mitenkäs mitenkäs... tämä kyllä melkein kuuluu tuonne "Aloittelija" puolelle, mutta kysyn kuitenkin...
- Onkos kukaan kokeillut kameraansa kytkeä suoraan telkkariin. Miltä kuvat näyttävät siellä? Ja mistä semmoisen ihmekaapelin saa (ja mikä tärkeintä) ... ja paljonko semmoinen maksaa. Sama kaapeli sopinee useille eri kameramerkeille jossa mahdollisuus tv-kytkentään?
Mitenkäs mitenkäs... tämä kyllä melkein kuuluu tuonne "Aloittelija" puolelle, mutta kysyn kuitenkin...
- Onkos kukaan kokeillut kameraansa kytkeä suoraan telkkariin. Miltä kuvat näyttävät siellä? Ja mistä semmoisen ihmekaapelin saa (ja mikä tärkeintä) ... ja paljonko semmoinen maksaa. Sama kaapeli sopinee useille eri kameramerkeille jossa mahdollisuus tv-kytkentään?
Enjoy - if u must =)
-
En kehtaa käydä kompuutteri kaikille -lehteä hakemassa, mulle tulee jo aku ankka. Tuolle lehdelle ei voi kukaan itseään kunnioittava nörtti antaa painoarvoa. Mukava tosin kuulla että 735:n kanssa voi pärjäillä. Itsellä on nyt canonin ixus, jolla otin reilu 25 asteen pakkasessa lähes sata kuvaa ja huoneen lämmössä toiset sata samalla akulla. Luonnollisesti lcd oli päällä. Mutta no big deal: ostaahan monet ooppeleita ja renuja, joten miksi ei HP:ta ;)
-
Kuukauden päivät olen nyt HP:llä kuvaillut, ja olen tyytyväinen kameran hinta- / laatusuhteeseen (169€+ 2100mAh akut laturineen 30€).
Kuvien ottomäärä ko. akuilla riippuu pitkälti siitä, onko LCD-näyttö jatkuvasti päällä. Akut testattu myös Canon Powershot A70 samanlaisilla asetuksilla, eikä kestoissa paljonkaan eroja.
Kuvien laatukaan ei ole yhtään hassumpi.
Mutta, makunsa kullakin, sano koira kun vehkeitään nuoli!
Kuvien ottomäärä ko. akuilla riippuu pitkälti siitä, onko LCD-näyttö jatkuvasti päällä. Akut testattu myös Canon Powershot A70 samanlaisilla asetuksilla, eikä kestoissa paljonkaan eroja.
Kuvien laatukaan ei ole yhtään hassumpi.
Mutta, makunsa kullakin, sano koira kun vehkeitään nuoli!
-
Minä olen kyseisellä kameralla yli vuoden kuvannut, ja yli vuoden olen uutta kameraa halunnut. Tarkennus todella hidas ja makrokuvauksessa ei meinaa välillä tarkentaa lainkaan oikeaan kohtaan. Suurin puute omasta mielestäni manuaalisäätöjen puute, kuten valotusajan, ja se että vitkalaukaisinta ei voi käyttää yhtäaikaa esim. makro-ohjelman kanssa.
-
Joopa joo.
Vai ihan kompuutteri lehden testissä :) Kun koko lehti on pelkkä tsoukki niin en kovin vahvasti uskoisi niihin testeihinkään. Ei kukaan itseään kunnioittava voi ottaa mitään tosissaan mitä kompuutteristä lukee. Sopii ehkä alle kymmenvuotiaille tuo lehti. Meni pahasti offtopicksi mutta se sallittanee. Kamerasta ei ole kokemusta, mutta yleinen epäluulo kaikkea hp:n tavaraa kohtaan... Liian paljon susia osunut kohdalle tietokonehommissa.
Hetken he olivat legendaa...