Canon 7D MKII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
ppie

Viesti Kirjoittaja ppie »

Kameraa ei ole vielä edes julkistettu, yhtään testikuvaa ei ole näytillä, mutta osa porukasta on jo täysin pettynyt kameraan ja sen kuvanlaatuun.

Itse odottaisin vielä hetken, ennen kuin masentuisin enempää.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

ppie kirjoitti:Kameraa ei ole vielä edes julkistettu, yhtään testikuvaa ei ole näytillä, mutta osa porukasta on jo täysin pettynyt kameraan ja sen kuvanlaatuun.

Itse odottaisin vielä hetken, ennen kuin masentuisin enempää.
Jep, varsinkin tuo max. ISOn mukaan tehty päätelmä oli hauska. Tosin ei mikään croppi kykene laadukkaaseen iso3200, eli sikäli varmasti oikein mietitty.
odzmo

Viesti Kirjoittaja odzmo »

Jappee kirjoitti:
Juhom kirjoitti:Niin luin sen saman kanssa. Tosin uusi akku CR:n mukaaon olis LP-E6N voisiko se sitten olla fyysisesti yhteenspoiva ?
Ei tietenkään, per***e. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos samat akut kävisi. Kuulin huhua että iso joukko Canonin japsi-insinöörejä sai kenkää kun huomattiin että 7D:hen ja muutamaan muuhin runkoon kävi sama akku (LP-6E).
- - -
Joo. Minulla on 7D ja 6D, joihin tuo LP-6E käy. Myös 5DmkII käyttää samaa akkua.
murmelt

Viesti Kirjoittaja murmelt »

disclaime kirjoitti: Video-ominaisuudet jäi vielä pahemmin jalkoihin. Olisi olettanut että Canon olisi lyönyt uudella seiskalla pikkusen löylyä kiukaaseen, vaan ei. Eipä ihme että julkistus on viivästynyt, kun ei ole ollu mitään ihmeellistä tulossa. Ei noiden ominaisuuksien kehittely ole voinut kestää näin pitkään... OK, auto tarkennus. Mutta se toimii ainuastaan noilla STM linsseillä ja niiden toiminta ei ole lopulta kovin smoothia.
Eihän Canon olisi voinutkaan 4K:ta laittaa, sehän olisi tappanut Cinema-kameroiden myynnin. 7D Mark 3:seen laitetaan sitten 5 vuoden kuluttua 4K-video. Cinema linjalla on sitten jo 6K menossa. Peilikin läpsyy varmaan 5 vuoden kuluttua edelleen.

http://www.canonrumors.com/2014/09/a-su ... okina-cr1/
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

Kuvia 7D3:sta > http://www.canonrumors.com/2014/09/more ... d-mark-ii/ . Wifi ja kääntyvä näyttökin näköjään jätetty pois.

Kun vertaa 7D3:n speksejä esim. taskukokoiseen Sony A6000:n, bonjaa miten laimea päivitys tässä on kyseessä. Ymmärrän että järkälemäiset pro-dslr:t kannattaa pitää mallista toiseen lähes samanlaisina mutta näiden harrastelijamallien pitäisi olla enemmän uusien ominaisuuksien koekenttänä. Mikäli 7D3:n sensori ja AF-systeemi eivät ole ennennäkemättömän hyviä, pieni kenno + iso runko yhdistelmä alkaa olla tiensä päässä.
paaton

elmar kirjoitti:Kuvia 7D3:sta > http://www.canonrumors.com/2014/09/more ... d-mark-ii/ . Wifi ja kääntyvä näyttökin näköjään jätetty pois.

Kun vertaa 7D3:n speksejä esim. taskukokoiseen Sony A6000:n, bonjaa miten laimea päivitys tässä on kyseessä. Ymmärrän että järkälemäiset pro-dslr:t kannattaa pitää mallista toiseen lähes samanlaisina mutta näiden harrastelijamallien pitäisi olla enemmän uusien ominaisuuksien koekenttänä. Mikäli 7D3:n sensori ja AF-systeemi eivät ole ennennäkemättömän hyviä, pieni kenno + iso runko yhdistelmä alkaa olla tiensä päässä.
Nyt en kyllä tajua. 7d harrastelijamalli, jota vertaat tuohon minisönyyn?

Minusta canon on nyt ihan hyvässa saumassa 7d:n kanssa, jos kenno on vaan tosiaan parantunut riittävästi. Nikonilta ei nyt kuitenkaan tullut varteenotettavaa kilpailijaa uudelle 7d rungolle. Eli tälle löytyy takuulla omat ostajat.
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

elmar kirjoitti:Kuvia 7D3:sta > http://www.canonrumors.com/2014/09/more ... d-mark-ii/ . Wifi ja kääntyvä näyttökin näköjään jätetty pois.

Canon tuntuu pitävän kroppia jonkunlaisena hautausmaana ennemmin, kunnollisia laseja kropille ei ainakaan jakseta julkaista. Tosin se nyt on selvää että kroppimöhköjärjestelmän päivät ovat luetut eikä hirveästi paukkuja kehitykseen ja järjestelmän rakentamiseen kannata laittaa.

Ilman hyppäystä kennossa tämäkin jää melkoiseksi antikliimaksiksi, tosin 65 af pelkillä ristipisteillä kuulostaa ainakin paperille aika kovalta jutulta.
paaton

Action kamera on monasti tarkoitettu teleilyyn. Ei niitä pidempiä telejä vaan ole järkevää julkaista dx koossa. Edelleen, jos kenno on vaan mennyt hyppäyksen eteenpäin, niin tämähän on ihan hyvä julkaisu canonilta.

10fps, loistava af ja runko. Mitä muuta action kameraan tarvitaan?
Aegean

Viesti Kirjoittaja Aegean »

disclaime kirjoitti:Jaa-a,

Hieman olen kyllä pettynyt 7D MkII:seen. Ite olen viitisen vuotta kuvaillut työhommia tuolla ykkösmallilla ja se on kyllä hoitanut hommat tosi hienosti. Laukussa on myös viitoskakkonen, mutta eipä sitä tule käytettyä kuin harvoin...
Miten voi pettyä kameraan, jota ei ole vielä edes olemassa?
elmar

paaton kirjoitti:10fps, loistava af ja runko. Mitä muuta action kameraan tarvitaan?
Mutku siinä 499 e:n A6000:ssa on 11 fps, loistava AF ja paljon parempi kuvanlaatu kuin missään Canonin APS-C:ssä. Meinaan vaan että mitä sillä 7D3:n 2000 e:lla enää saa muuta kuin optisen etsimen ja mahdollisuuden käyttää 10 000 e:n supertelejä?
ppie

Minua luonto ja varsinkin lintukuvaajana kiinnostaa AF, hyvä kuvanlaatu ja fps. Kynsileikkuri, 4K, tai kääntyvä/kosketus näyttö tai nappi jolla kuvat siirtyvät facebookiin eivät niinkään kiinnosta.

Nyt esitetyissä arvioissa AF ja fps on kohdallaan, vielä jos kuvanlaatu on parantunut ja mielestäni riittävä, ostan tämän, koska tarvitsen kahta runkoa.
paaton

elmar kirjoitti:
paaton kirjoitti:10fps, loistava af ja runko. Mitä muuta action kameraan tarvitaan?
Mutku siinä 499 e:n A6000:ssa on 11 fps, loistava AF ja paljon parempi kuvanlaatu kuin missään Canonin APS-C:ssä. Meinaan vaan että mitä sillä 7D3:n 2000 e:lla enää saa muuta kuin optisen etsimen ja mahdollisuuden käyttää 10 000 e:n supertelejä?
Höpötipöpötihöp.
elmar

paaton kirjoitti:Höpötipöpötihöp.
No, kerro kun näköjään tiedät?
paaton

elmar kirjoitti:
paaton kirjoitti:Höpötipöpötihöp.
No, kerro kun näköjään tiedät?
7d2 on selvästi huonompi, kun se ei mahdu takin taskuun. Itse asiassa iphone on voittaa canonin, tuostahan on monta testiäkin tehty.

Nyt pitää lähteä junaan. Ei ehdi miettimään typeriä vastauksia trolleihin.
elmar

ppie kirjoitti:Minua luonto ja varsinkin lintukuvaajana... kääntyvä/kosketus näyttö... eivät niinkään kiinnosta.
Tällaista muutosvastarintaa vähän ihmettelen. Kääntyvä näyttö nopealla ja toimivalla kosketustarkennuksella nimittäin vapauttaa myös lintukuvaajan kuvakulmat uuteen liitoon.

Ennen wanhaan käytettiin esim. kulmaetsintä maan- tai vedentasosta kuvaamiseen mutta kääntyvällä näytöllä se sama onnistuu paljon helpommin vedessä/mudassa/lumessa rypemättä. Mitä alemmas kameran saa, sitä mielenkiintoisemmat taustat :

http://birds.kuvat.fi/?v=c283ab557307ee ... 8a9c2a3892

http://birds.kuvat.fi/?v=86e7abab235916 ... 418b6b4575
Viimeksi muokannut elmar, Syys 14, 2014 12 : 42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ppie

Okei, unohda tuo kääntyvä näyttö sana, sovitaan että se oli typo. On ihan hyvä ominaisuus lintukuvaajallekin.

Ei ole mitään muutosvastarintaa, kyse on siitä mitä käytän ja tarvitsen lintukuvaajana. Teen duunia Linux asiantuntijana, jossa muutos on päivittäistä eli otan kyllä vastaan uutta jos se minua hyödyttää.

Ja onnistuu tämä perspektiivi kuvaus ilman kääntyvää näyttöä tai kulmaetsintäkin (eikä ole ruohotasoa tai liejua maisteltu), mutta toistan ja sanon että hyvä jos se kääntyvä näyttökin löytyy.

http://www.ppie.net/gallery/gallery.php?c=35&id=3857

ps. Olen kuullut kuhuja, että elmarkin hankkinut uuden mutta raskaan Cannonin viisisatasen. Eikös se 400 DO sitten kuitenkaan riittänyt?

:ppie

elmar kirjoitti:
ppie kirjoitti:Minua luonto ja varsinkin lintukuvaajana... kääntyvä/kosketus näyttö... eivät niinkään kiinnosta.
Tällaista muutosvastarintaa vähän ihmettelen. Kääntyvä näyttö nopealla ja toimivalla kosketustarkennuksella nimittäin vapauttaa myös lintukuvaajan kuvakulmat uuteen liitoon.

Ennen wanhaan käytettiin esim. kulmaetsintä maan- tai vedentasosta kuvaamiseen mutta kääntyvällä näytöllä se sama onnistuu paljon helpommin vedessä/mudassa/lumessa rypemättä. Mitä alemmas kameran saa, sitä mielenkiintoisemmat taustat :

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut ppie, Syys 14, 2014 11 : 57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
elmar

paaton kirjoitti:7d2 on selvästi huonompi, kun se ei mahdu takin taskuun. Itse asiassa iphone on voittaa canonin, tuostahan on monta testiäkin tehty.

Nyt pitää lähteä junaan. Ei ehdi miettimään typeriä vastauksia trolleihin.
Takintaskutrolleista ei ole kysymys vaan siitä että Canonin APS-C-dslr:ien tarkennussensorin herkkyys on vain -0.5 EV. Vaikka myynninedistämisristipisteitä olisi ilmoitettu olevan vaikka huru mykke, AF:n luotettavuus on n. samaa luokkaa kuin A6000:n 0.0 EV. 7D3 tuskin on sen herkempi kuin aikaisemmatkaan APS-C:t, joiden ero esim. 5D3:n -2.0 EV:n luotettavuuteen on huomattava.

Lisäksi jos 20 Mp:n kennon kuvanlaatu on sama kuin 70D:ssä, miksi maksaa kamerasta 2000 e kun kuvanlaadultaan paremman, tarkennukseltaan ja fps:ltä nopeamman rungon saa paljon edullisemminkin. Enkä tarkoita vain Sonya, vaihtoehtoja budjetti-äksönrungoksi alkaa olla jo paljon.

(Olen kuvannut 7D, 70D, 5D3 ja A6000:lla tuhansia äksön-kuvia, joten jonkinlainen käsitys aiheesta on muodostunut.)
paaton

No eikös tähän tule juurikin canonin parasta af:n osalta? Miten se kennokoko vaikuttaa af moduuliin?
elmar

ppie kirjoitti:Olen kuullut kuhuja, että elmarkin hankkinut uuden mutta raskaan Cannonin viisisatasen. Eikös se 400 DO sitten kuitenkaan riittänyt?
Mulla oli kevät-kesällä (laina)laitteiden testirupeama, 500 L IS II oli myös kokeiltavana. Hemmetin hieno tele, kevyt, nopea ja terävä kun mikä.

400 DO ei pärjää sille oikeastaan kuin koossa ja tarkennusnopeudessa mutta se sopii kuljetettavuuden (tavallinen olkalaukku) vuoksi omaan tapaan kuvata paljon paremmin. Eli DO:lla mennään edelleen.
Viimeksi muokannut elmar, Syys 14, 2014 12 : 03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elmar

paaton kirjoitti:No eikös tähän tule juurikin canonin parasta af:n osalta? Miten se kennokoko vaikuttaa af moduuliin?
Toivotaan näin. Ei se "paras" ole kuitenkaan samaa tasoa kuin FF:issä. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, tarkennussensorit sijaitsevat kennon äärimmäisissä reunoissa eli mitä pienempi kenno, sitä lähempänä sensorit ovat toisiaan = vaihe-ero on pienempi = epävarmempi AF.
Vastaa Viestiin