Ongelmia ilmeisesti valotuksen kanssa?

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
SannaK

Ongelmia ilmeisesti valotuksen kanssa?

Viesti Kirjoittaja SannaK »

Hei!

Liityin tälle palstalle, sillä tuli probleemia kameran kanssa, enkä tiedä liikunko nyt edes oikealla foorumilla...

Mulla on kamerana Sonyn Cyber-shot DSC-S85 ja nyt kesän aikana on tullut otettua ulkokuvia. Kameran näytöllä kuvat ovat ihan hyvännäköisiä, mutta kun siirsin ne tietokoneelle, niin jopas kuvista tulikin sinertäviä! Se ainut sisällä otettu kuva näytti ihan ok-väriseltä tietokoneella katsottunakin. Mikä mahtaa olla vikana? Nuo kuvat mahtavat olla nyt pilalla, mutta jatkoa ajatellen pitäiskö alkaa testailemaan kameran valotusasetuksia tai jotain vastaavaa? Olen siis ihan aloittelija tässä kuvausasiassa, tämän ekan kamerani hommasin pari kuukautta sitten enkä ole vielä perehtynyt läheskään kaikkiin kameran suomiin mahdollisuuksiin. En tajunnut kiinnittää huomiota valotukseen tms kun kuvat näyttivät hyvältä kameran näytöllä.

Toivottavasti joku osaisi antaa neuvoja asiassa!

Terveisin Sanna
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Ensimmäisenä tulee mieleen, että olet laittanut valkotasapainon esim. loisteputkelle...

Luepas lisää vaikka Olli Rinteen FAQ:sta...
http://www.saunalahti.fi/~otr/digifaq/3_valko.html
SannaK

Viesti Kirjoittaja SannaK »

Niin sen kameran hommasin käytettynä ja varmaan sielä liikkeessä asetukset on pistetty sopiviksi ja enhän minä niitä ole tajunnut muuttaa mitenkään!! Pitääpäs kaivella ohjekirjanen esiin ja lueskella miten muutan valkotasapainoa. Kiitos vastauksesta!
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

itselläni teki sonyn dsc-f707 samaa, eli kuvista tuli sinisen sävyisiä vaikka kuvat näyttivät kameran näytöltä katsottuna luonnollisilta.

syyksi selvisi jonkun näppärän tyypin (hyvä minä :( ) säätämä monitorin käyrä display propertiessista.
Vastaa Viestiin