kamerareppu lentokoneessa
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: Elo 15, 2003 9 : 00
Itse en yrittäisi viedä matkustamoon enempää, kuin on sallittu sillä en halua millään välilaskulla joutua tilanteeseen jossa käsikamat punnitaankin ja vaihtoehdoksi jää laittaa ne öbaut suojaamatta ruumaan tai yrittää keksiä jotain muuta ja hyvällä tuurilla myöhästyä jatkolennolta.
Onneksi itse reissaan yleensä emännän kanssa niin saa osan kameravehkeistä "hänen" kameralaukkuunsa :-)
Onneksi itse reissaan yleensä emännän kanssa niin saa osan kameravehkeistä "hänen" kameralaukkuunsa :-)
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Elo 12, 2007 20 : 57
Monenlaista on sattunut. Toukokuussa finskillä sano et mun ruuma laukku on 2kg ylipainoinen ja olihan se. Mutta otin tietoisen riskin lähteessäni. Tuumas rouva et pitää tehdä jotain, joten siirsin trolliin joka paino jo valmiiksi 15kg. :-D
Monet yhtiöt sallii sen läppärilaukun/käsilaukun käsitavaroiden lisäksi. Mulla on toi Lowepron Messenger ladattuna täyteen. 6D / 70-200 2,8 / 24-105 / 50 / 580exii + muuta pientä... Näyttää silti kompaktilta eikä koskaan ole tarviinut sitä punnita. Toki en sitä myöskään mitenkään tyrkytä tiskillä.
Joskus menee aika taiteiluks kun on sukellus kamat 23kg kahdelle hengelle, va-kamera tykötarpeineen 7kg ja edellä mainittu setti pinnan päälle kuvailuun.
Niin paljon sellasta mitä ei ruumaan oikee viitsis laittaa. + muut vaatteet ym.
Aina oon jotain varasuunnitelmaa pohtinu, mutta oikeestaan koskaan ei ole tarvinnut turvautua, onneksi.
Vitsku
Monet yhtiöt sallii sen läppärilaukun/käsilaukun käsitavaroiden lisäksi. Mulla on toi Lowepron Messenger ladattuna täyteen. 6D / 70-200 2,8 / 24-105 / 50 / 580exii + muuta pientä... Näyttää silti kompaktilta eikä koskaan ole tarviinut sitä punnita. Toki en sitä myöskään mitenkään tyrkytä tiskillä.
Joskus menee aika taiteiluks kun on sukellus kamat 23kg kahdelle hengelle, va-kamera tykötarpeineen 7kg ja edellä mainittu setti pinnan päälle kuvailuun.
Niin paljon sellasta mitä ei ruumaan oikee viitsis laittaa. + muut vaatteet ym.
Aina oon jotain varasuunnitelmaa pohtinu, mutta oikeestaan koskaan ei ole tarvinnut turvautua, onneksi.
Vitsku
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Helmi 23, 2012 18 : 19
Olen maailmaa reissanneilta kollegoilta, ja heidän ystäviltään, saanut kuulla mitä kaikkea ruumaan laitetuista laukuista on kadonnut. Ainakin Pariisin de Gaullen kenttä on hyvin pahamaineinen tämän asian suhteen, erityisesti läppärit katoavat businessmatkaajien laukuista tehokkasti.
Minun reissatessa ruumaan menee vaatteet, hammasharjat, akkulaturit ja kaapelit, ne saavat kadota, ei harmita.
Läppäri ja kameratarvikkeet aina käsimatkatavaroissa kabiiniin oman silmän valvonnan alle.
Minun reissatessa ruumaan menee vaatteet, hammasharjat, akkulaturit ja kaapelit, ne saavat kadota, ei harmita.
Läppäri ja kameratarvikkeet aina käsimatkatavaroissa kabiiniin oman silmän valvonnan alle.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Tammi 25, 2010 22 : 59
Kerran on kamerareppu punnittu Kanarialta tullessa. Ylipainomaksua meni 50€. Olen myös nähnyt tungettavan häkkyrään useita kertoja, joten siihen saa varautua. Valmistajan väite laukun koon sopivuudesta ei aina pidä paikkaansa, jos sen täyttää liian täyteen. Minulla Lowen iso reppu (450?) ja tähän saakka on mennyt koon puolesta. Sisuskalujen paino on siis ratkaissut. JAlusta on ruumassa ja jotain muuta painavaa myös.
Nikonilla vuodesta 1975
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: Kesä 13, 2003 11 : 42
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Normilentoyhtiöiden säännöt ovat sentään suhteellisen yhteneväiset käsimatkatavaran suhteen, yleensä 55 x 40 x 23 cm ja 8 kg. Tätähän kansainvälinen ilmaliikennejärjestö yritti muutama vuosi sitten harmonisoida, mutta eivät päässeet siitä sopimukseen.
Huom! Finnair: 56 cm x 45 cm x 25 cm, 8 kg
http://www.finnair.com/FI/FI/informatio ... on-baggage
Mutta harmia tuottaa ne yhtiöt, joilla se on jotain muuta, ehkä suomalaisia eniten koskettavat mm seuraavat:
Air Berlin (jossa käsimatkatavaran paino saa olla enintään 6 kg (kannettavan tietokoneen kanssa 8 kg), ja sen ulkomitat saavat olla enintään 55 cm x 40 cm x 20 cm. Kaikkein halvimmassa lippuluokassa painoraja taisi olla vielä pienempi.
Ryanair: 55cm x 40cm x 20cm, 10 kg
Wizz: 42 x 32 x 25 cm, ns underseat koko. 56 cm x 45 cm x 25 cm kokoinen menee lisämaksusta.
Easyjet: 42 x 32 x 25 cm, ei painorajaa!
Kallislentoyhtiöiden värimetallikorteilla saa tietysti paremmilla ehdoilla tavaraa kainalossa sisään.
Olen jättänyt käsimatkatavarana mukana olleeseen reppuun vain läppärin + kameran akkuineen ja objektiiveineen. Objektiivivalikoimassa aina vaaditaan hieman etukäteisharkintaa, että mitä kannattaa ottaa mukaan. Paino on siinä 7+ kilon luokassa, uuden Tammukan tultua hätistellään kahdeksaa.
Jalustat yms muu vähempiarvoinen ja suurikokoisempi tavara sitten ruumaan - jos matka kestää paria yötä kauemmin.
Huom! Finnair: 56 cm x 45 cm x 25 cm, 8 kg
http://www.finnair.com/FI/FI/informatio ... on-baggage
Mutta harmia tuottaa ne yhtiöt, joilla se on jotain muuta, ehkä suomalaisia eniten koskettavat mm seuraavat:
Air Berlin (jossa käsimatkatavaran paino saa olla enintään 6 kg (kannettavan tietokoneen kanssa 8 kg), ja sen ulkomitat saavat olla enintään 55 cm x 40 cm x 20 cm. Kaikkein halvimmassa lippuluokassa painoraja taisi olla vielä pienempi.
Ryanair: 55cm x 40cm x 20cm, 10 kg
Wizz: 42 x 32 x 25 cm, ns underseat koko. 56 cm x 45 cm x 25 cm kokoinen menee lisämaksusta.
Easyjet: 42 x 32 x 25 cm, ei painorajaa!
Kallislentoyhtiöiden värimetallikorteilla saa tietysti paremmilla ehdoilla tavaraa kainalossa sisään.
Olen jättänyt käsimatkatavarana mukana olleeseen reppuun vain läppärin + kameran akkuineen ja objektiiveineen. Objektiivivalikoimassa aina vaaditaan hieman etukäteisharkintaa, että mitä kannattaa ottaa mukaan. Paino on siinä 7+ kilon luokassa, uuden Tammukan tultua hätistellään kahdeksaa.
Jalustat yms muu vähempiarvoinen ja suurikokoisempi tavara sitten ruumaan - jos matka kestää paria yötä kauemmin.
-
- Viestit: 538
- Liittynyt: Joulu 29, 2009 14 : 54
Itse tuli tuota atlanttia ylitettyä useamman kerran männä vuonna ja mitään ongelmaa kameravermeiden roudaamisessa ei ollut. Tosin sitä valitusta en ymmärrä jos tietoisesti otetaan liian painava tai liian suuri laukku käsimatkatavaroihin ja joudutaan sitten siitä maksamaan tai ollaan muuten ongelmissa. Itsellä yhdistelmänä ollut olkalaukkua käsimatkatavaralaukun sisällä ja viime reissulla ihan löwepron kamerareppu käsimatkatavarana, niin ja läppärilaukku 1-2 läppärillä varustettuna.
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: Tammi 04, 2005 11 : 13
- Paikkakunta: Tampere
Tästä olen samaa mieltä, jos tykkää pelata riskillä niin sitten pitää kestää jos se riski toteutuu. Oma valinta.Juppe_85 kirjoitti:Tosin sitä valitusta en ymmärrä jos tietoisesti otetaan liian painava tai liian suuri laukku käsimatkatavaroihin ja joudutaan sitten siitä maksamaan tai ollaan muuten ongelmissa.
Kun viime kuussa katsoin toimintaa Lontoon Gatwikissa, niin enpä olisi halunnut olla siellä epäsopivan kaman kanssa liikenteessä. Kyllä niin tarkkaa oli toiminta.
Mutta saas nähdä mitä tämä uusi elektroniikkaan painottuva ohjeistus tuo tullessaan.
http://yle.fi/uutiset/lahteet_kengat_ja ... la/7337412
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Huhti 18, 2012 11 : 45
Juuri näiden käsimatkatavaroiden tarkkojen ulkomittojen takia esim. National Geographic NG 5160 kamerarepusta myydään NG 5162 -versiota, missä isojen ulkonevien sivutaskujen sijaan on ulosvedettävät säilytyspussit ja läppäritasku selkää vasten. Näin mitat saadaan sovitettua annettuihin käsitavaramittoihin lentokoneessa.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Heinä 27, 2011 6 : 26
Ei ole ikinä ollut minkäänlaista ongelmaa ottaa kameralaukkua käsimatkatavaraksi matkustamoon. Mutta täytyy sanoa, että karran hämmästelin, kun joku jannu roudasi BA:n lennolle Heathrow'lta Los Angelesiin käsimatkatavarana ison kamerarepun, jossa roikkui vielä ihan täysikokoinen kolmijalka. Oma kolmijalka oli matkalaukussa, enkä ollut edes ajatellut, että sen kanssa pääsisi turvatarkastuksesta. Toki voihan olla, että ottavat kolmijalan sitten koneen ovella pois ja antavat kuitin siitä. Tämä nk. gate check-in on käytössä esim. matkarattaiden kohdalla.
5D3 ja linssikeittoa Sigmalta ja Canonilta.
-
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Tammi 10, 2008 13 : 35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 1422
- Liittynyt: Helmi 26, 2004 13 : 34
- Paikkakunta: Riihimäki
+1tkos kirjoitti:Olen myös usein kiroillut koneessa, kun ympärille tulee lauma ihmisiä, joilla on kaikilla ylisuuri käsimatkatavara ja sen lisäksi käsilaukku tai iso läppärilaukku ja pari taxfreekassia.
Siihen on ihan oikeasti joku syy, miksi sinne matkustamoon ei saa viedä liikaa tavaraa.
Tämä näkyy hyvin esim. USA:n sisäisillä lennoilla tai venäläisten kanssa matkustettaessa.
-
- Viestit: 586
- Liittynyt: Tammi 25, 2012 13 : 17
Kameralaukku aina käsimatkatavarana. Jalustan ja joskus jonkun objektiivin olen laittanut ruumaan hyvin pakattuna matkalaukun keskelle.
Viimevuonna lensimme Keski-Eurooppaan finskillä ja pojalla oli sellainen pieni rullalauta koneessa repussa. Hieman näkyi laudan päätä repusta. Antoivat luvan viedä koneeseen. Takaisin tullessa Prahan kentällä lauta muuttui sitten tappavaksi aseeksi eikä mitään asiaa koneeseen sen kanssa. Oikein isopäällikkö kävi murisemassa. Onneksi oltiin niin hyvissä ajoin kentällä, että ehtivät tilata laukut takaisin ja saatiin lauta matkatavaroihin, joissa sitten paino ylittyi. Onneksi oli reilu virkailija eikä perinyt lisämaksua, kun asian selitti.
Näin ollen en laskisi sen varaan, että jalustan voi viedä koneeseen.
Viimevuonna lensimme Keski-Eurooppaan finskillä ja pojalla oli sellainen pieni rullalauta koneessa repussa. Hieman näkyi laudan päätä repusta. Antoivat luvan viedä koneeseen. Takaisin tullessa Prahan kentällä lauta muuttui sitten tappavaksi aseeksi eikä mitään asiaa koneeseen sen kanssa. Oikein isopäällikkö kävi murisemassa. Onneksi oltiin niin hyvissä ajoin kentällä, että ehtivät tilata laukut takaisin ja saatiin lauta matkatavaroihin, joissa sitten paino ylittyi. Onneksi oli reilu virkailija eikä perinyt lisämaksua, kun asian selitti.
Näin ollen en laskisi sen varaan, että jalustan voi viedä koneeseen.