s7000 ja muistikortti

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
Jambe

Viesti Kirjoittaja Jambe »

No ainakin, jos käsivarassa kuvaa ja käyttää vaikkapa telejatketta. Varmaan riittävän lyhyt suljinaika olis hyvä asettaa ettei tule niitä "tärähtäneitä" kuvia.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Mikko.i

Toimiiko

Viesti Kirjoittaja Mikko.i »

Toimiiko kamerassa "vanhempi" cf vai toimiiko kyseinen kamera vain cf 2:lla
huopatoo

Viesti Kirjoittaja huopatoo »

Automaatti tuntuu ylivalottavan kuvia monasti. Aina täytyy melkein säätää EV:tä. Senpä takia tulee monesti käytettyä täysin manuaalina, kun on melkein yhtä nopea ja saa ainakin haluamansa asetukset. Voisinpa tähän väliin kysyä, että mitäs valkotasapainoasetusta ihmiset käyttävät yleensä?
jukka_s
Viesti:

Re: Toimiiko

Viesti Kirjoittaja jukka_s »

Mikko.i kirjoitti:Toimiiko kamerassa "vanhempi" cf vai toimiiko kyseinen kamera vain cf 2:lla
Eikös siinä toimi tyypin 1 ja 2 CompactFlash muistikortit?
Mikko.i

Toivottavasti. Onko varmaa tietoa?
Olen ostamassa kyseistä kameraa ja hyllyllä odottaisi 1 tyypin cf. Ettei tarvis ostaa uutta.
OH5YW
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OH5YW »

Ostin 512 CF-kortin joka oli type I ja pelittää mainiosti

Kari
Mikko.i

Katselin s7000 tietoja fujin sivuilta ja eipä heidän mukaan kamera tue cf kortteja....????

http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartn ... eets616757
jukka_s
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jukka_s »

Kyllä siinä ne CompactFlash kortit toimii.
moose

Viesti Kirjoittaja moose »

en viitsi uutta aihetta tästä laittaa vaan kysyn tässä koska tässä jo aihetta sivutaan.

Otin kuvia mm särkänniemen delfinaariossa delfiineistä niiden hyppiessä. Kokeilin auto-modella, valmiilla "sport"-modella sekä S-modella jolla säädin valotusajan niin lyhyeksi kuin pystyi ettei aukon f-luku mennyt punaiseksi eli jotta valoa tuli tarpeeksi.

Kaikissa näissä tapauksissa kuitenkin elukka oli kameraa nopeampi ja kuviin ei tullut yhtäkään lähikuvaa delfiinistä joka olisi ääriviivoineen erottunut selvästi.

Missä vika, minussa todennäköisesti mutta kaipaan neuvoa, olen aloittelija!!
kihveli

Olosuhteet.

Viesti Kirjoittaja kihveli »

"Kaikissa näissä tapauksissa kuitenkin elukka oli kameraa nopeampi ja kuviin ei tullut yhtäkään lähikuvaa delfiinistä joka olisi ääriviivoineen erottunut selvästi.

Missä vika, minussa todennäköisesti mutta kaipaan neuvoa, olen aloittelija!!"

Sikäli kuin muistan valo-olosuhteet delfinaariossa, tuskin valo kunnolla riittääkään kaukaa kuvattuna tärähtämättömiin ja lisäksi delfiinin liikkeen pysäyttäviin kuviin. Ts. valotusaikaa ei saa tarpeeksi lyhyeksi vaikka mitä ohjelmaa käyttäisi. Tilannetta vaikeuttaa se, että kun kaukaa joutuu kuvaamaan ja tod.näk. zoomaamaan reippaasti, valovoima vähenee entisestään.

Yksi vaihtoehto olisi kokeilla lisätä manuaalisesti ISO-lukua, elleivät automaatit ole jo tuossa vaiheessa sitä tehneet. En ole tullut testailleeksi, missä vaiheessa automatiikka niitä muuttaa. Sen avulla joka tapauksessa voi ISO:n tuplaantuessa käyttää puolta lyhempää valotusaikaa, tosin kuvan kohina lisääntyy samalla mutta minkäs teet.

Löytyy pyöreän ok näppäimen alta valikosta (vai f-valikostako se nyt olikin). Miten se nyt on niin vaikea muistaa kun ei ole kamera kädessä..
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Tuohon korttiasiaan palatakseni:
Itse tilasin kameran mukana Kingstonin 256 Mt:n CF-kortin ja sitten kun on rahaa tilaan 512 Mt:n XD:n. Molempia voi sitten pitää samaan aikaan kamerassa (ei tarvitse kuljetella irtonaisia kortteja) ja tuolle XD:lle voi sitten roiskia RAW-kuvia ja ottaa videopätkää, kun on nopeampi ja muistikapasiteettia enemmän.
- Aromia aamiaismuroihin -
moose

Viesti Kirjoittaja moose »

kiitos vastauksesta.

Sen verran vielä tarkentaisin että siis kuvissa, zoomatuissakin, näkyy ympäristö täysin selvänä. Esim rengas jonka läpi Näsi ja muuta kaverit pomppii on väreiltään tosi hyvä eikä yhtään tärähtänyt mutta itse elukka on, tietenkin johtuen pitkästä ajasta ja delfiinin nopeudesta, epäselvä.

Ajattelin vastaukseksi saada juuri jotain vinkkejä että josko tuota aikaa voisi vielä nopeuttaa jotenkin tai että onko se ylipäätään liian nopea tilanne ko kameralle. Ainut vaihtoehto taitaa olla juuri ISO arvon suurentaminen käsin.

Kukaan muita vauhtilajeja kuvannut s7000lla?
Viimeksi muokannut moose, Elo 10, 2004 12 : 04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tohtori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tohtori »

mitä korttia käytät?
tällä hetkellä kamerassa on vain 128 cf-kortti. Säälittävän pieni, tila loppuu liian nopeasti.. verkkokaupasta ostin, en muista mitä maksoi. Ei se ainakaan kallis ollut..

Transcend 256MB Compact Flash Card (30X) maksaisi verkkokaupassa 33.90€, ei olisi kallis.. toisaalta olen miettinyt ostaisiko suoraan Diamond 2.2GB Microdriven, se maksaisi 195.90€..

mites muuten nuo microdrivet, sopivatko ne kaikkiin kameroihin, vai onko eri kameramerkkien välillä eroja siinä mitkä microdrivet niihin sopii?
Intro

Viesti Kirjoittaja Intro »

jasiis minulle on jäänyt nyt epäselväksi että, käykö s7000 1GT CF kortti vai pitääkö olla microdrive?
kun missään tuotetiedois ei puhuta 1GT CF ainoastaan 1GT microdrivest.
-fotoni-

Minulle kiitos.

Viesti Kirjoittaja -fotoni- »

Intro kirjoitti:jasiis minulle on jäänyt nyt epäselväksi että, käykö s7000 1GT CF kortti vai pitääkö olla microdrive?
kun missään tuotetiedois ei puhuta 1GT CF ainoastaan 1GT microdrivest.
1Gt CF käy, anna minulle jos ei käy sinun S7000:seen.

:)
eesau

Viesti Kirjoittaja eesau »

Yhteenveto:
S 7000:seen käy CF I ja CF II ja tietysti microdraivi. Videon tallennukseen käy vaikkapa SanDiscin peruskortti (minulla 1Gt ja se toimii hienosti), xD kuluttaa selvästi vähemmän virtsaa ja sillä on merkitystä kun on vaikkapa patikoimassa tai safarilla. Muutoin 2200-2400 mAh akut ei lopu kesken oiken millään keinoin. Molemmat kortit voi olla paikoillaan yhtä aikaa; setupissa valitaan kummalle tallentaa. Tallennusnopeudessa en ole käytännössä huomannut eroa ja kun ei se käytännössä haittaa niin enpäs ole kehdannut alkaa kellottamaan.
Video on todella korkealuokkaista. Otan kortilta kovalevylle ja iMovieen ja siinä koostan. Sit vaan iDVD:llä poltan hienon elokuvan valikoineen.
Oma RAW-convertteri on alkeellinen, mutta antaa yli 30 megaisen tiedoston joka ON HYVÄ.
Automatiikka toimii erinomaisesti. Värit puhtaat. Kohina vähäinen. Ainoa pahempi puute on ettei saa automatiikkaan kytkeytyvää salamaa.
Juhanix

Viesti Kirjoittaja Juhanix »

mulla käytössä ..SF Ultra II 512mb..ja xD 64mb..kätevää kun pystyy pitään molemmat kortit koneessa valmiina ...tossa napsin delfiineistäkin parit hyvät kuvat ulkomailla lomaillessa...päivävaloa oli riittävästi ja kuvat onnistu ihan Auto modellakin.

Kuva
mikanon
Viesti:

Konvertteri!

Viesti Kirjoittaja mikanon »

eesau kirjoitti:Yhteenveto:
S 7000:seen käy CF I ja CF II ja tietysti microdraivi. Videon tallennukseen käy vaikkapa SanDiscin peruskortti (minulla 1Gt ja se toimii hienosti), xD kuluttaa selvästi vähemmän virtsaa ja sillä on merkitystä kun on vaikkapa patikoimassa tai safarilla. Muutoin 2200-2400 mAh akut ei lopu kesken oiken millään keinoin. Molemmat kortit voi olla paikoillaan yhtä aikaa; setupissa valitaan kummalle tallentaa. Tallennusnopeudessa en ole käytännössä huomannut eroa ja kun ei se käytännössä haittaa niin enpäs ole kehdannut alkaa kellottamaan.
Video on todella korkealuokkaista. Otan kortilta kovalevylle ja iMovieen ja siinä koostan. Sit vaan iDVD:llä poltan hienon elokuvan valikoineen.
Oma RAW-convertteri on alkeellinen, mutta antaa yli 30 megaisen tiedoston joka ON HYVÄ.
Automatiikka toimii erinomaisesti. Värit puhtaat. Kohina vähäinen. Ainoa pahempi puute on ettei saa automatiikkaan kytkeytyvää salamaa.
Onneksemme löytyy s7raw-konvertteri: http://www.geocities.co.jp/SiliconValle ... s7raw.html
Shamrock_

Viesti Kirjoittaja Shamrock_ »

Mitä s7000 puuttuu teidän mielestänne?
olen ostamassa uutta kameraa ja päätymässä tähän.ja haluaisin tietää mielipiteitänne:)

Onko ollut hyvä?
Tietääkseni s7000 ei ole "esikatselua"tai siis sitä että kuva jää ruudulle ottamisen jälkeeen. haittaako tuo teitä?
SALAMAT

Kyllä jää näkyviin

Viesti Kirjoittaja SALAMAT »

Shamrock_ kirjoitti:Tietääkseni s7000 ei ole "esikatselua"tai siis sitä että kuva jää ruudulle ottamisen jälkeeen. haittaako tuo teitä?
On on älä kysy.

1. off
2. on (kuva jää hetkeksi)
3. preview (kuva jää näkyviin kunnes kuittaa ok tai back)
Vastaa Viestiin