iltalehti käyttää luvattomasti kuvaa

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
janman

Viesti Kirjoittaja janman »

Joku sotkee itseänsä syvemmälle paskaan puhumalla sitä itse lisää.. :)
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jkari

Viesti Kirjoittaja jkari »

Nyt IL:n sivulla olevan kuvan alla lukee:
Moottoripotkulautaan törmää melko usein liikenteessä. (VILLE KORTEPOHJA)

t. Juha
Juha Kari
Vantaa
Finland
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Tää olikin vaan moottoripotkulautakuvan luvaton käyttö. Ei voitu tutkia, kun ketään ei tavattu imuroimasta verekseltään.

..
minizz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minizz »

Ohan tää hauskaa selvittää tätä. Mulla on sähköpostit tallessa sekä iltalehden edustajalta sekä poliisilta joista kumpikaan ei myönnä kuvaa varastaneensa. Jostainhan se kuva on siihen juttuun ilmestynyt :D Lisänä tähän on mainittu myös Trafi jolla on (ilmeisesti) ollut jotain tekemistä myös jutun kanssa. Eipä sen koommin trafilla ole oikeutta pitää mitään rekistereitä nettikuvista tai jaella niitä lehdille..Saas nähdä, kohta se on varmaan marssittava tekemään tutkintapyyntö.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

minizz kirjoitti:Ohan tää hauskaa selvittää tätä. Mulla on sähköpostit tallessa sekä iltalehden edustajalta sekä poliisilta joista kumpikaan ei myönnä kuvaa varastaneensa. Jostainhan se kuva on siihen juttuun ilmestynyt :D Lisänä tähän on mainittu myös Trafi jolla on (ilmeisesti) ollut jotain tekemistä myös jutun kanssa. Eipä sen koommin trafilla ole oikeutta pitää mitään rekistereitä nettikuvista tai jaella niitä lehdille..Saas nähdä, kohta se on varmaan marssittava tekemään tutkintapyyntö.
Mene juttelemaan jonkun tietosuoja- ja/tai ihmisoikeusasioista kiinnostuneen juristin kanssa.

Eihän tämä sellainen asia ole, että suuria taloudellisia voittoja sen hoitamisesta voit saada. Ehkä jotain kuitenkin. Mutta on olemassa jonkinmoinen kansalaisvelvollisuus katsoa laillisuuden ja hyvien virkamieskäytäntöjen perään.
minizz
Viesti:

nomad kirjoitti:
minizz kirjoitti:Ohan tää hauskaa selvittää tätä. Mulla on sähköpostit tallessa sekä iltalehden edustajalta sekä poliisilta joista kumpikaan ei myönnä kuvaa varastaneensa. Jostainhan se kuva on siihen juttuun ilmestynyt :D Lisänä tähän on mainittu myös Trafi jolla on (ilmeisesti) ollut jotain tekemistä myös jutun kanssa. Eipä sen koommin trafilla ole oikeutta pitää mitään rekistereitä nettikuvista tai jaella niitä lehdille..Saas nähdä, kohta se on varmaan marssittava tekemään tutkintapyyntö.
Mene juttelemaan jonkun tietosuoja- ja/tai ihmisoikeusasioista kiinnostuneen juristin kanssa.

Eihän tämä sellainen asia ole, että suuria taloudellisia voittoja sen hoitamisesta voit saada. Ehkä jotain kuitenkin. Mutta on olemassa jonkinmoinen kansalaisvelvollisuus katsoa laillisuuden ja hyvien virkamieskäytäntöjen perään.
Joo en mä mitään korvauksia varsinaisesti vaadikkaan, syyllisen mä haluun selville varsinkin jos se on poliisi tai trafi tai joku muu "isoveli valvoo" koneisto.
Fuxia

Viesti Kirjoittaja Fuxia »

"Mielenkintoinen" keissi tosiaankin :)

Onko asia edennyt mihinkään suuntaan? Saitko Iltalehdeltä noita aimmin lupaamiaan korvauksia?
minizz
Viesti:

Iltalehti kait makselee noita kerran kuussa, ei oo vielä näkynyt.

Itse kuvavarkaasta ei ole selvyyttä vielä. Käänteitä asiassa on kuin kauniissa ja rohkeissa. Tuskin tätä saadaan koskaan selville oli kyseessä sitten poliisi tai iltalehti.
Vastaa Viestiin