Päivän :)
-
Tänään kävin myös kamerat lävitse.
36 digikameraa ja 96 filmikameraa varastossa.
Nyt loppui hamstraaminen, mittee hittoa mie noilla kaikilla teen?
Menköön osa roskalavalle ja loput kirppujen sekaan torille..
Opiskatkin vielä pitäisi käydä lävitse...
Taidan olla hamstraaja, mitään ei osaa heittää poies..
36 digikameraa ja 96 filmikameraa varastossa.
Nyt loppui hamstraaminen, mittee hittoa mie noilla kaikilla teen?
Menköön osa roskalavalle ja loput kirppujen sekaan torille..
Opiskatkin vielä pitäisi käydä lävitse...
Taidan olla hamstraaja, mitään ei osaa heittää poies..
-
- Viesti:
Arktiset Askeleet lastentanssitapahtumaa kuvailin, aivan älyttömän taitavia tanssijoita ja hienoja esityksiä, välillä tempo oli niin uskomaton että kokeneempikin kuvaaja meinasi panikoida. Mutta hauskaa oli ja huomenna jatkuu.
En muista onko D800:n akku kestänyt aiemmin 1800 ruutua, mutta nyt näytti kestävän. (Osa noista torstaina jo kuvattu.)
En muista onko D800:n akku kestänyt aiemmin 1800 ruutua, mutta nyt näytti kestävän. (Osa noista torstaina jo kuvattu.)
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Virtaset olivat jo vuosien ajan yrittäneet saada lasta, kuitenkaan onnistumatta, joten he päättivät käyttää siitosisää saadakseen perheensä alulle. Sinä päivänä kun siitosisän piti saapua, herra Virtanen suuteli vaimoaan ja sanoi, "Minä lähden nyt, sen miehen pitäisi olla täällä pian".
Puoli tuntia myöhemmin ovelta ovelle kiertelevä vauvavalokuvaaja soitti ovikelloa toiveenaan tehdä kaupat.
"Hyvää huomenta rouva. Te ette tunne minua, mutta olen tullut..."
"Ei tarvitse kertoa, olenkin jo odottanu teitä," rouva Virtanen keskeytti.
"Niinkö?" valokuvaaja kysyi. "No hyvä, sillä olen erikoistunut lapsiin."
"Sitähän me mieheni kanssa toivoimmekin. Olkaa hyvä ja tulkaa peremmälle. No niin, mistä aloitetaan?" rouva Virtanen kysyi punastellen.
"Jättäkää kaikki minun huolekseni" valokuvaaja sanoi. "Yleensä yritän pari kertaa kylpyammeessa, kerran sohvalla ja ehkä pari kertaa sängylläkin. Joskus olohuoneen lattialla on myös kivaa, siellä voi todella levittäytyä"
"Kylpyammessa, olohuoneen lattialla?!" ihmetteli rouva
Virtanen, "No ei ihmekään ettei Matilla ja minulla ole onnistunut"
"Noh, rouva, ei kukaan meistä voi onnistua joka kerta. Mutta jos yritämme useista eri asennoista ja minä laukaisen
kuudesta tai seitsemästä kulmasta, niin uskon että tulos
miellyttää teitä."
"Toivottavasti tämä hoituu nopeasti" nielaisi rouva Virtanen.
"Rouva hyvä, minun työskentely tottumuksellani miehen täytyy saada työskennellä rauhassa. Olisi heinoa päästä sisään ja ulos viidessä minuutissa, mutta olen varma että te pettyisitte siihen."
"Niinpä tietenkin" rouva Virtanen myönteli. Valokuvaaja avasi salkkunsa ja otti esille valokuvia vauvoista. "Tämä tehtiin linja-auton päällä Helsingin keskustassa."
"Ei kai!" rouva Virtanen ihmetteli.
"Ja nämä kaksoset onnistuivat hyvin ottaen huomioon että heidän äitinsä kanssa oli erittäin vaikea työskennellä." valokuvaaja ojensi rouva Virtaselle kuvan.
"Hän oli vaikea...?" rouva Virtanen kysyi varovasti.
"Niin ikävä kyllä. Loppujen lopuksi jouduin viemään hänet Korkeasaareen saadakseni homman hoidettua kunnolla. Ihmisiä parveili ympärillämme nähdäkseen paremmin."
"Siis muut ihmiset näkivät?!" rouva Virtanen kysyi silmät täynnä ällistystä.
"Kyllä vain. Yli kolme tuntia siihen meni. Äiti valitti ja huuti koko ajan. Saatoin hädin tuskin keskittyä. Sitten alkoi jo hämärtää ja aloin räiskiä nopeammin. Lopulta kun oravat alkoivat nakerrella vehjettäni niin laukaisin loputkin."
Rouva Virtanen nojasi eteenpäin "Tarkoitatko että ne
todella alkoivat purra...öö....vehjettänne?"
"Kyllä vain, rouva. No niin, jos te olette valmis niin otan vain kolmijalkani esille, jotta pääsemme hommiin."
"Kolmijalan?" rouva Virtanen kysyi jo erittäin huolestuneena.
"Niin, rouva. Laitan vehkeeni sen päälle. Se on niin liian painava pidellä kun alan toimimaan. Rouva? Rouva?....hyvä Luoja, hän pyörtyi."
Puoli tuntia myöhemmin ovelta ovelle kiertelevä vauvavalokuvaaja soitti ovikelloa toiveenaan tehdä kaupat.
"Hyvää huomenta rouva. Te ette tunne minua, mutta olen tullut..."
"Ei tarvitse kertoa, olenkin jo odottanu teitä," rouva Virtanen keskeytti.
"Niinkö?" valokuvaaja kysyi. "No hyvä, sillä olen erikoistunut lapsiin."
"Sitähän me mieheni kanssa toivoimmekin. Olkaa hyvä ja tulkaa peremmälle. No niin, mistä aloitetaan?" rouva Virtanen kysyi punastellen.
"Jättäkää kaikki minun huolekseni" valokuvaaja sanoi. "Yleensä yritän pari kertaa kylpyammeessa, kerran sohvalla ja ehkä pari kertaa sängylläkin. Joskus olohuoneen lattialla on myös kivaa, siellä voi todella levittäytyä"
"Kylpyammessa, olohuoneen lattialla?!" ihmetteli rouva
Virtanen, "No ei ihmekään ettei Matilla ja minulla ole onnistunut"
"Noh, rouva, ei kukaan meistä voi onnistua joka kerta. Mutta jos yritämme useista eri asennoista ja minä laukaisen
kuudesta tai seitsemästä kulmasta, niin uskon että tulos
miellyttää teitä."
"Toivottavasti tämä hoituu nopeasti" nielaisi rouva Virtanen.
"Rouva hyvä, minun työskentely tottumuksellani miehen täytyy saada työskennellä rauhassa. Olisi heinoa päästä sisään ja ulos viidessä minuutissa, mutta olen varma että te pettyisitte siihen."
"Niinpä tietenkin" rouva Virtanen myönteli. Valokuvaaja avasi salkkunsa ja otti esille valokuvia vauvoista. "Tämä tehtiin linja-auton päällä Helsingin keskustassa."
"Ei kai!" rouva Virtanen ihmetteli.
"Ja nämä kaksoset onnistuivat hyvin ottaen huomioon että heidän äitinsä kanssa oli erittäin vaikea työskennellä." valokuvaaja ojensi rouva Virtaselle kuvan.
"Hän oli vaikea...?" rouva Virtanen kysyi varovasti.
"Niin ikävä kyllä. Loppujen lopuksi jouduin viemään hänet Korkeasaareen saadakseni homman hoidettua kunnolla. Ihmisiä parveili ympärillämme nähdäkseen paremmin."
"Siis muut ihmiset näkivät?!" rouva Virtanen kysyi silmät täynnä ällistystä.
"Kyllä vain. Yli kolme tuntia siihen meni. Äiti valitti ja huuti koko ajan. Saatoin hädin tuskin keskittyä. Sitten alkoi jo hämärtää ja aloin räiskiä nopeammin. Lopulta kun oravat alkoivat nakerrella vehjettäni niin laukaisin loputkin."
Rouva Virtanen nojasi eteenpäin "Tarkoitatko että ne
todella alkoivat purra...öö....vehjettänne?"
"Kyllä vain, rouva. No niin, jos te olette valmis niin otan vain kolmijalkani esille, jotta pääsemme hommiin."
"Kolmijalan?" rouva Virtanen kysyi jo erittäin huolestuneena.
"Niin, rouva. Laitan vehkeeni sen päälle. Se on niin liian painava pidellä kun alan toimimaan. Rouva? Rouva?....hyvä Luoja, hän pyörtyi."
-
-
Tuommoinen juttu:
http://sulantoblog.fi/olympus-e-m1-pare ... kyyksilla/
Lainaus:
"En ole verrannut Olympus E-M1 ja Nikon D4 -kameroita vierekkäin, mutta luotan taitavien D4-käyttäjien kokemuksiin ja kun vertaan niitä kuvauskokemuksiini omilla kameroillani, niin päättelen, että Nikon D4 on huonompi korkeilla herkkyyksillä kuin Olympus E-M1."
Lainaus:
"En ole verrannut Olympus E-M1 ja Nikon D4 -kameroita vierekkäin, mutta luotan taitavien D4-käyttäjien kokemuksiin ja kun vertaan niitä kuvauskokemuksiini omilla kameroillani, niin päättelen, että Nikon D4 on huonompi korkeilla herkkyyksillä kuin Olympus E-M1."
-
Hiton hyvin sanottu, oly-uskovaisista ;-)rtfm kirjoitti:Tuommoinen juttu:
Lainaus:
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
Vai D4 käyttäjien osaamattomuutta?OskuK kirjoitti:Hiton hyvin sanottu, oly-uskovaisista ;-)rtfm kirjoitti:Tuommoinen juttu:
Lainaus:
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Niin. Jos ammattilaisilta kysytään että onko kamerasi todella hyvä, he luultavasti sanovat että ei, se on tuolainen tyydyttävä. Sen sijaan jos mäkkitypiltä kysytään iphonesta ja oly-uskovaiselta omasta pikkukamerastaan, niin mielipide on luultavasti paljon suureellisempi, melkein levitoiva?kribe kirjoitti:Vai D4 käyttäjien osaamattomuutta?OskuK kirjoitti:Hiton hyvin sanottu, oly-uskovaisista ;-)rtfm kirjoitti:Tuommoinen juttu:
Lainaus:
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
Olyt eivät kennokokonsa takia ole kummoisia korkeilla herkkyyksillä, mutta aika käsi saa olla kuvankäsittelytaidoiltaan jos tämä pitää paikkansa:OskuK kirjoitti:Niin. Jos ammattilaisilta kysytään että onko kamerasi todella hyvä, he luultavasti sanovat että ei, se on tuolainen tyydyttävä. Sen sijaan jos mäkkitypiltä kysytään iphonesta ja oly-uskovaiselta omasta pikkukamerastaan, niin mielipide on luultavasti paljon suureellisempi, melkein levitoiva?kribe kirjoitti:Vai D4 käyttäjien osaamattomuutta?OskuK kirjoitti: Hiton hyvin sanottu, oly-uskovaisista ;-)
Tai sitten näillä "ammattilaisilla" on aika pirun kovat laatuvaatimukset.Keskustelijat -kaikki Nikon D4 -kuvaajia- olivat yhtä mieltä, että korkein käyttökelpoinen herkkyys on ISO 2000 – 2500 tienoilla ja korkeintaan ISO 3200.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
- Viesti:
Mäkkityyppi=iSheepOskuK kirjoitti:Sen sijaan jos mäkkitypiltä kysytään iphonesta ja oly-uskovaiselta omasta pikkukamerastaan, niin mielipide on luultavasti paljon suureellisempi, melkein levitoiva?
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Lisää samaa huumoria ja rehellinen tunnustus että hän ei enää "testeissään" toimi Fujin myynnin edistäjänä vaan nyt on edessä uudet merkit ja haasteet. http://sulantoblog.fi/en-ole-enaa-x-kuvaaja/
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Varmaan tietty totuus tuokin, aivan kuten se että Saab 96 on Ferraria parempi sorateillä suurilla nopeuksilla. Eli muistoesinekuva käsivaralta aukolla f/1.4 hämärässä on Olympus E-M1:llä otettuna parempilaatuinen kuin Nikon D4:lla otettu aukon f/1.4 kuva.rtfm kirjoitti:Tuommoinen juttu:
Lainaus:
Viimeksi muokannut määvaan, Kesä 04, 2014 8 : 28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
- Viesti:
rtfm kirjoitti:Tuommoinen juttu:
Lainaus:
Olihan tuo sarkaa?
-
- Viesti:
-
Mitähän merkkiä Sulanto mahtaa ylistää tulevaisuudessa?rtfm kirjoitti:Lisää samaa huumoria ja rehellinen tunnustus että hän ei enää "testeissään" toimi Fujin myynnin edistäjänä vaan nyt on edessä uudet merkit ja haasteet. http://sulantoblog.fi/en-ole-enaa-x-kuvaaja/
..
-
http://www.digitarvike.fi/sigma_24-70mm ... _hsm_nikon
En tiedä lisääkö vai vähentääkö tämmöiset kaupan luotettavuutta.
En tiedä lisääkö vai vähentääkö tämmöiset kaupan luotettavuutta.