kuvaesitys
-
- Viesti:
kuvaesitys
olen suunnittelemassa valokuvista koostuvaa esitystä jossa olisi taustamusiikkina yksi musiikkiesitys ja vaihtuvia valokuvia parikymmentä ja koko viritys toimisi digitaalisessa valokuvakehyksessä luuppina. Millähän ohjelmalla tuollaisen kyhäisi kivuttomasti? Kehykset ymmärtävät kai jotain tiedostomuotoja joten se hieno show pitäisi tallentaa jollakin sellaisella. Ei ole tuollaista kehystä vielä joten en osaa kysyä järkeviä mutta jos joku on tuollaisen esityksen tehnyt niin varmaan osaisi neuvoa.
kestän hyvinkin rajua kehumista!
-
- Viesti:
Neuvon nyt lämpimikseni vaikka en tiedä mitään. :-) Itse lähtisin ihan siitä kehyksen hommaamisesta liikkeelle. Olettaisin että kaikkein halvimmat ei ehkä tue musiikin toistoa. Omaa kokemusta noista ei ole, mutta jotenkin tuntuu hassulta että parin Sonyn 10" kehyksen hinnalla saa iPad:in Retina-näytöllä. Ei tosin varmaakaan halvimmasta päästä nämä: http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... vakehykset
Halvempia malleja: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... &langId=22
Halvempia malleja: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... &langId=22
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
ihan hyvä neuvo, johtaja Rockford. Se kehys ei nyt vaan ole käsillä. Katoin yhtä antamaasi linkkiä ja tuohon taitaa tarvita softan millä voi koostaa videofilmejä(kin) eli tallennusmuotoina oli mpeg1 esimerkiksi. Windowsin koneissa on useimmiten movie maker tai vastaava, sillä voisi onnistua....Odotellaan, ehkä joku osaa neuvoa vaikka tietäisikin. Me osataan neuvoa vaikka emme tietäisikään :)
-
- Viesti:
Eikös noissa kehyksissä ole itsestään jo tuollaista kuvashowta ja siihen erilaisia kuvanvaihtotehosteita? Eli kuvat vaan sinne, musa soimaan jostain ja klikkaa play ja siinä se?
Näin olen ainakin nähnyt useissa kaupoissa niitä esiteltävän?
EDIT: Esim. tuossa on diaesitys taustamusiikilla...
http://www.pixmania.fi/digitaalinen-val ... 227-a.html
Näin olen ainakin nähnyt useissa kaupoissa niitä esiteltävän?
EDIT: Esim. tuossa on diaesitys taustamusiikilla...
http://www.pixmania.fi/digitaalinen-val ... 227-a.html
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
-
- Viesti:
Tätä minäkin mietin. Luulisi että näin tehden kuvanlaatukin olisi parempi kuin videota toistaen. Mutta vahvalla mutulla mennään edelleen.Force75 kirjoitti:Eikös noissa kehyksissä ole itsestään jo tuollaista kuvashowta ja siihen erilaisia kuvanvaihtotehosteita? Eli kuvat vaan sinne, musa soimaan jostain ja klikkaa play ja siinä se?
-
- Viesti:
kiitoksia, taas pikkusen etiäpäin.
Kun olisikin se laite käsillä niin näkisi heti mikä on homman nimi. Mutta perusjuttu tuolla laitteella voisi onnistua helpostikin. Eli kehyksessä olisi oma softa esityksen tekoon. Se riittäisikin minimisuoritukseen.
Mutta edelleen kaipaisin vinkkiä siitä millä erillisellä softalla tuon esityksen voisi tehdä kotikoneella valmiiksi. Ties vaikka innostuisin tekemään maksimisuorituksen....
Kun olisikin se laite käsillä niin näkisi heti mikä on homman nimi. Mutta perusjuttu tuolla laitteella voisi onnistua helpostikin. Eli kehyksessä olisi oma softa esityksen tekoon. Se riittäisikin minimisuoritukseen.
Mutta edelleen kaipaisin vinkkiä siitä millä erillisellä softalla tuon esityksen voisi tehdä kotikoneella valmiiksi. Ties vaikka innostuisin tekemään maksimisuorituksen....
-
- Viesti:
Itse olen kolmen eri edullisen kehyksen kanssa räpeltänyt. Sonyssa taisi olla mahdollista soittaa MP3-musiikkia kuvien taustalla tai sitten pyörittää MPEG-videota. Muissa ei ollut edes kaiutinta. Ensimmäisessä tavassa ei ole mitään mahdollisuutta synkronoida musiikkia kuviin, toisessa taas on sitten MPEG-videon resoluutiotkin, noissa kehyksissä ei ole (ollut) suuria prossutehoja. Tuo Sigmatek näyttää hyvinkin edulliselta tuohon näytön kokoon nähden.
Perusongelma taitaa olla ihan sama kuin missä tahansa tuollaisessa kuvaesityksessä, tietääkseni ei ole mitään yhtenäistä standardia synkronoida erillisiä kuvia ja taustamusiikkia esitykseksi. Video on ainoa varma ja laajemmin tuettu tapa. Usein jos joku ohjelma tarjoaa kunnollista kuvien ja äänen synkronia, niin esitys pitää sillä myös esittää.
Tuollaista kuvanesitysvideota olen rakennellut Adoben Premiere Elementsillä ja Mac:n iMoviella, onnistuu melko sujuvasti. Joskus aikoinaan kokeilin myös Windowsin Movie Makeria, toivottavasti siinä on nykyään vähän helpompi tapa tehdä tuo asia. Jopa Picasa osaa tehdä slideshow:n musiikilla ja muuttaa sen videoksi, tosin asetukset lienevät aika rajoitetut.
Itse lähtisin myös tutkimaan, mitä videoformaattia haluamanlaisesi kehys tukee (oikeasti) ja sitten kokeilemaan videon rakentamista.
Perusongelma taitaa olla ihan sama kuin missä tahansa tuollaisessa kuvaesityksessä, tietääkseni ei ole mitään yhtenäistä standardia synkronoida erillisiä kuvia ja taustamusiikkia esitykseksi. Video on ainoa varma ja laajemmin tuettu tapa. Usein jos joku ohjelma tarjoaa kunnollista kuvien ja äänen synkronia, niin esitys pitää sillä myös esittää.
Tuollaista kuvanesitysvideota olen rakennellut Adoben Premiere Elementsillä ja Mac:n iMoviella, onnistuu melko sujuvasti. Joskus aikoinaan kokeilin myös Windowsin Movie Makeria, toivottavasti siinä on nykyään vähän helpompi tapa tehdä tuo asia. Jopa Picasa osaa tehdä slideshow:n musiikilla ja muuttaa sen videoksi, tosin asetukset lienevät aika rajoitetut.
Itse lähtisin myös tutkimaan, mitä videoformaattia haluamanlaisesi kehys tukee (oikeasti) ja sitten kokeilemaan videon rakentamista.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
- Viesti:
Itse tein joskus tuollaisen esityksen Flashillä. Sehän on vähän fiksumpi kuin video kun saa myös vektorigrafiikkaa mukaan. Siitä on kyllä jo pieni ikuisuus aikaa, Flash oli silloin aika uusi keksintö.olli R kirjoitti:Perusongelma taitaa olla ihan sama kuin missä tahansa tuollaisessa kuvaesityksessä, tietääkseni ei ole mitään yhtenäistä standardia synkronoida erillisiä kuvia ja taustamusiikkia esitykseksi. Video on ainoa varma ja laajemmin tuettu tapa.
Google näytti myös löytävän muutamia ohjelmia videomuotoisten diashow-esitysten tekoon. Powerpoint osaa ilmeisesti myös kääntää esityksen videoksi.olli R kirjoitti:Jopa Picasa osaa tehdä slideshow:n musiikilla ja muuttaa sen videoksi, tosin asetukset lienevät aika rajoitetut.
-
- Viesti:
hienoa, se että muillakin on ongelmia tämän kanssa :).
Katoin Powerpointin ja jotain sillä saa aikaseksi mutta tallennusmuoto onkin ongelma, tuskin kehys tukee ppt-esityksiä.
Premier Elements pyöri mielessä, sehän ei olisi edes kallis. Mutta on se kallis jos teen vain yhden perusjutun ja se on siinä.
Moviemaker on koneessa mutta eka rykäys soitti kyllä musiikin, mp3, mutta kuvien vaihtuminen oli outoa, yksi kuva saattoi olla 15 sekuntia ja seuraava 3 ja välillä ruutu pimeänä. Ihan tuollaista en ollut aatellut.
Mielenkiintoista puuhastelua tämäkin. Pitää hommata se kehys, ehkä siinä on jo leivottu sisään jotain toimintoja. Mutta jatketaan juttua silti, olisi hyvä kehitellä tästä vaikka presentaatioita kiinnostuneille katsojille eri aihepiireistä ja erilaisilla tehosteilla. Sekin riittää että itse puuhastelu on kivaa vaikka se esitys ei sitten olekaan.
Katoin Powerpointin ja jotain sillä saa aikaseksi mutta tallennusmuoto onkin ongelma, tuskin kehys tukee ppt-esityksiä.
Premier Elements pyöri mielessä, sehän ei olisi edes kallis. Mutta on se kallis jos teen vain yhden perusjutun ja se on siinä.
Moviemaker on koneessa mutta eka rykäys soitti kyllä musiikin, mp3, mutta kuvien vaihtuminen oli outoa, yksi kuva saattoi olla 15 sekuntia ja seuraava 3 ja välillä ruutu pimeänä. Ihan tuollaista en ollut aatellut.
Mielenkiintoista puuhastelua tämäkin. Pitää hommata se kehys, ehkä siinä on jo leivottu sisään jotain toimintoja. Mutta jatketaan juttua silti, olisi hyvä kehitellä tästä vaikka presentaatioita kiinnostuneille katsojille eri aihepiireistä ja erilaisilla tehosteilla. Sekin riittää että itse puuhastelu on kivaa vaikka se esitys ei sitten olekaan.
-
-
- Viesti:
Trialina saisi uusimman Nero Visionin niin voisi treenailla. Jos en 30 päivässä sillä saisi perusesitystä kasaan niin en osta.
Ei ole vielä selvinnyt mitä formaatteja kehys tukee mutta kunhan saan tuon käsiini niin sitten selviää. mpegit kai aika yleisiä formaatteja ja ehkä mp3. Mutta tällä hetkellä en tiedä tuon laitteen kykyjä.
Ei ole vielä selvinnyt mitä formaatteja kehys tukee mutta kunhan saan tuon käsiini niin sitten selviää. mpegit kai aika yleisiä formaatteja ja ehkä mp3. Mutta tällä hetkellä en tiedä tuon laitteen kykyjä.
-
Ääni Nerolle.
Sillä saa varsin hyvää jälkeä.
Itse teen nykyään slide showt premierillä, joka on reilua overkilliä, mutta saapahan esityksen useisiin videomuotoihin ja ajoitukset niin tarkoiksi kuin haluaa ja efektit sen mukaan mitä osaaminen antaa myöden. Tätä tapaa en kuitenkaan heti alkuun voi suositella muille.
Sillä saa varsin hyvää jälkeä.
Itse teen nykyään slide showt premierillä, joka on reilua overkilliä, mutta saapahan esityksen useisiin videomuotoihin ja ajoitukset niin tarkoiksi kuin haluaa ja efektit sen mukaan mitä osaaminen antaa myöden. Tätä tapaa en kuitenkaan heti alkuun voi suositella muille.
-------------------------------
MarkoH
MarkoH
-
- Viesti:
Ei varmaankaan, mutta kuten kirjoitin yllä sillä voi tehdä ainakin tämän ohjeen mukaan myös videota: http://office.microsoft.com/en-us/power ... 36763.aspxvekenoma kirjoitti:Katoin Powerpointin ja jotain sillä saa aikaseksi mutta tallennusmuoto onkin ongelma, tuskin kehys tukee ppt-esityksiä.
Eihän tuo varmasti paras työkalu tuohon ole...
-
"olen suunnittelemassa valokuvista koostuvaa esitystä jossa olisi taustamusiikkina yksi musiikkiesitys ja vaihtuvia valokuvia parikymmentä ja koko viritys toimisi digitaalisessa valokuvakehyksessä luuppina."
Tässä myyntimiehen näkemystä aiheeseen.
Mieti tarkkaan mitä esitystäsi katselevat ihmiset hakevat/tarvitsevat/mistä ovat kiinnostuneita ja tarjoa sitä!
Laitteet ovat vain osa kokonaisuudesta.
Valokuvaus on taidetta mutta kuvien vieminen ihmisten tietoisuuteen jotain ihan muuta.
Itse olen ollut omien kuva-/videojuttujeni kanssa painiskelemassa saman ongelman kanssa usein. Kaikki riippuu tilanteesta ja euroista. Kuinka iso tila ja ääni- ja valomaailma ympärillä? Kuinka lähellä katsojat ja pitääkö katsojat koukuttaa? Onko kilpailevia vastaavia juttuja ympärillä.
Omat tilanteet lähinnä messuilla ja näyttelyissä. Omassa työssäni katsojan koukuttamisen ja houkuttelun tarve suuri.
Oma perusratkaisu on litteä telkkari johon show pyörimään. Useimmiten show läppärillä ja TV piuhan päähän. Telkkari jossa digitaalinen sisäänmeno on useimmiten kaupassa halvempi kuin vuokrata tilan järjestäjältä. Laite jolla ohjelma luodaan on jo olemassa joten siitä ei tule kuluja. Jos tila ja tilanne mahdollistaa, niin lisäkaiuttimet.
Oman kokemukseni mukaan koolla on väliä. Ihmiset eivät tule tihrustamaan laitteen viereen vaan mieluummin katsovat muutaman askeleen päästä ja samalla jutustavat ja kyselevät shown tekijältä lisätietoja katsellessaan.
Varo kuitenkin kuviesi takana olevan äänen kanssa jottei tule ongelmia tekijänoikeuksien kanssa varsinkin jos menet maailmalle sen esityksesi kanssa.
Lopputuloksen on parhaimmillaan telkkari matkamuistona ja nippu hyviä kontakteja.
Tässä myyntimiehen näkemystä aiheeseen.
Mieti tarkkaan mitä esitystäsi katselevat ihmiset hakevat/tarvitsevat/mistä ovat kiinnostuneita ja tarjoa sitä!
Laitteet ovat vain osa kokonaisuudesta.
Valokuvaus on taidetta mutta kuvien vieminen ihmisten tietoisuuteen jotain ihan muuta.
Itse olen ollut omien kuva-/videojuttujeni kanssa painiskelemassa saman ongelman kanssa usein. Kaikki riippuu tilanteesta ja euroista. Kuinka iso tila ja ääni- ja valomaailma ympärillä? Kuinka lähellä katsojat ja pitääkö katsojat koukuttaa? Onko kilpailevia vastaavia juttuja ympärillä.
Omat tilanteet lähinnä messuilla ja näyttelyissä. Omassa työssäni katsojan koukuttamisen ja houkuttelun tarve suuri.
Oma perusratkaisu on litteä telkkari johon show pyörimään. Useimmiten show läppärillä ja TV piuhan päähän. Telkkari jossa digitaalinen sisäänmeno on useimmiten kaupassa halvempi kuin vuokrata tilan järjestäjältä. Laite jolla ohjelma luodaan on jo olemassa joten siitä ei tule kuluja. Jos tila ja tilanne mahdollistaa, niin lisäkaiuttimet.
Oman kokemukseni mukaan koolla on väliä. Ihmiset eivät tule tihrustamaan laitteen viereen vaan mieluummin katsovat muutaman askeleen päästä ja samalla jutustavat ja kyselevät shown tekijältä lisätietoja katsellessaan.
Varo kuitenkin kuviesi takana olevan äänen kanssa jottei tule ongelmia tekijänoikeuksien kanssa varsinkin jos menet maailmalle sen esityksesi kanssa.
Lopputuloksen on parhaimmillaan telkkari matkamuistona ja nippu hyviä kontakteja.
-
- Viesti:
täällähän on oltu ahkerina!
Tämä eka show (se on englantia) tehdään tuolle kehykselle ja siinä on omat rajoituksensa toki. Mutta on etunsakin, laite voi toimia vaikka kahvipöydässä tai kierrellä eri katsojilla eri huoneissa. Jollain tavalla siis intiimi suhde katsojan ja pienen kehyksen välillä.
Mutta jos tuo moviemaker (se on ilmainen)alkaa tottelemaan niin seuraava esitys onkin sitten vaikka telkkariruutuun ja musiikki-puhe-efektillä varustettuna. Tämä homma on alkanut nyt kiinnostamaan enempikin kuin vain tämän ensimmäisen tekeminen. Jostain aloitettava.
Nero Vision ja Pinnacle merkitään ylös, aiemmin ollut jo Premier Elements. Kiitoksia, ja jatkellaan aiheesta jos jotain uutta ilmaantuu.
Tämä eka show (se on englantia) tehdään tuolle kehykselle ja siinä on omat rajoituksensa toki. Mutta on etunsakin, laite voi toimia vaikka kahvipöydässä tai kierrellä eri katsojilla eri huoneissa. Jollain tavalla siis intiimi suhde katsojan ja pienen kehyksen välillä.
Mutta jos tuo moviemaker (se on ilmainen)alkaa tottelemaan niin seuraava esitys onkin sitten vaikka telkkariruutuun ja musiikki-puhe-efektillä varustettuna. Tämä homma on alkanut nyt kiinnostamaan enempikin kuin vain tämän ensimmäisen tekeminen. Jostain aloitettava.
Nero Vision ja Pinnacle merkitään ylös, aiemmin ollut jo Premier Elements. Kiitoksia, ja jatkellaan aiheesta jos jotain uutta ilmaantuu.