Tuotteiden kuvailuun esim. taivutettava taustalevy tms

Kaikenlaiset DIY-projektit, rakentelut jne. ***Uusi*** 12.1.2008
andynen

Tuotteiden kuvailuun esim. taivutettava taustalevy tms

Viesti Kirjoittaja andynen »

Terve!

Muistelisin ehkä täälläkin olleen joskus threadia siitä, että miten saisi itse tehtyä sopivan DIY ministudion tuotteiden kuvaamiselle eli valkoinen tausta ja spotit esim. sivuille ständeillä.

Hakusessa olisi käsittääkseni jokin sopivasta materiaalista oleva valkoinen levy, jota taivutetaan pöydälle (ja taivutus niin että menee smoothisti taitekohta). Mikä materiaaliksi?! Ja millaisin systeemein kiinni pöytään?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Aika paljon varmaan riippuu siitä, miten paljon ajattelit tuota käyttää, onko systeemi kiinteästi paikallaan ja kuinka isoja asioita kuvaat. Ei tuo kuitenkaan mitään suurta rakettitiedettä ole.

Itse kuvaan silloin tällöin suunnilleen kameran kokoisia asioita. Yksinkertaisimmillaan laitan A3 mattakartongin kaarelle lehtikoteloa vasten ja teippaan koteloon ja pöytään. Etuviistoon pikkusalama boxissa ja toiselle sivulle heijastin. Esineen kiiltojen mukaan sitten lisää jotain heijastinta/varjostinta ympärille. 100 millisellä makrolla kuvaamaan.

Teipin sijalla vähän parempi on puristimet (vaikka Biltemasta käsipuristimia). Kartongin sijaan toimii matta tai kiiltävä pehmeä muovilevy (Etola http://tuotteet.etra.fi/fi/g2227148/0/p ... stusalusta). Esineen alle voi kiillon tehdä myös lasi- tai polykarbonaattilevyllä. Erilaiset valmiit telineet taustalle nopeuttavat ja tukevoittavat. Valoteltan avulla voi poistaa epämääräisiä kiiltoja. Kiinteillä kuumavaloilla saa valojen sommittelua helpommaksi. Ja vähän riippuen tilanteesta voi miettiä muutakin kuin valkoista tasaista taustaa.

Jos pitää valaista alta, niin sitten aletaan jo tarvita valmiiksi kaarelle taivutettua polykarbonaattia tai vastaavaa. Tällöin voi jo tutustua valmiisiin tuotekuvauspöytiinkin.
ilek2

Etolasta saa monenlaisia muovilevyjä

Viesti Kirjoittaja ilek2 »

Itse ostin joskus Helsingin Lampputien Etolasta mustia ja valkoisia muovilevyjä, joissa toinen puoli on kiiltävä ja toinen matta. Siellä oli valtava valikoima eri värisiä ja paksuisia, metritavarana myytäviä muovilevyjä. Hintaa en enää muista, mutta muistelen ison nivaskan erikokoisia levyjä lähteneen muutamalla kympillä.
antonow
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonow »

Minulla on samaan käyttöön hankittu valkoinen rullaverho.
Nopea pystyttää/purkaa ja helppo kuljettaa.
Tällasta jälkeä tulee:

Kuva
May Day still life by Antti Tassberg, on Flickr
belgia

Taustamuovilevy

Viesti Kirjoittaja belgia »

Huonekaluliikkeet myyvät nimellä "lattiasuoja"
- Hinta vaihtelee 20 - 118 euroon
- Ikea on halvin ja Etola on vähän kalliimpi.

Itse olen maksanut 30€
Perry

Viesti Kirjoittaja Perry »

Jos tarvitsen valkoisen taustan, virittelen paikoilleen Foban muovisen taustan http://www.profotshop.de/produkte/foba/ ... last-weiss

Eli tuo on tuommoista lötköä muovia joka pitää viritellä kiinni joillain nipistimillä tms. Joskus noita sai Suomestakin (saako vieläkin?)

Plussaa:
- Neutraalin valkoinen (samaa ei voi sanoa joistain mikälie-virityksistä)
- Pestävissä
- Löytyy muitakin värejä kuin valkoinen http://www.profotshop.de/produkte/foba/ ... r%C3%BCnde
andynen

Viesti Kirjoittaja andynen »

Kiitos kaikille näistä vinkeistä. Itseasiassa ei varsinaisesti omaan käyttöön ollut ajatus, niin yritin hieman hahmotella vaihtoehtoja.

Käsittääkseni kaverillani olisi tarkoitus kuvata hyvin eri kokoisia esineitä eikä aikaa askarteluun. Ts. valmis pöytäkin voisi tulla kyseeseen.

Mutta ehdottomasti hyviä nuo materiaalivaihtoehdot. Kiitos niistä.
Vastaa Viestiin