Sony DSC-V1

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
atta

Sony DSC-V1

Viesti Kirjoittaja atta »

Onko kenelläkään kokemuksia V1:stä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tuomoli

On

Viesti Kirjoittaja tuomoli »

Mulla on tollainen laite. Kokemukseni ovat hyvinkin positiivisia. Kuvat tuntuvat onnistuvan lähes aina. Erilaisia ohjelmia yms. säätöjä kamerasta löytyy tarpeisiini riittävästi.

Kielteisimpänä puolena pitäisin laitteen suurehkoa kokoa esim. p-10:iin verrattuna. p-10 menee mielestäni hyvin taskuun, v1 tuntuvasti paksumpana ei sovi millään.

Pidän "kivana" myös videointimahdollisuutta kameran IP valoa käyttäen. Pätkiä voi ottaa vaikka kuinka hämärässä ja niistä on tullut varsin hauskoja.

Voin suositella.
rammu

Viesti Kirjoittaja rammu »

Mina ostin myös moisen Saksassa käydessäni. Maksoi 649 € suoraan kaupan hyllyltä.
Mitä tässä olen kokeilemaan ehtinyt niin erittäin tyytyväinen olen kuvanlaatuun ja terävyyteen. Itseprintatut kuvatkin ovat (ainakin omasta mielestäni ja ainakin teknisesti) erittäin hyviä.
Mitä tässä olen vähän haikaillut on sovitin, jolla voisi ottaa suodattimia käyttöön, mutta sikäli kuin olen suomalaisilta kauppiailta kuullut, sellaisen saa vain objektiivilisäkkeen yhteydessä yhtenä pakettina.Tämä vähän ihmetyttää, sillä eivät kaikki objektiivilisäkettä halua. Ei kyllä löytynyt Saksankaan kaupoista pelkkää lisäkettä, ainakaan vielä. Toisaalta postimyyntiliikkeet Saksassa kyllä niitä mainostavat, löytyykö tosi paikan tullen, on toinen juttu.
Acumen

Viesti Kirjoittaja Acumen »

rammu kirjoitti:Mina ostin myös moisen Saksassa käydessäni. Maksoi 649 € suoraan kaupan hyllyltä.
Mitä tässä olen kokeilemaan ehtinyt niin erittäin tyytyväinen olen kuvanlaatuun ja terävyyteen. Itseprintatut kuvatkin ovat (ainakin omasta mielestäni ja ainakin teknisesti) erittäin hyviä.
Mitä tässä olen vähän haikaillut on sovitin, jolla voisi ottaa suodattimia käyttöön, mutta sikäli kuin olen suomalaisilta kauppiailta kuullut, sellaisen saa vain objektiivilisäkkeen yhteydessä yhtenä pakettina.Tämä vähän ihmetyttää, sillä eivät kaikki objektiivilisäkettä halua. Ei kyllä löytynyt Saksankaan kaupoista pelkkää lisäkettä, ainakaan vielä. Toisaalta postimyyntiliikkeet Saksassa kyllä niitä mainostavat, löytyykö tosi paikan tullen, on toinen juttu.
Tuo Sonyn sovitin lienee VAD-VHA mallinimeltään, ja ainakin jenkeissä se on erikseen myytävänä saatavilla, mielestäni olen sen jossain Saksalaisessa verkkokaupassakin ohimennen nähnyt.

PS. Jos jotakuta kiinnostaa, minulla olisi myynnissä uudet ja käyttämättömät Sonyn VCL-DEH 17V teleobjektiivi sekä VCL-DEH 07V laajakulmaobjektiivi juuri kyseiseen Sonyn V-1 kameramalliin. Molemmat linssit ovat Sonyn omia, "Ultra high quality" -kuvauksella varustettuja tuotteita. Näiden kummankin mukana tulee omat linssiadapterit, joiden avulla saa kiinni myös muita 52mm tai 58mm objektiiveja/suodattimia/yms.

Jos kiinnostaa, kirjoita tai soita acumen@kolumbus.fi / 050 525 1135.

Milan Kolarovic
Vastaa Viestiin