Piippalakki firmis

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
camera

Piippalakki firmis

Viesti Kirjoittaja camera »

toimiiko siinä TTL muulloinkin kuin vain M-asennossa? onko 3200 paljon huonompi kuin 1600, joka sekään ei ole liian hyvä vakiona.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nikorasa

Viesti Kirjoittaja nikorasa »

Mistäs tuon piippalakki firmiksen sais?
nikorasa

Viesti Kirjoittaja nikorasa »

löyty
olli R
Viesti:

Re: Piippalakki firmis

Viesti Kirjoittaja olli R »

camera kirjoitti:toimiiko siinä TTL muulloinkin kuin vain M-asennossa? onko 3200 paljon huonompi kuin 1600, joka sekään ei ole liian hyvä vakiona.
TTL-valotusmittaus, TTL-salamamittaus, TTL-tarkennus vai TTL-etsin? (TTL = Through The Lens, linssin läpi).
No, oli mikä tahansa edellisistä, niin eipä firmwaren vaihto noille mitään tee. Kaikki toimivat kaikissa 300D:n kuvaustiloissa. Jopa M-tilassa salama toimii E-TTL:nä, toisin kuin esimerkiksi Canonin G-sarjalaisissa.

Ilmeisesti puhut tuosta Wasian firmwaresta, jossa tuo ISO3200 on tarjolla. Jälki sillä on kyllä aika karmeaa. Käyttäisin vain, jos on pakko saada joku kuva aikaan. Ehkä jollakin Neat Imagella saa sitä puhdistettua kohinasta.
camera

ainakin mulla kun ruuvaa M42 linssin paikoilleen, valotusmittari liikkuu vain M-asennossa.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

camera kirjoitti:ainakin mulla kun ruuvaa M42 linssin paikoilleen, valotusmittari liikkuu vain M-asennossa.
Entäs Av moodissa? Tuossa moodissa m42 optiikkojen pitäisi toimia loistokkaasti (tai ainakin kaikissa muissa testaamissani canoneissa on toiminut).
camera

stupid me! Av mode toimii hienosti, kamera säätää valotusajan. tottakai!

olen turhaan kikkaillut M-moodissa.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

camera kirjoitti:ainakin mulla kun ruuvaa M42 linssin paikoilleen, valotusmittari liikkuu vain M-asennossa.
Missä muussa tilassa valotusmittari koskaan liikkuu 300D:ssä?
camera

olli R kirjoitti:
Missä muussa tilassa valotusmittari koskaan liikkuu 300D:ssä?
joo. kunhan kokeilin oletteko perillä kameroista ;-)
Vastaa Viestiin