Canon EOS 6D
-
Onko muut kutosen omistajat huomanneet mitään ihmeellistä Av ja Tv:llä kuvatessa?
Mulla on nyt alkanut tekemään sellaista, että laukaisimen viereinen rulla ei muutakkaan aukkoa tai valotusaikaa. Kuvaustilojen tai kameran sammutuskaan ei auta, vasta kun painaa laukaisimen puoleen väliin jossain muussa esim. M -tilassa niin se palauttaa toiminnan. Tätä on nyt tapahtunut yhteensä viitisen kertaa, joista kaksi eilen.
Rullassa ei ole vikaa, koska säädöt ei muutu akkukahvastakaan vierittämällä.
Mulla on nyt alkanut tekemään sellaista, että laukaisimen viereinen rulla ei muutakkaan aukkoa tai valotusaikaa. Kuvaustilojen tai kameran sammutuskaan ei auta, vasta kun painaa laukaisimen puoleen väliin jossain muussa esim. M -tilassa niin se palauttaa toiminnan. Tätä on nyt tapahtunut yhteensä viitisen kertaa, joista kaksi eilen.
Rullassa ei ole vikaa, koska säädöt ei muutu akkukahvastakaan vierittämällä.
http://www.kuvausmakinen.fi
Insta: @mygearphoto
-
En tiedä muusta, mutta syynä voisi hyvin olla kiinan ihme. Oma vanha Nissin Di622 ei välähdä 6D:llä ollenkaan. En tosin ole päässyt testaamaan muita salamia, että onko vika kamerassa vai yhteensopivuudessa.hb81 kirjoitti:Törmäsinpä ongelmaan tuikkuleikkien kanssa tämän uuden rungon kanssa.
Löytyy siis pari 580ex salamaa ja lähettimenä käyttänyt Yongnuo st-e2.
Edellisellä 30D rungolla kaikki toimi moitteetta ja sain säädeltyä salamien tehoa kamerasta käsin tavalla tai toisella.
Nyt en millään saa tuikkua välkkymään enempää eikä vähempää.
Vain perus välähdys joka ei hämärässä riitä.
Mutta luulen myös ettei tuikut välähdä synkassa kameran sulkimen kanssa jostain syystä.
Koska vaikka laitan molemmat valot kohteeseen kiinni ja laukaisen, niin kohde on pimeä.
Rungossa itsessään on paljon säätö mahdollisuuksia, mutta olisikohan syypäänä tuo kiinan ihme?
Vinkkejä?
-speedou-
-
Ja tosiaan myöhemmin huomasin, että highspeed sync päällä se valaisee kohteen.
Jos pudottaa suljinnopeuden alle highspeed ajan, niin kohde jää valaisematta.
Välähtelee kyllä, mutta ei valaistu.
Luulen että kyse on kiinan ihmeestä, mutta onneksi nyt tuo highspeed sync helpotti hieman.
Ei tartte ihan heti tilata pocket wizardeja :)
Jos pudottaa suljinnopeuden alle highspeed ajan, niin kohde jää valaisematta.
Välähtelee kyllä, mutta ei valaistu.
Luulen että kyse on kiinan ihmeestä, mutta onneksi nyt tuo highspeed sync helpotti hieman.
Ei tartte ihan heti tilata pocket wizardeja :)
-
Di622 mkII:lla toimii moitteettaSpeedou kirjoitti:En tiedä muusta, mutta syynä voisi hyvin olla kiinan ihme. Oma vanha Nissin Di622 ei välähdä 6D:llä ollenkaan. En tosin ole päässyt testaamaan muita salamia, että onko vika kamerassa vai yhteensopivuudessa.hb81 kirjoitti:Törmäsinpä ongelmaan tuikkuleikkien kanssa tämän uuden rungon kanssa.
Löytyy siis pari 580ex salamaa ja lähettimenä käyttänyt Yongnuo st-e2.
Edellisellä 30D rungolla kaikki toimi moitteetta ja sain säädeltyä salamien tehoa kamerasta käsin tavalla tai toisella.
Nyt en millään saa tuikkua välkkymään enempää eikä vähempää.
Vain perus välähdys joka ei hämärässä riitä.
Mutta luulen myös ettei tuikut välähdä synkassa kameran sulkimen kanssa jostain syystä.
Koska vaikka laitan molemmat valot kohteeseen kiinni ja laukaisen, niin kohde on pimeä.
Rungossa itsessään on paljon säätö mahdollisuuksia, mutta olisikohan syypäänä tuo kiinan ihme?
Vinkkejä?
http://www.kuvausmakinen.fi
-
Hei,
Oheiseen saksankieliseen ketjuun on koottu todella paljon tietoa 6D:n ja eri valmistajien lisävarusteiden yhteensopivuudesta.
http://www.dslr-forum.de/showthread.php ... ghlight=6D
Oheiseen saksankieliseen ketjuun on koottu todella paljon tietoa 6D:n ja eri valmistajien lisävarusteiden yhteensopivuudesta.
http://www.dslr-forum.de/showthread.php ... ghlight=6D
-
Onkos kellään kokemuksia EasyCoverista eli kumisesta suojakuoresta 6D:n päällä? Sen saa näemmä myös punaisena.
http://www.digitarvike.fi/easycover_cam ... suojakuori
http://www.digitarvike.fi/easycover_cam ... suojakuori
-
-
Mulla oli 7D hetken aikaa, mutten kestänyt katsella sitä kohinan määrää. Myin 7D:n ja 5DII:sen ja hommasin tilalle tämän 6D:n, kuvanlaadussa tietysti ero kuin yöllä ja päivällä seiskaan nähden, ja sitten kun ruuvaa enempi ISO:a niin viitoskakkoseenkin...
Keskipiste pysyy kyllä aiservolla melko hienosti kutosessakin focuksessa, tosin mikään varsinainen actionkamera tämä ei todellakaan ole, seiska on siinä taas omiaan jos kestää kuvanlaaduttomuuden.
Keskipiste pysyy kyllä aiservolla melko hienosti kutosessakin focuksessa, tosin mikään varsinainen actionkamera tämä ei todellakaan ole, seiska on siinä taas omiaan jos kestää kuvanlaaduttomuuden.
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
-
- Viesti:
Siinä sitä puhutaan ilman alaleukaa...kuvanlaaduttomuuden,taisi syy olla kameran takana.janman kirjoitti:Mulla oli 7D hetken aikaa, mutten kestänyt katsella sitä kohinan määrää. Myin 7D:n ja 5DII:sen ja hommasin tilalle tämän 6D:n, kuvanlaadussa tietysti ero kuin yöllä ja päivällä seiskaan nähden, ja sitten kun ruuvaa enempi ISO:a niin viitoskakkoseenkin...
Tuolta tulen,tuonne menen.
-
Kyllä 7D:llä saa ihan kelpo jälkeä, jos vain valottaa oikein. Kinokennoiset antavat aika paljon myös käyttäjän virheitä anteeksi, jopa minä saan niillä suhteellisen kivoja kuvia :)
Mulla on 6D käytössä, en ole kamalasti ehtinyt sillä kuvata, mutta onnistuneissa kuvissa jälki on jäätävän hyvää. Tietysti myös L-sarjan pitkä putki auttaa, ei ainakaan huononna mahdollisuuksia.
Kaverilla on tinttien kuvaukseen 7D ja Legenda, ihan hyviä kuvia se ottaa -usein parempia kuin minä.
Mulla on 6D käytössä, en ole kamalasti ehtinyt sillä kuvata, mutta onnistuneissa kuvissa jälki on jäätävän hyvää. Tietysti myös L-sarjan pitkä putki auttaa, ei ainakaan huononna mahdollisuuksia.
Kaverilla on tinttien kuvaukseen 7D ja Legenda, ihan hyviä kuvia se ottaa -usein parempia kuin minä.
-
Kyllä mun kokemukset kehnommin valaistuissa tiloissa ajoivat nopeasti etsimään vähemmän kohisevaa runkoa.arko kirjoitti:Siinä sitä puhutaan ilman alaleukaa...kuvanlaaduttomuuden,taisi syy olla kameran takana.janman kirjoitti:Mulla oli 7D hetken aikaa, mutten kestänyt katsella sitä kohinan määrää. Myin 7D:n ja 5DII:sen ja hommasin tilalle tämän 6D:n, kuvanlaadussa tietysti ero kuin yöllä ja päivällä seiskaan nähden, ja sitten kun ruuvaa enempi ISO:a niin viitoskakkoseenkin...
Ei seiska suinkaan huono ole, vaatii vaan oikeasti valoa.
E: nimenomaan seiskasta kutoseen vaihtajien kokemuksia kysyttiin, ja heti viisastelua...
-
- Viesti:
Puhutaan kuitenkin kameroista jotka eroavat melkoisesti toisistaan niin kennokoon että julkaisuvuoden osalta,tottakai 6d on aimo harppauksen edellä,mutta yks hailee mikä laite on mikäli ei ole sanomaa otoksessa eli ei ne vermeet aina autuaaksi tee,helpottavat ehkä. Koetan vaan sanoa,että 7 d:llä saa edelleenkin mainioita kuvia siinä missä monella muullakin.janman kirjoitti:Kyllä mun kokemukset kehnommin valaistuissa tiloissa ajoivat nopeasti etsimään vähemmän kohisevaa runkoa.arko kirjoitti:Siinä sitä puhutaan ilman alaleukaa...kuvanlaaduttomuuden,taisi syy olla kameran takana.janman kirjoitti:Mulla oli 7D hetken aikaa, mutten kestänyt katsella sitä kohinan määrää. Myin 7D:n ja 5DII:sen ja hommasin tilalle tämän 6D:n, kuvanlaadussa tietysti ero kuin yöllä ja päivällä seiskaan nähden, ja sitten kun ruuvaa enempi ISO:a niin viitoskakkoseenkin...
Ei seiska suinkaan huono ole, vaatii vaan oikeasti valoa.
E: nimenomaan seiskasta kutoseen vaihtajien kokemuksia kysyttiin, ja heti viisastelua...
Tuolta tulen,tuonne menen.
-
Juu, eikä sillä sanomisella ole edelleenkään mitään tekemistä kysyjän kysymyksen kanssa:arko kirjoitti:
Puhutaan kuitenkin kameroista jotka eroavat melkoisesti toisistaan niin kennokoon että julkaisuvuoden osalta,tottakai 6d on aimo harppauksen edellä,mutta yks hailee mikä laite on mikäli ei ole sanomaa otoksessa eli ei ne vermeet aina autuaaksi tee,helpottavat ehkä. Koetan vaan sanoa,että 7 d:llä saa edelleenkin mainioita kuvia siinä missä monella muullakin.
PAP kirjoitti:Löytyykö joukosta 7D:stä 6D:hen vaihtanutta? Kommentteja, kiitos.
Oma käyttö on pääosin maisema- yms. luontokuvausta ja henkilökuvausta. Sarrrjatuli heikkenee (jolla ei merkitystä), lyhin valotusaika tippuu (1/8000 --> 1/4000). Muita huomioita?
Hyviä kuvia saa edelleen vaikka 300D:llä, en eppäile ollenkaan.
Minä voin verrata koneelta löytyviä (huonoja) kuvia molemmilla kameroilla otettuina, ja ero on todellakin merkittävä. Niinkuin kysyjä ehkä jo tiesikin.
Vertailu seiskaan on turhaa kun puhutaan ihan eri sarjan kameroista. Pari viikkoa kutosella näppäiltyä mielikuva on, että harppaus 5mk2:sta kutoseen on samansuuruinen kuin aikoinaan 5DC.stä kakkoseen. Kohinan hallinta ja kuvan tarkkuus on huomattavasti parempi ja nyt tuntuu, että hyvät lasit pääsevät vasta näyttämään tasonsa. Saattas jopa L-sarjalaisetkin pelata.
1600asa on kohinatonta käsittelyn jälkeen ja lähes tukkoon menneestä päästä saa kelvollista ilman ikävää väriloimua. Autofokuksen toiminta on mulle riittävän hyvä ja toimii hämärässäkin. Kutosen ero vitoseen takanäytössä on kuin toisesta planeetalta kun näkee ihan vilikasulla onko kuva terävä.
Vähän lelun oloinenhan tuo kiloisella lasilla on mutta eiköhän tuo korjaannu kun saan siihen akkuperän. Hiukan alussa ihmettelin tuota hölmöä SD-korttia mutta niitäkin nopeita saa nyt aika edullisesti Ebaysta.
1600asa on kohinatonta käsittelyn jälkeen ja lähes tukkoon menneestä päästä saa kelvollista ilman ikävää väriloimua. Autofokuksen toiminta on mulle riittävän hyvä ja toimii hämärässäkin. Kutosen ero vitoseen takanäytössä on kuin toisesta planeetalta kun näkee ihan vilikasulla onko kuva terävä.
Vähän lelun oloinenhan tuo kiloisella lasilla on mutta eiköhän tuo korjaannu kun saan siihen akkuperän. Hiukan alussa ihmettelin tuota hölmöä SD-korttia mutta niitäkin nopeita saa nyt aika edullisesti Ebaysta.
Kuukausi on nyt yhteiseloa kutoseen ja todella hämmästyttävää on tuo pimeäkuvausominaisuudet. Kaverin koira makasi kodassa ja nuotion valossa 5000 asalla kuvasin ihan skarppia ja käsittelyn jälkeen kohinatonta kuvaa. Mustasta lapinkoirasta sai tummastakin kelvollista.
Muuten on mukava laite kun saa vitoseen verrattuna parempaa kuvaa.
Muuten on mukava laite kun saa vitoseen verrattuna parempaa kuvaa.
-
Tuosta olikin maininta jo, ettei 6d ole varsinainen action-kamera. Samaa 'heikkoutta' toistetaan varmaan kaikissa netti-artikkeleissa.
Mutta mitenkä oikeassa käytössä? 6d kiinnostaa, mutten ole päässyt kokeilemaan. 5d3 on kokeiltu ja sehän on älyttömän nopea.
Koska en ole urheilukuvaaja, ei äärimmäinen nopeus ole tarvelistan ykkösenä. Kuitenkin normaalin liikkeen mukana kameran pitäisi pysyä. Liikkuvat kulkuvälineet, lapset, eläimet.
Meneekö tämä jo kovaksi vaatimukseksi (pelkkää keskipistettä en suostu käyttämään, siitä pääsi eroon jo yli 15v takaperin)? Kai niillä reunapisteilläkin jotakin tekee?
6d:n etuja ovat kuitenkin hinnan lisäksi keveys, GPS ja WLAN, jonka avulla saa tabletista/kännystä kätevän irtoetsimen korvaamaan kiinteää takanäyttöä.
Mutta mitenkä oikeassa käytössä? 6d kiinnostaa, mutten ole päässyt kokeilemaan. 5d3 on kokeiltu ja sehän on älyttömän nopea.
Koska en ole urheilukuvaaja, ei äärimmäinen nopeus ole tarvelistan ykkösenä. Kuitenkin normaalin liikkeen mukana kameran pitäisi pysyä. Liikkuvat kulkuvälineet, lapset, eläimet.
Meneekö tämä jo kovaksi vaatimukseksi (pelkkää keskipistettä en suostu käyttämään, siitä pääsi eroon jo yli 15v takaperin)? Kai niillä reunapisteilläkin jotakin tekee?
6d:n etuja ovat kuitenkin hinnan lisäksi keveys, GPS ja WLAN, jonka avulla saa tabletista/kännystä kätevän irtoetsimen korvaamaan kiinteää takanäyttöä.
Zone VI
-
Riippuu kuvausgeometriasta, mutta kyllä lähikuvat liikkuvista lapsista ovat minusta haastavampia kuin suurin osa urheilukuvauksesta, joka tapahtuu yleisön joukosta. Mutta en osaa sanoa 6D:n kyvyistä. Se riippuu lasistakin. 5D Classicillakin sai aika hyvin sattumia, kun nokalla oli kunnon actiontykki EF 70-200/2.8 IS USM II ja eiköhän 6D sen päihitä. Rungon valinta riippuu siitäkin, riittääkö sinulle että saat tuurilla onnistumisia (eli oletko sinä ja kohteesi valmiita ottamaan useita yrityksiä) vai pitäisikö osua (melkein) joka kerta. Sanoisin, että jos päämielenkiintosi on mainitsemiesi kohteiden liikkeen kuvaamisessa, niin 5D III on varmempi valinta. Itse ostin sen ja törkeän ylirahastetun GPS:n irtomokkulana enkä ole valintaani katunut.zone6 kirjoitti: Mutta mitenkä oikeassa käytössä? 6d kiinnostaa, mutten ole päässyt kokeilemaan. 5d3 on kokeiltu ja sehän on älyttömän nopea.
Hannu