Se on aivan mahdollista elektroniikan yhteensopimattomuuden vuoksi kamera luulee tarvikeakun olevan tyhjän vaikkei se sitä olekaan. Tai sitten akku ei ole yhteensopiva alkuperäislaturin kanssa. Voihan ne kennotkin olla huonoja, mutta paljon todennäköisimmin vika on yhteensopivuudessa.maraton kirjoitti:Alkuperäisellä tulikin n.6-700, ja se sisälsi kameraan tutustumista. Jupio tyhjeni silmissä pelkällä kuvaamisella. Täytyy tosiaan koittaa oliko vaan huonosti ladattu. :)murmelt kirjoitti:Ei oikein vakuuta. Alkuperäisakulla pitäisi voida ottaa noin 1000 kuvaa.maraton kirjoitti:Jupio toimi. Lähes 100 kuvaa kesti akku ottaa... Ensimmäisen kerran oli käytössä.
Canon 5Dmk3
-
-
Juu, mutta jos ne rahat riitti just ja just runkoon :-) No, selvennyksenä että nämä akut mistä tämä keskustelu lähti on edellisen kameran peruja ja kun ne käy tähän uuteenkin niin miksi en niitä käyttäisi???Lay kirjoitti:Ihme touhua. Ostetaan 2,5 t€ runko ja sitten ei raskita ostaa 50-80€ alkuperäistä akkua.
Kun niistä joskus aika jättää niin sitten on harkittava ostaisko orkkikset tilalle.
Ihan mielenkiinnosta, millainen arsenaali orkkisakkuja sun laukusta löytyy?
-
-
-
Varoitus tännekin!
5d3:n kenno poltettu rikki laserilla. Jutun mukaan Canonin 1v takuu ei kata tätä. Varmaankin suora auringonvalokin saattaa tuhota kennon samalla lailla. Yllättävän helposti kenno tuhoutuu.
http://blog.planet5d.com/2013/11/anothe ... er-beware/
5d3:n kenno poltettu rikki laserilla. Jutun mukaan Canonin 1v takuu ei kata tätä. Varmaankin suora auringonvalokin saattaa tuhota kennon samalla lailla. Yllättävän helposti kenno tuhoutuu.
http://blog.planet5d.com/2013/11/anothe ... er-beware/
-
Menee se näköjään vähän kalliimmissakin helposti sököksi: http://fstoppers.com/lasers-take-down-a ... one-second
-
Voi taas päivittää runkoa kun se aika tulee kun ei tuhlaa rahoja liian kalliisiin akkuihin ja köyhyydestä harrastyksetkin kärsivät monella. Moni on laittanut rahansa velkaläävään ja -koslaan niin sitten ostellaan halpoja akkuja (kun velkaveto on haukkaamassa p**kaa).Munt kirjoitti:Itse en viitsinyt ostaa kuutta alkuperäistä akkua, kun ne piraatit sai alle yhden hinnalla ja ne toimi sen reissun ihan hyvin.Lay kirjoitti:Ihme touhua. Ostetaan 2,5 t€ runko ja sitten ei raskita ostaa 50-80€ alkuperäistä akkua.
..
-
Joo ja kun vielä tarpeeksi ostelee noita halpoja akkuja, voi sitten tilata Ferrarin pihaan kauppa-autoksi kaikella sillä rahalla, mitä tulee säästäneeksi.Jappee kirjoitti:Voi taas päivittää runkoa kun se aika tulee kun ei tuhlaa rahoja liian kalliisiin akkuihin ja köyhyydestä harrastyksetkin kärsivät monella. Moni on laittanut rahansa velkaläävään ja -koslaan niin sitten ostellaan halpoja akkuja (kun velkaveto on haukkaamassa p**kaa).Munt kirjoitti:Itse en viitsinyt ostaa kuutta alkuperäistä akkua, kun ne piraatit sai alle yhden hinnalla ja ne toimi sen reissun ihan hyvin.Lay kirjoitti:Ihme touhua. Ostetaan 2,5 t€ runko ja sitten ei raskita ostaa 50-80€ alkuperäistä akkua.
..
Oikeasti... Nuo alkuperäiset akut maksavat suoraan Stockan hyllyltä (70e muistaakseni) huomattavasti vähemmän kuin auton tankkaaminen tai vaimon käyttäminen ravintolassa.
-
Laserit eivät ole leluja. Eivät pienetkään. Lasersäteen koko teho fokusoituu muutamalle pikselille, jos optiikka on kunnossa, ja kenno on valmis. Niin myös silmä, silmä hakeutuu valoon ja se polttaa juuri kaikkein tärkeimmän tarkan näön alueen ja tuottaa ilkeän silmävamman, jota ei välttämättä huomaakaan heti. Aurinko on laaja-alainen lähde, jonka teho jakautuu monta kertaluokkaa isommalle alueelle eikä siksi ole läheskään niin turmiollinen, vaikka ei silläkään kannata kameransa sisuskaluja kärventää tarpeettomasti.murmelt kirjoitti:Varoitus tännekin!
Hannu
-
Onko joku asentanut tämän? Toimiiko se virheettä? Minä en ole huomannut mitään ongelmia 1.2.1:llä. Ne HDMI-parannukset eivät kiinnosta. Pelkään, että ehjän korjaaminen aiheuttaa enemmän uusia ongelmia kuin ratkoo sellaisia, joilla on minulle merkitystä, mutta voisi sen silti laittaa, jos ei kellään ole kokemuksia ongelmista.Lay kirjoitti:Eilen on näköjään ilmestynyt ohjelmistopäivitys kyseiselle rungolle.
http://www.canon.fi/Support/Consumer_Pr ... k_III.aspx
Hannu
-
Itse asensin tänään aamulla ja pikatestin perusteella (tarkentelin hämärässä eri moodeissa, otin muutaman kuvan) en huomannut ongelmia. Tarkoitus viikonloppu kuvata yhdessä tapahtumassa ja testata enemmänkin.hkoskenv kirjoitti:Onko joku asentanut tämän? Toimiiko se virheettä? Minä en ole huomannut mitään ongelmia 1.2.1:llä. Ne HDMI-parannukset eivät kiinnosta. Pelkään, että ehjän korjaaminen aiheuttaa enemmän uusia ongelmia kuin ratkoo sellaisia, joilla on minulle merkitystä, mutta voisi sen silti laittaa, jos ei kellään ole kokemuksia ongelmista.Lay kirjoitti:Eilen on näköjään ilmestynyt ohjelmistopäivitys kyseiselle rungolle.
http://www.canon.fi/Support/Consumer_Pr ... k_III.aspx
-
Mulla meni kuvien juokseva numerointi päivityksessä persiilleen. Kamera jatkoi uudesta 10000 kuvan blokista, vaikka edellisestä oli otettu n. 4000 kuvaa.
Uuden firmiksen latasin CF-kortilta ja olin unohtanut kakkoskortin SD-slotiin kameraan päivityksen ajaksi. Olisi ehkä kannattanut poistaa.
Sain kyllä palautettua numeroinnin jatkumaan alkuperäisestä, mutta vaati pientä jumppaa.
Uuden firmiksen latasin CF-kortilta ja olin unohtanut kakkoskortin SD-slotiin kameraan päivityksen ajaksi. Olisi ehkä kannattanut poistaa.
Sain kyllä palautettua numeroinnin jatkumaan alkuperäisestä, mutta vaati pientä jumppaa.