Canon 5Dmk3

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

maraton kirjoitti:
murmelt kirjoitti:
maraton kirjoitti:Jupio toimi. Lähes 100 kuvaa kesti akku ottaa... Ensimmäisen kerran oli käytössä.
Ei oikein vakuuta. Alkuperäisakulla pitäisi voida ottaa noin 1000 kuvaa.
Alkuperäisellä tulikin n.6-700, ja se sisälsi kameraan tutustumista. Jupio tyhjeni silmissä pelkällä kuvaamisella. Täytyy tosiaan koittaa oliko vaan huonosti ladattu. :)
Se on aivan mahdollista elektroniikan yhteensopimattomuuden vuoksi kamera luulee tarvikeakun olevan tyhjän vaikkei se sitä olekaan. Tai sitten akku ei ole yhteensopiva alkuperäislaturin kanssa. Voihan ne kennotkin olla huonoja, mutta paljon todennäköisimmin vika on yhteensopivuudessa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ptbr

Viesti Kirjoittaja ptbr »

Onkos kellään tietoa missä Canon teettää omat akkunsa vai tekevätkö itse?
Lay

Viesti Kirjoittaja Lay »

Ihme touhua. Ostetaan 2,5 t€ runko ja sitten ei raskita ostaa 50-80€ alkuperäistä akkua.
maraton

Viesti Kirjoittaja maraton »

Lay kirjoitti:Ihme touhua. Ostetaan 2,5 t€ runko ja sitten ei raskita ostaa 50-80€ alkuperäistä akkua.
Allekirjoitan.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Lay kirjoitti:Ihme touhua. Ostetaan 2,5 t€ runko ja sitten ei raskita ostaa 50-80€ alkuperäistä akkua.
Itse en viitsinyt ostaa kuutta alkuperäistä akkua, kun ne piraatit sai alle yhden hinnalla ja ne toimi sen reissun ihan hyvin.

..
ptbr

Juu, mutta jos ne rahat riitti just ja just runkoon :-) No, selvennyksenä että nämä akut mistä tämä keskustelu lähti on edellisen kameran peruja ja kun ne käy tähän uuteenkin niin miksi en niitä käyttäisi???
Kun niistä joskus aika jättää niin sitten on harkittava ostaisko orkkikset tilalle.

Ihan mielenkiinnosta, millainen arsenaali orkkisakkuja sun laukusta löytyy?
Lay

Viesti Kirjoittaja Lay »

Tällä hetkellä pärjään 3 akulla ja laturilla. Jos tulee reissu jossa ei pääse käyttämään laturia pidempään aikaan, niin sitten ostetaan lisää akkuja. 60€/kpl maksoin omista alkuperäisistä.

Ymmärrän kyllä jos pitää olla 5-10 akkua, niin sitten ostaa niitä harvoja tilanteita varten jotain halvempia.
ptbr

Ei oo pahan hintaisia jos kuudellakympillä saa orkkisakun, nuo Duracellitkin maksoi yli kolmekymppiä kappaleelta, nyt näyttää saavan 26 euron pintaan. Mistä olet ostanut orkkikset, kiinnostaa kyllä tuolla hinnalla.
Lay

Viesti Kirjoittaja Lay »

Amazon.co.uk

Sieltä tulee monesti ostettua pienempää krääsää kuvaukseen. Muistikorttia, kortinlukijaa, akkuja jne. Amazon.uk:n oman myynnin kautta saa yleensä postikulut 0€, tulleja ei luonnollisesti tule ja on varmasti alkuperäisiä. Hinnat toki vaihtelee. Välillä on todella hyviä tarjouksia.
murmelt

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Varoitus tännekin!
5d3:n kenno poltettu rikki laserilla. Jutun mukaan Canonin 1v takuu ei kata tätä. Varmaankin suora auringonvalokin saattaa tuhota kennon samalla lailla. Yllättävän helposti kenno tuhoutuu.
http://blog.planet5d.com/2013/11/anothe ... er-beware/
fuel

Viesti Kirjoittaja fuel »

Menee se näköjään vähän kalliimmissakin helposti sököksi: http://fstoppers.com/lasers-take-down-a ... one-second
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Munt kirjoitti:
Itse en viitsinyt ostaa kuutta alkuperäistä akkua, kun ne piraatit sai alle yhden hinnalla ja ne toimi sen reissun ihan hyvin.

..
Voi taas päivittää runkoa kun se aika tulee kun ei tuhlaa rahoja liian kalliisiin akkuihin ja köyhyydestä harrastyksetkin kärsivät monella. Moni on laittanut rahansa velkaläävään ja -koslaan niin sitten ostellaan halpoja akkuja (kun velkaveto on haukkaamassa p**kaa).
Q-vaaja

Viesti Kirjoittaja Q-vaaja »

Jappee kirjoitti:
Munt kirjoitti:

..
Voi taas päivittää runkoa kun se aika tulee kun ei tuhlaa rahoja liian kalliisiin akkuihin ja köyhyydestä harrastyksetkin kärsivät monella. Moni on laittanut rahansa velkaläävään ja -koslaan niin sitten ostellaan halpoja akkuja (kun velkaveto on haukkaamassa p**kaa).
Joo ja kun vielä tarpeeksi ostelee noita halpoja akkuja, voi sitten tilata Ferrarin pihaan kauppa-autoksi kaikella sillä rahalla, mitä tulee säästäneeksi.

Oikeasti... Nuo alkuperäiset akut maksavat suoraan Stockan hyllyltä (70e muistaakseni) huomattavasti vähemmän kuin auton tankkaaminen tai vaimon käyttäminen ravintolassa.
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

murmelt kirjoitti:Varoitus tännekin!
5d3:n kenno poltettu rikki laserilla. Jutun mukaan Canonin 1v takuu ei kata tätä. Varmaankin suora auringonvalokin saattaa tuhota kennon samalla lailla. Yllättävän helposti kenno tuhoutuu.
Laserit eivät ole leluja. Eivät pienetkään. Lasersäteen koko teho fokusoituu muutamalle pikselille, jos optiikka on kunnossa, ja kenno on valmis. Niin myös silmä, silmä hakeutuu valoon ja se polttaa juuri kaikkein tärkeimmän tarkan näön alueen ja tuottaa ilkeän silmävamman, jota ei välttämättä huomaakaan heti. Aurinko on laaja-alainen lähde, jonka teho jakautuu monta kertaluokkaa isommalle alueelle eikä siksi ole läheskään niin turmiollinen, vaikka ei silläkään kannata kameransa sisuskaluja kärventää tarpeettomasti.
Hannu
hkoskenv

Lay kirjoitti:Eilen on näköjään ilmestynyt ohjelmistopäivitys kyseiselle rungolle.

http://www.canon.fi/Support/Consumer_Pr ... k_III.aspx
Onko joku asentanut tämän? Toimiiko se virheettä? Minä en ole huomannut mitään ongelmia 1.2.1:llä. Ne HDMI-parannukset eivät kiinnosta. Pelkään, että ehjän korjaaminen aiheuttaa enemmän uusia ongelmia kuin ratkoo sellaisia, joilla on minulle merkitystä, mutta voisi sen silti laittaa, jos ei kellään ole kokemuksia ongelmista.
Hannu
fuel

hkoskenv kirjoitti:
Lay kirjoitti:Eilen on näköjään ilmestynyt ohjelmistopäivitys kyseiselle rungolle.

http://www.canon.fi/Support/Consumer_Pr ... k_III.aspx
Onko joku asentanut tämän? Toimiiko se virheettä? Minä en ole huomannut mitään ongelmia 1.2.1:llä. Ne HDMI-parannukset eivät kiinnosta. Pelkään, että ehjän korjaaminen aiheuttaa enemmän uusia ongelmia kuin ratkoo sellaisia, joilla on minulle merkitystä, mutta voisi sen silti laittaa, jos ei kellään ole kokemuksia ongelmista.
Itse asensin tänään aamulla ja pikatestin perusteella (tarkentelin hämärässä eri moodeissa, otin muutaman kuvan) en huomannut ongelmia. Tarkoitus viikonloppu kuvata yhdessä tapahtumassa ja testata enemmänkin.
Lay

Viesti Kirjoittaja Lay »

Hyvin on toiminut uusin firmis.
fuel

Sama juttu. Viikonlopun kuvailin stillejä ja en huomannut mitään vikaa.
hkoskenv

Kiitos tiedosta. Kaipa minäkin uskaltaudun asentamaan sen.
Hannu
AkuM

Viesti Kirjoittaja AkuM »

Mulla meni kuvien juokseva numerointi päivityksessä persiilleen. Kamera jatkoi uudesta 10000 kuvan blokista, vaikka edellisestä oli otettu n. 4000 kuvaa.

Uuden firmiksen latasin CF-kortilta ja olin unohtanut kakkoskortin SD-slotiin kameraan päivityksen ajaksi. Olisi ehkä kannattanut poistaa.

Sain kyllä palautettua numeroinnin jatkumaan alkuperäisestä, mutta vaati pientä jumppaa.
Vastaa Viestiin