hsm kirjoitti:- - leimaat Vuortaman tekstin poliittiseksi mielipidekirjoitukseksi kertomatta itse edes kahdesti kysyttynä, mikä sinun poliittinen intressisi ja asiantuntemuksesi on.
Vuortaman kirjoitushan
on Mielipiteet-osastossa. Ei siinä paljoa
minun leimaamistani tarvita. Ihan on itse tarkoittanut tekstinsä mielipidekirjoitukseksi. Ja poliittinenhan tuo on, jos kerran vallitseva asiantila ei häntä oikein miellytä ja toisinkin asiat hänen mukaansa voisivat olla.
Ei minä suhtaudu tähän asiaan poliittisesti. Itselleni on aivan sama, onko tulkintani viimekädessä oikea vai ei. En edes harrasta valokuvausta (ammattitoiminnasta puhumattakaan), joten sellaisia värityksiä kirjoittamastani on turha etsiä. Ei ole kauppaliikkeisiinkään mitään kytköksiä. Kunhan olen yrittänyt selvittää asiaa
itselleni ja siinä sivussa muillekin.
Ihan henkilökohtaisena
mielipiteenäni voin kertoa, etten kyllä välttämättä välittäisi tulla tavaratalossa kenenkään ikuistamaksi. Varsinkaan talvella paksu pomppa päällä kun hiki virtaa ja... ;-)
Ei esittämääni tulkintaa tarvitse totella. Kyllähän ihmiset päivittäin varastavat kaupoista, ajavat ilman turvavyötä tai kävelevät päin punaista. Kaikesta muusta puhumattakaan. Ei ne minulle kuulu eikä elämääni hetkauta.
Kaksi lääkäriä voi olla erimieltä diagnoosista, eikä toisen tulkinta ole parempi siksi, että sen esittää lääkäri, vaan siksi, että se on ehkä hieman paremmin perusteltu ja siksi mahdollisesti todennäköisempi ja siten myös oikeampi. Eikä toiseen lääkäriin juurikaan vetoa se, että vastakkaista mieltä oleva henkilö on ihan lääkärin koulutuksen saanut...
Oikeustieteellinen koulutus ei myöskään tee kenestäkään sokeasti seurattavaa auktoriteettia. Oikeustieteen professorienkin tulkintoja kaatuu oikeudessa tuon tuosta. Ja ihan oikeasti tosi huonojakin lakimiehiä on olemassa, usko pois. Tuli itse vietettyä niin monta vuotta oikeustieteellisen penkkejä kuluttamassa, että tunnen ja tiedän moisen lajin edustaji(st)a aivan liikaa...
Ja ihan perusasia on katsoa, kuka kirjoittajalle maksaa palkkaa. Omat roposeni tulevat pääosin teollisuudesta, kansainvälisestä ruotsalaisesta pörssiyhtiöstä. Kunhan harrastelen täällä aivovoimistelua vapaahetkinäni. Ja jaan teknisten vempainten
käyttöön liittyviä kokemuksiani. Kuten joku on saattanut huomatakin, varsinaisen
valokuvauksen alaan liittyvään keskusteluun en juurikaan ole osallistunut joitain triviaaleja tapauksia lukuunottamatta.