Digivire - kokemuksia?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Camera_1

Viesti Kirjoittaja Camera_1 »

"Kehutaan kun on aihetta. Keskimäärin Rajala voi olla kallis kauppa, mutta välillä siellä on eurooppalaisittain hyvin kilpailukykyisiä tarjouksia. Löydätkö 5D mkIII:n Rajalan tämän hetken hintaa (2599) halvemmalla muilta kuin verovenkurointialueiden hämäräkoijareilta, joiden asiakaspalaute on K18 -luokiteltua kauhutarinaa?"

Osta sinä "hkoskenv" Rajalasta :) . Minä ostan sieltä mistä sen halvimmalla saan ja tällä hetkellä jos 5D mkIII kiinostaa, niin ebay sellerit myy sitä briteissä 300€ halvemmalla.

Toki jos ulkomailta ostaminen on uusi juttu niin kannattaa perehtyä aloittelijoiden oppaaseen :D,

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12670456

http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=4309
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Camera_1 kirjoitti: Osta sinä "hkoskenv" Rajalasta :) . Minä ostan sieltä mistä sen halvimmalla saan ja tällä hetkellä jos 5D mkIII kiinostaa, niin ebay sellerit myy sitä briteissä 300€ halvemmalla.
Onko hinnassa alv?
Onko takuu valmistajan vai myyjän oma harmaatuontitakuu?
Aivan... vilkaisehan uudelleen nuo ebayn tarjoukset ja mieti vielä kannattaako säästää tässä kohdassa.

..
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Camera_1 kirjoitti:Osta sinä "hkoskenv" Rajalasta :) . Minä ostan sieltä mistä sen halvimmalla saan ja tällä hetkellä jos 5D mkIII kiinostaa, niin ebay sellerit myy sitä briteissä 300€ halvemmalla.
Minä tsekkasin äkkiä pari myyjää. Molemmat löytyivät Hong Kongista, mikä tietää mahdollisia ongelmia takuuasioiden ja tullin kanssa. En jaksa enempää, koska asia ei ole ajankohtainen, enkä tilannut Rajalasta kuin välillisesti. En minä ala hakemaan 10 % säästöä tilaamalla mistään hämärästa brittimestastakaan, joten se on sama.

Mutta en väittänytkään, että tarjous oli halvin kaikista, vaan halvin kaupoista, joita minä pidän luotettavina. Kaupankäynti on aina kompromissi riskinottohalun ja taloudellisen edun välillä.

Toki jos ulkomailta ostaminen on uusi juttu niin kannattaa perehtyä aloittelijoiden oppaaseen :D,
Ei ole. Usko pois että olen tilannut reilun vuosikymmenen aikana kamaa sekä itselle että myös työn puolesta monista maista, myös Kiinasta ja Hong Kongista. Mutta yritän yleensä välttää tolkuttomia riskejä ja toistaiseksi onnistunut mielestäni hyvin.
Hannu
jonnessoim

Viesti Kirjoittaja jonnessoim »

Tuo Rajalan hinta on erinomainen! Toki se muualla eurooppaa on ollut melkein vuoden 2599€.

http://www.notebooksbilliger.de/canon+e ... nbb=45c48c

http://www.comtech.de/Foto-und-Video/Fo ... eras/D-SLR

Kyse on enemmänkin siitä, ettei kaikilla ole varaa maksaa 10-30% enemmän tuotteesta , joka ei milläään tavalla poikkea suomessa myytävistä kameroista.

Vielä Muntin kommenttiin: ”vilkaisehan uudelleen nuo ebayn tarjoukset ja mieti vielä kannattaako säästää tässä kohdassa.” – Ebayssa tilattaessa on mahdollista ostaa samalla lisäturva – tämähän on vielä parempi kuin valmistajan takuu ja kestää yleensä 2-5 vuoteen verrattuna valmistajan 1 vuoden rajoitettuun takuuseen.

Kun me kerta kreikkalaisia ja kohta koko muuta Eurooppaa elätämme, niin en näe mitään syytä olla käyttämättä Euroopan vapaakauppaa. Tulliliiton myötä tullit EU-maiden välisillä rajoilla on poistettu ja kuluttaja voi suorittaa verkkokauppa -ostoksia ilman mitään lisäkuluja.

Toki kannattaa aina käyttää verkkokauppoja joissa on luotettavat maksutavat kuten PayPal, VISA, MASTERCARD jne... PayPalilla tai luottokortilla kun maksat niin saat poikkeuksetta aina rahat takaisin, jos tuote ei ollut sitä mitä olet tilannut tai tuote ei saavu perille ollenkaan. Ja jos joku uskaltaa vielä kyseenalaistaa noita maksutapoja niin ... :D . Kyseessä ei ole ”tolkuton riski” vaan yksinkertaisesti fiksu säästö.
Munt

jonnessoim kirjoitti: Vielä Muntin kommenttiin: ”vilkaisehan uudelleen nuo ebayn tarjoukset ja mieti vielä kannattaako säästää tässä kohdassa.” – Ebayssa tilattaessa on mahdollista ostaa samalla lisäturva – tämähän on vielä parempi kuin valmistajan takuu ja kestää yleensä 2-5 vuoteen verrattuna valmistajan 1 vuoden rajoitettuun takuuseen.
Mä en oiken usko tuohon lisäturvaan.
Briteissä on paljon myyjiä, jotka myy Aasiasta harmaatuotuja Canonin kameroita vuoden takuulla (ilman vähennettävää alvia) siten, että joudut lähettämään kamerasi Britanniaan tai suoraan Hong Kongiin korjaukseen. Ja se kamera voi kadota sille tielleen, ja usein katoaakin.
Käytännössä tämä takuuasia on se syy, miksi ei kannata yrittää säästää paria sataa ostamalla tämän hintaluokan kamera joltakin takakonttikauppiaalta, jolta saat epämääräisen kuitin ja tavaran alkuperä on sinulle täysi mysteeri.

..
P2

Viesti Kirjoittaja P2 »

Minä saan netti ostoksilleni takuuta parempaa lisäturvaa op-pohjolan luottokortilla jolla maksamalla saa ostoturva vakuutuksen sillä maksetulle tuotteelle. Eli jos menee rikki yms. takuuseen kuulumatonta!
Tämä on yksi syy miksi en ole tilannut digivireeltä, lupauksista huolimatta he eivät ole saaneet luottokortti maksuja toimimaan. Sama ongelma vaivaa saksaa, siellä ei oikein olla tottuneita luottokortteihin, siitä vinkki sinne matkustaville, käteistä täytyy olla mukana!
kunijo-1

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

P2 kirjoitti:Sama ongelma vaivaa saksaa, siellä ei oikein olla tottuneita luottokortteihin, siitä vinkki sinne matkustaville, käteistä täytyy olla mukana!
Olen matkustanut Saksassa vuosittain omalla ajoneuvolla, enkä edes muista, koska viimeksi olisin joutunut turvautumaan käteiseen ainakaan välttämättömissä ostoksissa. Ruoka, polttoaine, huone, Visa kelpaa aina. Mistä ihmeestä olet saanut käsityksen, etteivät luottokortit kelpaisi Saksassa?
Munt

P2 kirjoitti:Minä saan netti ostoksilleni takuuta parempaa lisäturvaa op-pohjolan luottokortilla jolla maksamalla saa ostoturva vakuutuksen sillä maksetulle tuotteelle. Eli jos menee rikki yms. takuuseen kuulumatonta!
Sehän on mukava olla tällainen ostoturva vakuutus, kun kamerassa on muutama pimeä pikseli tai joku mystinen sähkövika. Silloinhan voi aina tiputtaa kameran vaikka partsilta ja ottaa tilalle uuden, kun ei saa korjautettua takuuseen missään ja valmistaja ei vaihda harmaatuotua uuteen...

..
poweri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

kunijo-1 kirjoitti:
P2 kirjoitti:Sama ongelma vaivaa saksaa, siellä ei oikein olla tottuneita luottokortteihin, siitä vinkki sinne matkustaville, käteistä täytyy olla mukana!
Olen matkustanut Saksassa vuosittain omalla ajoneuvolla, enkä edes muista, koska viimeksi olisin joutunut turvautumaan käteiseen ainakaan välttämättömissä ostoksissa. Ruoka, polttoaine, huone, Visa kelpaa aina. Mistä ihmeestä olet saanut käsityksen, etteivät luottokortit kelpaisi Saksassa?
Kyllä Saksassa joutuu maksamaan(kamerakaupat yms) käteisellä tai paikallisella pankkikortilla, kun visa ei kelpaa, kauppias ohjaa pankkiautomaatille kylläkin, tämä aika tavallista Saksassa nykyään.

Huoltoasemat ja hotellit yms on taas erijuttu

poweri
kuka ampus? Who's shooting?

6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
hattumies

Viesti Kirjoittaja hattumies »

Munt kirjoitti:
P2 kirjoitti:Minä saan netti ostoksilleni takuuta parempaa lisäturvaa op-pohjolan luottokortilla jolla maksamalla saa ostoturva vakuutuksen sillä maksetulle tuotteelle. Eli jos menee rikki yms. takuuseen kuulumatonta!
Sehän on mukava olla tällainen ostoturva vakuutus, kun kamerassa on muutama pimeä pikseli tai joku mystinen sähkövika. Silloinhan voi aina tiputtaa kameran vaikka partsilta ja ottaa tilalle uuden, kun ei saa korjautettua takuuseen missään ja valmistaja ei vaihda harmaatuotua uuteen...

..
No juuri näin, voi sanoa perään vielä hups. Ihme touhua toisten moraalin arviointi. Nettikauppa EU:n sisällä toimii hienosti ja tilatkoon ne sieltä, ketkä haluavat ja ne, ketkä eivät uskalla, luottakoon suomalaiseen.
Munt

hattumies kirjoitti:
Munt kirjoitti:

..
No juuri näin, voi sanoa perään vielä hups. Ihme touhua toisten moraalin arviointi. Nettikauppa EU:n sisällä toimii hienosti ja tilatkoon ne sieltä, ketkä haluavat ja ne, ketkä eivät uskalla, luottakoon suomalaiseen.
Nettikauppa toimii hienosti, siitä olen samaa mieltä, mutta se takuu ei toimi lainkaan. Kukin saa ostaa luonnollisesti kameransa ilman takuuta, mutta kommentoin asiaa vain ja ainoastaan siksi, ettei tarvitse lukea sitä poraamista, joka takuun puuttumisesta vikatapauksessa seuraa.

..
jonnessoim

Viesti Kirjoittaja jonnessoim »

Sillä ei oikeastaan ole mitään väliä mihin sinä uskot. Itse menettelen aina faktojen mukaan ja kierrän kaukaa forumeilla pyöriviä ”asiantuntiota” jotka laukovat päättömiä kommentteja ilman henkilökohtaisia kokemuksia.

”Joudut lähettämään kamerasi Britanniaan tai suoraan Hong Kongiin korjaukseen. Ja se kamera voi kadota sille tielleen, ja usein katoaakin.”
Tässä väität, että kamerat katoaa usein, kun ne lähetetään huoltoon? Ebay on täynnä sellereitä, joilla on ansaittu status, kuten esimerkiksi eBay PowerSeller ohjelmat ja muut.
eBay Premium Servicen voi ansaita eBayssä vain, jos täyttää alla olevat ehdot. (huom, ”muntin” mukaan ”takakonttikauppiaalta”

Erinomainen asiakaspalvelu / vähintään yli 10 000 rekisteröityneen käyttäjän jättämä ostokokemus
-14 vuorokauden palautusoikeus
-ilmainen toimitus
-nopea toimitusaika

Red shooting star status 100,000- 499,999 rekisteröityneen käyttäjän jättämä ostokokemus

Green shooting star status 500,000-999,999 rekisteröityneen käyttäjän jättämä ostokokemus

Silver shooting star status 1,000,000 tai yli rekisteröityneen käyttäjän jättämä ostokokemus

Nyt kysymys kuuluukin, mitkä näistä sinun mainitsemista kauppiaista harrastaa tätä ”Ja se kamera voi kadota sille tielleen, ja usein katoaakin”? Tähän täytyy löytyä nyt faktaan pohjautuvia vastauksia. Uskon, että minun lisäksi monet muutkin olisi kiinostuneita tietämään mihin sinun väittämäsi perustuu.
Kyseenalaistat eBaytä ja PayPaliä (joka on osa eBaytä), heidän hyväksymiä kauppiaita ja lisäturvapalvelua? PayPal joka toimii 193 eri markkinassa, prosessoi maksuja sadan miljardin edestä vuotta kohti on nyt ”Muntin” mielestä kyseenalainen?

Kaveri kerkesi myös kyseenalaistamaan tuota lisäturvaa eli SquareTradeä – miksei samaan hengenvetoon sitten kyseenalaisteta jokaikistä vakuutusyhtiötä, niin kotimaista kuin ulkomaista? Miksei kyseenalaisteta joka ikistä kauppaa mitä maan päällä löytyy? Miksei kyseenalaisteta jopa asiakkaiden kommentteja tai ostokokemuksia koska se voisi olla ”huijausta”? Tai valmistajia jotka ylipäätään lupaavat mitään takuuta millekään valmistamalleen tuotteelle?

Faktana: SquareTradellä on Facebookissa yli 220 tuhatta tykkääjää ja heidän jättämiä kokemuksia. Hyödynnänkö mielummin ihmisten oikeita kokemuksia tuosta lisäturvasta vai ”muntin” ennakkoluuloja, jotka ei perustu mihinkään faktaan tai kokemukseen vaan siihen, mihin hän ”uskoo”!

https://www.facebook.com/SquareTrade

Mainittakoon vielä sen verran, että SquareTrade on maailmalla todella tunnettu ja että maailman TOP 10. suurimmista jälleenmyyjistä joka toinen tarjoaa SquareTraden lisäturvaa. Vai onko mahdollista että tämä on kaikki vaan yhtä suurta huijausta?
Munt

jonnessoim kirjoitti:Sillä ei oikeastaan ole mitään väliä mihin sinä uskot.
Koitahan nyt rauhottua.
Mä olen ammattilainen, en mikään räkänokka.

Katsos valmistaja vastaa kaikista pikkuvioista, kun sulla on ns Suomikamera.
Jos sulla on joku Simply Electronicista tilattu Aasianmalli, niin vaikeaksi menee. Voit vaikka kokeilla, kun ei muuten näy menevän perille

..
marvehni

Viesti Kirjoittaja marvehni »

Vaihdoit puheenaiheen ebayn luotetuista, pitkään massakauppaa tehneistä myyjistä, joilla on kymmeniätuhansia suosituksia, sujuvasti tunnettuun ketkuilijaan, ja sillä perusteella koko nettikauppa on mielestäsi /c:stä. Tuolla logiikalla suomalaiset nettikaupakin ovat /cstä.

Ostettaessa hyvämaineiselta tunnetulta nettikauppiaalta tavaraa Visalla riski on jopa pienempi kuin suomalaisesta kivijalkakaupasta. Lisäplussana nopea ja edullinen toimitus kotiovelle.

Esim. itse ostin viimeisen rungon + paremman kittilinssin hollannista. Kauppias laittoi vahingossa tulemaan normikittilinssin, ja kun reklamoin sain samalla viikolla sen haluamani objektiivin. Kauppias ei edes halunnut lähettämäänsä halpaa kittilinssiä takaisin, kun kuriiiripostin kustannukset olisivat olleet suuremmat kuin linssin arvo.
Munt

marvehni kirjoitti: Vaihdoit puheenaiheen ebayn luotetuista, pitkään massakauppaa tehneistä myyjistä, joilla on kymmeniätuhansia suosituksia, sujuvasti tunnettuun ketkuilijaan, ja sillä perusteella koko nettikauppa on mielestäsi /c:stä. Tuolla logiikalla suomalaiset nettikaupakin ovat /cstä.
Tämä vasta-alkaja jonnessoim toi itse nämä ebayn mahtimyyjät tähän keskusteluun. Nehän ei alunperin puheenaiheena olleetkaan, vaan nämä digivireet ja muut pienemmät kauppiaat. Luehan lainaukset uudelleen ja huomaat vaahtoavasi väärälle keskustelijalle ja vieläpä väärästä asiasta.
Ihan turha tulla parkumaan, että miksi en vasta kaverin provoon...lol.
marvehni kirjoitti:Ostettaessa hyvämaineiselta tunnetulta nettikauppiaalta tavaraa Visalla riski on jopa pienempi kuin suomalaisesta kivijalkakaupasta. Lisäplussana nopea ja edullinen toimitus kotiovelle.
Huomauttaisin kuitenkin, että kritisoin tässä sellaisia ebay kauppiaita, jotka myyvät tavaraa ilman arvonlisäveroa ja tavara on harmaatuotua. Tällöin ainoastaan myyjä voi antaa laitteelle oman takuunsa ja on täysin myyjän oman luotettavuuden takana miten takuu toimii. Jos tämä myyjä tekee konkan tai lopettaa firmansa, niin et kovin helposti saa sitä kamerasi sieltä kiinalaisesta takuuhuollosta takaisin. Digivireen kanssa on täysin sama juttu.

En ymmärrä miksi helvetissä piti tuota edes tähän keskusteluun jotain maailman parhaita myyjiä ja lisäturvapalveluita, kun kyse on ihan yksinkertaisesta takuuasiasta ja siitä miten se suomalaisella yrityksellä toimii. Mikään lisäturva ei voi olla suomalaista takuuta vastaava, jossa ostaja voi kävellä kauppaan ja kertoa, että hoidatko asian puolestani maksutta. Pienin riski näissä harmaatuoduissa laitteissa on se, että ostaja joutuu maksamaan laitteen postikuluja ulkomaille itse ja tavaran korjaaminen voi kestää kuukausia. Sitten ehkä viesteihin ei vastata ja lopulta vikaa ei välttämättä edes takuuaikana saada korjattua, jolloin asiakkaalla on kädessään musta-pekka. Ja näitä todella tapahtuu... lukekaa lisää, niin ei tarvitse itkeä palstalla, että onpa sedällä ikävä mielipide.

..
P2

Viesti Kirjoittaja P2 »

kunijo-1 kirjoitti:
Olen saanut tämän käsityksen saksassa matkustellessa. Turistimestoissa ja isoissa ketjukaupoissa kortit kelpaa, muualla vinkuu vain suomipoika kortti kädessä.
Nöpö

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

P2 kirjoitti:Olen saanut tämän käsityksen saksassa matkustellessa. Turistimestoissa ja isoissa ketjukaupoissa kortit kelpaa, muualla vinkuu vain suomipoika kortti kädessä.
Jaa'a. Aika monen Saksanreissun jälkeenkään ei tule oikein muuta paikkaa kuin Mediamarkt mieleen, mihin ei kortti olisi kelvannut. En nyt sitä kyllä ole pienimpiin ruokapaikkoihin tyrkyttänytkään, mutta sellaiset paikat, joissa nyt kortilla normisti voisin ajatella maksavani, ovat kyllä semmoisen nikottelematta kelpuuttaneet, niin luotto- kuin debitkortinkin.
arko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arko »

Aivan turha vinistä kenenkään siitä ettei takuut pelaa kuin kotomaasta ostetuilla tuotteilla,joka saakelin verme joka on ostettu euroopasta omaa aivan saman takuun kuin sama tuote ostettuna täältä ja tuote korjataan aivan sujuvasti suomessa,ei tämä ole sen kummempaa. Toinen asia on sitten muualta ostetut kamat.
Tuolta tulen,tuonne menen.
Munt

arko kirjoitti: Aivan turha vinistä kenenkään siitä ettei takuut pelaa kuin kotomaasta ostetuilla tuotteilla,joka saakelin verme joka on ostettu euroopasta omaa aivan saman takuun kuin sama tuote ostettuna täältä ja tuote korjataan aivan sujuvasti suomessa,ei tämä ole sen kummempaa. Toinen asia on sitten muualta ostetut kamat.
Vedähän se turpa rullalle ja usko jo huviksesi, että Britanniasta tilattu, mutta hong kongilaisen myyjän ulkomailta toimittama tavara ei sisällä mitään eurotakuuta, tuli se minkä vapaavaraston kautta tahansa.
Näitä romuja listataan muka Briteissä olevina ebayssa ja netin halpakaupoissa, mutta yllätys voikin olla melkoinen, kun tavara oikeasti tuleekin jostain hevonvitunkuusesta.

https://www.digivire.com/fi/pg/1/K%C3%A4ytt%C3%B6ehdot
digivire kirjoitti:4. Asiakas on tutustunut toimitus- ja käyttöehtoihin ja sitoutuu ehtoihin ennen tilausta.

10. Verkkosivuilla olevat tuotteet markkinoi Suppliers Gateway Limited asiakkaille, myyjänä toimii Suppliers Gateway Limitedin valtuutetut tavarantoimittajat ja myyjät. Verkkosivusto toimii ainoastaan markkinoijana ja vastuullamme on asiakaspalvelu, tavarantoimittajien ja myyjien toimesta. Asiakas voi ohjata reklamaatiot myös meille.
..
arko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arko »

Munt kirjoitti:
arko kirjoitti: Aivan turha vinistä kenenkään siitä ettei takuut pelaa kuin kotomaasta ostetuilla tuotteilla,joka saakelin verme joka on ostettu euroopasta omaa aivan saman takuun kuin sama tuote ostettuna täältä ja tuote korjataan aivan sujuvasti suomessa,ei tämä ole sen kummempaa. Toinen asia on sitten muualta ostetut kamat.
Vedähän se turpa rullalle ja usko jo huviksesi, että Britanniasta tilattu, mutta hong kongilaisen myyjän ulkomailta toimittama tavara ei sisällä mitään eurotakuuta, tuli se minkä vapaavaraston kautta tahansa.
Näitä romuja listataan muka Briteissä olevina ebayssa ja netin halpakaupoissa, mutta yllätys voikin olla melkoinen, kun tavara oikeasti tuleekin jostain hevonvitunkuusesta.

https://www.digivire.com/fi/pg/1/K%C3%A4ytt%C3%B6ehdot
digivire kirjoitti:4. Asiakas on tutustunut toimitus- ja käyttöehtoihin ja sitoutuu ehtoihin ennen tilausta.

10. Verkkosivuilla olevat tuotteet markkinoi Suppliers Gateway Limited asiakkaille, myyjänä toimii Suppliers Gateway Limitedin valtuutetut tavarantoimittajat ja myyjät. Verkkosivusto toimii ainoastaan markkinoijana ja vastuullamme on asiakaspalvelu, tavarantoimittajien ja myyjien toimesta. Asiakas voi ohjata reklamaatiot myös meille.
..
Mikäli Herra lukisi tarkemmin mitä kirjoitin niin Hän olisi huomannut minun mainitsevan ettei tämä koske muualta tulleita kamoja. Ihan turha huudella jonninjoutavia vaikka kuinka olisi ammattilainen niin turhan kovapäinen ei kannata olla. Nikonin ja Canonin omistajat tietävät hyvin tämän takuuasian joka on euroopanlaajuinen ja sillä sokkeli.
Tuolta tulen,tuonne menen.
Vastaa Viestiin