Olympus SZ-31 vai XZ-1?

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
sandeels

Olympus SZ-31 vai XZ-1?

Viesti Kirjoittaja sandeels »

Satunnaiselle valokuvaajalle kumpi olis parempi? Videotakin tulee varmaan joskus kuvattua, enimmäkseen eläimiä ja lapsia. Joskus myös hämärässä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

No ihan ehottomasti XZ1, valovoima jyrää - ja luulen (mutten siis tiedä) että optiikka piirtää XZ1:llä vähemmän vääristellen, kun zoomia on maltillisesti -> parempi potrettikamera.
hnu

Viesti Kirjoittaja hnu »

Minä ostin huhtikuun alussa xz-1:n, kun Rajalasta halvalla sai. Täydellinen heräteostos. En näiden lillerikennoisten kehitystä olllut seurannut yhtään, joten olin todella positiivisesti yllättynyt kuvanlaadusta. Objektiivinsuojaksi ostin lc-63A. Kamera kulkee nyt koko ajan mukana. Minusta hinta laatu suhde oli kohdallaan.

Hapa
mjuhani

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

Sama juttu, ostin Rajalasta heräteostoksena hinta 199,-! Olen kyllä todella yllättynyt kuvanlaadusta hyvässä valossa. Lisäksi VF-2 toimii. Kamera on myös pokkariksi yllättävän nopea ja sopii tilannekuvaukseen hyvin. Hämärässä kuvaamista auttaa hyvä valovoima.
Tontsa_73

Olympus

Viesti Kirjoittaja Tontsa_73 »

Rajalasta myös käytin tuon 199,- tarjouksen keväällä hyväksi. Hyvin kulkee kamera mukana ja on helppokäyttöinen. Itselläni on "ykköskamerana" vanha Sonyn A230 oletin tuon Olympuksen pystyvän yhtä hyviin kuviin. Olympuksen kuvat jäävät kuitenkin jotenkin suttuisiksi ja elottomiksi Sonyyn verrattuna. Onko kellään itsellä vertailukokemuksia vanha järkkäri vs. XZ-1? Olen kokeillut kaikkia mahdollisia asetuksia, tai sitten on juuri väärät asetukset kulloiseenkin kuvaukseen.. :) Laitoin tästä jo tuonne aloittelijaosastolle kysymyksen.
Vastaa Viestiin