Jos tuon D4 kuvan korjaa +0.25 EV:llä, niin ei noiden erot mitenkään merkittäviä ole kohinoiden suhteen minun mielestä.jmjh kirjoitti:Joo voi hyvinkin olla tummempi, en väitä vastaan. Mutta ei se siitä valotuksen mittauksesta johdu.
Mutta voit sitten varmaan sanoa, että millaisia eroja D4:n ja D800:n välille sieltä kuvista sitten histogrammin tasauksen jälkeen löysit jos jotain muitakin sattuu kiinnostamaan?
Nikon D800
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Asiasta puhuttiin, kun muut oli sokeita. :-)PekkaSav kirjoitti:Ja silti piti taas röllätä puoli päivää asiasta?määvaan kirjoitti: Jos tuon D4 kuvan korjaa +0.25 EV:llä, niin ei noiden erot mitenkään merkittäviä ole kohinoiden suhteen minun mielestä.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Mutta meni ainakin ihan ohi se että joku olisi täällä viimeisen kolmen sivun väännön aikana väittänyt merkittävästi jotain muuta.määvaan kirjoitti:Asiasta puhuttiin, kun muut oli sokeita. :-)PekkaSav kirjoitti:Ja silti piti taas röllätä puoli päivää asiasta?määvaan kirjoitti: Jos tuon D4 kuvan korjaa +0.25 EV:llä, niin ei noiden erot mitenkään merkittäviä ole kohinoiden suhteen minun mielestä.
-
Ihan kohinoista riippumatta D800:n kuva näyttää hieman terävämmältä kuin D4:n kuva.
Onhan tuo D800:n kuva hieman vaaleampi syystä tai toisesta, sen merkitystä ei kuitnekaan kannata yliarvioida. Terävyysero on selvä (kielipoliisin korjaus).
Onhan tuo D800:n kuva hieman vaaleampi syystä tai toisesta, sen merkitystä ei kuitnekaan kannata yliarvioida. Terävyysero on selvä (kielipoliisin korjaus).
Viimeksi muokannut Alex, Heinä 13, 2013 7 : 46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Primet rulaa!
-
Jep. Mä en keksi syytä, miksi maksaisin D4:sta sen mitä siitä pyydetään. Korkeilla ISOilla kuvanlaadun paremmuus on makuasia, matalilla D800 vie kuin pässiä narussa. D600:n pitäisi olla satoja euroja tämän hetkistä halvempi, että edes harkitsisin. Ja vaikka olisikin, niin silti en tiedä olisiko järkeä säästää tonni rungon hinnassa jos laseissa on kiinni lähemmäs kymppi.
-
Meneppä D800n kanssa kuvaamaan vaikka lintuja kojuun niin tajuat missä sen kameran heikkous on.PekkaSav kirjoitti:Jep. Mä en keksi syytä, miksi maksaisin D4:sta sen mitä siitä pyydetään. Korkeilla ISOilla kuvanlaadun paremmuus on makuasia, matalilla D800 vie kuin pässiä narussa. D600:n pitäisi olla satoja euroja tämän hetkistä halvempi, että edes harkitsisin. Ja vaikka olisikin, niin silti en tiedä olisiko järkeä säästää tonni rungon hinnassa jos laseissa on kiinni lähemmäs kymppi.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Meinaatko sarjakuvausta / nopeutta? Ainoa asia mitä itse kaipailen D800:een aina välillä... Mutta ei taida silti olla intoa siihen D4:een, joku raja tällä harrastamisellakin pitää olla.Avokid kirjoitti:Meneppä D800n kanssa kuvaamaan vaikka lintuja kojuun niin tajuat missä sen kameran heikkous on.PekkaSav kirjoitti:Jep. Mä en keksi syytä, miksi maksaisin D4:sta sen mitä siitä pyydetään. Korkeilla ISOilla kuvanlaadun paremmuus on makuasia, matalilla D800 vie kuin pässiä narussa. D600:n pitäisi olla satoja euroja tämän hetkistä halvempi, että edes harkitsisin. Ja vaikka olisikin, niin silti en tiedä olisiko järkeä säästää tonni rungon hinnassa jos laseissa on kiinni lähemmäs kymppi.
-
- Viesti:
Tuskin tuo kovin usein tulee vastaan, mutta silloin kun tulee niin..jiihaa2 kirjoitti:Meinaatko sarjakuvausta / nopeutta? Ainoa asia mitä itse kaipailen D800:een aina välillä... Mutta ei taida silti olla intoa siihen D4:een, joku raja tällä harrastamisellakin pitää olla.Avokid kirjoitti:Meneppä D800n kanssa kuvaamaan vaikka lintuja kojuun niin tajuat missä sen kameran heikkous on.PekkaSav kirjoitti:Jep. Mä en keksi syytä, miksi maksaisin D4:sta sen mitä siitä pyydetään. Korkeilla ISOilla kuvanlaadun paremmuus on makuasia, matalilla D800 vie kuin pässiä narussa. D600:n pitäisi olla satoja euroja tämän hetkistä halvempi, että edes harkitsisin. Ja vaikka olisikin, niin silti en tiedä olisiko järkeä säästää tonni rungon hinnassa jos laseissa on kiinni lähemmäs kymppi.
Pieni bufferi ei tosin niin paljon haittaa kun sarjakuvausnopeus on sen verta hidas ;-)
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Jos onnistuneet kuvat on sinulla kiinni fps-erosta, niin suosittelen vaihtamaan lajia. �� Vaikken alan 'eliittiin' kuulukaan, niin ei se tuosta ole jäänyt kiinni. Sen sijaan croppailuvara on vährntänyt mielipahaa tilanteissa, joissa 400mm jää pätkäksi.Avokid kirjoitti:Meneppä D800n kanssa kuvaamaan vaikka lintuja kojuun niin tajuat missä sen kameran heikkous on.PekkaSav kirjoitti:Jep. Mä en keksi syytä, miksi maksaisin D4:sta sen mitä siitä pyydetään. Korkeilla ISOilla kuvanlaadun paremmuus on makuasia, matalilla D800 vie kuin pässiä narussa. D600:n pitäisi olla satoja euroja tämän hetkistä halvempi, että edes harkitsisin. Ja vaikka olisikin, niin silti en tiedä olisiko järkeä säästää tonni rungon hinnassa jos laseissa on kiinni lähemmäs kymppi.
Olihan mulla D700 jolla sai sen 8fps kahvalla, ei ole ikävä.
-
No nähtävästi et ole riittävästi kuvannut lintuja jos luulet, että 5fps riittää kaikkeen tai rimasi vain on liian alhaalla. Enkä puhu onnistuneista kuvista vaan loistavista kuvista.PekkaSav kirjoitti:Jos onnistuneet kuvat on sinulla kiinni fps-erosta, niin suosittelen vaihtamaan lajia. �� Vaikken alan 'eliittiin' kuulukaan, niin ei se tuosta ole jäänyt kiinni. Sen sijaan croppailuvara on vährntänyt mielipahaa tilanteissa, joissa 400mm jää pätkäksi.Avokid kirjoitti:Meneppä D800n kanssa kuvaamaan vaikka lintuja kojuun niin tajuat missä sen kameran heikkous on.PekkaSav kirjoitti:Jep. Mä en keksi syytä, miksi maksaisin D4:sta sen mitä siitä pyydetään. Korkeilla ISOilla kuvanlaadun paremmuus on makuasia, matalilla D800 vie kuin pässiä narussa. D600:n pitäisi olla satoja euroja tämän hetkistä halvempi, että edes harkitsisin. Ja vaikka olisikin, niin silti en tiedä olisiko järkeä säästää tonni rungon hinnassa jos laseissa on kiinni lähemmäs kymppi.
Olihan mulla D700 jolla sai sen 8fps kahvalla, ei ole ikävä.
Tällaisiahan räpsii vaikka peilijärkkärillä.
-
Juuri sitä ja bufferia.jiihaa2 kirjoitti:Meinaatko sarjakuvausta / nopeutta? Ainoa asia mitä itse kaipailen D800:een aina välillä... Mutta ei taida silti olla intoa siihen D4:een, joku raja tällä harrastamisellakin pitää olla.Avokid kirjoitti:Meneppä D800n kanssa kuvaamaan vaikka lintuja kojuun niin tajuat missä sen kameran heikkous on.PekkaSav kirjoitti:Jep. Mä en keksi syytä, miksi maksaisin D4:sta sen mitä siitä pyydetään. Korkeilla ISOilla kuvanlaadun paremmuus on makuasia, matalilla D800 vie kuin pässiä narussa. D600:n pitäisi olla satoja euroja tämän hetkistä halvempi, että edes harkitsisin. Ja vaikka olisikin, niin silti en tiedä olisiko järkeä säästää tonni rungon hinnassa jos laseissa on kiinni lähemmäs kymppi.
-
- Viesti:
Siinä vaiheessa kun Sääksi iskee veteen, 5fps on varsin onneton. Edellisessä ruudussa lintu on yli metrin veden pinnasta ja seuraavassa kokonaan pinnan alla.PekkaSav kirjoitti:Laita nyt se aiempi ja seuraavakin ruutu siitä burstista, josta tuo tipu kuva on poimittu.Tuskin ovat oleellisesti huonompia.
-
-
Njoo, nostaahan korkeampi fps onnistumisen todennäköisyyttä. Joka tapauksessa, fps ei ole mulle riittävä peruste harkita D4:sta. Ei, vaikka siihenkin istutettaisiin 36mpix kenno.kribe kirjoitti:Siinä vaiheessa kun Sääksi iskee veteen, 5fps on varsin onneton. Edellisessä ruudussa lintu on yli metrin veden pinnasta ja seuraavassa kokonaan pinnan alla.PekkaSav kirjoitti:Laita nyt se aiempi ja seuraavakin ruutu siitä burstista, josta tuo tipu kuva on poimittu.Tuskin ovat oleellisesti huonompia.
-
- Viesti:
Ei varmasti, ei olisi minullekaan.PekkaSav kirjoitti:Njoo, nostaahan korkeampi fps onnistumisen todennäköisyyttä. Joka tapauksessa, fps ei ole mulle riittävä peruste harkita D4:sta. Ei, vaikka siihenkin istutettaisiin 36mpix kenno.kribe kirjoitti:Siinä vaiheessa kun Sääksi iskee veteen, 5fps on varsin onneton. Edellisessä ruudussa lintu on yli metrin veden pinnasta ja seuraavassa kokonaan pinnan alla.PekkaSav kirjoitti:Laita nyt se aiempi ja seuraavakin ruutu siitä burstista, josta tuo tipu kuva on poimittu.Tuskin ovat oleellisesti huonompia.